Jump to content
Sign in to follow this  
henkedejk

Skal man bruge sin provisoriske?

Recommended Posts

Guidede netop min svigermor igennem en regel om hvad man gør hvis en første bold er uspillelig (dropper to køllelængder, dropper tilbage i flaglinien eller slår en ny er vel korrekt her?).

 

Men det rejste et andet spørgsmål som jeg ikke kan svaret på: 

- Man slår et dårligt drive ud, som man forventer kan være væk (ikke i hazard)

- Man slår en meget dårlig provisorisk, men ved dog at den kan findes. Fx topper den lidt frem

- Man går forbi sin provisoriske og leder efter den første som ganske rigtigt er væk (jeg er klar over at man her måtte have slået den provisoriske fremad, dog ikke længere end den første)

Spørgsmål: må man nu ignorere sin provisoriske, som jo er meget dårlig, og gå tilbage og slå et nyt drive (som er 3. slag på hullet)?

 

Håber i forstår meningen, som også kunne sammenfattes med "hvor koncentreret skal man være om sin provisoriske / hvor vigtig er den".

Edited by henkedejk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke du kan ignorere den provisoriske hvis den første bold er væk :) der er du nok nødt til at bide i det sure æble selv den provisoriske ligger skidt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja det vil jeg også mene, kan dog ikke finde reglen / decision'en (er heller ikke så god til at søge efter det)

Ved nærmere eftertanke: der står jo i reglerne direkte "at den provisoriske bold bliver bolden i spil, hvis den første vitterligt er væk". Heraf kan man vel udlede at man ikke kan ignorere den provisoriske bold. Jeg havde blot ikke lige fået vendt det sådan i hovedet i første omgang.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, skrev henkedejk:

- Man går forbi sin provisoriske og leder efter den første som ganske rigtigt er væk (jeg er klar over at man her måtte have slået den provisoriske fremad, dog ikke længere end den første)

 

 

Jeg ved ikke om jeg forstår dette citat korrekt, men det var faktisk en diskussion på banen forleden.

Man må da gerne slå den provisoriske længere en den første bold, man må bare ikke slå TIL den, ved samme længde eller tættere på hullet af, hvor den første bold formodes tabt.

:-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om der blev svaret utømmeligt på det oprindelige spørgsmål...

 

Man kan ikke ignorere den provisoriske bold. Hvis den første bold er væk, så bliver den provisoriske bold, bolden i spil og man har slået 3 slag. Efterfølgende må man så godt erklære den bold uspillelig og så gå tilbage til teestedet og slå det 5. slag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privacy Policy og Terms of Use for brug af siden