Hop til indhold
Gålfer

Frivillig hjælp i klubben

Recommended Posts

Chef greenkeeper kom forbi range. Han mener jeg står for de fleste bolde slået og det har han ret i :)

Så jeg fik vist hvordan jeg starter traktor og monterer bold samlet og starter på Fredag. Så ser frem til at ryde range 2 dage om ugen før træning resten af sæsonen.

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

16 minutter siden, skrev Gålfer:

Chef greenkeeper kom forbi range. Han mener jeg står for de fleste bolde slået og det har han ret i :)

Så jeg fik vist hvordan jeg starter traktor og monterer bold samlet og starter på Fredag. Så ser frem til at ryde range 2 dage om ugen før træning resten af sæsonen.

Skide god idé! Det tager heller ikke lang tid og så hjælper man hvor man kan :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores klub, står der altid en bil med nøgle i til opsamling. Den må alle benytte, så man altid kan få samlet bolde sammen. Tror primært det er medlemmerne, der selv står for opsamling her. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Golfkid:

Skide god idé! Det tager heller ikke lang tid og så hjælper man hvor man kan

Lige mine tanker, og nu da jeg selv bestemmer arbejds tider hjemme, så er det intet problem rent logistisk.

En fordel ud over at hjælpe er, at jeg kan støvsuge range for bolde og begynde at slå pro v1 bolde lige efter og få målt afstande ud på mit grej, afstande som jeg på ingen måde kender 100% endnu, så det er på høje tid, win win situation :)

@Thomas91

Sådan er det vidst også i morsø, vores søster klub, gammel smadder kasse, og de har også manuelle skubbe vogne.

Vi har kun sådan en stor en der kan side 16 kurve på, men så kan man også ryde hele range hurtigt, det kræver dog at den bliver spændt på en af de der greenkeeper biler med lad og store dæk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 minutter siden, skrev Gålfer:

Lige mine tanker, og nu da jeg selv bestemmer arbejds tider hjemme, så er det intet problem rent logistisk.

En fordel ud over at hjælpe er, at jeg kan støvsuge range for bolde og begynde at slå pro v1 bolde lige efter og få målt afstande ud på mit grej, afstande som jeg på ingen måde kender 100% endnu, så det er på høje tid, win win situation :)

@Thomas91

Sådan er det vidst også i morsø, vores søster klub, gammel smadder kasse, og de har også manuelle skubbe vogne.

Vi har kun sådan en stor en der kan side 16 kurve på, men så kan man også ryde hele range hurtigt, det kræver dog at den bliver spændt på en af de der greenkeeper biler med lad og store dæk.

Ja, det er en kæmpe fordel - så kan man selv lige sortere dem bagefter, når man har adgang til opsamleren og selv henter dem :) det kan man få en del glæde af. Også fordi det bare er sjovere at slå til en ordentlig bold :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jepsen! Kigger forbi deres kaffe pause imorgen klokken 10 og får de sidste ting på plads, så skulle de bare køre fremover. Jeg skyder nok lige en film om det på Fredag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
13 minutter siden, skrev Gålfer:

@Thomas91

Vores er også en gammel golf med 10 kurve foran. Den er ikke køn, men virker upåklageligt. Det er rart, at man altid kan gøre noget ved det, hvis der ikke er flere bolde. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Thomas91:

I vores klub, står der altid en bil med nøgle i til opsamling. Den må alle benytte, så man altid kan få samlet bolde sammen. Tror primært det er medlemmerne, der selv står for opsamling her. :-)

Det er egentligt vores pro som burde samle bolde op, men han hader tjansen, så alt hjælp fra medlemmer, modtages med kyshånd:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 minutter siden, skrev Årgang63:

Det er egentligt vores pro som burde samle bolde op, men han hader tjansen, så alt hjælp fra medlemmer, modtages med kyshånd:D

Haha, det vidste jeg slet ikke. Jeg har bare set andre tager bilen og så er jeg også selv begyndt på det.

Men Olli er altid flink til at hjælpe, så jeg har intet imod lige at give et nap med når der mangler. :thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 minutter siden, skrev Thomas91:

Haha, det vidste jeg slet ikke. Jeg har bare set andre tager bilen og så er jeg også selv begyndt på det.

Men Olli er altid flink til at hjælpe, så jeg har intet imod lige at give et nap med når der mangler. :thumbsup:

Ja der er en god håndfuld, af dem som flittigt bruger rangen, som tit køre en tur i den blå skrammelkasse og det er super, det er meget sjældent at der mangler bolde :) 

Og ja Oli er altid flink til at hjælpe og ikke bange for at give en god rabat :thumbsup:

Redigeret af Årgang63

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores maskine kører personale kun med, tror kun jeg har prøvet EN gang, at skulle gå ud på marken og skrabe bolde sammen i kurv i de 3 år jeg har spillet golf. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en robot opsamler, så der kan samles bolde op i alle døgnets 24 timer.

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

13 timer siden, skrev ronnow:

Vi har en robot opsamler, så der kan samles bolde op i alle døgnets 24 timer.

Hvilket bare er den fedeste detalje EVER! :D:D:D 

Jeg var helt pjattet med den løsning ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

De har sådan et system i Volstrup, der koster lige omkring en million, det er en robot der klipper fairways, og den har en ekstrem fin tollerance.

Da vi var deroppe og spille danmarksturnering for nogle uger siden sagde de den lige var blevet kalibreret, så der var 4 cm overlap mellem klip længderne.

Så den klare det om natten helt alene.

Det er sku da genialt. Og banen stod faktisk rigtigt fornuftigt.

Nu er klokken 8, og jeg har lavet kaffe og vil køre ud og samle bolde ind :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu