Velkommen til Vild med Golf

Vildmedgolf.dk er gratis for alle brugere - her kan du sætte dit brugte golfudstyr til salg, deltage i debatten eller bare læse med i de mange tusindevis af emner, der f.eks. omhandler golfbaner, golfudstyr eller golf reglerne. Eller find en ny spillemakker, upload dine bedste golfbilleder, eller noget helt andet - mulighederne er mange!

Registrér dig som bruger for at få adgang til alle funktioner. Når du er logget ind kan du deltage på siden og oprette dit eget indhold, eller svare på eksisterende indhold. Du kan oprette din egen profil, modtage omdømme point fra andre brugere, og du kan også skrive private beskeder til andre registrerede brugere. Vi deler ikke dine oplysninger med andre! Denne besked vises ikke når du er logget ind.

ploehmann

WITB ploehmann

29 indlæg i dette emne

Driver: Callaway X2 Hot 9,5 grader

3 wood: Taylormade Rocketballz 14,5 grader

3 hybrid: Taylormade Burner Superfast 19 grader

4 hybrid: Wilson D100 22 grader

4 jern-PW: Mizuno MP-52

Titleist Vokey C-C Tour Chrome Spin Milled 52 grader wedge

Titleist Vokey SM4 Tour Chrome 58 grader wedge

Odyssey 2-Ball SRT putter

Alt sammen anskaffet for i alt 3.925 kr. (4 hybriden er den eneste købt fra ny), eller mindre end man skal give alene for Callaways nye Epic driver i danske golfbutikker.

1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Billeder ellers passer det ikke ;) 

2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan!

Kan du få spin i bolden med de to wedges? Ser lidt medtaget ud.

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sådan!

Kan du få spin i bolden med de to wedges? Ser lidt medtaget ud.

Ja, det går, men det er nok næste sted, der vil ske en udskiftning :-)

Sent from my iPad using Tapatalk
0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spiller selv 52, 56 og 60 grader wedges.

Jeg ville helt klart prioritere 3 wedges, da et præcist spil <100m hullet gør en stor forskel på din score.

Redigeret af Smut
0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg spiller selv 52, 56 og 60 grader wedges.

Jeg ville helt klart prioritere 3 wedges, da et præcist spil 

Jeg har haft 56+60 før, og det synes jeg ikke gjorde nogen forskel for mig. Selvom jeg ikke bilder mig ind jeg er god til det, så slår jeg i stedet forskellige slag med især 52eren alt afhængig af hvad jeg har brug for, fx åbne og lukke kølehovedet, svinge mere udefra, lade kølehovedet overhale eller hænderne være forrest. Jeg kan ikke huske, at jeg har været i en situation, hvor jeg har tænkt at 52 var for meget og 58 for lidt. Så jeg kan nok ikke helt se behovet :-)
0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en 52 og en 60er.

52 dækker alt imellem 0-130meter, alt afhængigt af leje.

Begyndt at bruge 60eren mindre og mindre, og den komme kun op hvis jeg ligger dumt og skal meget stejlt op og meget lidt rul på kort afstand, hælder mest til 52 til allround.

Aldrig brugt sandjern, her bruger jeg 60 grader dog.

Jeg har indarbejdet flere tilbage svings længder på 52eren, som jeg kender, f.eks vandret tilbage og frem lander bolden 50 meter ude med check på andet hop, er stor fortaler for forskellige længer tilbage træk og så holde tempo i stedet for at ændre på tempo og loft, det gør det meget mere enkelt, og i prøve sving ser jeg bagud for at finde tilbage træk stop, og slår så i samme tempo.

Redigeret af Gålfer
0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
25 minutter siden, skrev Gålfer:

Jeg har en 52 og en 60er.

52 dækker alt imellem 0-130meter, alt afhængigt af leje.

Begyndt at bruge 60eren mindre og mindre, og den komme kun op hvis jeg ligger dumt og skal meget stejlt op og meget lidt rul på kort afstand, hælder mest til 52 til allround.

Aldrig brugt sandjern, her bruger jeg 60 grader dog.

Jeg har indarbejdet flere tilbage svings længder på 52eren, som jeg kender, f.eks vandret tilbage og frem lander bolden 50 meter ude med check på andet hop, er stor fortaler for forskellige længer tilbage træk og så holde tempo i stedet for at ændre på tempo og loft, det gør det meget mere enkelt, og i prøve sving ser jeg bagud for at finde tilbage træk stop, og slår så i samme tempo.

Hvor langt et tilbage træk har du til de 130 m... ? Enig systemet med at styre længderne med tilbagesvinget virker for mange

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det virker her ihvertfald.

130 er fuld tilbage sving og en anelse bredere stance end et stock wedge slag.

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
7 minutter siden, skrev dynen:

Hvor langt et tilbage træk har du til de 130 m... ? Enig systemet med at styre længderne med tilbagesvinget virker for mange

Sikkert 3/4... Jeg slår ikke engang min 9'er så langt. 

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 minutter siden, skrev Nicolai:

Jeg slår ikke engang min 9'er så langt.

Det er i princippet også lige meget, så længe du kender dine længder og spiller til dem, i et konstant flow ~

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 minutter siden, skrev Gålfer:

Det er i princippet også lige meget, så længe du kender dine længder og spiller til dem, i et konstant flow ~

Ja det er, men dine distancer er bare længere end gennemsnittet på touren, hvilket jeg finder usansynligt, hvis det er et konstant. 

Skærmbillede 2017-02-26 kl. 09.29.46.png

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ham som Rosenberg gav regular flex, Nicolai...Slår sit 6er jern længere end dem på touren og har handicap 5, så hvor vil du hen med din analyse?

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
10 minutter siden, skrev Gålfer:

Ham som Rosenberg gav regular flex, Nicolai...Slår sit 6er jern længere end dem på touren og har handicap 5, så hvor vil du hen med din analyse?

Er det konstant spurgte jeg om, ikke en henvisning til, hvad Rosenberg har fået en enkelt spiller til at slå med et lavere loftet jern, som du kan få en højere svinghastighed ud af. 

@ploehmann

Fin sammensætning og endnu et bevis på at man kan lave gode handler på brugtmarkedet. 

Hvordan har du det generelt med din RBZ? Bruger du den kun fra tee? Jeg prøvede den på et tidspunkt og kunne slet ikke slå den fra andet end tee, men så gik jeg over til Rescues fra TM M1 og nu har jeg pludselig et værktøj, som også kan slås fra græsset og de går langt og lige, selv fra tee. Blot et fif, hvis du leder efter noget der kan slås fra begge steder :) 

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er rimeligt konstant ~ nok til at jeg kalkulere med det på banen.

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu