Hop til indhold
PBCramer

Så er golfbolden med GPS på vej

Recommended Posts

44 minutter siden, skrev PBCramer:

160 kroner pr bold :/

Jeg tror aldrig dette bliver en succes.

1. En almindelig tourbold holder for mit vedkommende maximalt 1 runde, og herefter er skallen skrallet en smule, og derfor ikke noget jeg vil spille flere runder med. Den ryger i træningstasken. Det er meget at betale 160 kroner pr bold for 1 runde. Er bolden ringere end en tourbold som jeg tror den er, så vil jeg slet ikke benytte den. Til sammenligning koster en billig standartbold vel ikke mere end 10-15 kroner. Der kan man frit vælge at slå 10-16 bolde væk før regnestykket bliver til denne bolds fordel.

2. Ydeevnen for denne bold? Alt andet lige må boldens core være lavet væsentlig anderledes, og jeg tvivler på den kan yde samme kompression som en almindelig goldbold.

3. Hvor ofte mister man sin bold i høj rough, og hvor ofte mister man den i søer, OB med privat område, det vildeste krat man ikke kan kravle ind i? Personligt mister jeg flest bolde på steder,hvor jeg ikke har lyst til at gå ind.

4. Personligt er jeg ikke meget for, at spille med medspillere som leder efter ALLE bolde uanset hvor de er mistet. Det kan være OB, det tætteste krat osv. Det er en tidsrøver, og dårligt maner at rende rundt OB og lede efter sine bolde. Hvis ikke det er unødigt spiltid er det fint lige at kigge hurtigt efter den, men generelt må man altså bare komme videre. Det er en af de omkostninger der er ved golf. Dette vil især blive udbredt hvis folk spiller med bolde til 160 kroner. Og selvom man har en GPS med 30 cm nøjagtighed, så kan det tage mange minutter at kravle ind i krat mv.

5. Golf handler i høj grad om "risk and reward", og selve coursemanagement delen forsvinder fra spillet hvis man altid kan stille sig op, og bare slå bolden rundt på hele anlægget i vildskab og altid finde den. Det er jo sådan at golf er tiltænkt, at slår man skævt så skal det koste 2 strafslag i ny og næ pga en lostball. Derfor skal roughen også være så høj, at man kan miste en bold heri. Ellers forsvinder hele coursemanagement delen i golf, og så kan man ligeså godt spille bowling eller minigolf.

Jeg håber at der er en regel, eller kommer en regel, som forbyder denne udvikling.

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og som tillæg til @MrSwingKin's fine argumenter, kan jeg ikke forestille mig, at den bliver tilladt at spille med, i noget der skal tælle bare det mindste..

Men det er sku fed tech at det er lykkedes dem. Er spændt på at se hvordan hulen de får GPS signalet fra bolden og ind til mobilen. Når bolden ligger 300m ude.. Mon der skal SIM kort i :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke den samler data op fra der bliver slået til den til den ligger stille og derefter forbinder når man kommer inden for rækkevide.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu