Velkommen til Vild med Golf

Vildmedgolf.dk er gratis for alle brugere - her kan du sætte dit brugte golfudstyr til salg, deltage i debatten eller bare læse med i de mange tusindevis af emner, der f.eks. omhandler golfbaner, golfudstyr eller golf reglerne. Eller find en ny spillemakker, upload dine bedste golfbilleder, eller noget helt andet - mulighederne er mange!

Registrér dig som bruger for at få adgang til alle funktioner. Når du er logget ind kan du deltage på siden og oprette dit eget indhold, eller svare på eksisterende indhold. Du kan oprette din egen profil, modtage omdømme point fra andre brugere, og du kan også skrive private beskeder til andre registrerede brugere. Vi deler ikke dine oplysninger med andre! Denne besked vises ikke når du er logget ind.

claust

iMeter L600G Golf rangefinder - første indtryk

26 indlæg i dette emne

Jeg overvejer at importere en billig rangefinder til VildmedGolf Shoppen, og har derfor taget et par testeksemplarer hjem. Udsalgsprisen vil ligge på ca. 1400 kr. I denne tråd kan du læse lidt om de tests og indtryk vi udsætter afstandsmåleren for, og komme med spørgsmål hvis du har lyst :-)

- Så fik jeg gået en kort runde med det ene af de 2 testeksemplarer af afstandsmåleren jeg modtog fra fabrikanten i dag... Her er et kort førstehåndsindtryk.

Æsken den kommer i er der ikke så meget at sige om, den indeholder udover afstandsmåleren en taske med bæltestrop, en renseklud til optikken, et noname batteri, og en manual. Manualen er på engelsk, men vælger jeg at tage den hjem til salg, vil den blive oversat til dansk.

Denmark VildmedGolf20160926.jpg

Rangefinderen kommer i sort eller hvid, og umiddelbart hælder jeg til den hvide rent designmæssigt, men omvendt gå man jo aldrig galt med sort heller :-)

Førstehåndsindtrykket er OK - materialet er lavet så det er rart at røre ved, og samlekvaliteten er fin. Hvis man kigger på en Bushnell til næsten dobbelt pris kan man dog godt se at Bushnell er en dyrere kikkert end denne. Eneste - måske - svage punkt jeg kan finde er batteridækslet, der klikkes åbent og  holdes på plads af et lille 'gummibånd' så man ikke mister dækslet. Hvis man ikke er forsigtig når man åbner kunne man godt frygte at det gummibånd kunne være udsat. Er man opmærksom på dette tror jeg dog ikke det er et problem, og batteriet skal jo sandsynligvis kun skiftes 1-2 gange om året, alt efter hvor meget man bruger kikkerten.

IMG_0947.jpg

Den medfølgende taske har bæltestrop, jeg ville nok have foretrukket en karabinhage som på Bushnells taske eller lign, men jeg fandt plads til den på baggen :-) Til dennes forsvar kan jeg så oplyse at min gamle Bushnell taske ikke holdt netop pga. monteringen..

IMG_0937.jpg

Jeg kan faktisk rigtigt godt lide optikken - kikkerten er tydelig ligesom displayet i kikkerten også er det, og dét man ser virker meget klart. Jeg har forsøgt at tage et billede gennem kikkerten - det lykkedes ikke helt, og billedet gør slet ikke optikken ære, det ser meget bedre ud i virkeligheden :-) Kikkerten skal holdes et lille stykke væk fra øjet, jeg husker ikke helt om det var sådan med min Bushnell, men det mener jeg. Den kan betjenes med én hånd efter lidt øvelse, skyder man mål meget langt væk skal man måske have begge hænder i brug for at holde den stille.

IMG_0941.jpg

Pinseeker virker efter min mening fortræffeligt og hurtigt, og jeg havde ingen problemer med at fange målene. Vil tro at det tager ca. 1 max 2 sekunder at fange målet. Længste distancer jeg kunne finde på banen var 400-450 meter, så jeg kunne desværre ikke teste den op til dens max range. JOLT funktionen virker også efter hensigten - det er dén der haptisk feedback (ligesom lydløs på mobilen), det gør lige bekræftelsen af målet lidt hurtigere / mere sikker.

Versionen jeg har modtaget er uden slope funktion, ifølge fabrikken er den endnu ikke frigivet da de har konstateret en difference i målingen i forhold til Bushnell ved anvendelse af Slope, derfor vil de ikke sælge det før at denne model kommer med samme beregninger. Meget betryggende egentligt at de tester den op mod et anerkendt mærke :-) Personligt savner jeg ikke funktionen, men har heller aldrig tidligere benyttet det, så måske ved jeg det bare ikke :-)

Dette var blot min måske lidt Biased oplevelse af produktet, jeg har sendt en kopi i dag til @rene20, han er vant til at bruge afstandsmåler så han kan sikkert komme med nogle flere kommentarer til produktet. :-)

1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop modtaget min L600g rangefinder. Så håber at vejret egner sig til golf i morgen:)
Første indtryk efter at have leget lidt med den i haven...: den er dejlig nem at betjene. Den vejer næsten intet.
Der kommer en fyldestgørende tilbagemelding når jeg har været på banen i morgen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev ikke til golf idag.. vejret var kun til sofa:(
Men fik da afprøvet fart måleren... og den virker ganske udemærket

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, rene20 skrev:

Men fik da afprøvet fart måleren... og den virker ganske udemærket

Skulle du se hvor hurtigt du kunne sove? :rolleyes:

I øvrigt var det da fremragende vejr i går. Nåede en hel runde (match på Hornbæk) med tee-off kl 10 og så inde kl 15. Regnen begyndte først under præmieoverrækkelsen :D

1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror han sad i sofaen og prøvede at måle hastigheden på F1 bilerne i TV :D

1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik 57 mm her i Aarhus alene i går, så kun lidt chip-træning i haven i de få pauser med opholdsvejr for mig ;-)

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber på at jeg på fredag kan få den testet på banen... min makker har en af de dyre modeller(kan ikke lige huske hvilken). Men det bør kunne give en fornuftig sammenligning på længderne:)

1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg spillet en runde med den nye rangefinder... der er faktisk ikke så meget at sige. Den virker efter hensigten. Målt mod en bushnell v3, er der stort set ingen forskel på afstandene. Alle målinger lå inden for 1-1,5 mtr. Så nøjagtigheden kan ikke være et argument for at købe en dyrere model. Den virker måske lidt mere plastik agtig i finish... men det kan jeg sagtens leve med når man tænker på pris forskellen. Den tager måske også et par sekunder længere om at låse sig fast på flaget... men hvad betyder det?
Alt i alt, så får man det man skal bruge, til en brøkdel af hvad de kendte mærker koster:)
6e5e69fdf6f8ca0bf97a792a0e26aacc.jpg

Det skal lige siges at jeg stadig skal betale for min rangefinder, så det skal ikke ses som et reklame indlæg.... jeg har ingen aktier eller lignende interesser i VMG shoppen:)
Skulle i have spørgsmål vedr. Denne rangefinder, så skyd endelig løs:)

2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste sommer købte jeg den Max 400 rangefinder som TLP forhandler. Jeg fik nok købt for billigt for jeg har svært ved at skyde flaget i første forsøg og fra +150 meter skal jeg bruge mange forsøg. Pinseeker er kort sagt ikke god nok til mig.

Er der nogen der kan sige noget om L600g er nemmere at bruge end Max 400. Vil nødigt købe for billigt en gang mere.

Jeg lånte en medspillers Bushnell V4 nogle gange i onsdags og det var jo en helt anden og nemmere oplevelse end den jeg har med Max 400. Nogle har tidligere sammenlignet Bushnell imod L600g. Holder den sammenligning ved længere tids brug?

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
22 minutter siden, skrev Bojoerge:

Sidste sommer købte jeg den Max 400 rangefinder som TLP forhandler. Jeg fik nok købt for billigt for jeg har svært ved at skyde flaget i første forsøg og fra +150 meter skal jeg bruge mange forsøg. Pinseeker er kort sagt ikke god nok til mig.

Er der nogen der kan sige noget om L600g er nemmere at bruge end Max 400. Vil nødigt købe for billigt en gang mere.

Jeg lånte en medspillers Bushnell V4 nogle gange i onsdags og det var jo en helt anden og nemmere oplevelse end den jeg har med Max 400. Nogle har tidligere sammenlignet Bushnell imod L600g. Holder den sammenligning ved længere tids brug?

Af nysgerrighed, men hvor ofte rammer du pladen fra +150m? Jeg rammer måske 1/10 gange, så for mit vedkommende, bruger jeg ikke min kikkert (Bushnell V4) fra den afstand, det er ganske enkelt unødvendigt. Så hvis du rammer ligeså "ofte" som jeg, så er det måske værd at genoverveje. Der må vel også være nogle afstandsmarkeringer på banen? 

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@Bojoerge hvis du vil, kan du få lov at købe den med udvidet returret. Prøv den i en måned, og send tilbage hvis du ikke er tilfreds. Du betaler kun returporto selv. 

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
22 minutter siden, skrev Nicolai:

Af nysgerrighed, men hvor ofte rammer du pladen fra +150m? Jeg rammer måske 1/10 gange, så for mit vedkommende, bruger jeg ikke min kikkert (Bushnell V4) fra den afstand, det er ganske enkelt unødvendigt. Så hvis du rammer ligeså "ofte" som jeg, så er det måske værd at genoverveje. Der må vel også være nogle afstandsmarkeringer på banen? 

Ikke nok :-)

Jeg bruger såmænd også mest mit ur fra den afstand, men det er nu rart hvis jeg kunne bruge min kikkert hvis jeg ville. Især på par-3 huller

Redigeret af Bojoerge
Stavefejl
0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
28 minutter siden, skrev Nicolai:

Ja, jeg rammer nok som dig ;)

Synes ikke altid det er fordi jeg kan gå efter flaget på 150+, men bruger laseren nogle gange alligevel. Een ting er at give mig sikkerhed i afstand, og så checker jeg måske lige en bunker, et træ, bagkant....

Lidt mere on-topic, så har jeg en gammel bushnell v2 (som en vis webmaster på dette site prakkede mig på). Og den er faktisk rigtig god til at ramme flaget på selv 150+ afstande...

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
19 minutter siden, skrev ronnow:

Synes ikke altid det er fordi jeg kan gå efter flaget på 150+, men bruger laseren nogle gange alligevel. Een ting er at give mig sikkerhed i afstand, og så checker jeg måske lige en bunker, et træ, bagkant....

Lidt mere on-topic, så har jeg en gammel bushnell v2 (som en vis webmaster på dette site prakkede mig på). Og den er faktisk rigtig god til at ramme flaget på selv 150+ afstande...

Selvom man ikke lige rammer green fra nævnte afstand, så er kikkerten nu også absolut anvendelig til at skyde eksempelvis åer, bunkerkanter, træ-rækker og alverdens andre sjove ting som gps urene døjer med :) 

Mine erfaringer siger mig at Bushnell (bruger jeg selv) - så går du ikke helt galt i byen.. Prisen er så også (desværre) derefter :)  

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemer allerede på 150+ m lyder som en fejlbehæftet model.

Det er velkendt at billigere rangemålere, begynder at få problemer med at fange flaget omkring 200m, min egen "no-name" kina model, skal ikke meget over 200m før det kniber, men større objekter er ikke noget problem. Jeg vil dog mene, at en rangemåler som giver op omkring 150m, nærmest er ubruglig og som jeg startede med, at skrive, så kan jeg ikke tro, at det er normen for Max 400, det må skyldes en defekt.

Glemte at komme med et alternativ til Max 400 og Bushnell, nemlig Nikon Coolshot 20, den fås tit til under eller omkring 1500,- og jeg kender mange glade brugere af den model. 

Redigeret af Årgang63
0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Bojoerge:

Ikke nok :-)

Jeg bruger såmænd også mest mit ur fra den afstand, men det er nu rart hvis jeg kunne bruge min kikkert hvis jeg ville. Især på par-3 huller

Har aldrig brugt ur/gps, så hvordan fungerer den? Den må vel angive det samme eller er det kun greens og bunkers/hazarder? 

2 timer siden, skrev ronnow:

Bruger den også til samme formål, men forstod det som om, at den ikke kunne finde flaget, som jo er mindre end bunkers/trærækker osv. 

1 time siden, skrev nAlen:

Selvom man ikke lige rammer green fra nævnte afstand, så er kikkerten nu også absolut anvendelig til at skyde eksempelvis åer, bunkerkanter, træ-rækker og alverdens andre sjove ting som gps urene døjer med :) 

Mine erfaringer siger mig at Bushnell (bruger jeg selv) - så går du ikke helt galt i byen.. Prisen er så også (desværre) derefter :)  

Se mit svar til ronnow, da det er lidt det samme. 

Har haft en X-1000 mener jeg den hed, den kunne let måle andre ting, men kom lidt på arbejde, når der skulle skydes efter flaget fra +150m. Den model er også i en billigere klasse, end Bushnell. Så der er nok et eller andet om de billigere mærker vs dyrere.. 

Jeg fandt aldrig rigtig nogen direkte sammenligning mellem diverse modeller, men savnede jolt funktionen, da man ellers ikke helt ved om det er træet bag eller flaget man ramte. 

0

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu