Hop til indhold

SPetersen

Taylormade Twist Face

Recommended Posts

https://www.golfdigest.com/story/taylormade-m3-and-m4-line-led-by-drivers-with-new-twist-on-face-design

Hmm... Det ser spændende ud! De har lavet nogle ret informative videor, hvor de forklarer teknologien. Hvis den leverer halvt så godt, som de lover, så er det måske noget, der er værd at prøve.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

40 minutter siden, skrev SPetersen:

https://www.golfdigest.com/story/taylormade-m3-and-m4-line-led-by-drivers-with-new-twist-on-face-design

Hmm... Det ser spændende ud! De har lavet nogle ret informative videor, hvor de forklarer teknologien. Hvis den leverer halvt så godt, som de lover, så er det måske noget, der er værd at prøve.

Det lyder ret vanvittigt.

Kunne være sjovt at høre @Rosenberg eller @LHW om dette overhovedet giver mening ifølge dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig brudt mig om Taylormade. Men hold kæft de ser sprøde ud! :wub:

Redigeret af Thomas91
Stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke på dem, hvilket jeg roligt kan gøre, for de er milevidt udenfor mit driver budget :) 

Med den provokerende påstand leveret, så lad mig uddybe :D Det de siger kan sikkert, til en vis grad, bevises, men for mig holder præmisserne ikke. De siger at det skal hjælpe på høj/tå hit og lav/hæl hit, da de typisk er med henholdsvis lukket og åbent køllehovede, for mig er det typisk lige modsat og så går det da helt galt med deres "Twist Face" og jeg tror at det for de fleste er en blanding af begge dele og så vil nogle blive bedre og nogle blive værre og så er vi jo lige vidt :baby:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Om det vil virke eller ikke, er svært at vurdere. Det jeg hæfter mig ved er det de kalder hammerhead Technology som skulle give lidt mere ensartet ballspeed ved offcenter hits. De er heldigvis gået væk fra 46/46,5” drivere og M3 står til 45,5” det vil i sig selv hjælpe folk med at ramme bolden lidt oftere i forhold til 46-46,5”

i forhold til slagfladen krumning spiller hovedets MOI og skaftets torque vel også ind.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... 

For mig der virker det lidt som en lidt smart gimmick der skal få folk til endnu engang at skifte deres ellers velfungerende driver ud. Eller få folk der har en driver der driller lidt til at skifte, for man ved jo aldrig om det ville hjælpe, men hvad nu hvis... Jeg har da selv slag i mange forskellige retninger (dog mest højre), men at sige at det er driverens skyld, er nok at strække den lidt.

Der er vel grænser for hvor langt man kan komme med nye drivere, der ud over forskellige farver, print og lign. minder meget om hinanden.

Jeg vil sammenligne det lidt med da Samsung advokerede at et buet TV var det eneste rigtige, fordi kun med et buet tv ville du få den samme betragtningsafstand til hele fladen. De har så siden skiftet mening, så det skal der ikke snakkes om mere.

Redigeret af Kaizer
Tyrkfejl!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt, det er bare en omgang marketings-ævl! 

For det første, så er den teknologi ikke ny. I 2012 lavede Cobra og Adams (som TM i øvrigt ejer), en meget tilsvarende teknologi i deres driver. 

De skal sælge drivere og ingen oversælger deres udstyr som TM - det er faktisk helt ulækkert i min bog!

Når det så er sagt, så er det stadig gode køller, men de er hverken bedre end sidste års eller tilsvarende fra de andre producenter. 

Vi er meget tæt på at have nået grænsen for hvad der er muligt (pt.) med udstyret. Blade jern er blade jern, drivere er drivere osv osv. 

Det er fuldstændigt ligegyldigt om man bruger 16 eller 17 eller 18 udgaven. Bare den passer til én. 

• Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg genkender fuldstændig mønstret med at mishits mod hælen samtidig er lavt på slagfladen og mishits mod tåen samtidig er højt på slagfladen. Det giver derfor fuldstændig mening for mig. Selvfølgelig er der en del marketing i det, men slagfladen på M3/M4 er faktisk ændret ganske markant rent fysisk. Det er altså ikke kun marketing. Taylormade laver næppe en dårligere driver, med det formål udelukkende at skabe et marketing stunt. 

Jeg googlede lidt på Cobra og Adams. Cobra E9 Face Technology og Adams 3DS er ganske rigtigt skabt efter samme princip. Taylormade overdriver måske deres egen betydning, men jeg er slet ikke i tvivl om at løsningen er helt rigtig tænkt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
20 minutter siden, skrev peejay:

Jeg genkender fuldstændig mønstret med at mishits mod hælen samtidig er lavt på slagfladen og mishits mod tåen samtidig er højt på slagfladen. Det giver derfor fuldstændig mening for mig.

Du er ikke den eneste, men for at det skal hjælpe, så skal du samtidig have lukket køllehoved, ved det høje tåhit og åbent, ved det lave hælhit, ellers vil nogle blive bedre og nogle værre og jeg tvivler på at du kommer til bolden, på samme måde, hver gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev peejay:

Jeg genkender fuldstændig mønstret med at mishits mod hælen samtidig er lavt på slagfladen og mishits mod tåen samtidig er højt på slagfladen. Det giver derfor fuldstændig mening for mig. Selvfølgelig er der en del marketing i det, men slagfladen på M3/M4 er faktisk ændret ganske markant rent fysisk. Det er altså ikke kun marketing. Taylormade laver næppe en dårligere driver, med det formål udelukkende at skabe et marketing stunt. 

Jeg googlede lidt på Cobra og Adams. Cobra E9 Face Technology og Adams 3DS er ganske rigtigt skabt efter samme princip. Taylormade overdriver måske deres egen betydning, men jeg er slet ikke i tvivl om at løsningen er helt rigtig tænkt.

Jaja, æd du det bare råt, det må du selv om :-)

Selv hvis der skulle være en forbedring fra sidste år, så vil den være så minimal at det i mine øjne er tosset at smide 4500kr efter. 

Jeg sagde i øvrigt også at de laver godt udstyr og selvfølgelig er det ikke ringere end tidligere. Men det er heller ikke bedre. 

Det er ren marketingsævl og det klæder ingen. Slet ikke med tanke på TM’s historik på netop det punkt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
13 timer siden, skrev Nik:

Jaja, æd du det bare råt, det må du selv om :-)

Selv hvis der skulle være en forbedring fra sidste år, så vil den være så minimal at det i mine øjne er tosset at smide 4500kr efter. 

Jeg sagde i øvrigt også at de laver godt udstyr og selvfølgelig er det ikke ringere end tidligere. Men det er heller ikke bedre. 

Det er ren marketingsævl og det klæder ingen. Slet ikke med tanke på TM’s historik på netop det punkt 

Man kan sige mange ting om TM og deres markedsføring, men de seneste år har de vel lavet det markant bedste udstyr?

Jeg har, og bliver aldrig TM fan, men jeg har skam prøvet deres M1 og M2 drivere og er meget imponeret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke fan af Taylormade's strategier overhovedet. De virker som om de lever i en anden verden...

Er ikke alene: 

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

TM er nu ganske fint udstyr, det er bare fandens, at den som investerer i M3 / M4, allerede nu ved, at i 2019 hedder de formodentlig M5 / M6 and next year, same procedure as last year.....

Har i øvrigt selv fået en M2 driver i julegave, og har så selv købt M1 jern som julegave fra mig til mig :D - det er næsten som at købe en PC, den er håbløs "gammeldags" 5 minutter efter den er hjemme.

Har mit gode gamle Tommy Armour 845 silver scot stående, købt i ´98 , kun længde og loft er anderledes :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, skrev claust:

Er ikke fan af Taylormade's strategier overhovedet. De virker som om de lever i en anden verden...

Er ikke alene: 

Nu skal man nok ikke æde alt råt. Der findes vel stakkevis af eksempler med titleist, ping og Callaway. Nike var der sikkert også da de fandtes på markedet.

Fælles for dem alle er vel, at de ingenting er uden deres marketingsafdeling.

Og alle betaler mio af dollar for markedsføring.

Nu er du fortaler for Wilson, men selv Wilson bruger “ufine” metoder, og sender demosæt til diverse proer hvis de vil have deres udstyr i deres shop.

Det samme gør Titleist.

Redigeret af MrSwingKin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke alene: 

Godt at se, at jeg ikke er den eneste der ser Mark Crossfield :-) (ser nærmest alle hans videoer)

Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig bekendt giver Wilson en særlig rabat til proerne hvis de køber til eget brug. Men det er ikke meget under normal indkøbspris, og det synes jeg er fair.

jeg har set masse af eksempler med Taylormade der får mig til at græmmes. Dette har jeg ikke set hos nogle af de andre mærker:

- prisen på varen måtte ikke vises i en liste, men kun når du klikkede dig ind på produktet.

- hård (ulovlig?) styring af priser og forhandlere

- produktcyklus hvor der kommer nyheder 2 gange om året

læste en god artikel der forklarede at de var ved at gå på røven pga. det sidste - der var simpelthen ingen der ville købe deres varer til lager, da man straks efter stod med f.eks. En uddateret driver der skulle sælges med rabat. Typiske produktcyklusser er 2 år på jern og køller.

bemærk jeg taler KUN om forretningsetik her, og ikke selve udstyret...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu