Velkommen til Vild med Golf

Vildmedgolf.dk er gratis for alle brugere - her kan du sætte dit brugte golfudstyr til salg, deltage i debatten eller bare læse med i de mange tusindevis af emner, der f.eks. omhandler golfbaner, golfudstyr eller golf reglerne. Eller find en ny spillemakker, upload dine bedste golfbilleder, eller noget helt andet - mulighederne er mange!

Registrér dig som bruger for at få adgang til alle funktioner. Når du er logget ind kan du deltage på siden og oprette dit eget indhold, eller svare på eksisterende indhold. Du kan oprette din egen profil, modtage omdømme point fra andre brugere, og du kan også skrive private beskeder til andre registrerede brugere. Vi deler ikke dine oplysninger med andre! Denne besked vises ikke når du er logget ind.

AndMic

At markere sin bold

20 indlæg i dette emne
Den ‎16‎-‎06‎-‎2017 kl. 10:22 , skrev Golfkid:

Nemlig, sådan oplever jeg det også i private runder. Nogle gange er det også det nemmeste, med mindre at ham udenfor green alligevel vil ha' flaget op :) 

Men det er værd at huske på den rigtige rækkefølge når nu der skal spilles Danmarksturnering i weekenden, så man ikke kommer til at slå udenfor tur :) 

@Golfkid: Nu har du relativt meget erfarring. Der sker tit det, at man lige spørger sin spillepartner hvem der er længst væk, og hvem der derved skal slå først. Her bliver man så enig om det er den ene eller den anden.

Hvad sker der hvis spillepartneren uden at se ordentlig efter siger, at det er min tur. Jeg slår herefter slaget fx fra green kanten, og i det samme ser hans holdkaptajn slaget, og kan på øjemål se at det ikke var min tur.

Kan dette give anledning til problemer hvis og såfremt jeg vitterligt er tættest på selvom begge spillere har vurderet andet?

Jeg vil aldrig tro, at dette kan give problemer da det er aftalt spillerne imellem, men nogle bruger jo desværre enhver lejlighed til at "misbruge" reglerne. Fx. en holdkaptajn.

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 minutter siden, skrev MrSwingKin:

@Golfkid: Nu har du relativt meget erfarring. Der sker tit det, at man lige spørger sin spillepartner hvem der er længst væk, og hvem der derved skal slå først. Her bliver man så enig om det er den ene eller den anden.

Hvad sker der hvis spillepartneren uden at se ordentlig efter siger, at det er min tur. Jeg slår herefter slaget fx fra green kanten, og i det samme ser hans holdkaptajn slaget, og kan på øjemål se at det ikke var min tur.

Kan dette give anledning til problemer hvis og såfremt jeg vitterligt er tættest på selvom begge spillere har vurderet andet?

Jeg vil aldrig tro, at dette kan give problemer da det er aftalt spillerne imellem, men nogle bruger jo desværre enhver lejlighed til at "misbruge" reglerne. Fx. en holdkaptajn.

Holdkaptajnen kan som udgangspunkt ikke dømme noget som helst i en match. Han må gerne rådgive sine spillere og i det her tilfælde kan han så gå hen til sin spiller og sige, at der faktisk blev spillet udenfor tur. Her vil spilleren så typisk sige, at vi blev enige om, at det var modstanderen først og så er den som regel lukket der. 

Jeg vil dog tro, at han godt kan få den kaldt tilbage, hvis han er et dumt svin - uden at være sikker dog :) 

Jeg oplever det ikke så tit i de hulspilsmatcher jeg spiller. Det sker engang i mellem, at vi bliver enige om, hvem der slår først. Hvis det er fra fairway, så hører jeg typisk min modstander om, hvor langt han har til flaget og så er det nemt at afgøre :) hvis det er omkring green, så har jeg tit trukket lod om, hvem der skal slå, for så er der i hvert fald ikke noget at rafle om, hvis man er i tvivl :) 

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
7 minutter siden, skrev Golfkid:

Holdkaptajnen kan som udgangspunkt ikke dømme noget som helst i en match. Han må gerne rådgive sine spillere og i det her tilfælde kan han så gå hen til sin spiller og sige, at der faktisk blev spillet udenfor tur. Her vil spilleren så typisk sige, at vi blev enige om, at det var modstanderen først og så er den som regel lukket der. 

Jeg vil dog tro, at han godt kan få den kaldt tilbage, hvis han er et dumt svin - uden at være sikker dog :) 

Jeg oplever det ikke så tit i de hulspilsmatcher jeg spiller. Det sker engang i mellem, at vi bliver enige om, hvem der slår først. Hvis det er fra fairway, så hører jeg typisk min modstander om, hvor langt han har til flaget og så er det nemt at afgøre :) hvis det er omkring green, så har jeg tit trukket lod om, hvem der skal slå, for så er der i hvert fald ikke noget at rafle om, hvis man er i tvivl :) 

Der er heldigvis langt imellem, at man spiller mod nogle deciderede fjolser.

Jeg har faktisk aldrig selv oplevet, at man ikke har kunne finde en løsning på banen, og det er uanset regelsituationer.

Man har dog hørt rygter om, at der bliver brugt meget ufine metoder. :)

Tak for dig svar.

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 minutter siden, skrev MrSwingKin:

Der er heldigvis langt imellem, at man spiller mod nogle deciderede fjolser.

Jeg har faktisk aldrig selv oplevet, at man ikke har kunne finde en løsning på banen, og det er uanset regelsituationer.

Man har dog hørt rygter om, at der bliver brugt meget ufine metoder. :)

Tak for dig svar.

Ja, der er gudskelov langt i mellem dem - der er brådne kar alle vegne :) 

Jeg har heller ikke rigtig oplevet noget med regler som sådan, men har da oplevet et par spøjse/onde matcher... Den værste, var da jeg spillede i Frederikssund og vi spillede mod Køge. 

På hul 1 i Frederikssund kaffer min makker og jeg lidt rundt i foursome og laver bogey. De har så et put på 60-70 cm for at vinde hullet. Greenen var lige blevet lavet om og var ikke i særligt god stand, så vi gav selvfølgelig ikke puttet. 

Ham der skal putte putter den så sikkert i og de vinder hullet helt fair and square. Lige da han putter den i, så håber hans makker meget højt og sarkastisk: "Sådan makker!!! Det er fandeme et godt putt det der! Sådan!".

- Da vi er på vej ud af green, så kommer han hen til mig og min makker og siger "den kunne i fandeme da godt ha' givet!" Og jeg spørger ham så om hvorfor og siger, at det skal han da på ingen måde blande sig i. Så siger han: "Jamen det havde vi da fortjent. Vi har jo spillet hullet meget bedre end jer!"

- Til det svarede jeg bare: "Ja, lige netop derfor skal vi da se den! Hvis vi kan få en halv, så tager vi den da, når vi ikke har spillet hullet særligt godt... Men hvis du ikke kan klare mosten, så må du kraftedme spille ludo!" :P 

Så var der jo ligesom super god stemning allerede fra 2. Tee :D de var to rimelig rutinerede gutter, ham der skabte sig var i hvert fald 40+. Min makker og jeg var stadig juniorer på det tidspunkt, så jeg ved ikke om han troede han kunne kyse os på den måde... Vi fik jo bare tværtimod endnu mere blod på tanden :) 

Og hvad gør man så, når han har lavet sådan en scene over ikke at få givet et putt? Så giver man da bare slet ikke noget, heller ikke fra 10 cm. Så fik de rigtig lov til at skumme over det, men det havde de ligesom selv bedt om :P 

Det allersjoveste er så, at da vi når hul 4, der har ham klovnen så et endnu kortere putt for at dele hullet... Som han slår forbi :D min makker og jeg laver så verdens største highfive lige foran ham og så var der rimelig stille :P 

- Matchen slutter med, at vi vinder de sidste to huller for at vinde 1/0. De misser et putt på en halv meter på sidste hul for at dele matchen, hvorefter han kastet sin putter langt ud i brændenælderne :P 

.... Karma is a bitch ;) 

2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu