Jump to content
Nicolai

Hvordan går det med scoren 2016?

Recommended Posts

Jeg må på banen i denne tråd. Har spillet 6 hele og 2 halve runder indtil videre.

Efter en sløj start på året begynder det at ligne noget.

45 slag ud og 35 ind = 80 brutto og 65 netto: https://golfshot.com/rounds/detail/64-32815262-32815339

Et elendigt tee slag på banens letteste hul ødelagde drømmen om at bryde par over 9 huller. 

I øvrigt pudsigt som en varm putter kan gøre en runde så meget bedre. 9 putts mindre på bagni sammenlignet med runden 4 dage tidligere: https://golfshot.com/Rounds/Detail/57-32747286-32747356

• Upvote 2

Dagens runde fra de bagerste klodser, http://golfshot.com/Rounds/Detail/68-32861235-32861316 , spiller solidt, fint fra tee, sikker omkring green og gode putts, på nær 2 huller :-(, hul 12, godt drive og smider så andet slaget i søen, der er så meget plads venstre om søen, at man tror at det er løgn... Hul 16 vælger jeg så at smide drivet oob og så er den skid jo lige som slået...

Edited by Årgang63
  • Upvote 1

Selv om at det er et hårdt job, så er vi jo nogle som må holde gang i denne tråd, her i for-sæsonen :)

Endnu en runde fra Hvid, http://golfshot.com/Rounds/Detail/69-32869398-32869480 , spiller igen fint, uden at det er prangende, men putteren var kold i dag, intet uden for "skal holes" afstand falder, 2 3-putts gør ondt...

4 minutter siden, Årgang63 skrev:

Selv om at det er et hårdt job, så er vi jo nogle som må holde gang i denne tråd, her i for-sæsonen :)

Endnu en runde fra Hvid, http://golfshot.com/Rounds/Detail/69-32869398-32869480 , spiller igen fint, uden at det er prangende, men putteren var kold i dag, intet uden for "skal holes" afstand falder, 2 3-putts gør ondt...

Er din bedste runde virkelig "kun" 84 eller er det kun i Golfshot?  Du ligger da rimelig stabilt allerede synes jeg :) 

Jeg selv har desværre kun mulighed for at spille i weekenderne, da jeg først har fri kl 17 og der er ikke soltimer nok endnu. 

25 minutter siden, Nicolai skrev:

Er din bedste runde virkelig "kun" 84 eller er det kun i Golfshot?  Du ligger da rimelig stabilt allerede synes jeg :) 

Jeg selv har desværre kun mulighed for at spille i weekenderne, da jeg først har fri kl 17 og der er ikke soltimer nok endnu. 

Jeg er rimelig stabil:) 

Er ny i forhold til Golfshot, men min bedste runde er nu ikke meget lavere, mange muligheder for at bryde 80, men det vil ikke rigtig lykkes, 81 er det bedste, den sidste med en 9'er på kortet:baby:

33 minutter siden, Årgang63 skrev:

Jeg er rimelig stabil:) 

Er ny i forhold til Golfshot, men min bedste runde er nu ikke meget lavere, mange muligheder for at bryde 80, men det vil ikke rigtig lykkes, 81 er det bedste, den sidste med en 9'er på kortet:baby:

Haha.. Sådan tror jeg, at jeg får det med at bryde muren til single hcp.. Jeg har en 79'er på kortet, men frygter det bliver en lang og sej kamp, at komme under de 10, for de sidste 2 huller i klubben, som jeg synes er halvsvære, har jeg ingen ekstra slag på. Men VI skal nok få knækket koden :)

Du skal bare have en bedre score på de første 16, så er der råd til bogeys på de to sidste ;)

• Upvote 2

1 time siden, Nicolai skrev:

Haha.. Sådan tror jeg, at jeg får det med at bryde muren til single hcp.. Jeg har en 79'er på kortet, men frygter det bliver en lang og sej kamp, at komme under de 10, for de sidste 2 huller i klubben, som jeg synes er halvsvære, har jeg ingen ekstra slag på. Men VI skal nok få knækket koden :)

Ja det skal nok komme :thumbsup:

59 minutter siden, osholm skrev:

Du skal bare have en bedre score på de første 16, så er der råd til bogeys på de to sidste ;)

Ja det lyder nemt:D

• Upvote 1

2 timer siden, Nicolai skrev:

Spil nettoslagspil og glem stregerne, så bliver de huller ikke en barriere på samme måde.

• Upvote 1

6 timer siden, osholm skrev:

Du får det til at lyde let :D

4 timer siden, Pastorius skrev:

Spil nettoslagspil og glem stregerne, så bliver de huller ikke en barriere på samme måde.

Det gør jeg allerede og det fungere egentligt også fint, men er begyndt at hænge i bremsen på de 2 huller og vinder desværre ikke nok på andre (par 3 især). 

9 timer siden, Nicolai skrev:

Du får det til at lyde let :D

Det gør jeg allerede og det fungere egentligt også fint, men er begyndt at hænge i bremsen på de 2 huller og vinder desværre ikke nok på andre (par 3 især). 

Hvilke huller er det ? 

1 time siden, Inu8D skrev:

Hvilke huller er det ? 

Hul 17 - par3, ned i kløften, som er omkranset af træer i højre, vandløb i venstre og så skal den også lige holdes under vinden. Og har ikke kunne/turde slå en flad bold. 
Og hul 18 - par4. Egentlig ikke noget svært hul, men greenen skråner en del i højre side, hvor et forkert prik til bolden, kan betyde et retur put på 5-6m 

59 minutter siden, osholm skrev:

Hvad med på hul 18 og slå kort af green og så chip hvor du holder bold under hullet?

Jeg spiller altid et sikkert 5jern ud, så jeg har ca 80-90m ind og driveren bliver 9/10 gange fanget af vinden, men forsøger at approache den ned i bunden, så jeg putter opad. 

4 timer siden, Nicolai skrev:

Jeg spiller altid et sikkert 5jern ud, så jeg har ca 80-90m ind og driveren bliver 9/10 gange fanget af vinden, men forsøger at approache den ned i bunden, så jeg putter opad. 

De 2 huller burde ikke give dig store problemer:) at hul 17 er et dårlig hul kan man ikke gøre meget ved men der er da rimelig plads omkring green er der ik ? 

6 minutter siden, Inu8D skrev:

De 2 huller burde ikke give dig store problemer:) at hul 17 er et dårlig hul kan man ikke gøre meget ved men der er da rimelig plads omkring green er der ik ? 

Ikke hul 18, men det er nok bare "finish the job", på en god måde, der er svagheden. 

Hul 17, er der tit vind i spil og jeg skal have lært at holde den under trætoppen, for ellers bliver den trukket mod vandløbet, eller kort af, så det ligger under nogle store træer og som bekendt, så er området til venstre for greenen jo ofte temmelig vådt, hvis du kan huske det? Ganske vist er der gratis drop, men jeg formår altid at hive en fed tørv med og ender med et slattent slag, da der også står et træ foran green i den side. 

Jeg kunne finde andre huller, hvor jeg hellere så en lettere rating.