Hop til indhold
Nicolai

Hvordan går det med scoren 2016?

Recommended Posts

21 minutter siden, dynen skrev:

Takker. Synes faktisk det er ved at være helt OK. Græsset begyndes så småt at bære bolde og greens er generelt ganske fine. Enkelte ujævne, med eller helt fint. De varme dage gør altså meget for banerne i disse dage.

Flot :-)

Syntes Brøndby har et nogle huller som er ret afgørende for, om man kommer hjem med en god slagspilsscore. Her tænker jeg på hullerne 6,10 og 11. 

Tror aldrig jeg har lavet par på hul 6 i mine ca. 15 forsøg.

Ellers så nyder jeg altid mine besøg i jeres klub. Bruger banen i opstarts perioden- oftes med en god score :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 minutter siden, Bjørnen skrev:

Flot :-)

Syntes Brøndby har et nogle huller som er ret afgørende for, om man kommer hjem med en god slagspilsscore. Her tænker jeg på hullerne 6,10 og 11. 

Tror aldrig jeg har lavet par på hul 6 i mine ca. 15 forsøg.

Ellers så nyder jeg altid mine besøg i jeres klub. Bruger banen i opstarts perioden- oftes med en god score :-)

Sjovt, Bortset fra hul 10 er det helt andre huller der giver mig problemer.

Hul 8 har jeg  (sjovt nok) svært ved at spille ordenligt, og har jeg godtnok tit tabt en god score på de tre sidste huller.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 minutter siden, Pastorius skrev:

Sjovt, Bortset fra hul 10 er det helt andre huller der giver mig problemer.

Hul 8 har jeg  (sjovt nok) svært ved at spille ordenligt, og har jeg godtnok tit tabt en god score på de tre sidste huller.

Hul 8- Også efter det er blevet et par 4 hul ?

Jeg slår altid lidt mere til venstre (end man skal) for at undgå søen på 16 og 17. Hul 18 er "bare" et langt par 3 hul :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 minut siden, Bjørnen skrev:

Jeg slår altid lidt mere til venstre (end man skal) for at undgå søen på 16 og 17. Hul 18 er "bare" et langt par 3 hul :-)

Jep - det burde være let at slå et jern i fairway og så smide den på en rigelig stor green, det misser bare alt alt for tit.

2 minutter siden, Bjørnen skrev:

Tjekkede lige mine stats (de går tilbage til jeg spillede med hcp langt op i tyverne).

Jeg spiller hul 6 og hul 8 med samme gennemsnitsscore.

Hul 16 ligger i jeg 5,4 (det er ikke så slemt som jeg havde regnet med)

Hul 17 i 5,8 (ringeste gennemsnitsscore på banen) 

og Hul 18 i 4,0

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

15-18 er faktisk bedre i hulspil, da men sjældent får samme score som ens modstander. mht til hul 6 så har jeg ofte 6 til 8 jern ind og spiller det fint, men vand i højre ved green og OOB i venstre straffer :no:

Hul 10 ødelægger hvert år KM selv for de gode spillere i klubben.

• Upvote 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Årets første runde blev spillet idag på udebane (Norddjurs).

Jeg spillede sidst en "rigtig" bane til afslutningsturnering i hjemmeklubben i starten af november. Siden da, har jeg i december spillet vores par 3 bane, og taget 12 huller på en pay and play bane for ca. 6 uge siden. 

Der blev godt nok spillet fra vintertee steder, men forskellen var ikke så stor. Jeg havde forestillet mig 25 point; 30 hvis det gik godt.

Det gik dog over forventningen. Fik 18 point på for ni (inkl. 2 streger). Bagni havde også 2 streger og endte i 21 point.

Så jeg var glad og tilfreds, og det var FEDT at komme igang igen.

Højdepunkt: At jeg lavede birdie på to par fire huller på udebane.

Lavpunkt: At jeg to gange skulle bruge 3 slag (tre!!!) for at komme ud af en bunker.

• Upvote 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt spillet Kaizer, men ærgerligt med bunkerslagene. Så ved du da, hvad du skal træne lidt i :)

@claust

Har du rodet med siden igen? Jeg kan ikke citere folk. Citationen kommer frem, men ingen markør, så kan ikke komme til at skrive :/ 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
9 minutter siden, Nicolai skrev:

Godt spillet Kaizer, men ærgerligt med bunkerslagene. Så ved du da, hvad du skal træne lidt i :)

@claust

Har du rodet med siden igen? Jeg kan ikke citere folk. Citationen kommer frem, men ingen markør, så kan ikke komme til at skrive :/ 

Ja, det tænker jeg også. Det plejer dog ikke være så slemt. For et par år siden var jeg nærmest bange for at lande i en bunker. Det er jeg ikke mere. Det er stadig træls, da succesraten ved at slå fra græs er højere for mig, men jeg plejer at være noget mere afslappet over slag i sandet. I dag hjalp dog ikke på selvtilliden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
30 minutter siden, Kaizer skrev:

Ja, det tænker jeg også. Det plejer dog ikke være så slemt. For et par år siden var jeg nærmest bange for at lande i en bunker. Det er jeg ikke mere. Det er stadig træls, da succesraten ved at slå fra græs er højere for mig, men jeg plejer at være noget mere afslappet over slag i sandet. I dag hjalp dog ikke på selvtilliden.

Min fygt er at lande i en våd bunker eller fairwaybunker, de 2 ting, kan jeg ikke komme op af, men eller har jeg haft det på samme måde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

http://golfshot.com/Rounds/Detail/80-33004505-33004598

Så er der 9 huller mere under huden i år, så 24 indtil videre. Driveren er parkeret derhjemme endnu, men må nok konstatere jeg skal bruge den MEGET mindre alligevel

Mit nye golfur fungerer rigtigt godt, det skal nok blive en stor hjælp med layup afstande og afstande til hazarder

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens 18 huller i Smørum blev til en solid runde i 82 slag. Fint fra tee til green men 34 putts var for mange. Elles stadig solidt langt fra tee og god rytme i svinget. Stadig meget optimistisk. Min nye driver er mindre skæv end den gamle og jeg kan spille videre på næsten alt, så det er meget fremmende for selvtilliden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke godt.. 9 point på 12 huller - Jeg skal træne og spille mere.. Ellers sker der slemme ting på et tidspunkt... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en runde på hjemmebanen GolfShot

En mærkelig runde, på hul 3, som godt nok spiller 50m kort, 10cm fra en af de alvorlige fugle.

Rammer bolden rigtigt godt, når man der bort fra 3Xoob:D andet slag på hul 5, approach slag på hul 12 og fra tee på hul 16, vorherre til hest....

Pind placering på hul 9 er helt til grin, 2 op af bakke putt, som efter henholdsvis er lige forbi og lige kort af, ruller 5-6m tilbage. Slutter så af med et duffet chip på hul 18.

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 minutter siden, TLP skrev:

Håber på den første runde her i påsken i snart et halvt år :)

I år er vi næsten lige - jeg snød lidt og spillede en enkelt runde vinter/smat-golf i Greve for en måneds tid siden, men ellers bliver onsdag - forhåbentlig - årets første runde der kommer til at ligne golf.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden