Hop til indhold

Kudsk

Wedges (mangler længde)

Recommended Posts

Hej VMG

Jeg står tit i den situation, hvor jeg har for langt ind med mit sandjern men for kort til min pitch. Så synes jeg mangler en wedges ind i mellem. 

Men kan ikke finde ud af, hvor mange grader denne wedges skal være. 

Min Pitch og sandjern er standart Wilson D-100.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været i samme situation siden jeg begyndte, så for en måned siden vel - anskaffede jeg en SM4 52 grader gab wedge. Til notat kan ligges min wedge er 46 og min lob er 60 grader, har ikke noget sand jern.

Men da dit sandjern sikkert er 56 grader og din wedge 46 eller deromkring, burde du søge en gab wedge på mellem 50 og 52 grader, er mit spæde bud.

Du kan stille dine wedges vinkel ret op, så skaft er så tæt på at stå lodret, og så sørge får at den står lige på jorden, og så tage en mobil telefon med en vinkel måler og lægge op af slagfladen, så kan du måle hvad grader er inden for et par graders nøjagtighed, hvis du er meget i tvivl.

Redigeret af Gålfer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
31 minutter siden, Kudsk skrev:

Hej VMG

Jeg står tit i den situation, hvor jeg har for langt ind med mit sandjern men for kort til min pitch. Så synes jeg mangler en wedges ind i mellem. 

Men kan ikke finde ud af, hvor mange grader denne wedges skal være. 

Min Pitch og sandjern er standart Wilson D-100.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Ja det er ikke din skyld, men Wilson-D100 er "fejl mærket", så din PW er reelt set et #9 jern, så det er et kempe spring fra den på kun 43 grader til SW på 55, så reelt set mangler du 2 jern i mellem. Wilson selv tilbyder er GW på 47 (som egentlig er en PW), så selv om du tager ind en med 47 grader,vil der stadig være 8 grader op til SW.

Her er specs på dine jern

d100 specs.JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, LHW skrev:

Ja det er ikke din skyld, men Wilson-D100 er "fejl mærket", så din PW er reelt set et #9 jern, så det er et kempe spring fra den på kun 43 grader til SW på 55, så reelt set mangler du 2 jern i mellem. Wilson selv tilbyder er GW på 47 (som egentlig er en PW), så selv om du tager ind en med 47 grader,vil der stadig være 8 grader op til SW.

Her er specs på dine jern

d100 specs.JPG

Så jeg det ville være smart at købe en D-100 GW og en wedges på omkring 50 grader eller hvad?

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter lide kiggen frem og tilbage er jeg kommet frem til at jeg overvejer at på en wedges på omkring de 50 grader. 

Hvis jeg gør dette har jeg en PW på 43, Wedges på 50, SW på 55 og en Lob wedges på 60. Er dette ikke et fint interval mellem graderne på mine wedges eller mangler der stadigvæk en i rækken.?

Jeg har kig på to forskellige wedges. Disse to er:

Callaway Wedge Mack Dad 3 Balck Wedge til 1199 (http://www.progolf.dk/produkter/wedges/herre/callaway_wedge_mack_dad_3_black_wedge.aspx)

Wilson TW9 Tour Milled  Wegde til 499 (http://www.funsport.dk/wilson-tw9-tour-milled-wedge-171947.html)

Begge wedges er på 50 grader, hvad vil i anbefale?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

7 graders forskel imellem din pw og en 50 graders vil give dig næsten 20 meters forskel i længden imellem de to jern. Det er stadigt en stor forskel. Hvis du i stedet vil have ca. 10 meter imellem alle jern/wedges så skal du kigge på ca. 4 graders forskel ned igennem jern/wedges.  Så du skulle kigge på 2 wedges. En med ca. 47 grader og en med ca. 51 grader. Der kan dog være stor forskel på wedges så der må man prøve sig lidt frem om det skal være præcis 4 grader og hvis man går rigtigt op i det så får man dem tilpasset (fittet/tunet) til de jern man har i forvejen. 

Hvis du kommer frem til at du købe to wedges, så overvej om ikke din sw (ca. 55 grader) ikke også skulle være at samme model. Der er så meget feel når det gælder wedges at jeg i hvert fald syntes det er rart at mine wedges er af den samme model. 

Jeg har selv tw9 i min bag og er godt tilfreds med dem. Jeg er blevet ekstra glad for dem efter at @Rosenberg kiggede på dem og tunede dem ind til det jernsæt jeg lige har købt af ham. I udseende svarer de rigtigt meget til den jernserie som Wilson kalder Ci-xxxx. Jeg havde tidligere Ci7 i min bag og der var ikke meget forskel i udseende på mine jern og wedges. TW9 kom i handlen i 2008/2009 og er forlængst en udgået model. Jeg tvivler stærkt på at det er muligt at få et helt sæt wedges i den serie mere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden