Hop til indhold
Crick

Greensome

Recommended Posts

Hej,

Jeg skal spille en greensome turnering på søndag.

Banen er meget blød og våd pt. og jeg regner  med, at man må spille med oplæg da vi har gjort det de sidste to uger.

Spørgsmålet er så som følgende.

Må man udskifte bolden imellem slagene til sin egen bold når man må samle bolden op og rense den? 

Min makker og jeg spiller med forskellige mærker samt hårdhed. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
14 minutter siden, skrev Crick:

Hej,

Jeg skal spille en greensome turnering på søndag.

Banen er meget blød og våd pt. og jeg regner  med, at man må spille med oplæg da vi har gjort det de sidste to uger.

Spørgsmålet er så som følgende.

Må man udskifte bolden imellem slagene til sin egen bold når man må samle bolden op og rense den? 

Min makker og jeg spiller med forskellige mærker samt hårdhed. 

Nej, det må man ikke :) derfor er det også et tema til Ryder Cup f.eks., at spillerne skal kunne spille med hinandens bolde i en foursome. 

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
12 minutter siden, skrev Pastorius:

Lidt mere uddybende og autorativt svar her:

https://www.usga.org/RulesFAQ/rules_answer.asp?FAQidx=177&Rule=15

Jeg godtager selvfølgelig at man spiller samme bold til vejs ende. Nu leger jeg bare lidt paragrafrytter for sjov... ;)

Der står jo egentlig bare, at spilleren (ental) hvis tee slag man benytter sig af skal afslutte hullet med samme bold som han startede med. 

Rules 15-1 and 15-2 explain that the player must complete play of the hole with the ball with which he began the hole unless he is proceeding under a Rule that permits him to substitute a ball. The player may change balls between the play of two holes as well. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige nu, skrev Crick:

Jeg godtager selvfølgelig at man spiller samme bold til vejs ende. Nu leger jeg bare lidt paragrafrytter for sjov... ;)

Der står jo egentlig bare, at spilleren (ental) hvis tee slag man benytter sig af skal afslutte hullet med samme bold som han startede med. 

Rules 15-1 and 15-2 explain that the player must complete play of the hole with the ball with which he began the hole unless he is proceeding under a Rule that permits him to substitute a ball. The player may change balls between the play of two holes as well. 

Ja men det er også nemt at lege paragraf-rytter, når vi taler om Greensome, for den spilform er ikke dækket af golfreglerne, så det skal fremgå af turnerings bestemmelserne :-)

Men det normale er at følge den regel som @Pastorius linker til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
7 minutter siden, skrev Crick:

'

Fra definitionerne:

Hvor formuleringen af Reglerne tillader det, omfatter i foursome- og four-ball- slagspilturneringerordene “slagspiller” og “medslagspiller” også partneren.

• Like 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den ‎04‎-‎10‎-‎2017 kl. 12:59 , skrev Pastorius:

'

Fra definitionerne:

Hvor formuleringen af Reglerne tillader det, omfatter i foursome- og four-ball- slagspilturneringerordene “slagspiller” og “medslagspiller” også partneren.

I min verden er den eneste legale grund til at udskifte bolden som er i spil hvis bolden er deffekt. Jeg er også ret sikker på, at det er det som der henvises til.

At du må løfte bolden og rense er IKKE det samme som at udskifte den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu