Jump to content
Philippovich

Valg af klub i københavns området

Recommended Posts

Hej venner

Nu har jeg lurket i jeres forum i flere år uden at tilmelde mig, deltage i debatten eller bidrage med noget som helst. Undskyld. Og mange tak for de fede input. 

Jeg griber fat i tastaturet for at bede om hjælp. Og på baggrund at jeg ikke kunne se ligende eksempel på tråde, i hvertfald ikke siden @Ravie skulle lede efter en klub i 2015.

Jeg kunne godt tænke mig at lede efter en klub, hvor jeg kan opleve at være del af en klub og deltage i det aktive golf liv der. Jeg har spillet golf på over 50 baner rundt om i verden og syntes det er på tide igen at kalde en bane for "hjembane". Når det så er sagt, så er det ikke hvilken som helst bane, klub og ikke mindst pris range jeg vil gå med til. Jeg har brugt en god portion tid på at søge på samtlige klubber i område omkring københavn (fra Roskilde mod Vest, Dragør mod Syd/Øst og Nivå mod Nord). Men en ting man ikke rigtig kan søge på at klubstemning og liv.

Jeg er 30 år gammel og ved at lige min alders gruppe er lidt repræsenteret i de danske golfklubber (desværre). Men hvor kan man finde "den bedste klub". Hvor man både for en lækker bane, lækkert klubliv, der ikke koster over 8000kr om året og  har urimelig indskud ?

Sidste bane jeg var ude og prøve spille var Hedeland golfklub, med en fornuftig pris en fin fin bane og en super ordning med 6 andre golfbaner til blot 6300kr/år + 900kr for SuperGreenfeeOrdning (inkl.Sorø, Sydsj. Odsherred, Roskilde og Frederikssund). Men jeg følte bare at klubben var "lidt for gammel". Og kunne godt tænke mig et lidt yngre miljø.

Bane mæssigt er jeg ikke den store tilhænger af CGC typer baner, hvor det er meget flat og man kører frem og tilbage ud nogle mindeværdige huller. Jeg kan godt lide parkbaner og skovbaner.

Sidst men ikke mindst, så er jeg hcp.11.0 og har spillet golf i 17 år. Og muligvis den sidste spiller der har en hikory putter som fast inventar i baggen :D

På forhånd mange tak for hjælpen.

Hej Philippovich

Jeg er medlem i Roskilde, enig vi har en super fin SGO ordning. Vi er ca 1400 medlemmer og har en stor herreklub, som spiller onsdage. Din årgang går ud fra ca. Kl 15.00. 

Hvis du har lyst kan vi gå en runde en dag der passer dig. 

Hilsen 

vincents 

Hej,

Jeg har flyttet lidt rundt og været medlem flere steder i Jylland og på Sjælland  -- og ofte været med i herreDagene. 

Det har været fint, hyggeligt og altid en fornøjelse :-)

Er pt medlem af Ledreborgs herreklub, og må nok indrømme at Ledreborg's Claus har formået at løft den HerreDag op i en liga for sig.

Der er godt med info via Ledreborgs hjemmeside :-)

Helt enig med HenkeDejK.

Jeg har valgt Ishøj som min hjemmeklub, 10min køretid til gode træningsbaner, fine fairways m velplaceret sant, flotte green, gratis spil på Skovbo, og en god Selandia ording, samt med en hyggelig HerreKlub (set lidt fra afstand). På minus siden har Ishøj Ud-af-boxen Bunkers og at det er en lidt flad bane. Men faciliteterne og logistikken sætter Ishøj som min hjemmebane.

Baneoplevelsen og herreklubben får mig til at holde fest i Ledreborg, som sekundært medlem...

2 hours ago, henkedejk said:

Afhængig af dit arbejdsliv burde du nok tænke transport med ind, specielt hvis du vil spille meget (på hverdage). Hvor bor du? 

Jeg bor i Vanløse
Det er klar at jeg tænker på at afstanden er væsentlig.

Det er dog vældig svært at finde ud af hvordan klub i klubben fungere ud fra de forskellige hjemmesider. Og det er også svært at få et indtryk af medlemmernes aldersgruppe, når man ser online. Men tak for jeres indput indtil videre ;)

8 timer siden, skrev Philippovich:

Jeg bor i Vanløse
Det er klar at jeg tænker på at afstanden er væsentlig.

Det er dog vældig svært at finde ud af hvordan klub i klubben fungere ud fra de forskellige hjemmesider. Og det er også svært at få et indtryk af medlemmernes aldersgruppe, når man ser online. Men tak for jeres indput indtil videre ;)

Ja, det er selvfølgelig svært at se hvordan klublivet er, enig. 

Vanløse giver dig jo stort set alle muligheder, så på den måde er du godt stillet.

Jeg tror jeg har spillet på alle baner rundt Kbh (undtaget Scandinavian), og det bedste anlæg, som også matcher det du nævnte du foretrækker ved selve banen rimeligt godt, er Furesø, min mening selvfølgelig. Jeg kunne dog godt tro, at det var lidt tyndt med din aldersgruppe der, men ved det ikke. Men man lærer jo hurtigt dem der er at kende,  hvis man engagerer sig lidt i holdene, regionsgolf og evt nogle elite 2. og 3. hold. Måske skulle du netop undersøge det: hvem der spiller på de forskellige elite-hold, hvor mange hold der er (samt hvordan herreklubben er) på de enkelte hjemmesider. Tit er der jo billeder fra matchture, præmieoverrækkelser osv.

Synes Dragør har ret god stemning, synes faktisk også at Smørum har det. Jeg ville personligt synes, at Roskilde, Ledreborg (som er fedt dog), Skjoldenæsholm osv er for langt væk, afhængig af hvor du kører fra selvfølgelig (jobbet).

Edited by henkedejk

Jeg kommer lige med en anbefaling til min hjemmeklub "Hjortespring". Jeg har været medlem siden 2014, og jeg synes bestemt der er hyggelig stemning og klubliv (der er altid folk på terrassen). Jeg synes den tjekker din liste meget godt af, det er en dejlig parkbane, der var omkring 50 spillere i din hcp-zone der spillede herredag i år, du har frit spil på 3 andre baner for 500,- årligt (Værløse, Hillerød og Mølleåen). Den ligger tæt på og er nem at komme til.

Som du selv skriver tror jeg det er svært at finde en klub der har mange i din aldersgruppe, da det som regel er der folk er småbørnsforældre og prioriterer anderledes et par år. Men vi har rimelig mange der lige er ca. 10 år ældre.

Hvis du ikke har spillet den, tager jeg dig gerne med på en runde :-)

Lidt input fra Skjoldenæsholm, er vi desværre ikke er så mange i Herrerklubben, og de fleste er 55+... Vi er cirka 8 der er er mellem 35 og 45.. Så klublivet kunne være bedre.

Ledreborg  virker som en fornuftigt valg, ellers har jeg hørt godt om Kokkedal, og jeg har også hørt at Furesø har venteliste til at blive medlem.

Hej, som medlem af Mølleåen kan jeg selvfølgelig anbefale den klub.

Her vil det også være muligt, at komme til via. Vanløse på en fornuftig tid.

Fin parkbane, med god afveksling mellem de enkelte huller. Du får via. Firkløverkortet adgang til tre andre baner.

På herredagen, slår din aldersgruppe ud fra kl. 15 af.

Derudover er der Regionsgolf, samt en hel del andre klubturneringer, hvor du har mulighed for at udbygge dit netværk i klubben.  

Edited by Smut

12 timer siden, skrev kris:

Jeg kommer lige med en anbefaling til min hjemmeklub "Hjortespring". Jeg har været medlem siden 2014, og jeg synes bestemt der er hyggelig stemning og klubliv (der er altid folk på terrassen). Jeg synes den tjekker din liste meget godt af, det er en dejlig parkbane, der var omkring 50 spillere i din hcp-zone der spillede herredag i år, du har frit spil på 3 andre baner for 500,- årligt (Værløse, Hillerød og Mølleåen). Den ligger tæt på og er nem at komme til.

Som du selv skriver tror jeg det er svært at finde en klub der har mange i din aldersgruppe, da det som regel er der folk er småbørnsforældre og prioriterer anderledes et par år. Men vi har rimelig mange der lige er ca. 10 år ældre.

Hvis du ikke har spillet den, tager jeg dig gerne med på en runde :-)

Ligger fint ift Vanløse, god pakke med de tre andre for 500,- absolut og hyggeligt og god stemning i klubhuset, enig.

Hvordan er den i stand for tiden? Tidligere store (tenderende til meget store) problemer i ydersæsonerne synes jeg (ikke for at fornærme klubben, blot for at få det belyst)?

11 timer siden, skrev henkedejk:

Ligger fint ift Vanløse, god pakke med de tre andre for 500,- absolut og hyggeligt og god stemning i klubhuset, enig.

Hvordan er den i stand for tiden? Tidligere store (tenderende til meget store) problemer i ydersæsonerne synes jeg (ikke for at fornærme klubben, blot for at få det belyst)?

Haha, no offense taken ;-) Standen er rigtig god i år, Greens har voldt problemer et par år. Men der er blevet arbejdet hårdt på sagen - træfældning, udpining af naturgræs osv. så der har ikke været nogle problmer i år, samtidig har vi også fået ny 15. green og hævet 16.fairway. Så der er ikke meget at komme efter længere...

Edited by kris

Her er en liste jeg har lavet over klubber i nærheden af mit hjem. Dvs. at tiderne er fra Vanløse i bil.

Smørum GK: (15min kørsel)

·         7050kr

·         27 huller

·         6x gæstegreenfee

·         500kr værd til golfbolde

·         50% rabat I Ishøj og Frederiksund GK

Hjortespring GK (15min kørsel)

·         Indskud 7500 kr = 6725 årligt

·         Indskud 2500 kr = 7397 årligt

·         Indskud        0 Kr = 8070 årligt

·         Firekløver-ordning Hillerød, Møleåens og Hjortespring GK gratis for 500kr årligt

Værløse GK (21min kørsel)

·         Indskud 8000kr = 7300kr årligt

·         Indskud        0kr = 8800kr årligt

·         Firekløver-ordning Hillerød, Møleåens og Hjortespring GK gratis for 500kr årligt

Furesø GK (22min)

·         Indskud 13.000kr = Kontingent 7450kr

·         Indskud           0kr = kontingent 8.450kr

·         27 huller

Hedeland GK (26min)

·         6300kr

·         Gratis træningsbolde

·         Inddørstræning

·         900kr for frit spil på 6 baner (Odsherred, Holbæk, Roskilde, Sorø, Sydsjælland og Frederikssund)

CGC (17min kørsel)

·         7500 kr

Ishøj GK  (21min kørsel)

·         6900kr

·         Fritspil på Skovbo

·         Frie golfbolde

Greve GK (26min)

·         6300kr

·         Frie træningsbolde

·         Aftale med 7 golf baner for 950kr (FALSTER - GREVE - HAREKÆR - ISHØJ - KØGE - SYDSJÆLLAND – VALLØ)

Dragør GK (30min)

·         6700kr + 200kr for golfbolde

·         Indskud på 1.000kr.

24 minutter siden, skrev Philippovich:

Her er en liste jeg har lavet over klubber i nærheden af mit hjem. Dvs. at tiderne er fra Vanløse i bil.

Smørum GK: (15min kørsel)

·         7050kr

·         27 huller

·         6x gæstegreenfee

·         500kr værd til golfbolde

·         50% rabat I Ishøj og Frederiksund GK

Hjortespring GK (15min kørsel)

·         Indskud 7500 kr = 6725 årligt

·         Indskud 2500 kr = 7397 årligt

·         Indskud        0 Kr = 8070 årligt

Værløse GK (21min kørsel)

·         Indskud 8000kr = 7300kr årligt

·         Indskud        0kr = 8800kr årligt

Furesø GK (22min)

·         Indskud 13.000kr = Kontingent 7450kr

·         Indskud           0kr = kontingent 8.450kr

·         27 huller

Hedeland GK (26min)

·         6300kr

·         Gratis træningsbolde

·         Inddørstræning

·         900kr for frit spil på 6 baner (Odsherred, Holbæk, Roskilde, Sorø, Sydsjælland og Frederikssund)

CGC (17min kørsel)

·         7500 kr

Ishøj GK  (21min kørsel)

·         6900kr

·         Fritspil på Skovbo

·         Frie golfbolde

Greve GK (26min)

·         6300kr

·         Frie træningsbolde

·         Aftale med 7 golf baner for 950kr (FALSTER - GREVE - HAREKÆR - ISHØJ - KØGE - SYDSJÆLLAND – VALLØ)

Dragør GK (30min)

·         6700kr + 200kr for golfbolde

·         Indskud på 1.000kr.

Må jeg ha' lov til at indskyde min egen hjemmeklub, Midtsjælland.

40 min fra Vanløse:

- 4900,- om året

- Intet indskud

- Fri træning (40 min pr uge)

- Frie rangebolde

- Fritspilsordning med Harekær, Ree, Rønnede og Korsør uden merpris

- 50% greenfeeaftale med Skjoldenæsholm

- Frit brug af fitness center

Lige nu kører de med et tilbud om, at hvis man melder sig ind nu, så får man resten af sæsonen gratis, men der er heller ikke så meget tilbage kan man så sige ;) 

Ulempen er, at køretiden er i den høje ende. Fordele... Alt andet :P 

2 minutes ago, Golfkid said:

Må jeg ha' lov til at indskyde min egen hjemmeklub, Midtsjælland.

40 min fra Vanløse:

- 4900,- om året

- Intet indskud

- Fri træning (40 min pr uge)

- Frie rangebolde

- Fritspilsordning med Harekær, Ree, Rønnede og Korsør uden merpris

- 50% greenfeeaftale med Skjoldenæsholm

- Frit brug af fitness center

Lige nu kører de med et tilbud om, at hvis man melder sig ind nu, så får man resten af sæsonen gratis, men der er heller ikke så meget tilbage kan man så sige ;) 

Ulempen er, at køretiden er i den høje ende. Fordele... Alt andet :P 

@Golfkid du har helt ret - det er et super tilbud og aldeles fordelagtig, både med træning pris samarbejde og en bane jeg har spillet 3 gange. 

Som du selv siger, så er der lige en 40 minutters køretur begge veje. Og da jeg arbejde ved amagerstrandvej, så er det meget svært at komme ud til. Jeg ville ønske at flere klubber fungerer på samme måde som i gør! <3