Jump to content
StufMeister

Great Northern i Kerteminde

Recommended Posts

De billeder jeg har set på Facebook, fra dem der har været ude og spille den, det ser i hvert fald sindssygt lækkert ud! Ikke et nedslagsmærke i Greens (sjovt nok), helt jævne og vildt flotte fairways :) sådan ser det i hvert fald ud på billederne. Et kongeanlæg, som bestemt er blandt de allerbedste i Danmark, hvis ikke dét bedste :D 

Meget åbent område, så man skal ikke forvente en lækker parkbane :) 

1 minut siden, skrev Golfkid:

De billeder jeg har set på Facebook, fra dem der har været ude og spille den, det ser i hvert fald sindssygt lækkert ud! Ikke et nedslagsmærke i Greens (sjovt nok), helt jævne og vildt flotte fairways :) sådan ser det i hvert fald ud på billederne. Et kongeanlæg, som bestemt er blandt de allerbedste i Danmark, hvis ikke dét bedste :D 

Meget åbent område, så man skal ikke forvente en lækker parkbane :) 

Kan du ikke skaffe de billeder her ind?

14 timer siden, skrev WALLIN:

@Nalen

jeg går gerne en runde med dig på midtgolf anlægget.Hvornår skulle det være?

Satser på lørdag uge 30, der er selvfølgelig småting der skal falde i hak (sådan er det jo altid), men når jeg alligevel er i den ende af landet, kan man jo lige så godt give det chancen... Udstyret ryger i hvertfald med i bilen :D 

Flot! glæder mig til at spille den engang :-)

Det eneste der holder mig tilbage lige nu er prisen - og det skal f... være sol og sommer den dag jeg skal smide så mange penge efter den bane :-)

39 minutter siden, skrev claust:

Flot! glæder mig til at spille den engang :-)

Det eneste der holder mig tilbage lige nu er prisen - og det skal f... være sol og sommer den dag jeg skal smide så mange penge efter den bane :-)

Du kan jo spille den om morgenen til 600,- og det er da lidt mere spiseligt ;) 

Spillede banen igår og jeg blev ikke skuffet, der er ingen steder hvor der er gået på kompromis med noget som helst og jeg mener noget som helst.

Alt er gennemført på alle områder lige fra robotter der samler bolde på rangen til toiletterne ude på banen.

Hullerne er utroligt gode, teesteder der kan bruges til at kalibrere sit vaterpas på, fairways hvor bolden ikke får et dårligt leje(passer ikke endte selv i et gammel turfmærke) til greens der rullede super godt og man kunne slå bolden ind og den checkede først gang.

Vi spillede fra tee 1 og med en god vind så var nogen af hullerne "lange", nogen af par 4 hullerne måtte bides over i 3, men med greens der var så gode at slå indtil så var det gode muligheder for at rede sin par ved et godt indspil..

Det er helt klart den bedste bane jeg har spillet til dato og min green fee billet blev lidt dyrere end først tiltænkt.....mit medlemsnummer er 200-491 :) - om det så bliver til et halv år på banen ved jeg ikke endnu, eller om det bliver min nye hjemmebane fra 2018.

Glæder mig til den næste runde i løbet af næste uge.

• Like 2

Skal der over i den kommende uge. Hvad svarer de forskellige tee numre til??  De har GN (backtee), GN I, II, III og IV.

Jeg har normalt 14 slag fra gul på hjemmebanen med mit hcp 14,1. Kan se at jeg på GN får 15 slag på GN III, og 19 slag på GN II. Mit macho ego har det bare ikke godt med at skulle spille fra næstforreste tee-sted.

Konen spiller fra rød i hcp 32, så hun spiller helt fremme

Vi spillede fra tee 1, jeg har 4.8 hcp og havde 10 slag fra tee 1, jeg ville nok checke vejrudsigten og se om der bliver vindstille og justere teestedet efter det.

Spil fra tee II det bliver en fed oplevelse uanset teestedet ;)

Jeg ville da gerne spille den, men bliver det til den "billige" morgen pris skal jeg køre hjemmefra ca. 05:15 , og så er det direkte ud af bilen og på banen til den sidste billige tid. At jeg skal tidligt op, er ikke noget problem - kl. 05:15 har jeg som regel arbejdet i mindst et kvarter. Det bliver dog nok vanskeligt at lokke en makker fra hjemmeklubben med.

1 time siden, skrev Kitter:

Skal der over i den kommende uge. Hvad svarer de forskellige tee numre til??  De har GN (backtee), GN I, II, III og IV.

Jeg har normalt 14 slag fra gul på hjemmebanen med mit hcp 14,1. Kan se at jeg på GN får 15 slag på GN III, og 19 slag på GN II. Mit macho ego har det bare ikke godt med at skulle spille fra næstforreste tee-sted.

Konen spiller fra rød i hcp 32, så hun spiller helt fremme

Vil også anbefale tee II - ca 5900m. Har ca samme hcp som dig, og spillede den også derfra.

Spillede bag 9 i går aftes i totalt vindstille vejr fra tee II, og super fed oplevelse.

Klubhuset set lige bagved ved 18 tee sted.

IMG_20170723_214259.jpg

Tak for jeres input. Har nu også tjekket baneguiden på deres hjemmeside - det bliver tee II (og mange bolde i baggen!)

@drdild Flot billede, og nuijj jeg misunder dit dgu nummer ;)

@Kitter Jeg troede også at banen ville æde alle mine bolde. Men smed kun 2; den første via et super duff i vandet på 17. Med lidt omtanke går det, og roughen er ikke så umulig alle steder :)

Men sæt god tid af til runden. Jeg er normalt en gennemsnits-tempo til hurtig spiller, men vi brugte altså 5:20 (!!!!) for en 4-bold. Ikke fordi vi ventede.... men bolden foran (også 4-bold alle green-fee) brugte ikke væsentlig mindre tid. (Som en side-note kan jeg godt finde, hvor vi brugte mindst en halv time for meget... men lad det ligge. Men jeg vil være imponeret hvis I som 4-bold kommer tæt på 4:45)

9 minutter siden, skrev ronnow:

Men sæt god tid af til runden. Jeg er normalt en gennemsnits-tempo til hurtig spiller, men vi brugte altså 5:20 (!!!!) for en 4-bold. Ikke fordi vi ventede.... men bolden foran (også 4-bold alle green-fee) brugte ikke væsentlig mindre tid. (Som en side-note kan jeg godt finde, hvor vi brugte mindst en halv time for meget... men lad det ligge. Men jeg vil være imponeret hvis I som 4-bold kommer tæt på 4:45)

Skyldes tidsforbruget at der nogle gange er langt fra green til næste tee? En del af det kan måske skyldes at man på flere af hulleren ikke kan gå den direkte vej pga. vand.

4:45 for en 4-bold er meget. De fleste turneringer jeg har deltaget i har taget kortere tid. 5:20 tror jeg ikke jeg nogensinde har brugt.

10 minutter siden, skrev Kaizer:

Skyldes tidsforbruget at der nogle gange er langt fra green til næste tee? En del af det kan måske skyldes at man på flere af hulleren ikke kan gå den direkte vej pga. vand.

4:45 for en 4-bold er meget. De fleste turneringer jeg har deltaget i har taget kortere tid. 5:20 tror jeg ikke jeg nogensinde har brugt.

Enig mht til tiden. Men tænk på den er 6800ish fra backtee, og dem skal vi typisk igennem også. Hullerne ligger heller ikke specielt tæt, uden at jeg dog husker det som ekstremt. Broerne over vandet ligger perfekt, så intet problem der. Men som 1. gangs spiller på en ny bane bruger du typisk en del mere tid.

Jeg erkender klart at 5:20 er alt alt alt for meget, men, som antydet, af andre årsager ;) Og vist en (negativ) rekord for mit vedkommende, selvom jeg har deltaget i en klubturnering, hvor ~5 timer blev brugt på en MEGET kortere bane!