Hop til indhold
SPetersen

Taylormade Twist Face

Recommended Posts

11 timer siden, skrev claust:

Mig bekendt giver Wilson en særlig rabat til proerne hvis de køber til eget brug. Men det er ikke meget under normal indkøbspris, og det synes jeg er fair.

jeg har set masse af eksempler med Taylormade der får mig til at græmmes. Dette har jeg ikke set hos nogle af de andre mærker:

- prisen på varen måtte ikke vises i en liste, men kun når du klikkede dig ind på produktet.

- hård (ulovlig?) styring af priser og forhandlere

- produktcyklus hvor der kommer nyheder 2 gange om året

læste en god artikel der forklarede at de var ved at gå på røven pga. det sidste - der var simpelthen ingen der ville købe deres varer til lager, da man straks efter stod med f.eks. En uddateret driver der skulle sælges med rabat. Typiske produktcyklusser er 2 år på jern og køller.

bemærk jeg taler KUN om forretningsetik her, og ikke selve udstyret...

Jeg er ikke nødvendigvis uenig med dig i at noget af ovenstående er korrekt.

Dog kender jeg flere proer som har fået et fuldt valgfri Wilson sæt uden beregning. I min optik er det vel pga fair nok når/hvis de sælger deres udstyr.

Ingen af udstyrsproducenterne er dog hellige her.

Jeg genkender faktisk ikke helt den hårde prisstyring på TM udstyr. Faktisk har jeg oplevet at kunne få relativt store rabatter på TM udstyr. Jeg spiller dog med Titleist pt og her har jeg oplevet den markant mindste rabatmulighed. Ja faktisk har jeg oplevet at kunne få cirka 10%. Flere af de proer jeg arbejdet med har faktisk forsøgt at få mig væk fra titleist pga de lave avancer.

mht nyt udstyr så laver de vel mere eller mindre alle sammen en ny serie hvert år.

Jeg har i hvert fald svært ved at være sur over markedsføringstrategierne fra nogle af dem. De minder meget om hinanden fra min stol og på rent performance og pris er de stortset også ens.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 3/1/2018 kl. 13:41 , skrev MrSwingKin:

Det lyder ret vanvittigt.

Kunne være sjovt at høre @Rosenberg eller @LHW om dette overhovedet giver mening ifølge dem.

Jeg har set video og de lover at den levere :-)

Men det har man hørt før :)

Har fået lov til at teste en M3 & M4 når de lander ca. 19 feb. 

Så skal jeg give jer noget info :)

• Like 1
  • Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 3/1/2018 kl. 17:58 , skrev Nik:

Helt ærligt, det er bare en omgang marketings-ævl! 

For det første, så er den teknologi ikke ny. I 2012 lavede Cobra og Adams (som TM i øvrigt ejer), en meget tilsvarende teknologi i deres driver. 

De skal sælge drivere og ingen oversælger deres udstyr som TM - det er faktisk helt ulækkert i min bog!

Når det så er sagt, så er det stadig gode køller, men de er hverken bedre end sidste års eller tilsvarende fra de andre producenter. 

Vi er meget tæt på at have nået grænsen for hvad der er muligt (pt.) med udstyret. Blade jern er blade jern, drivere er drivere osv osv. 

Det er fuldstændigt ligegyldigt om man bruger 16 eller 17 eller 18 udgaven. Bare den passer til én. 

Hørt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 4/1/2018 kl. 21:02 , skrev MrSwingKin:

Nu skal man nok ikke æde alt råt. Der findes vel stakkevis af eksempler med titleist, ping og Callaway. Nike var der sikkert også da de fandtes på markedet.

Fælles for dem alle er vel, at de ingenting er uden deres marketingsafdeling.

Og alle betaler mio af dollar for markedsføring.

Nu er du fortaler for Wilson, men selv Wilson bruger “ufine” metoder, og sender demosæt til diverse proer hvis de vil have deres udstyr i deres shop.

Det samme gør Titleist.

Problemet ligger ikke i hvad de sælger & hvordan !

Det er mere at kunderne ikke kan finde en guide line på udstyr.

Et sæt fra x føles godt men et udstyr fra Y føles ikke godt ?

Her står kunden med en fornemmelse at x er bare det bedste, men hvorfor ?

Y kunne måske være meget bedre end x hvis man vidste hvorfor !

En oplevelse jeg har har haft for nyligt er meget rammende på dette.

Kunden testede et skaft i Tom Wishon hoved & det føltes super godt.

Vi satte det samme skaft i kundens hoved, men følelsen var slet ikke den samme ?

Begge hoveder havde samme vægt.

Så det skulle være i orden ?

Samme moi var sat i begge jern.

Så målte vi MOI i selve hovedet og så skulle der 6 g mere på kundens hoved  for at få den samme fornemmelse.

Og nu kunne kunden bruge sine egne hoveder i de nye skafter.

Udstyr er en fornemmelse når man svinger udstyret, ikke hvem der har lavet det !

Hilsen Rosenberg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden