Hop til indhold
Gæst

Fooore Golf Lab Aps

Recommended Posts

Gæst

Jeg må vel komme med en lille update, selv om fremdriften her nord IKKE er imponerende. - Varer er der uanset på vej, og selv om ikke rigtig alle ting er på plads til åbningsdagen som jeg ønsket det, ser det ud til at Spiralock meget gerne vil prioritere min ordre, og det er fantastiske nyheder.

Spiralock er en "connector", men den er ikke limet til skaftet, og der er ikke noget som hindrer skaftet i og komme helt i bunden af hoselen. Efter at jeg har lavet et special gevind i hoselen, kan jeg nå skru ned en connector, og montere et hvilket som helst skaft som har den samme skaft tip diameter. Deraf er noget af det vigtigste på plads, systemet som muliggør skifte af skafter til hvad som helst på 1 minut.

Samtlige hoveder til demo vil derfor laves med et sligt gevind, og selv om jeg i starten ikke har det største udvalg i køllehoveder, så er udvalget i skafter desto større, og med dette systemet kan jeg i Demo fra dag en tilbyde prøvning af:

Wedger : 240 varianter som ren Wedge med ”Spinner” skaft.

Jern : 464 varianter til højre spillere og 37 til venstre

Hybrider : “kun” 98 varianter (p.t)

Woods : 332 varianter til Højre og 82 til Venstre

Drivere : 294 varianter til Højre og 42 til Venstre

Puttere i 3 varianter højre og 2 venstre (ikke spiralock)

Den som læser ser sikkert at der også kommer hjem udstyr til Venstre spillere. Dette er dog begrenset, men jeg har da et seriøst tilbud for disse også. Om Scratch kan levere Wedger i venstre til samme tid som det øvrige, vil der også komme en hel del Scratch modeller også der, men ikke hele line up, slig som til højre. Der har jeg ALLE modeller på plads, foruden Tour Custom (håndlavet på bestilling)

Jeg har de sidste par uger været travlt med afslutning af nogle sager der oppe i Norge, men det er kontrol på dette nå, så nå kan jeg på ny sætte fart på her hjemme. Åbningsdato TØR jeg ikke komme med, men så snart der er noget og komme efter for og sige det slig.

For de som vil ha detaljerne om hvad som kommer nå i første ladning, og som bør stå der åbningsdagen ser listen slig ud. (Arbejder fortsat med flere jern modeller til venstre, samt hybrider generelt, som muligvis er på plads til da)

Puttere

Mitchell CNC Art Blade – Heel shaft – Kun Højre - 330 - 340 - 350 gram

Mitchell CNC Art Blade Center skaft - Højre og Venstre - 340 – 350 gram

Skaft alternativer:

True Temper stål skaft for putter, strait, single eller double bend

UST Freq.filtred – 1/3 del karbonfiber – 2/3 del stål – Strait eller single bend

5 Hoveder 2 skaft typer og 2 bend varianter giver 20 modeller., deraf 4 for VENSTRE

Wedger

Scratch 8620 CNC milled DIgger /Driver - 5 varianter

SND Grind - 50 – 53 – 56

SFU Grind - 58 - 60

Scratch 8620 CNC milled Driver / Slider - 5 varianter

TNC Grind - 50 – 53 – 56

EGG Grind - 58 - 60

Scratch 8620 CNC milled Sweeper / Slider - 5 varianter

PDG Grind - 50 - 53 - 56

RPD Grind - 58 - 60

Scratch 1018 Forged - DIgger /Driver - 5 varianter

SND Grind - 50 – 53 – 56

SFU Grind - 58 - 60

Scratch 1018 Forged - Driver / Slider - 5 varianter

TNC Grind - 50 – 53 – 56

EGG Grind - 58 - 60

Scratch 1018 Forged - Sweeper / Slider - 5 varianter

PDG Grind - 50 - 53 - 56

RPD Grind - 58 - 60

Skaft Alternativer Wedger

Wedger som spilles til fult swing, betragtes som et jern, og bør ideelt set ha det samme skaft som dine jern, og om mulig i en sigende Cpm slope, der det korteste ”jern” har det stiveste skaft, se skafter til jern.

Dedikerede Wedge skafter

– Low Launch. High Spin – Ikke egnet for fuldt swing

True Temper Spiner

- TT Spinner

- TT Spinner +

Rifle Spinner

4.0 – 4.5 – 5.0 – 5.5 – 6.0 – 6.5

30 hoved modeller, og 8 dedikerede wedge skafter giver 240 varianter som ren Wedge

Jern set

Scratch 1018 AR-1 Player’s Cavity back 4-PW DS Grind sole

Scratch 1018 EZ-1 Game improvement Cavity back 4-PW DS Grind sole

Swing Science S800 Forged CNC Milled Players Cavity back 3-PW

Swing Science S800 Cast Game improvement Cavity back 3-PW – også Venstre

Swing Science S200 Ultra Game improvement Pocket Cavity back 5-PW,AW,SW – S200 som Venstre kan skaffes(jeg arbejder på sagen)

Skafter til Jern

Dynamic Gold

R300-S300-X100

Dynamic Gold Tour Issue (Kun sammen med Tour Issue skafter I jern – kun Taper tip)

S400 – X100

Dynamic Gold SL (Super Light)

R300-S300-X100

Dynalite Gold XP (Xtra High Trajectory)

R300 – S300

GS75 (High Launch)

R300 – S300

GS85 (High Launch)

R300 – S300

GS95 (High Lunch)

R300 – S300

Project X – Standard flight

5.0 – 5.5 – 6.0 – 6.5 - 7.0

Project X – Flighted

5.5 – 6.0 – 6.5

Rifle – Standard flight

5.0 – 5.5 – 6.0 – 6.5 - 7.0

Rifle – Flighted

5.5 – 6.0 – 6.5

GRAPHITE skafter til Jern

Swing Science VF

R –S

Swing Science Freqency matched

A-R-S-X

13 Grundmodeller, I alt 37 Skaft/flex varianter giver 481 varianter I combination med hoveder, + 1 model til Venstre som med skafter giver 37 Venstre varianter.

Hybrid

Swing Science 800

18* - 21* - 24* - 27*

Swing Science 200 Series

18* - 21* - 24* - Venstre kan skaffes i 18* og 21*

Skafter til Hybrid

Swing Swince VF

R –S

Swing Science Freqency matched

A-R-S-X

Swing Science HEX360 Hybrid

R – S

Grafalloy Pro Launch Blue

R – S

Project X Tour Issue - Graphite Hybrid

5.5 – 6.6 – 6.5 – 7.0

Her mangler vi varer, men 2 modeller I alt 7 loft varianter og 14 skaft muligheder giver 98 varianter

Woods

Krank Rage

15* - 19* - 23*

Krank Rage – Left Hand

15* - 19*

Swing Science 200 Serie

15* - 18* - 21*

Swing Science 800 Serie

15* - 18*

Dedikeret Faiway wood skaft:

Andre skaft alternativer, se Drivere

Swing Science HEX 360 Fairway wood – Fairway wood only

R-S

10 Køllehovedvarianter, 41 skaft/flex varianter giver 410 kombinationer for WOODS, derav 2 loft til venstre x 41 skaft = 82 varianter for Venstre

Drivers

Krank Rage

7.5* - 9* - 10.5* - 12*

Krank Rage

9* - 10.5* Left hand

Swing Science 800

10.5 *

Swing Science 200

10.5*

Dedikerede driver skaft

Swing Science HEX 360 55 – Driver only

R-S-X

Swing Science HEX 360 65 – Driver only

R-S-X

Andre skafter, bade Woods og Drivere

Swing Science VF

R-S

Swing Science MOI tip

R-S

ProLaunch Blue Wood 45

R-S

ProLaunch Blue Wood 55

R-S

ProLaunch Blue Wood 65

R-S

ProLaunch RED Driver

S-X

ProLaunch AXIS - BLUE – Wood

R-S

ProLaunch AXIS - Platinium – Wood

R-S-X

ProLaunch AXIS - RED – Wood

S-X

BOOYAH

R-S

AMP

R-S

Fujikura Diesel Tour 68 Gram

S

Fujikura Diesel 66 Gram

R-S

Tour Issue modeler – Woods og Driver

Grafalloy Tour

S-X

PFC Graphite 50

R-S

PFC Graphite 60

R-S-X

Project X

X7D3 Project X Tour Issue 5.5 - Graphite Wood 71 Gr. 3.5TQ

X7C3 Project X Tour Issue 6.0 - Graphite Wood 74 Gr. 3.5TQ

X7B3 Project X Tour Issue 6.5 - Graphite Wood 76 Gr. 3.2TQ

X6A4 Project X Tour Issue 7.0 - Graphite Wood 69 Gr. 3.5TQ

X7A3 Project X Tour Issue 7.0 - Graphite Wood 76 Gr. 3.2TQ

X8A4 Project X Tour Issue 7.0 - Graphite Wood 83 Gr. 3.2TQ

40 Skaft flex varianter til Drivere og Wood, samt 2 dedikerede = 42 skaft/flex varianter og 8 køllehoveder/loft varianter giver I alt 336 kombinationer . Dette inkluderet 2 venstre modeler som x 42 skaft giver 82 varianter for venstre spillere.

Summary

Puttere : 16 Højre, og 4 Venstre varianter

Wedger : 240 varianter som ren Wedge med ”Spinner” skaft.

Jern : 464 varianter til højre spillere og 37 til venstre

Hybrider : “kun” 98 varianter (p.t)

Woods : 332 varianter til Højre og 82 til Venstre

Drivere : 294 varianter til Højre og 42 til Venstre

Egentlig ikke så ringe testmuligheder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op. Det er godt nok mange muligheder :blink:

Selvom jeg godt ved, at der ikke står alle varianterne i færdige modeller, så er det jo som at være barn og komme ind i en slikbutik :P

Hvornår kan jeg bestille en aftale om fitning af en ny Driver :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Lars,

jeg vil gerne købe en (faktisk 2) Scratch Wedge hos dig, men mangler lidt info omkring prisen.

Kan du ikke enten sende den til min mailadresse (den har du) eller publisere priserne her på sitet.

Vh

René Nørager

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hej Rene!

Jeg er lige færdig med priserne for Scratch, og p.t ser det slig ud.

8620 Wedger fra kr 1.295.-

1018 Wedger fra kr 1.695.-

1018 Tour Custom kr. 3.995.- *

1018 Jernset - alle modeller 4-PW fra 11.495.-

1018 Jernset - Tour Custom 3-PW kr, 24.995.- *

*Tour Custom er hånd grindet sål og hoved facon, alt lavet af Don White, efter kundens specs. Valgfrie skafter / Grips, og 8 forskellige finish, samt valgfrie graveringer og farver. Don White er den Club fitter i verden med flest Majors, så han er denne verdens Grand old man i dette faget. 16 Majors er vundet med jern eller wedger grindet af Don White, og det er ingen andre i nærheden af. Der er ingen over han, så det bliver ikke bedre end dette.

Der er på vej 2 stk.1018 Tour Custom wedger til Lasse Sonne Nielsen.

Priser er FÆRDIG fittet til kunde på Loft, Lie, Længde, Swing vægt, Grips size, Cpm styrke og FLO. Priser vil variere efter skaft og grip ønske.

Priserne er baseret på Euroepisk veil pris som for 2011 er

8620 Wedger 129 Euro

1018 Wedger 179 Euro

Jern 4-PW 1199 Euro

Europæisk veil pris er "standard" og færdig monteret fra hylden UDEN fitting og tilpasning til dig som kunde, men slig vil jeg ikke sælge disse, da det nettop er fitting mulighederne i en Scratch wedge man skal udnytte. ALLE skal slå fra lieboard med en wedge, før man kan sætte rigtig lie vinkel, men hvor mange steder sker det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En enkel forespørgelse, som også er til ClausT.

Der er jo voldsomt langt til Sæby fra djævleøen, så det ville jo være oplagt at kombinere rejsen med noget golf og god mad, samt overnatning på et passende sted Men hvilke 2 baner er et must up there, og hvor skal man bo og spise, findes der et gourmet sted?

Det ville så også give Clubfitteren mulighed for at lime udstyr ordentligt sammen, så det kan hentes dagen efter opmålingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En enkel forespørgelse, som også er til ClausT.

Der er jo voldsomt langt til Sæby fra djævleøen, så det ville jo være oplagt at kombinere rejsen med noget golf og god mad, samt overnatning på et passende sted Men hvilke 2 baner er et must up there, og hvor skal man bo og spise, findes der et gourmet sted?

Det ville så også give Clubfitteren mulighed for at lime udstyr ordentligt sammen, så det kan hentes dagen efter opmålingen.

Hvis det skal være Gourmet, må jeg klart anbefale bryghuset Vendia i Hjørring. De har et brasserie men også en Gourmet afdeling. Tjek hjemmesiden og husk tidsbestilling.

Der er jo masser af baner, Sæby, Hjørring, Dronninglund Brønderslev og Sindal er gode baner på de kanter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En ide kunne også være at tænke i et dobbelt arrangement i forhold til træffet til august. Det ville jo være oplagt at kigge på herlighederne når vi allerede er samlet alle sammen.

Bare en ide, om det kan lade sig gøre rent logistisk og om Lyngbygaard har noget at skulle have sagt osv. skal være usagt herfra. Men kunne være en lækker gimmick på en dag i golfens og nørdernes tegn.

Mikkel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

PUHHHH!

Det er på tide med en update, og jeg skal erkende at jeg har haft store problemer her nord de sidste 6 uger, som for kun dage siden, så ut til og kunne stoppe det hele næsten. Da jeg selv har en større landejendom, var mine naturlige planer og lave det hele i mit udhus, som jeg egentlig ikke bruger til andet end som garage.

Bygningerne er fra 1955, og ført op på det vis de blev den gangen, med saltholdig strandsand til alle fuger.

- I dag nær 50 år efter at bygningen er sat op, er alt armeringsjern i realiteten rustet op, og alle fuger er porøse.

- Manglende tagrendenedløb (tidligere ejere), har også lavet en række sætningsskader på vægger og gulve, da vand har vasket bort deler af fundamentet under væggen.

- Det var disse det så stygt ud for.

Ifb ændring af facaden og indmontering af en dobbelt skydedør, blev der vurderet som for risikabelt og gå videre, da væggen over dette partiet er godt 8 meter høj (på gavl), og syntes for usikker, uden omfattende forstærkning og omarbejdelse. Gulvene indenfor blev også vurderet som ubrugelige, grundet store rævner vi ikke kunne se før gamle tæpper var taget bort. Jeg sto til udsikt og skulle betale lige meget for "og komme igang" som det der skulle bruges til det hele (næsten), så tiden har gået med til og få en "second opinion", fra nogen jeg havde mere tillid til. En kammeret af mig er murer, og har renoveret flere gamle kirker, så skrøbelige gamle byg kender han godt, men han har gået syg længe, og var ikke tilgenelig før nu.

Han har forvisset mig om, at dette kan laves, uden de på forhånd vanvittige udgifter jeg ikke ville godtage.

- Han er i gang her nu, så nå går der omsider i rigtig retning igen.

Om jeg nå sto med det hele færdig, kunne jeg ikke åbnet op alligevel.

- Jeg har tydelig kommet ind i dette i en dårlig tid, med omlægninger og nye modeller, som gør at vanlige leveringstider ikke kan holdes.

Alle varer fra Swing Science, både køllehoveder og skafter, samt puttere fra Mitchell er på plads.

- Krank og skafter fra True Temper gruppen, sendes først den kommende tirdag

- Scrach kommer i 2 omgange, første ladning (8620) ca 10 april, den anden ladning (1018) kommer en god uge senere.

Det største problemet er dog Spiralock. Det er denne "Connectoren" jeg vil bruge slig at ALLE ting har hurtig skift på skaft, men også de har model ændring, nyt værktøj, og nye connectorer som kom for kun 2 uge siden. Derfor kunne ingen af hovederne i den første ladning laves med dette, så demo hoveder har jeg ikke før i slutten af april tidligst ( om de kan holde hvad de lover) : alt dette laves for mig hos Tom Wishon, som samtidig sender de varer jeg skal hente derfra.

Tiden løber altså, men intet er i rute, så det eneste jeg kan bede om, er at i trener godt og pudser på swinget til der er noget og komme efter :-)

Jeg skal nå være flinkere til og komme med billeder af det der sker, og om mine børn tillader mig det (pappa weekend), stiller jeg op mit værktøj i en anden del af udhuset, så jeg i det mindste kan tage akutopdrag jeg har alt jeg behøver til. Jeg har jo et titals Golfspillende kammerater som tripper i ring her, en god håndfuld sager indleveret fra min egen klubpro, samt en række mails med spørgsmål om opdrag som ikke kræver Trackman og fuld fitting pakke for og laves.

Jeg kommer derfor tilbage med en update om kun nogle dage, når Torben (min murer), har opnået kotrol over vægge og gulve (det håber jeg han klarer), samt hvad jeg kan lave her og nu, samt hvor lang tid jeg tro det går før jeg har al på plads.

Her og nu kan jeg grine af at jeg ikke skal prøve og leve af dette, for om det var sagen, ville jeg ikke sovet godt om natten nå.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Lars

Godt at høre fra dig, dog ærgeligt at høre at du er rendt ind i de problemer mht bygninger, ser frem til din næste update på området.

Kan du evt. lave nogen update billeder så vi kan se fremgangen :)

God weekend.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er Dronninglund slot

http://www.krohotel.dk/slotte+herregaarde/dronninglund+slot

Hotel Lisboa

http://www.krohotel.dk/dansk+kroferie/hotel+lisboa

eller Hotel Jutlandia

http://www.krohotel.dk/classic+hotels/hotel+jutlandia

Alle lige i nabolaget fra Lars' værksted :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Ja jeg må grine lidt, men her og nu er kameraet fyldt på med billeder af sætnings skader og andre tvivlsomme konstruktioner som har stoppet arbejdet.

Det skulle jo være lige ud, troede vi, men gammelt lort, er gammelt lort. Det er kun odøren som aftager med tiden har jeg lært, for bedre bliver det jo definitivt ikke :-)

Det som skuffer mig mest, er ikke det at jeg har fået et set back og taber tid, men det faktum at jeg benyttet godt 300.000 for godt 7 år siden, til og dræne absolut hele ejendommen, (på Norsk maner til 3 meters dyb) .samt ordne med tagrender og alt det der. Dette har tydelig sket for sent, i forhold til skader som allerede var et faktum, men det ser også ud som at jeg IKKE har klart og hindre al videre negativ udvikling, så der ligger min skuffelse egentlig.

De var ikke sjov, og stå til udsigt for og rive en 12 meter høj gavl væg som er 15 meter i bredde, samt lave nye gulve indvendig. Det som nå sker, er at der tages ud stener i forskellige højder på væggen, og at den indre og yttre tegl væg, mures sammen. Dette danner godt nok kuldebroer, men væggene vil da kunne holde eftersom de nå 2 delte væg (indre og ytre) bliver til en enhed, bundet sammen i flere forskellige højder på gavelen.

Gulvene indvendig laves på "Bro maner". Dvs der vi ser revner, mures disse igen, og så fræser vi op en ny "revne" i ret linje fra væg til væg lige ved siden af.

På det vis vil gulvet kunne arbejde og vandre, uden at klinkefliser knækker. Vi laver en ekspansiv fuge der de "lavede revner" skal gå.

Det vi gør ar altså og lave en ret linje på revnen, så vi kan kontrollere hvor den er, og lægge fleksible fuger akkurat der. (silicone fuger)

Dette er arbejdet som nå er i gang, og jeg har tro på at dette går, for han som laver dette har vistnok klart det som er langt værre i gamle kirker oppe i høje tårn:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler med dig, har selv en gammel landejendom (1900), som vi har gået og renoveret og hver gang vi har troet at vi var kommet til bunden af problemet, har der vist sig nye problemer. Glæden og charmen ved gamle bygninger, opvejer heldigvis problemerne.

Håber at det hele falder på plads for dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Ja jeg ved ikke om mine bygninger kan betragtes som "charmerende", for de minder mig om gamle Engelske fabrikker i rød sten.(ikke pæn)

- Da jeg købte det hele i okt 2000, var stuehuset revet til grunden, og genopbygget kun 2 år tidligere, mens udhuset var det samme som blev bygget efter en brand i 1955.

Der har ikke vært gårds drift her siden 1961, da markerne rund om har for store grundvand 's plager, og derfor har jeg også drænet det hele, men lidt sent kan det virke som.

Her et et billede af den væggen som muligvis skulle rives da den ikke ville holde om vi satte ind et større vindue/skyde dør i det vindues hull som er nr 2 fra venstre.

Dette havner "midt på" gavelen, der den vejer mest, så det var og stive op væggen over dette som blev kompliceret, da væggen i sig selv nærmest står på "tyngdekraften", uden reel styrke til og tåle ændringer (alt stål i væggen er rustet bort), og overliggeren som er der har nedbøjning. Derfor så dette slettes ikke godt ud, før nogen med andet syn og kompetence så på sagen.

Her er nogle billeder som viser de aktuelle bygninger som dette skal laves i . I alt er disse på 730 M2, men der er "kun" 240 af disse som skal bruges til Golf.

Værkstedet og shoppen vil udgøre ca 60, mens test arealer ++ udgør de resterende. (Trackman og simulator, Putter område, samt "sociale rom".)

Selve shoppen og værkstedet har indgang ved "postkassen", og lokalet ligger i længden af gavelen og måler 3,85 x 14,5 indvendig.

Det første billedet viser "problem området" der det gamle vindue skal skiftes med en skyde dør på 240 i bredden. Dette er stort set eneste lyskilde af naturlig lys, da andet væg arealet er optaget, og derfor var det vigtig at dette kunne samle mest mulig dagslys.(på dette billede, ser man ikke problemet, det kom til syne når klædningen blev taget af.)

Slig SÅ de ud udvendig før jeg startet ændring af døre/facade

Slig ser "langsiden" af bygningen ud. De er vanvittige store, og derfor var det helt utopi og vurdere et lejeforhold et andet sted, noget jeg en stund var i tanker om :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Så kom endelig den første pakke med TOUR ISSUE varer, men de burde været her for uger siden.(en model i rest ordre)

Sammen med dette kom diplomet jeg har ventet på, men ikke tale om at de kan klare og opdatere sine hjemmesider, så jeg kan loade min.

Det går heldig vis forover med det hele. - Om Lasse læser med, kom din pakke med Dynamic Gold Tour Issue X-100 skafter i dag, omsider. ....

Krank som også skulle komme i dag, er "beslaglagt" hos Told, da de ikke kunne finde faktura i pakken:-(((

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder skide godt, Lars! Glæder mig :)

Jeg har også fået en besked om at min nye driver og 3-wood står klar i shoppen derhjemme, så de er også klar til at blive kigget på når vi ses.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden