Jump to content
dynen

Scores 2017

Recommended Posts

Årets første runde (og slag, med enkelt undtagelse):

http://golfshot.com/Rounds/Detail/70-38699463-38699546

Det starter helt forfærdeligt, specielt med wedge og putter, men 2/3 ind i runde begyndte det at ligne noget. De sidste seks huller i +1 - det var rart efter alle de spildte slag i starten.
Jeg er nu helt fint tilfreds med dele af spillet - fx. drives. Selvom der var en del missede fairways, så var der mange i fringen, og kun et hul, hvor det var rigtig skidt.

Jeg havde ikke ventet kan kunne få de her længder med en vinterrusten krop og tilhørende sving, og - trods alt - lidt for meget tøj på.

https://www.dropbox.com/s/5k9ecpyirmdszpl/Skærmbillede 2017-03-11 21.59.33.png 

Det der forårsvejr, I alle sammen taler om - det var væk i dag. Stiv østenvind og kun et par grader over frysepunktet.

Men bestemt en fornøjelig runde. Jeg gik fra tee 53 (næstforreste) i dag. 2 birdies og en masse skrammel, men 22 point for 9 huller alligevel - meget tilfredsstillende :-) Så det begynder at lugte af en handicapregulering, når jeg kan komme afsted med nogen som markør.

http://golfshot.com/Rounds/Detail/71-38725724-38725808

https://bnc.lt/yzOb/y4tw64MbsB

Absolut højdepunkt var allerede på 2. (11.) hul. Kort par 3 hul med smal indgang til green. Jeg får halvflækket mit 8-jern, så bolden ender højre for greenen i et lille tætklippet run-off, 20 meter fra pinden:

IMG_8236.thumb.JPG.331c4355f1edb3304c1dba78d0542e6c.JPG

Som man (måske?) kan se på billedet, så er der en forhøjning foran mig, og ikke meget green at arbejde med - og den der er skråner ned mod hullet og derefter kraftigt med en kløft for enden. Så uden større betænkningstid tager jeg 58eren og flopper den smukt op i luften. Den lander fint blødt cirka hvor den skulle, og triller perfekt mod hullet - og går i! :-D

Den anden birdie er en wedge, jeg er bange for er for kort (på et kort par 3-hul), men den får et fint hop, og da jeg kommer op til den ligger den 2 meter fra hullet.

Putteren er god ved mig igen, selvom den (selvfølgelig) ikke holdte helt samme alt for høje niveau som sidste runde jeg gik:

58c5a65e57a08_Skrmbillede2017-03-12kl_20_48_03.thumb.png.7b19ccd77441c225b66b14e26ccd1f34.png

Men som sagt: Yderst tilfredsstillende og rart at komme derfra med en god fornemmelse i kroppen, selvom der sandt for dyden også er (for) mange løse og helt igennem dårlige slag :-)

Den 19/2/2017 kl. 17:44 , skrev Nicolai:

+22 og 82 netto. Men jeg er faktisk tilfreds, da der er kommet en del nyt udstyr i baggen, som skulle testes af og havde putteren været lidt varmere, så havde scoren også set noget anderledes ud, da den stod for ca +40 af slagene. 

Samme turnering i dag, men en forbedring på 3 slag. Chipping halter stadig efter og greens var ca 50% langsommere og det fandt jeg aldrig helt ud af, da 90% af boldende gik 1-2m for kort. 
Kan nu skrive 2 runder på 2017 CV'et. 

Det var jo helt fantastisk vejr lørdag :D Og der skulle da også spilles en runde golf. Det blev så A+B loops der var dagens 18 huller's bane og for-ni blev rundet i +1, det er nok det bedste jeg nogensinde har spillet den loop, som jeg ikke er specielt glad for. det var en helt fantastisk følelse. Det var med 2 bogies og en pip. Desværre var bag-ni ikke helt så god. Den endte med 3 par's og resten bogies, så en runde i 79 og altså i alt +7 eller 37 point. Dog var det ikke en EDS runde, men stadig dejligt med sådan en runde så tidligt på sæsonen.

• Upvote 1

9 minutter siden, skrev osholm:

Fik jeg nævnt at glidende tacklinger på teesteder er fuldt tilladt?

Det passer @Rosenberg fremrangende... han er nemlig mester i den slags. nogen vil nok sige at han har sort bælte i det, Og at der så er tre personer der skal have det glatte lag passer ham fremragende, så husk lige styrthjælmen!

• Upvote 2

12 minutter siden, skrev osholm:

Det er helt i orden spillet, MEN når nu du dukker op herovre, så får køvenhavneren kamp til stregen for jeg har nemlig ikke spillet til hcp eller bedre endnu (har spillet 18 huller i år) og @Nicolai spiller som en sæk kartofler på greens, @Inu8D håber jeg er gået i hård træningslejr... Så vi hiver dig ned på et niveau du slet ikke troede fandtes :poke: Derudover bliver du ved passering af broerne administrativt sat ned i handicap. Fik jeg nævnt at glidende tacklinger på teesteder er fuldt tilladt?

Hård og hård trænings lejer ! Argh ! Har spillet 18 huller i +1 ! Så det vil være synd at sige :D

8 minutter siden, skrev Inu8D:

Hård og hård trænings lejer ! Argh ! Har spillet 18 huller i +1 ! Så det vil være synd at sige :D

Kan du så komme igang! Det er dig der skal stå for et af vores point...

4 minutter siden, skrev osholm:

Kan du så komme igang! Det er dig der skal stå for et af vores point...

Står du så for det andet :lol::lol:

6 minutter siden, skrev Inu8D:

Står du så for det andet :lol::lol:

Det er jeg jo nødt til med tanke på vores 3. mand... Eller mon @Nicolai mander sig lidt op..?? Vi kan også aftale at jeg står for at psyke @Rosenberg det er jeg uddannet til..

22 minutter siden, skrev osholm:

Det er helt i orden spillet, MEN når nu du dukker op herovre, så får køvenhavneren kamp til stregen for jeg har nemlig ikke spillet til hcp eller bedre endnu (har spillet 18 huller i år) og @Nicolai spiller som en sæk kartofler på greens, @Inu8D håber jeg er gået i hård træningslejr... Så vi hiver dig ned på et niveau du slet ikke troede fandtes :poke: Derudover bliver du ved passering af broerne administrativt sat ned i handicap. Fik jeg nævnt at glidende tacklinger på teesteder er fuldt tilladt?

Ja jeg må passe på tee stedet :-)

men har selv tricks med :-)

Har nogle sten som jeg kaster & de 3 vil kaste sig over dem :-)

Kvinder er glade for blomster

kapatillister er glade for Guld

Køer er glade for græs

Yder kan ikke modstå sten !

ha ha ha fik i den :-)

Uff det kan godt være at jeg får kål når jeg skal spise :-0

Hold kæft det bliver hyggeligt !!!

4 mand der ligger og bokser på hul 2 og skriger jeg fik et point :-)

Ikke så hurtigt, det er mandag og jeg kan ikke følge med :D

Hvem skal psykes, hvem skal tackles og hvem skal gå grædende hjem? Jeg er hvertfald klar til det hele :D 

Jeg lover at tage billede af Osholm som er ved at fiske sit udstyr op af søen. 

Ja jeg går all inn & nyder mine 3 ikke vundet point. 

Er fyldt med optimisme !!!

• Upvote 1

22 minutter siden, skrev Rosenberg:

Jeg lover at tage billede af Osholm som er ved at fiske sit udstyr op af søen. 

Ja jeg går all inn & nyder mine 3 ikke vundet point. 

Er fyldt med optimisme !!!

Jeg finder en bane uden vand...

14 minutter siden, skrev osholm:

Jeg finder en bane uden vand...

Så skal du bare holde dig foran Rosenberg, for han kommer til at trække et spor af vandpytter, fordi han græder :D