Hop til indhold
claust

iMeter L600G Golf rangefinder - første indtryk

Recommended Posts

3 minutter siden, skrev Nicolai:

Har aldrig brugt ur/gps, så hvordan fungerer den? Den må vel angive det samme eller er det kun greens og bunkers/hazarder? 

Mit ur har kun måle til greenen.

Senere fik man mulighed for selv at lægge punkter ind på hullerne, men de nyeste ure har målepunkter til alt du måtte ønske (fx hazards) og har en grafisk visning af greenen vist rigtigt i forhold til hvor du slår fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, skrev Bojoerge:

Mit ur har kun måle til greenen.

Senere fik man mulighed for selv at lægge punkter ind på hullerne, men de nyeste ure har målepunkter til alt du måtte ønske (fx hazards) og har en grafisk visning af greenen vist rigtigt i forhold til hvor du slår fra.

Så den kan ikke måle flaget? 

Jeg har aldrig rigtig været fan af GPS/ure, da jeg ikke helt stoler på det. En kikkert ved man hvad er. Og når man alligevel ikke kan slå ret mange slag inden for en radius af 10-15m, så går det nok med den udsvingning der måtte være. Dog skal man kunne stole på, at den måler det man sigter på. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige nu, skrev Nicolai:

Så den kan ikke måle flaget? 

Jeg har aldrig rigtig været fan af GPS/ure, da jeg ikke helt stoler på det. En kikkert ved man hvad er. Og når man alligevel ikke kan slå ret mange slag inden for en radius af 10-15m, så går det nok med den udsvingning der måtte være. Dog skal man kunne stole på, at den måler det man sigter på. 

Nej. En GPS måler efter faste punkter. Min måler til en fast defineret forkant, midt og bagkant. Ved ikke om de nyere har flere målepunkter i forhold til green, siden de kan lave den grafiske visning af green.

Det største problem med GPS er at der er en statistik usikkerhed på hvor præcise de kan være. Jo flere satelliter som uret fanger jo bedre måling...

Nu kom vi langt væk fra det jeg spurgte om :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
49 minutter siden, skrev Bojoerge:

Nej. En GPS måler efter faste punkter. Min måler til en fast defineret forkant, midt og bagkant. Ved ikke om de nyere har flere målepunkter i forhold til green, siden de kan lave den grafiske visning af green.

Det største problem med GPS er at der er en statistik usikkerhed på hvor præcise de kan være. Jo flere satelliter som uret fanger jo bedre måling...

Nu kom vi langt væk fra det jeg spurgte om :-)

Jeg beklager også at det røg lidt off-topic, men alligevel relevant viden for andre, hvis de går med tanker om en GPS. 

Tjek evt Youtube, der er sikkert et par anmeldelser af den :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt en Nikon cooshot 20 i år, da min meget gamle kikkert desværre stod af... jeg er bestemt IKKE glad for den - den er meget langsom og jeg er for det meste nødt til at måle flere gange for at være sikker på at det er det rigtige mål jeg har ramt. Min gamle var en i-on som hverken var særlig dyr eller kendt, men der stod jeg ikke og målte længere tid end alle andre - det gør jeg nu, selv med kun en måling:mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, skrev LarsBjerg:

Jeg har købt en Nikon cooshot 20 i år, da min meget gamle kikkert desværre stod af... jeg er bestemt IKKE glad for den - den er meget langsom og jeg er for det meste nødt til at måle flere gange for at være sikker på at det er det rigtige mål jeg har ramt. Min gamle var en i-on som hverken var særlig dyr eller kendt, men der stod jeg ikke og målte længere tid end alle andre - det gør jeg nu, selv med kun en måling:mad:

Det viser bare hvor svært det er, jeg kender en god håndfuld, som alle har samme model og alle er super glade for den. Jeg har prøvet dem flere gange og kan bestemt ikke genkende din oplevelse. Så super du melder ind med din, jeg ville nødig være skyld i at @Bojoerge ender op med noget lort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke modellen, men synes det er et flot tilbud @claust kommer med :thumbsup: Gør dog brug af det og giv selv en tilbagemelding :) 

Mht. at måle +150m, så er det da i høj grad relevant, også selv om man måske ikke rammer hver gang, den skal da have chancen! Et GPS ur er jo fint til lige at give afstanden til forkant, midt og bagkant green, men det ved altså ikke hvor på green flaget står og der kan jo snildt være +30m forskel fra forkant til bagkant, hvilket jo igen kan være flere jern til forskel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske [mention=401]rene20[/mention] kan kommentere hvordan den er sammenlignet med andre modeller han har prøvet?

Jeg kan fint fange flaget på større afstande.. eneste problem jeg oplever, sammenlignet med andre modeller, er hastigheden. Den er langsom ifht. Alle andre

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den 1/6/2017 kl. 00:27 , skrev rene20:

eneste problem jeg oplever, sammenlignet med andre modeller, er hastigheden. Den er langsom ifht. Alle andre

Jeg får en anden model hjem - iMeter S600AG.

Den er med ny elektronik, dvs. hurtigere. Så har den SLOPE funktion, og er fysisk lidt mindre.

Forventer at modtage første sending i løbet af Juli måned. Kan bestilles allerede nu https://shop.vildmedgolf.dk/rangefinder/180-s600ag-laser-afstandsmaler.html 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu