Hop til indhold
Vild med Golf

PVN

Erfaring med Garmin Fenix 5

Recommended Posts

Jeg har købt mig et Gamin Fenix 5. Jeg både løber og spiller golf, så Fenix 5 var på papiret det rigtige ur, da en af sports grenene der understøttes er golf.

MEN som golf ur er uret en skuffelse.

Det kan kun vise afstand til green og på nogle huller ligeledes til afstand til layup.

Ingen afstand til hazarder eller andre kendetegn på hullet.

Andre der har erfaringer med Fenix 5?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ikke mange der har erfaring med Fenix 5 :-(

Jeg er selv ret sikker på at jeg vælger Fenix 5 ud fra anmeldelser jeg har læst rundt omkring. Jeg både løber og spiller golf, og uret ser ideelt ud til begge dele.

Så vidt jeg kan læse mig frem til, fungerer golf-delen på samme måde som S60. Er der nogen der kan be- eller afkræfte?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et Garmin Forerunner 935. Det er primært til løb, svømning og cykling. Men den kan også bruges til golf. Der fungerer det udemærket. Tænker, at det er samme setup sofrware og layout mæssigt som Fenix 5.

Selv foretrækker jeg dog Golfshot til min iPhone.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
23 timer siden, skrev StufMeister:

Det var ikke mange der har erfaring med Fenix 5 :-(

Jeg er selv ret sikker på at jeg vælger Fenix 5 ud fra anmeldelser jeg har læst rundt omkring. Jeg både løber og spiller golf, og uret ser ideelt ud til begge dele.

Så vidt jeg kan læse mig frem til, fungerer golf-delen på samme måde som S60. Er der nogen der kan be- eller afkræfte?

Det gør golf delen ikke. Læs afsnittet golf course coverage på denne side https://twogolfguys.com/garmin-fenix-5-golf-gps-watch/ 

For mig ser det ud som om Fenix er et avanceret multisportsur som kan bruges men ikke er optimalt, til golf, mens S60 er optimalt til golf og kan bruges til multisport. Prøv på garmin hjemmeside at sammenligne specs.

Har selv s60 som også bruges til cykling og roning. Der er rigeligt med heart rate intetval, kadence, laps etc funktioner til standardbehov. Hvis jeg var dedikeret duper motionsløber/cyklist/triatlet ville Fenix være valget. Da golfen et vigtig er s60 mit valg. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 11/8/2017 kl. 23:13 , skrev PVN:

Jeg har købt mig et Gamin Fenix 5. Jeg både løber og spiller golf, så Fenix 5 var på papiret det rigtige ur, da en af sports grenene der understøttes er golf.

MEN som golf ur er uret en skuffelse.

Det kan kun vise afstand til green og på nogle huller ligeledes til afstand til layup.

Ingen afstand til hazarder eller andre kendetegn på hullet.

Andre der har erfaringer med Fenix 5?

Ifølge manualen viser det også afstand til hazards, så mon ikke det også er tilfældet i praksis?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 15/1/2019 kl. 15:39 , skrev Kitter:

Det gør golf delen ikke. Læs afsnittet golf course coverage på denne side https://twogolfguys.com/garmin-fenix-5-golf-gps-watch/ 

For mig ser det ud som om Fenix er et avanceret multisportsur som kan bruges men ikke er optimalt, til golf, mens S60 er optimalt til golf og kan bruges til multisport. Prøv på garmin hjemmeside at sammenligne specs.

Har selv s60 som også bruges til cykling og roning. Der er rigeligt med heart rate intetval, kadence, laps etc funktioner til standardbehov. Hvis jeg var dedikeret duper motionsløber/cyklist/triatlet ville Fenix være valget. Da golfen et vigtig er s60 mit valg. 

Den anmeldelse har jeg faktisk læst. Og jeg har også læst lidt mere om forskellen vedr golfdelen på S60 og Fenix5 og blev klogere. Kan se der er lidt (meget:-)) ekstra på S60’eren. 

Jeg har pt et S20 og kan fint klare mig med hvad det kan. Og så vidt jeg se kan fenix5 det samme. Dog skal man selv downloade baner dertil. 

S60 er er decideret golfur og hvad jeg lige kan se er der ikke pulsmåler uden ekstraudstyr hvilket er et krav da det også skal bruges til en del løb og måling i dagligdagen ( stresskontrol osv)

Jeg vil gerne væk fra at skulle have to ure. 

Tak for input

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden