Hop til indhold

Bendt Simonsen

Erfaring med apple watch

Recommended Posts

Vær meget opmærksom på om den reelt har batterilevetid til en hel runde. 

Jeg købte et Sony Smartwatch 3 til at bruge sammen med Golfshot og det virker supergodt men uret har kun strøm til hel runde på en rigtig god dag og det er pisse irriterende :-(

/Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vær meget opmærksom på om den reelt har batterilevetid til en hel runde. 

Jeg købte et Sony Smartwatch 3 til at bruge sammen med Golfshot og det virker supergodt men uret har kun strøm til hel runde på en rigtig god dag og det er pisse irriterende :-(

/Peter

Har haft lidt forskelligt af den slags gadgets. Har p.t. et Tomtom Golfer 2, som kun kan anbefales varmt. Det er absolut det bedste ur jeg har haft.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 9/10/2016 kl. 10:56 , skrev claust:

Vil lige 'slå et slag' for Apple Watch og Golfshot app'en - her får du det du søger, og mere til :-)

Den 19/6/2016 kl. 21:04 , skrev claust:

Har startet med GPS, haft kikkert nogle år, og bruger nu apple watch m. Golfshot

Kikkerten er mest nøjagtig, ingen tvivl. Men uret er ikke mange meter ved siden af, faktisk er unøjagtigheden sådan, at jeg ikke bemærker den med mit hcp. Kikkerten tager tid at tage frem og måle med, og uret tager også lige nogle sekunder inden det har synkroniseret med GPS' en i telefonen og fundet den aktuelle afstand - men det ligger i rutinen at jeg på vej hen til bolden lige kigger på uret, og så begynder synkroniseringen før jeg er ved bolden og er for det meste klar inden jeg skal finde et jern fra baggen. Virker for mig i hvert fald.

Var penge ikke et issue havde jeg måske begge dele :-)

Det kan du også på Golfshot - du kan skubbe med billedet og dermed finde nøjagtige afstande til alle forhindringer, også dem du ikke lige kan se :-) Kan ikke lige finde et screenshot hvor du ser greenen, men her kan du se idéen - når du skubber med billedet kan du f.eks. se afstanden til forkant eller bagkant af bunkeren til venstre i billedet

Udklip.PNG    Udklip2.PNG

På uret har du disse info (det kan også vise billedet, men det er sku småt at se på)

Vi må have @claust på banen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den 6/7/2017 kl. 10:11 , skrev Shotmaker:

Vær meget opmærksom på om den reelt har batterilevetid til en hel runde

Det har det i den grad - i hvert fald den nye model. Tror endda du kunne gå 2 runder, også efter en arbejdsdag hvor du har brugt det :-)

Jeg har et series 2 jeg bruger med Golfshot, og for mig spiller det max. Den gamle model (før series 1/2), var langsom, og på kanten af det anvendelige med Golfshot. Men som sagt, det nye er rigtigt godt. Køb Pro versionen af golfshot, og du kan bruge uret som scorecard, og den regner dine stableford point ud. Har forsøgt med en anden app også, men Golfshot virker bedst for mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg overvejer at købe mig et apple watch, er der nogen som har erfaring med det. Det jeg ger vil bruge den til er at måle afstand til green og vand og andre hazader.

Jeg har et setup med Pebble Time Watch (købt brugt for 350 kr.), som via Game Golf på mobilen i lommen hele tiden viser afstand for-, bagkant og midte (telefonen låses aldrig, men "hviler" med Game Golfs egen hvilefunktion).

Jeg har spillet med Golfshot åbent på mobilen samtidig til scoreregistrering, og så hevet mobilen frem især fra tee for at se mulige steder at slå den hen. Der er Golfshot en tand bedre end Game Golf, hvis man har købt pro-versionen.

Har jeg begge apps kørende en hel runde går jeg fra 100 til omkring 35 procent på mobilen og uret er stort set upåvirket (går måske 10 procent mere ned i strøm end det ellers ville have gjort). Har jeg kun Game Golf kørende, så bruger jeg sjældent mere end 20-25 procents strøm på mobilen (iPhone SE).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et Garmin Fenix 5 - Det virker super godt, har masser af finesser og god batteri levetid. Eneste minus for mig er at der ikke er golfbaner på uret, men at de skal hentes fra appen hver gang. Det virker udemærket og hurtigt, men er en lille smule mere besværligt end de ure hvor det ligger på i forvejen. Super godt til statistik.

Se test her Fenix 5

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Garmin Fenix 5X er et SUPER fedt ur, bare ikke til Golf - Det kan kun vise afstand til Green - Du kan ikke finde afstande til den position du ønsker dig.

Apple Watch 1 & 2 har lidt det samme problem som ovenstående - Det er bare mere ustabilt, feks hvis du vil måle slag meter osv med div. apps.

Smartphonen kan ALT man ønsker sig at vide om golf banen mm - Bare træls at skulle ha den op af lommen hele tiden.

Garmin S20 er et fedt Golf ur der kan det HELE til golfbanen, bare ikke i farver.

Garmin S6 er et fedt golf ur, det er bare lidt kompleks at finde rundt i, men self jo mere du bruger det jo bedre

.

Garmin S60 - OUTSTANDING det bedste golf ur jeg nogensinde har haft på armen (Har ikke prøvet TomTom). Det kan seriøst alt du skal bruge derude, really

Har haft alle ovenstående ure og Garmin Fenix3 & Garmin S2 og må bare sige S60 er det fedeste golf ur.

Hvis du tilføjer Golf software fra S60 til Fenix 5X har du det ultimative ur (det kan man desværre bare ikke)

Hyg & Go Weekend

.

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har længe kigget på et ur, for at kunne supplere op med Golfshot, men er kommet frem til at jeg aldrig kommer til at stole på andet end min kikkert. Af den simple grund - der er alt for stor udsving i erfaringer med ure. Så er det tabt GPS forbindelse, så er flag ikke opdateret, så har teesteder flyttet sig og så står solen lidt forkert i forhold til månen.. En kikkert, måler altid det samme, bare ikke når det er tåget. Og i sidste ende, så er der kun et meget lille antal mennesker i denne gruppe af brugere, der kan ramme helt præcist, til at det gør den helt store forskel :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Golfshot på apple watch kører ret fint de steder jeg har spillet.

det er nemt lige at kigge på håndleddet når man bare skal have en hurtig afstand, og samtidigt tæller jeg score på uret.

det er rigtigt at man ind imellem møder huller med golfshot, der ikke er opdateret

til de helt præcise approach slag har jeg også en kikkert..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kikkert er godt i kombination med Golfshot/Game Golf på smartwatch. Det må jeg medgive efter jeg fik en kikkert i september i fødselsdagsgave. Det giver en god sikkerhed, og det tager ikke mange sekunder at aflæse.

Man får selvfølgelig både den præcise afstand til pinden, men med den oplysning kan man også se, om pinden mest står foran, midt eller bagerst på green - det kan godt ændre, hvad jeg prøver at slå (at jeg så ikke kan udføre det er en anden sag!). Det er bestemt ikke altid til at se fra, hvor man slår approachslag (og det er langt fra alle klubber, der angiver pin-placering på felter (eller at det så svarer til virkeligheden, for den sags skyld)).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er især det med pinplaceringer, der er min udfordring og grunden til, at jeg ikke går efter et ur alligevel. Men du har helt ret i at nogle gange kan man ikke se tingene, men har haft begge ting og synes kikkert er bare mere sikkert. 

Du skriver ændre.. er det så pinplacering? Men den flytter sig jo i løbet af ugen og så slår man efter forkert mål, hvis man ikke kigger ordenligt efter. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kombi'en er god - på uret får du forkant, midt og bagkant green. sammenholdt med pinplacering og et evt. skud med kikkerten bør der ikke være meget tvivl :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev claust:

Kombi'en er god - på uret får du forkant, midt og bagkant green. sammenholdt med pinplacering og et evt. skud med kikkerten bør der ikke være meget tvivl :-)

Jeps, tjekket med flere stykker udstyr, så man kender afstanden præcist.

Et halvt minut senere flækker man bolden...

• Like 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
36 minutter siden, skrev Kaizer:

Et halvt minut senere flækker man bolden...

Haha.. Lige præcis! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu