Hop til indhold
Vild med Golf

Nicolai

Hvordan går det med scoren 2016?

Recommended Posts

22 timer siden, skrev Martingeertsen79:

Årets sidste runde
Slog ud lidt over 8 i tusmørke i Greve inland links
1 runde efter 2 mdr pause pga brud på ribben, og troede endelig at sæsonen var slut, men tænkte lad mig bare tage en enkelt runde og se hvordan det går
For9 - 19 point og rundt i 40,
Bag9 - 17 point og rundt i 43

1 db bogey pga vandgang på det lange 17 par3 med ubehagelig modvind og en sø som bare suger bolden til sig

Det positive var GIR som runden bød på, dog ingen birdies takket være en iskold putter, havde 2 birdieputs på 1 1/2 meter som jeg missede

Runden bød også på debut til min nye boldmodel fra det tyske firma VICE, deres model der hedder Tour, den minder om den nxt Tour jeg tidligere spillede med, den føles dejlig blød og med god feel, spin var god, til dem som overvejer en ny bold til den kommende sæson
Tjek den ud, de er billige da de ikke operere med mellemled kun salg via deres hjemmeside og hvis man køber 60 stk bliver det billigere

Det var så min sidste runde i 2016

Godt nytår

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hehe, jeg er så den der troede jeg havde en tid 8.30 i Greve med Martin.... ( havde ikke set du var slettet ) Nå skidt, eftersom jeg ikke havde nogle at spille med kørte jeg retur og spillede hjemmebanen i 81 slag = 36 points og det med en triple på det lette 18 hul... Især revanche på hul 5 som denne gang blev til en birdie :-)

Godt nytår.

Redigeret af dynen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vil jeg tillade mig at bryde lidt med emnet her, for det hedder jo "hvordan går det med SCOREN 2016?". Og kan man lave en score, når banen ikke er åben for handicapregulering? Så jeg vil undlade at lave et "Hvordan går det med scoren 2017"-emne indtil der er åbent for handicapregulering.

Men uanset det, så har jeg i hvert fald brug for at dele min runde i går med andre. Det gik fra meget ringe til mere end godt for mig. På vores vinterbane slutter jeg, fra de korte tees (21/53), af med par, par, par. Det tror jeg ikke, at jeg har prøvet før, og det var endda med halvfrosne greens, sileregn hele runden og en tiltagende, bidende vind. At det så gik helt galt på de første par huller snakker vi ikke højt om ;-)

Vinterbanen er en kombination af 9- og 18-hullersbanen, så rækkefølgen hedder 19-20-21-25-26-8-7-27-5.

Hul 19-20-21-25-26-27: https://www.gamegolf.com/player/ploehmann/round/1291531

Hul 5-7-8: https://www.gamegolf.com/player/ploehmann/round/1291574

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
16 minutter siden, skrev Årgang63:

Ja ja 2016 er det jo ikke, men alligevel. Rart at frosten har forladt os, så der kan golfes igen:)

Golfshot Dejlig runde, db fri :thumbsup: og spiller super stabilt.

God score og flot scorekort, tror jeg skal helt frem, hvis jeg skal præstere lignende :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
10 minutter siden, skrev Nicolai:

God score og flot scorekort, tror jeg skal helt frem, hvis jeg skal præstere lignende :D 

Tak, ja det er ikke mange db fri runder, som man henter hjem:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 minutter siden, skrev Årgang63:

Tak, ja det er ikke mange db fri runder, som man henter hjem:)

Nej og det er også et af mine mål for 2017, nemlig at minimere antallet af dem. Kan faktisk ikke huske om jeg nogensinde har spillet en DB fri runde :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig runde i dag i tåget vejr.

Modsat den runde jeg spillede i sidste weekend på en frossen bane, var der i dag stort set ingen rul, med mindre man slog meget fladt med driveren. Så man fik ikke meget foræret.

Mine slag var sådan set ok. Der manglede dog en del længde og præcision.

Vi skal spille fra måtte på alle fairways, så det kan også sætte lidt begræsninger på ens (mit?!) spil. Det bliver aldrig helt det samme.

Men det gik fint.

Første 9 huller i 42 slag/19 point.

Bag 9 i 42 slag/20 point.

Dagens højdepunkt: At jeg ramte vandet på hul 13. Det lyder nok lidt underligt, men forklaring følger: Fra tee slår man parallelt med vand. I 2. slaget skal man så over det 90 grader mod højre. Jeg slicede pænt fra tee med retning mod vandet. Der var ikke noget plask fra vandet. I stedet kunne vi høre bolden ramme noget hårdt, og vi troede i første omgang at det var en markeringspæl. Da vi gik og ledte 2 minutter senere, så vi at bolden havde ramt isen og var hoppet over på den anden side af vandet. Rent held, da der ikke var is på nogle af de andre 4-5 søer. Det reddede mig en par.

Dagens lavpunkt: Ikke så meget, selv om jeg som sagt manglede en del længde, og var lidt for glad for at slice mange af mine slag.

7 pars

9 bogeys

2 dobbel bogeys

IMG_20170121_105058056.jpg

IMG_20170121_120853839.jpg

IMG_20170121_113856839.jpg

IMG_20170121_110446126.jpg

Redigeret af Kaizer
Tastefejl!
  • Upvote 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden