Hop til indhold
AndMic

Pay & play

Recommended Posts

Hej alle. Jeg har en bekendt som gerne vil spille en runde , helst på en 18 hullers bane. Han spillede en del golf for nogle år siden, men da han for 3-4 år siden fik en rygskade droppede han golfen. Jeg vil gerne høre om i kender til 18 hullers pay & play baner øst for Storebælt. Og så skal det være muligt at leje en buggy idet han ikke er i stand til at gå i særlig lang tid ad gangen før ryggen gør knuder. 

Med venlig hilsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender 2 styk 18 hullers golfbaner på Sjælland hvor du kan spille payandplay.

Midtsjællands Golfklub og Solrød Golfbane. Der er flere her på forum der er medlem i Midtsjælland og taler pænt om den, men jeg har ikke spillet den. Ifølge deres hjemmeside kan man leje buggies.

Solrød er ikke verdens længste golfbane, men man får heller mange slag på banen i forhold til sit handicap så den er såmænd svær nok at spille.  Alting er lidt discount i Solrød, men prisen er også kun 175,- for 18 huller. Jeg mener man kan leje en buggy. Man kan ikke spille payandplay onsdag og søndag. Der skal man have DGU-kort eller lignende.

Hvis man kan nøjes med 9 huller så er Passebækgård ved Gilleleje en anbefaling værd. Passebækgård er en flot golfbane, der spiller næsten 3100m på 9 huller fra de hvide klodser så der er udfordringer for de fleste. Banen ligger meget fredeligt ud til en fredet naturkile og et sommerhusområde. Det er muligt at leje buggies der.

Derudover er der en række klubber/baner hvor man kan spille payandplay på deres intermediate bane. Ishøj, Nivå, Vallensbæk, City Golf, Smørum, Odsherred, Trelleborg, Ørsted Fisk & Golf kommer frem af hukommelsen og en hurtig Google søgning, men der er sikkert flere. Jeg ved ikke om nogen af disse klubber/baner har buggies til leje...

Redigeret af Bojoerge
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal så lige tilføje at jeg mener der er lukket for buggy kørsel i Midtsjælland.

Redigeret af Xfeldt
Stavefejl
  • Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 minut siden, skrev Xfeldt:

Skal så lige tilføje at jeg mener det er lukket for buggy kørsel i Midtsjælland.

Det er der også på Passebækgård, men mon ikke vejret har gjort det forbudt langt de fleste steder...

• Tak 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
17 timer siden, skrev Bojoerge:

Jeg kender 2 styk 18 hullers golfbaner på Sjælland hvor du kan spille payandplay.

Midtsjællands Golfklub og Solrød Golfbane. Der er flere her på forum der er medlem i Midtsjælland og taler pænt om den, men jeg har ikke spillet den. Ifølge deres hjemmeside kan man leje buggies.

Solrød er ikke verdens længste golfbane, men man får heller mange slag på banen i forhold til sit handicap så den er såmænd svær nok at spille.  Alting er lidt discount i Solrød, men prisen er også kun 175,- for 18 huller. Jeg mener man kan leje en buggy. Man kan ikke spille payandplay onsdag og søndag. Der skal man have DGU-kort eller lignende.

Hvis man kan nøjes med 9 huller så er Passebækgård ved Gilleleje en anbefaling værd. Passebækgård er en flot golfbane, der spiller næsten 3100m på 9 huller fra de hvide klodser så der er udfordringer for de fleste. Banen ligger meget fredeligt ud til en fredet naturkile og et sommerhusområde. Det er muligt at leje buggies der.

Derudover er der en række klubber/baner hvor man kan spille payandplay på deres intermediate bane. Ishøj, Nivå, Vallensbæk, City Golf, Smørum, Odsherred, Trelleborg, Ørsted Fisk & Golf kommer frem af hukommelsen og en hurtig Google søgning, men der er sikkert flere. Jeg ved ikke om nogen af disse klubber/baner har buggies til leje...

Super. Jeg kender til flere 9 hullers pay & play, dog ikke Odsherred og Trelleborg. De kunne nok også komme ind under mulige baner at spille. Jeg var i tvivl om der overhovedet var 18 hullers pay & play baner på Sjælland. Det er jeg ikke mere.:)

7 timer siden, skrev Xfeldt:

Skal så lige tilføje at jeg mener der er lukket for buggy kørsel i Midtsjælland.

Jeg tror først at han får lokket mig ud til næste år. Nu kan han i mellemtiden "tygge" lidt på hvor han vil spille.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ishøj golfklub har en fantastisk 9 hullers Intermedia pay&play bane.
Standen er stort set lige så god som på 18 hullers banen, og der er masser af udfordringer.

Der er også mulighed for at leje buggy.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 29/10/2017 kl. 01:38 , skrev Bojoerge:

Midtsjællands Golfklub og Solrød Golfbane. Der er flere her på forum der er medlem i Midtsjælland og taler pænt om den, men jeg har ikke spillet den. Ifølge deres hjemmeside kan man leje buggies

Jeg ville lige ringe til Midtsjællands først, er ikke sikker på at 18. Huls banen er pay and play mere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 minutter siden, skrev Casper:

Jeg ville lige ringe til Midtsjællands først, er ikke sikker på at 18. Huls banen er pay and play mere. 

Hvis den ikke er det, så bør de ændre på deres hjemmeside...

Redigeret af Bojoerge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 30/10/2017 kl. 17:31 , skrev Bojoerge:

Hvis den ikke er det, så bør de ændre på deres hjemmeside...

Umiddelbart kan jeg kun se der står pay and play på 6 huls banen. 

Den 30/10/2017 kl. 17:45 , skrev Xfeldt:

Den er så vidt jeg ved stadigvæk en P&P bane.

Jeg er ret sikker på jeg hørte Hans nævne ude i klubben, at det ikke var p&p mere, men er ikke 100%, også derfor jeg skrev at det ville være smart lige at ringe derud. 

Redigeret af Casper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sakset fra hjemmesiden, under "Greenfee Gæster" :) 

"Vi stiller ingen krav om medlemskab hverken af golfklubben eller en national golfunion, ej heller røde, gule og grønne kort."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Xfeldt:

Sakset fra hjemmesiden, under "Greenfee Gæster" :) 

"Vi stiller ingen krav om medlemskab hverken af golfklubben eller en national golfunion, ej heller røde, gule og grønne kort."

Har lige snakket med Hans, og han siger følgende. 

"Ja hvis man kan spille til hcp 42 er man velkommen. Det forudsætter selvfølgelig at man kan reglerne. 
Så hvis man ikke har haft et dgukort før så skal man på den lille bane" 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Casper:

Har lige snakket med Hans, og han siger følgende. 

"Ja hvis man kan spille til hcp 42 er man velkommen. Det forudsætter selvfølgelig at man kan reglerne. 
Så hvis man ikke har haft et dgukort før så skal man på den lille bane" 

Jeg undrede mig over det med hcp. 42 da jeg tog et kig på Midtjællands hjemmeside. Jeg var af den opfattelse at man kun havde et fastsat hcp. hvis man var medlem af en klub. Men jeg vil tro at DGU måske har hans tidligere hcp. i deres database, sådan at Midtsjællands golfklub kan få det oplyst. Eller også er de nok så flinke at de tror ham på hans ord. Han lå vist i nogle og tyve i sin tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden