Hop til indhold
Gålfer

Hvor højt slår du din driver og 3 wood?

Recommended Posts

Gålfer    137

Nu vi sidder og ser PGA Championship, kan vi få fart og aphex peak på mange tee slag og så tænkte jeg, hvad gør folket her på forum?

De højeste ligger på omkring 130 fod, altså omkring 40 meter, både med driver og 3 wood.

Personligt slår jeg den ofte op over 40 meter med driveren (8.5 grader) og 3 wood hvis jeg låner mig til sådan en - på stock slag, jeg mangler fart i forhold til dem der slår den rigtigt rigtigt langt, derfor skal højden skrues en anelse ned til 35 , men synes bare det giver et bedre slag, tilgengæld løber de ikke ud i problemer såfremt de er skæve, og synes også de går meget mere lige end dem der kun er 20 meter høje.

Jeg havde min pro siddende bag mig på bænken efter hulspil igår, og han blev ved med at sige de var lige, min hjerne dur ikke til at tænke lige slag ( Nichlaus citat, slår jeg den lige er det en fejl ), men må bare acceptere det som jeg slår den lige nu ( det kan jo ændre sig 40 gange på en sæson ) - det er slaget jeg slår når jeg hverken tænker fade eller draw, så det må jo virker. selvom det føles forkert og passivt.

Så hvad gør i andre, holder i dem nede under træ linjerne, eller slår i dem forskellig højde, eller er der nogen der får dem endnu højere?

Kunne være sjovt at høre lidt om. Jeg er ligeglad med kurven i forspørgsel, det er højden jeg er nysgærrig at høre nærmere om :)

Redigeret af Gålfer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Golfkid    839
28 minutter siden, skrev Gålfer:

Nu vi sidder og ser PGA Championship, kan vi få fart og aphex peak på mange tee slag og så tænkte jeg, hvad gør folket her på forum?

De højeste ligger på omkring 130 fod, altså omkring 40 meter, både med driver og 3 wood.

Personligt slår jeg den ofte op over 40 meter med driveren (8.5 grader) og 3 wood hvis jeg låner mig til sådan en - på stock slag, jeg mangler fart i forhold til dem der slår den rigtigt rigtigt langt, derfor skal højden skrues en anelse ned til 35 , men synes bare det giver et bedre slag, tilgengæld løber de ikke ud i problemer såfremt de er skæve, og synes også de går meget mere lige end dem der kun er 20 meter høje.

Jeg havde min pro siddende bag mig på bænken efter hulspil igår, og han blev ved med at sige de var lige, min hjerne dur ikke til at tænke lige slag ( Nichlaus citat, slår jeg den lige er det en fejl ), men må bare acceptere det som jeg slår den lige nu ( det kan jo ændre sig 40 gange på en sæson ) - det er slaget jeg slår når jeg hverken tænker fade eller draw, så det må jo virker. selvom det føles forkert og passivt.

Så hvad gør i andre, holder i dem nede under træ linjerne, eller slår i dem forskellig højde, eller er der nogen der får dem endnu højere?

Kunne være sjovt at høre lidt om. Jeg er ligeglad med kurven i forspørgsel, det er højden jeg er nysgærrig at høre nærmere om :)

Hvordan har du målt den til 40 meter høj? Med en trackman? :) 

Jeg selv slår ikke særligt langt, men heller ikke ret højt. Bryder mig ikke om at kigge på en høj boldflugt - det ser ud som og føles vildt ukontrollabelt synes jeg :) 

På en god dag er jeg mellem 20 og 25 meter i apex - er den højere end dét, så spinner den for meget :) skal lige sige at jeg ikke kan huske tallene, da jeg ikke går op i dem :) 

------------ Tilføjelse ----------

Nu så jeg lige Rickie slå en 3-wood med 120 fod i apex, så jeg er nok lidt højere end 20-25 meter.. Nok tættere på 30-35 meter, men kommer nok aldrig i nærheden af 40 tror jeg :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nAlen    448

Aner ik hvor højt jeg slår dem, men det varierer ret meget i forhold til vinden (og det er ikke altid fordi jeg forsøger at variere det) :) 

Forsøger at undgå at spinne en driver alt for meget når jeg slår ind i vinden, men overordnet set hører jeg nok til dem der slår det hele i den højere del af skalaen.. Gad godt være bedre til at holde især jernslag tættere ved jorden. 

Har i øvrigt brugt en lille halv sæson på at slå især wedgeslag fladere ind til greens.. Det begynder så småt at gå bedre med det, men der er godt nok lang vej til målet :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gålfer    137
43 minutter siden, skrev Golfkid:

Nok tættere på 30-35 meter,

Lyder fint som refference, ergo skal jeg som jeg nævnte, ha kørt dem noget ned.

Jeg har målt på film med refference ( trigonometri ), men dem der går "galt" er tættere på 50 hvis de spinder som du nævner, også grunden til jeg har fjernet spin vægten op i forreste rille, sidder den bagerst så får jeg dem nærmest i hovedet igen hvis der er modvind ( metafor ) - jeg slår naturligvis ikke ballon bolde i modvind, der bliver de holdt nede som jeg nu magter det, men de kan meget nemt smutte ( slår helere 1/2 jern i den situation, de er nemmere at styre, dog kan de også smutte og gå sindsygt højt )

Det er naturligvis en vindstille dag jeg sådan generelt tænker på.

33 minutter siden, skrev nAlen:

Har i øvrigt brugt en lille halv sæson på at slå især wedgeslag fladere ind til greens.. Det begynder så småt at gå bedre med det, men der er godt nok lang vej til målet

Yep! det har jeg faktisk også berørt i år, med den lille tilføjelse at der er flere og flere der har nedslags mærket på den anden side af bolden ( spind baglæns, nogle flere meter ) - det synes jeg ikke er muligt når de bliver launchet op til al-faderen.

Og ja, har set dine drives, de er i den høje ende, skyder på 30-35-40 og spinder faktisk ikke overdrevet meget, også derfor du har en GOD solid længde, ville jeg lige sige uden at have set dine trackman tal. Men man kan jo læse meget af at stå ved siden af jo hvis man kan lidt om bold flugt til husbehov og måske en anelse over.

Redigeret af Gålfer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nAlen    448

Jeg slår ikke længere end gennemsnitsspilleren på mit niveau gør - måske 5-10 meter, men det er altså ikke dem der gør forskellen på noget som helst :) 

Mht wedgeslagene, så er det egentligt lidt i et forsøg på at undgå de spinner, men blot checker og stopper på 2. hoppet.. Det er stadig lidt et "work in progress", men det går bedre.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pastorius    721
17 minutter siden, skrev Gålfer:

Lyder fint som refference, ergo skal jeg som jeg nævnte, ha kørt dem noget ned.

Jeg har målt på film med refference ( trigonometri ), men dem der går "galt" er tættere på 50 hvis de spinder som du nævner, også grunden til jeg har fjernet spin vægten op i forreste rille, sidder den bagerst så får jeg dem nærmest i hovedet igen hvis der er modvind ( metafor ) - jeg slår naturligvis ikke ballon bolde i modvind, der bliver de holdt nede som jeg nu magter det, men de kan meget nemt smutte.

Det er naturligvis en vindstille dag jeg sådan generelt tænker på.

Yep! det har jeg faktisk også berørt i år, med den lille tilføjelse at der er flere og flere der har nedslags mærket på den anden side af bolden ( spind baglæns, nogle flere meter ) - det synes jeg ikke er muligt når de bliver launchet op til al-faderen.

Og ja, har set dine drives, de er i den høje ende og spinder faktisk ikke overdrevet meget, også derfor du har en GOD solid længde, ville jeg lige sige uden at have set dine trackman tal. Men man kan jo læse meget af at stå ved siden af jo hvis man kan lidt om bold flugt til husbehov og måske en anelse over.

Ca 30 meter.

Jeg holder den nede i modvind. Tee en 1/2-1 cm nede, og bolden 4-5 cm længere tilbage i stance. 

IMG_2779.thumb.jpg.a002e9ebafb04985968e378a8aa1a9a0.jpg

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gålfer    137
6 minutter siden, skrev nAlen:

Mht wedgeslagene, så er det egentligt lidt i et forsøg på at undgå de spinner, men blot checker og stopper på 2. hoppet.. Det er stadig lidt et "work in progress", men det går bedre.. 

aha ja det er jo klart, hvis bolden dykker mere agressivt ind i green og ikke dumper ned, og du i forvejen har god spin vil det jo virke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nAlen    448
2 minutter siden, skrev Gålfer:

aha ja det er jo klart, hvis bolden dykker mere agressivt ind i green og ikke dumper ned, og du i forvejen har god spin vil det jo virke.

Ideelt set ja, men der er nok lidt vej til målet endnu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gålfer    137

Bortset fra det, så ser det også bare skide godt ud når et fladt chip/pitch slås agressivt til pinden og checker og dør en halv meter efter. Men man skal jo have selvtilliden til at slå den agressivt hvis green er modtagelig, ihvertfald i sådan en situation, det er lidt noget andet ude fra 100 meter.

Redigeret af Gålfer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Crick    35

40 meter er jeg ret sikker på at jeg ikke er i nærheden af... Det svarer til at jeg skulle slå over højhusene på Marselis Boulevard i Aarhus... Det sker kun på miss hits.

Hvis jeg husker rigtig lå jeg i et sted mellem 25-27 meter da jeg sidst var til undervisning hos min pro. (juli)

Det skal dog sige at jeg var igang med at ændre mit sving, så det tal kan godt være anderledes nu. 

På min hjemmebane kan det godt blæse en del, så er ikke specielt vild med at få den alt for højt da vinden så bliver en for stor faktor. 

Marselis_Boulevard_28_2.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ploehmann    135

20-25 meter. Når jeg rammer nogenlunde ordentligt - sådan en højhandicap-tosse som mig har ret store udsving med driveren ;-)

Jeg har én gang i Trackman ramt den helt perfekt, hvor den gik op i 30 meter:

https://drive.google.com/file/d/0B1reCxmmHxr_bWxPRE9GNU5EWTg/view?usp=sharing

Redigeret af ploehmann

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gålfer    137

Ser jo meget godt ud med de tal. 104 club er ikke uden evner.

30 er også fint. Men i den lave ende hvis du svirper det våde håndklæde lidt løsere og hurtigere sikkert, det behøver overhovedet ikke være hurtigere krops rotation der kunne få den dog op omkring 110.

Fed rødlig rust farve driver hovedet har på visualiseringen.

Yes crick. Den slør jeg over så nemt som ingen ting og det er et problem :) releaser lidt for tidligt og mister kompression og derfor længde. Egentligt uden grund. Bare dårlig vane der kom snigende.

De satans snigere :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu