Hop til indhold
Vild med Golf
Nicolai

Viaplay sport Dataforbrug vs kvalitet..

Recommended Posts

Jeg overvejer kraftigt at tilmelde mig Viaplay, men har nu været på ferie hos kæresten i 14 dage og til min overraskelse, har jeg "kun" brugt 7gb data på mobilen, hvilket gør at jeg overvejer at skippe den faste internetforbindelse. Og jeg bruger nettet rigtig meget, dog ikke streaming, som sådan, men YT bruges jævnligt.  Så er det at jeg godt kunne tænke mig at vide, om nogen af Jer bruger mobilen til Viasat både film og sport og hvad forbruget ligger på. 

- Hvordan er kvaliteten, når den er indstillet til lav? Formoder at det kan indstilles, ligesom man kan på netflix? 
- Hvad er dataforbruget ca?
- Anbefal gerne et mobilabonnement med stor datapakke. I dag har jeg selv 20gb ved CBB, men tænker ikke det kommer til at række, når Viaplay bliver bestilt.  

Mit forbrug kommer til at ligge på at se fodbold 2-3 gange om ugen, se lidt film og golf, men dog ikke fuld sende tid, men måske et 1-2 timer tors-lørd og det dobbelte søndag, hvis der er spænding. 

Google fortæller alt mellem 150mb pr time ved lav og 300mb ved samme setup. Og så er vi oppe i 3-4gb pr time, hvis det er HD. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som en ok løsning til det forbrug, så er det vel bare at få en +20gb pakke og se om den holder, det plejer at være sådan at man kan skrue op med 10 minutters varsel, hvis det skulle knibe.

Bagdelen er vel at man er afhængig af en solid mast, så forbindelsen ikke springer, samt at telefonen nok skal ligge i lader permanent, og hvad så når andre i husstanden skal bruge forbindelsen og telefonen ikke er der. Det er jo noget du selv skal tage bestik af, kan blive et issue.

Jeg har 100/100 linje fiber til spil og arbejde, og bruger selv mobil data yderst sparsomt, ikke af nød, men fordi det ikke rigtigt er aktuelt, samt har brug for fiber når det skal gå tjep.

Redigeret af Gålfer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har allerede 20gb og det rækker til 21dage, men uden streaming, så det er næppe nok, medmindre nogen kender forbruget lidt mere nøjagtigt, end bare lige 150/300mb pr time ved laveste indstilling. 

Søger stadig svaret på forbruget og kvaliteten :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 minut siden, skrev Nicolai:

Har allerede 20gb og det rækker til 21dage, men uden streaming, så det er næppe nok, medmindre nogen kender forbruget lidt mere nøjagtigt, end bare lige 150/300mb pr time ved laveste indstilling. 

Søger stadig svaret på forbruget og kvaliteten :) 

Hellere for meget data end for lidt, men til streaming vil jeg foretrække almindelig wifi via fiber eller noget i den stil :) fint nok at streame hvis du er væk, men hvis det primært skal foregå i hjemmet så ville jeg bruge wifi. Gider simpelthen ikke at tænke over mit forbrug - det er en unødig stressfaktor :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
9 minutter siden, skrev Golfkid:

Hellere for meget data end for lidt, men til streaming vil jeg foretrække almindelig wifi via fiber eller noget i den stil :) fint nok at streame hvis du er væk, men hvis det primært skal foregå i hjemmet så ville jeg bruge wifi. Gider simpelthen ikke at tænke over mit forbrug - det er en unødig stressfaktor :) 

Min udfordring er at vi ikke er ret ofte hjemme og derfor er fast internet lidt penge ud af vinduet. Så planen var at skifte over til mobilabonnement med data nok (uden at skulle betale en formue for det), som kunne dække ind for streamingen. Og jeg har haft Netflix og kunne sætte kvaliteten lavt, som var acceptabelt at se på. Håber løsningen kunne være det samme her.

Allerhelst ville jeg også beholde (læs betale, for hun gider ikke, da hun har 50gb i sit abonnement til ingen penge gennem jobbet og kun ser Bonderøven :blink: ) den fasteforbindelse, men kan der spares så gør man jo det med glæde :) 

Jeg må tjekke nettet for gode internetforbindelser versus mobilpakkeløsninger. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
11 minutter siden, skrev Nicolai:

Min udfordring er at vi ikke er ret ofte hjemme og derfor er fast internet lidt penge ud af vinduet. Så planen var at skifte over til mobilabonnement med data nok (uden at skulle betale en formue for det), som kunne dække ind for streamingen. Og jeg har haft Netflix og kunne sætte kvaliteten lavt, som var acceptabelt at se på. Håber løsningen kunne være det samme her.

Allerhelst ville jeg også beholde (læs betale, for hun gider ikke, da hun har 50gb i sit abonnement til ingen penge gennem jobbet og kun ser Bonderøven :blink: ) den fasteforbindelse, men kan der spares så gør man jo det med glæde :) 

Jeg må tjekke nettet for gode internetforbindelser versus mobilpakkeløsninger. 

Hvor er i så? :P i er vel typisk et sted med wifi anyway så? Og hvis hun alligevel har 50gb så kan du jo bare streame via hendes abonnement? :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 minutter siden, skrev Golfkid:

Hvor er i så? :P i er vel typisk et sted med wifi anyway så? Og hvis hun alligevel har 50gb så kan du jo bare streame via hendes abonnement? :) 

Hun er på arbejde og jeg spiller golf :P Ej.. Hjemme har jeg internet, men det har hun ikke og vil heller ikke have.. Nu tjekkede jeg lige priser. 269,- for Viaplay og 230,- ca for internet og så mobilabonnement, samt det famøse licens.. Det løber altså op på de små 800,- :( 

Redigeret af Nicolai
tykke fingre staver forkert...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er der den her sag om ulovlig moms på licensen for dem som har betalt sådan noget over de sidste 3 år.

8/10 eksperter er enige, 1 er uenig, 1 er i tvivl, vores skatte minister bøjer sig først når stormen kommer.

Men prøv at give den en tur, for hyggens skyld om ikke andet :)

https://licensmoms.dk/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
12 minutter siden, skrev Gålfer:

Og så er der den her sag om ulovlig moms på licensen for dem som har betalt sådan noget over de sidste 3 år.

8/10 eksperter er enige, 1 er uenig, 1 er i tvivl, vores skatte minister bøjer sig først når stormen kommer.

Men prøv at give den en tur, for hyggens skyld om ikke andet :)

https://licensmoms.dk/

"Omkostningerne for den enkelte afhænger bl.a. af, hvor mange der deltager i sagen."

Det er desværre nok til at jeg ikke deltager, da man ikke ved hvad der sker. Men tilbage til topic. Der må vel findes noget internet, som dækker behovet og som ikke koster kassen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
7 minutter siden, skrev Kaizer:

Hvad med Plenti?

Uden at jeg kender meget til det, mener jeg at have hørt de har fri data.

Den er jeg også faldet over, men jeg har ikke helt styr på hvad master de kører på. Trustpilot giver dog en okay fin score. 

Edit.. Scroller man langt nok ned, så ser man det er 3's dækning. 

Har nogen erfaringer med dem? 

Redigeret af Nicolai

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
20 minutter siden, skrev Nicolai:

Den er jeg også faldet over, men jeg har ikke helt styr på hvad master de kører på. Trustpilot giver dog en okay fin score. 

Jeg har 3 og har ikke nogle problemer synes jeg. Der er sikkert nogle der er bedre, men det er fint til mit behov og jeg har ikke haft problemer med dækning :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige nu, skrev Golfkid:

Jeg har 3 og har ikke nogle problemer synes jeg. Der er sikkert nogle der er bedre, men det er fint til mit behov og jeg har ikke haft problemer med dækning :) 

Jeg kan se, at man ikke må netdele mere end 10/60gb, så det bliver næppe relevant, men har alligevel sendt en mail til dem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
28 minutter siden, skrev Kaizer:

Hvad med Plenti?

Uden at jeg kender meget til det, mener jeg at have hørt de har fri data.

22 minutter siden, skrev Nicolai:

Plenti er nok noget ged, da der kun er 10gb til datadeling, så du kan ikke smide det op på fjernsynet eller computeren og så bruge telefonen som router :) fri data er KUN på selve telefonen :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige nu, skrev Golfkid:

fri data er KUN på selve telefonen :) 

Hvordan kan man se, hvordan det bliver delt/brugt? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 minutter siden, skrev Nicolai:

Hvordan kan man se, hvordan det bliver delt/brugt? 

De har sikkert en app som holder styr på det :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites