Jump to content
Vild med Golf

dynen

Scores 2017

Recommended Posts

48 minutter siden, skrev osholm:

Blev lokket af @Nicolai til at deltage i en vinterturnering i Kellers Park, til trods for jeg ikke har slået til en golfbold siden midt oktober. Resultat blev 79 brutto +7 (76 netto).

så absolut en godkendt runde! Opvarmningen bestod i at samle en halv spand bolde 20-25 stk og slå et par slag for at få gang i ryggen :D

Og dit bundniveau er højt, mens mit halter lidt efter med +22 og 82 netto. Men jeg er faktisk tilfreds, da der er kommet en del nyt udstyr i baggen, som skulle testes af og havde putteren været lidt varmere, så havde scoren også set noget anderledes ud, da den stod for ca +40 af slagene. 

Edited by Nicolai
  • Upvote 2

11 minutter siden, skrev Nicolai:

Og dit bundniveau er højt, mens mit halter lidt efter med +22 og 82 netto. Men jeg er faktisk tilfreds, da der er kommet en del nyt udstyr i baggen, som skulle testes af og havde putteren været lidt varmere, så havde scoren også set noget anderledes ud, da en stod for ca +40 af slagene. 

For en gangs skyld var det ikke mig der puttede flest gange :)

9 minutter siden, skrev osholm:

For en gangs skyld var det ikke mig der puttede flest gange :)

Haha.. Spot on :D 

Runde i CGC i går: 72 slag lig par !  Det var dog på vinterbanen med måtte tees og vintergreens men stadig mange gode slag :thumbsup:

• Upvote 2

Den 17/2/2017 kl. 19:33 , skrev Årgang63:

Så lugtede det sgu lidt af forår, i hvert fald det bedste vejr i laaang tid :thumbsup:

Dagens runde GolfShot spiller super solidt, godt og langt fra tee, super approach-slag, der er ikke mange putts som falder, men det er også lidt tilfældigt, når greens er så ujævne. Alt i alt, svært at være utilfreds :)

Må jeg spørge hvilken linie du slår med din driver på hul 1? Jeg kan slet ikke se det for mig, men der må da ligge et uudnyttet potentiale for mig.

Specielt når jeg kan se, at du slår ud med 5w på hul 3, formentligt for at gå kort af søen. - Altså må du jo slå en god længde. :-)

Synes jeg har fået en god start på det nye år. Spillet 4 - 18 huller indtil videre med 9 huller hist og her, hvis vejret har været til det.

3 runder til neutral zone og en med 33 points, så håber det tyder på at den nye sæson kommer til at gå godt.

Bedste runde var forrige søndag. 34 points med 4 streget huller

Runden i søndags, var 33 points med 2 streget huller 

1 time siden, skrev Thomas91:

Må jeg spørge hvilken linie du slår med din driver på hul 1? Jeg kan slet ikke se det for mig, men der må da ligge et uudnyttet potentiale for mig.

Specielt når jeg kan se, at du slår ud med 5w på hul 3, formentligt for at gå kort af søen. - Altså må du jo slå en god længde. :-)

Det er en fejl, jeg slår et 6 eller 7 jern, lille draw ind over hjørnet, så har man et 8-9 jern ind til green. Det kan efter min mening ikke betale sig at satse på det hul.

Ja hul 3 ligger jeg op kort af søen, jeg kan ikke, med nogen form for sikkerhed, slå over søen og da jeg med et godt 2. slag når hjørnet alligevel, satser jeg ikke butikken her:P

2 timer siden, skrev Årgang63:

Det er en fejl, jeg slår et 6 eller 7 jern, lille draw ind over hjørnet, så har man et 8-9 jern ind til green. Det kan efter min mening ikke betale sig at satse på det hul.

Ja hul 3 ligger jeg op kort af søen, jeg kan ikke, med nogen form for sikkerhed, slå over søen og da jeg med et godt 2. slag når hjørnet alligevel, satser jeg ikke butikken her:P

Okay, så giver det mere mening for mig. Jeg kunne simpelthen ikke se den driver for mig. Jeg spiller det selv på samme måde, bare et jern mere. :-)

Meget vindblæst dag i går på Norddjurs i godt selskab med @bagge. Jeg vil skyde på, at der som minimum var en 11-12 meter i sekundet, og vindstød på en god slat mere - det var i hvert fald af og til svært at stå stille, når man skulle putte. Jeg havde også et pitch-slag ind mod green, hvor jeg sigtede ca. 10 meter venstre om pinden, men hvor bolden endte ca. 20 meter højre om pinden, fordi vinden fik fat.

Jeg fik til tider tæv af banen, men der var nu bestemt også lyspunkter:

https://bnc.lt/yzOb/vE5y62mHWA

scorekort.GIF.f9ee34bf6c2cfd1443829ae8e4e97013.GIF

Hul 3 var forkortet fra par 5 til kort par 4-hul med vintergreen, og flere steder var der så vidt jeg husker fremskudte tee-steder. Men vi spillede fra tee 57, hvor jeg med en vanlig bane ville have spillehandicap 30. Så jeg har nok hentet omkring 33 Stableford-point med en score på 107.

Ingen præmier for at gætte, hvor det mestendels gik galt - til gengæld er jeg godt tilfreds med putteren, omend min spillemakker der var endnu bedre!

sg.thumb.GIF.eb9220b0aedc603629c7ed15d4a4c37a.GIF

Det var første gang i "vild natur" for de dejlige Mizuno MP-52-jern, jeg har lånt mhp. køb af @snejbjerg - de dumpede ikke ligefrem: Jeg kunne mærke, hvordan jeg traf bolden - og høre det - men selv dem, der føltes tynde fik stadig god længde på, mens de gode træf gav en virkelig rar fornemmelse i fingrene. Det betyder også, at jeg kunne høre/mærke, når træffer egentlig var godt nok, men det fx bare var styringen af retningen den var gal med - noget jeg helt sikkert tror vil betyde noget for muligheden for at holde selvtilliden oppe på en runde. Så jeg tror nok vi skal blive rigtig gode venner, mig og Mizuno-jernsættet :-)

1 time siden, skrev ploehmann:

Meget vindblæst dag i går på Norddjurs i godt selskab med @bagge. Jeg vil skyde på, at der som minimum var en 11-12 meter i sekundet, og vindstød på en god slat mere - det var i hvert fald af og til svært at stå stille, når man skulle putte. Jeg havde også et pitch-slag ind mod green, hvor jeg sigtede ca. 10 meter venstre om pinden, men hvor bolden endte ca. 20 meter højre om pinden, fordi vinden fik fat.

@bagge havde godt sendt mig en sms, om at i skulle spille, men det var sgu lige tidligt nok for mig :rolleyes: Jeg var på banen omkring middag og ja det blæste pænt, et godt drive lige ind i vinden kom ikke ud på 180m :blink: Et godt ramt 6 jern gik ca 135m...

Når vi spiller fra gul, så spiller vi par 3 hullerne fra hvid, så spiller banen tæt på normal længde og par 3 hullerne minder om rigtige huller og ikke "pitch and putt". Hul 3 er en parodi, vi gir putts inden for en putter-længde og skynder os videre :)

Du må komme forbi igen og på et mere "menneskeligt" tidspunkt, så vi kan spille en runde :thumbsup:

Vi gik en runde fra hvid tee og på trods af at det ikke føltes som en runde i kontrol, kommer jeg alligevel rundt i en fin 84'er GolfShot

[mention=1750]bagge[/mention] havde godt sendt mig en sms, om at i skulle spille, men det var sgu lige tidligt nok for mig :rolleyes: Jeg var på banen omkring middag og ja det blæste pænt, et godt drive lige ind i vinden kom ikke ud på 180m :blink: Et godt ramt 6 jern gik ca 135m...

Når vi spiller fra gul, så spiller vi par 3 hullerne fra hvid, så spiller banen tæt på normal længde og par 3 hullerne minder om rigtige huller og ikke "pitch and putt". Hul 3 er en parodi, vi gir putts inden for en putter-længde og skynder os videre [emoji4]

Du må komme forbi igen og på et mere "menneskeligt" tidspunkt, så vi kan spille en runde :thumbsup:

Vi gik en runde fra hvid tee og på trods af at det ikke føltes som en runde i kontrol, kommer jeg alligevel rundt i en fin 84'er GolfShot

For os andre er kl. 9 langt op ad formiddagen, når "vækkeuret" (enten ham på 4 år eller ham på 4 måneder) har det med at ringe ved seks-tiden ;-)

Men er helt klar på en tur mere på et tidspunkt, ligesom du (og andre) selvfølgelig også er velkomne på Lyngbygaard.

Jeg havde faktisk tre drives, jeg ramte virkelig godt og med masser af tryk på, på 8., 9. og 17., allesammen lige ind i den brølende vestenvind, og jeg kan se på Game Golf at de kom ud på 199, 186 og 192 meter. Sidste sommer ville det være normale drivelængder i stille vejr, så dejligt at se en stor forbedring lige hvad det angår i hvert fald :-)

Så må vi se om den der stabilitet en dag kommer, og farven på hulscores bliver lige så harmonisk som dine :-)

52 minutter siden, skrev ploehmann:

For os andre er kl. 9 langt op ad formiddagen, når "vækkeuret" (enten ham på 4 år eller ham på 4 måneder) har det med at ringe ved seks-tiden ;-)

Min den yngste er 22 så det vækkeur er flyttet og som monster B-menneske mellem job, står jeg op når jeg vågner og det er typisk ca 0900 :)

59 minutter siden, skrev ploehmann:

Jeg havde faktisk tre drives, jeg ramte virkelig godt og med masser af tryk på, på 8., 9. og 17., allesammen lige ind i den brølende vestenvind, og jeg kan se på Game Golf at de kom ud på 199, 186 og 192 meter. Sidste sommer ville det være normale drivelængder i stille vejr, så dejligt at se en stor forbedring lige hvad det angår i hvert fald :-)

Super længde i den vind, nåede du så green i 2, på 8 og 9 ?

Så må vi se om den der stabilitet en dag kommer, og farven på hulscores bliver lige så harmonisk som dine :-)

Det er i hvert fald ikke længden der holder dig tilbage :thumbsup: Hvis du er villig til at gøre en indsats og bruger hovedet, så kommer det, men for langt de fleste af os, så skal der bruges mange timer, jeg har brugt mange timer :D

Men er helt klar på en tur mere på et tidspunkt, ligesom du (og andre) selvfølgelig også er velkomne på Lyngbygaard.

Vi finder på noget :thumbsup: Lyngbygaard er en lækker bane (helt anden klasse end Norddjurs), desværre koster den også derefter :D

På 8. laver jeg et tumpet indspilsslag med min ene hybrid, og på 9. (et rigtigt ledt hul) havde jeg trukket den for langt i venstre, så kunne ikke komme på green pga. træerne. Så desværre! Men tre pars (og et dumt misset tap-in par putt på 17.) plus en birdie minsandten fik jeg ud af det, så det var skønt :-)

Jeg er flexmedlem i Lyngbygaard, så det er 9 hullersbanen, jeg har spilleret til. Lige nu har vi vinterbane - med sommertees og -greens - som består af 6 huller (19.-21., 25.-27.) fra 9 hullers og 3 huller (5., 7., 8.) fra 18 hullersbanen. Man kan spille 2 x 9 huller på vinterbanen for 200 kr. i hverdagene - det synes jeg ikke er helt uhyrligt. Det er hvad 9 huller på den vanlige 9 hullers bane koster på hverdage i sæsonen.

Der kom ny greenkeeper på sidste år, og jeg synes det har gjort en forskel. Banen stod virkelig skarpt især i sensommeren og det tidlige efterår, langt ind i oktober.

Så, ja, det er en anden prisklasse, men 3.500 i kontingent for frit spil på 9 hullersbanen (der har 3 par 3 hulller og 6 par 4 huller af nærmest samme standard som 18 hullersbanen) og fri træning synes jeg ikke er helt vanvittigt kvaliteten taget i betragtning. Jeg kan fx se at flexmedlemsskab i Norddjurs, med 5 greenfeebilletter, koster 2.500: http://norddjursgolf.dk/klubhus/medlemskab-kontingenter/ De fine i Aarhus Golfklub tager fx 2.300 for flexmedlemsskab alene, uden spilleret, men alene med adgang til træningsfaciliteter: http://aarhusgolf.dk/priser-og-kontingenter Endelig tager Aadalen 2.000 kr. for deres efter min mening jævnt kedelige og mindre velholdte par 3-bane: http://www.aadalgolf.dk/Pay-Play/Priser-mv.aspx og 4.600 for et 9 hullers medlemsskab af 18 hullersbanen (som ikke er åbent for alle): http://www.aadalgolf.dk/Default.aspx?ID=1323

Fuldtidsmedlemsskabet er til gengæld pebret (8.000 første år, dernæst 9.600). Igen synes jeg dog faktisk ikke det er vanvittigt relativt set, når Aarhus tager 8.400, Aadalen 7.200 og Mollerup 6.900 (http://mollerupgolfclub.dk/min-klubs/kontingenter/).

Endnu en fin runde og så med ny driver i baggen :thumbsup:

GolfShot Slår mange lækre jernslag, driveren sidder bedre end statistikken viser, kun lige uden for fairway. Har et par gode birdie chancer på for-ni, der ikke falder, til gengæld falder der et par stykker på bag-ni. To dårlige huller, hul 6 en tur i skoven og prøver at slå efter green, gennem et ikke eksisterende hul i træerne :no: Hul 16, efter et godt drive, kommer der lige et rent shank direkte oob :sick: Derudover er jeg så også lige i søen på hul 1 og hul 3, så alt i alt meget tilfreds :D