Hop til indhold
Nicolai

Hvilket regntøj har du?

Recommended Posts

Nu har jeg besluttet mig for at investere i det eller det der ligner. 

Hvad har du og hvor er det købt? 

Jeg kigger på TLPs Cross, men er kørt lidt træt i sort/sort, så der må gerne være lidt farver på. 

Budgettet ligger på 1200,- da jeg på ingen måde ynder at gå frivilligt ud i regnen, så alternativer med “ukendte” mærker er også velkomne, bare det er vandtæt og åndbart. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været gennem Galvin Green, Nike og diverse Bilka no name mærker. No name mærkerne er ikke gode nok, og blabdt mærkevarerne er der er intet, som overgår Cross. Det er selvfølgelig vandtæt og åndbart, men der ud over er materialet så behageligt mod huden, at det kan bruges uden at have almindelige bukser inden under.

Hvis det ser ud til regnvejr, så tager jeg bare regnbukserne på uden alm. bukser inden under - hvis det alligevel ikke regner, så er det bare som at have et par helt almindelige bukser på, og hvis det regner, så skal jeg ikke til at tage regnbukserne på ude på banen.

Cross er simpelthen løsningen.

Og hvis du alligevel ikke spiller så ofte i regnvejr, så er farven da bedøvende!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for feedback Kitter. Hvilken model har du? Jo farven er ligegyldig, men spiller bare mest i sort, så lidt nye farver skader ikke, men dog ikke et must. 

Hvordan er størrelserne? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt skrive er temmelig langt indlæg om Cross Regntøj.

Men kort, så er der 3 modeller af Cross Regntøj. Edge, Pro og Cloud.

Nøgletallene for vandtæthed og åndbarhed for hhv. Edge og Pro er på begge parametre 20.000. Cloud Sættet er 10.000.

Edge er topmodellen, og er narrow fit i størrelsen.

Pro er den næste i rækken, og er regular i størrelsen.

Cloud (som kun sælges som et sæt) er også regular i størrelsen.

Edge og Pro har også stretch, som gør det meget mere behageligt og lækkert at have på. Og lidt lettere end Cloud. MEN Cloud sættet er også let og lækkert.

Cross skriver selv, at hvis du skal spille 18 huller i almindeligt dansk regnvejr (her snakker vi ikke i skybrud, for så er ingenting vandtæt), så er Cloud sættet rigeligt.

Hvis du skal spille mere end 18 huller, OG ønsker den ekstra “lækkerhed” i materialet, herunder stretch, så skal man vælge enten Edge eller Pro.

Lige p.t. hos mig er “best buy for money” helt klart et 2017 sæt (jakke + buks) i modellen Pro til kr. 1.999 mod en vejl. udasalgspris på kr. 3.798. Jakke og buks i helt sort.

Edit: Man siger, at hvis du sidder på en våd bænk og ikke skal blive våd gennem regnbuksen, så skal nøgletallet for vandsøjletryk være på minimum 5.000. Når jeg snakker med kunder, så siger jeg altid til dem, at uanset hvilket mærke de køber, så skal de sikre sig, at sættet har et vandsøjletryk på minimum 8.000. Og såfremt du ikke kan få det nøgletal oplyst, så kender du selv risikoen ved at købe det.

Redigeret af TLP
  • Like 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk forklaring TLP. Jeg må lige lure lidt mere, for fristes af dit “Best buy for money”, så må lige tjekke kapitalen.

Hvad nu hvis det er helt håbløst med benlængde, hvad gør jeg så? Ligger i en 33 i liv (52 i Backtee) men ikke over 31 i længde, så træder jeg på dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev TLP:

Jeg kan godt skrive er temmelig langt indlæg om Cross Regntøj.

Men kort, så er der 3 modeller af Cross Regntøj. Edge, Pro og Cloud.

Nøgletallene for vandtæthed og åndbarhed for hhv. Edge og Pro er på begge parametre 20.000. Cloud Sættet er 10.000.

Edge er topmodellen, og er narrow fit i størrelsen.

Pro er den næste i rækken, og er regular i størrelsen.

Cloud (som kun sælges som et sæt) er også regular i størrelsen.

Edge og Pro har også stretch, som gør det meget mere behageligt og lækkert at have på. Og lidt lettere end Cloud. MEN Cloud sættet er også let og lækkert.

Cross skriver selv, at hvis du skal spille 18 huller i almindeligt dansk regnvejr (her snakker vi ikke i skybrud, for så er ingenting vandtæt), så er Cloud sættet rigeligt.

Hvis du skal spille mere end 18 huller, OG ønsker den ekstra “lækkerhed” i materialet, herunder stretch, så skal man vælge enten Edge eller Pro.

Lige p.t. hos mig er “best buy for money” helt klart et 2017 sæt (jakke + buks) i modellen Pro til kr. 1.999 mod en vejl. udasalgspris på kr. 3.798. Jakke og buks i helt sort.

Edit: Man siger, at hvis du sidder på en våd bænk og ikke skal blive våd gennem regnbuksen, så skal nøgletallet for vandsøjletryk være på minimum 5.000. Når jeg snakker med kunder, så siger jeg altid til dem, at uanset hvilket mærke de køber, så skal de sikre sig, at sættet har et vandsøjletryk på minimum 8.000. Og såfremt du ikke kan få det nøgletal oplyst, så kender du selv risikoen ved at købe det.

Hej Thomas, hvordan er størrelserne. Svarer en cross X-L til en normal X-L? (Sidst jeg købte italiensk cykeltøj skulle jeg op i en xxx-l)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev Nicolai:

Fantastisk forklaring TLP. Jeg må lige lure lidt mere, for fristes af dit “Best buy for money”, så må lige tjekke kapitalen.

Hvad nu hvis det er helt håbløst med benlængde, hvad gør jeg så? Ligger i en 33 i liv (52 i Backtee) men ikke over 31 i længde, så træder jeg på dem.

Så bliver det desværre nok et problem, hvis de er for lange, når de kommer over 31”.

2 timer siden, skrev Smut:

Hej Thomas, hvordan er størrelserne. Svarer en cross X-L til en normal X-L? (Sidst jeg købte italiensk cykeltøj skulle jeg op i en xxx-l)

Ja, både Pro og Cloud er regular i størrelsen. Jeg bruger Large i Cross, og også i alle andre tøjmærker som udgangspunkt. Edge modellen som er tætsiddende (narrow fit) ville jeg skulle op i en x/large. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er her man skal være lidt forsigtig. Min livvidde er til XL i langt det meste tøj. Størrelserne i regntøj er jo ofte beregnet ud fra at man skal have det ud over sine almindelige bukser, så der er lidt ekstra plads. Når man,  som jeg bruger regnbukserne uden almindelige bukser under, så er der god plads i en Large i regular fit. Og også plads til et par long johns om vinteren. 

Jeg har samme problem med benlængde, men på alle tre nævnte mærker er der velcro for neden, så man strammer dem bare lidt ind. Pga lynlås i benene kan de ikke så nemt lægges op. 

Og hvis du havde regnchinos i sort eller mørkeblå, Thomas, så bestilte jeg med det samme! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sandt. Der er velcro på Pro og Edge modellen hos Cross regntøjet. Så det kan faktisk godt lade sige gøre, selv med lidt kortere ben. Men Cloud sættet vil så ikke være en mulighed.

Jeg har faktisk haft regnchinos fra Cross. De kom i 2015, men blev aldrig en succes hos mine kunder. Så de sidste par stykker står p.t. til spotpriser. Nøgletallene for disse er 20.000/20.000.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har  Sunice Tornado, det holder 20.000/20.000. Og det er superrart at have på.. Derudover er det lydløst, det larmer ikke mere end almindeligt bomuldstøj (ca.)..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en svær beslutning jeg er ude i. Har en "Vandtæt" jakke, men mine gamle Abacus bukser kan ikke længere, så spørgsmålet er bare om det skal være nye bukser eller fuldt sæt. 
Og når der nu bliver nævnt at stretch er et must, så ender jeg også i et andet prisleje end planlagt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Nicolai:

Det er en svær beslutning jeg er ude i. Har en "Vandtæt" jakke, men mine gamle Abacus bukser kan ikke længere, så spørgsmålet er bare om det skal være nye bukser eller fuldt sæt. 
Og når der nu bliver nævnt at stretch er et must, så ender jeg også i et andet prisleje end planlagt.

Hvordan kan du kigge dig selv i er spejl og seriøst tro, at du kan klare dig uden stretch??? :D:ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 minut siden, skrev osholm:

Hvordan kan du kigge dig selv i er spejl og seriøst tro, at du kan klare dig uden stretch??? :D:ph34r:

Siger den mand der er lettere at hoppe over end udenom.. faaat boy...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 minutter siden, skrev Nicolai:

Siger den mand der er lettere at hoppe over end udenom.. faaat boy...

Om man løber halvmaraton eller en kvart omgang rundt om dig, det er samme distance.. det har jeg ikke kondi til!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
17 minutter siden, skrev osholm:

Om man løber halvmaraton eller en kvart omgang rundt om dig, det er samme distance.. det har jeg ikke kondi til!!

Haha.. Du er syg i potten :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu