Hop til indhold
claust

Ingen kortgebyrer i shoppen

Recommended Posts

Fra næste år er det ikke længere lovligt at surcharge kreditkort - det vil sige lade kunden selv betale de gebyrer, som banken eller kreditkortselskabet tager.

Jeg synes ikke der er nogen grund til at vente, og derfor er alle kortgebyrer på VildmedGolf Shop fjernet allerede nu... :-)

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan Claus.

Har du nogle erfaringer med hvad der vil ske med gebyrerne. Jeg mener der kunne være flere muligheder. Den "værste" ville være at butikkerne ville holde op med at tage mod kort og finde alternativer. En anden mulighed var at forhøje "fragt" omkostningerne. Begge noget der ville afskrække kunder fra at handle netop der. Man kan vel ikke forestille sig at bankerne og kortudstederne helt vælger at droppe gebyrerne, eller kan man ?

Redigeret af AJ

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette er ikke helt ny viden.

Ændringen følger af regler i betalingstjenestedirektiv 2 (også kaldet PSD2, direktiv 2015/2366 af 25. november 2015), som skal være implementeret i dansk ret senest 18. januar 2018.

Jeg har på intet tidspunkt i min webshop pålagt kunder disse gebyrer.

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev AJ:

Har du nogle erfaringer med hvad der vil ske med gebyrerne. Jeg mener der kunne være flere muligheder. Den "værste" ville være at butikkerne ville holde op med at tage mod kort og finde alternativer. En anden mulighed var at forhøje "fragt" omkostningerne. Begge noget der ville afskrække kunder fra at handle netop der. Man kan vel ikke forestille sig at bankerne og kortudstederne helt vælger at droppe gebyrerne, eller kan man ?

Jeg har kun min egen teori:

- Nu koster det ikke længere noget at bruge kreditkort, og dermed få op til 40 dages kredit

- Oven i dette giver kreditkortene en lang række fordele som f.eks. forsikringer og udvidet garanti på elektronik

- Dermed ikke meget grund til at bruge Dankortet - eller det vil i hvert fald blive brugt mindre.

Udgiften for forretningerne øges, og i sidste ende er der jo kun én til at betale ;-)  Fordelingen af udgifterne ændres bare..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu