Jump to content

Kitter

Member +
  • Content Count

    841
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    51

Kitter last won the day on January 21

Kitter had the most liked content!

Community Reputation

196 Fremragende

About Kitter

  • Rank
    Guld medlem

Profile Information

  • Køn
    Male
  • Handicap
    16

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Flightscope Mevo+ - ikke at forveksle med den lille Mevo (uden plus) Denne her bliver interessant at følge. En launch monitor i mellemklassen (€2000), som også kan bruges som simulator med mere. Når det er Flightscope som står bag er kvaliteten formentlig i orden. https://thegolfnewsnet.com/ryan_ballengee/2020/01/15/flightscope-is-coming-out-with-the-mevo-to-offer-more-features-than-the-mevo-117955/ https://www.flightscopemevo.eu/ Men 15k er stadig en sum penge.....
  2. I denne undersøgelser ser det ud til, at der er en fordel ved at have rigtige spikes frem for spikeløse sko... https://www.morningread.com/industry-news/release/2019-12-02/independent-study-replaceable-cleats-improve-driving-distance-ball-speed-shot-dispersion Jeg har altid brugt sko med spikes, så jeg kan ikke sige om der er forskel ud fra egen erfaring.
  3. Jeg er såmænd enig, men klubberne er nødt til at forholde sig til virkelighedens individualistiske verden, hvis de skal have økonomisk grundlag for at drive klubben. Og så må Claus' strategi i Hedensted - og i alle andre klubber - tage højde for både den traditionelle medlemstype og den fremtidige type - ellers er det ikke bare selvmål, men selvmord..... Jeg kan se at der nok er forskel på størrelsen af vores klubber - i min klub er der 4-5 årsværk ansat i administrationen inkl en praktiske gris, hvortil kommer chefgreenkeeper og hans stab, proerne etc. Her ud over er der selvfølgelig de sædvanlige frivillige udvalg. Med det udgangspunkt har jeg naturligvis en fuldstændig krystalklar forventning om at driften fungerer! Det er det, mit kontingent skal bruges til. Denne holdning haves af rigitg mange af medlemmerne i min klub - de vil have adgang til golf og faciliteter, og det er det de betaler for. Det betyder ikke, at der ikke er social interaktion, men det er ikke pga. "klubben". Det er som individ sammen med andre individer på en golfbane. Samtlige mine 15-20 jævnlige medspillere kunne lige så godt være medlem af naboklubben, - der er ingen specielle følelser for den nuværende klub eller for andre i klubben end de 15-20 andre medspillere. Derfor vælges klubben ud fra de kriterier jeg har nævnt tidligere om bane, restaurant, beliggenhed, men bestemt ikke pga Herreklubben, sociale arrangementer eller anden "klubaktivitet". Og i min optik er klubtanken ved at dø ud - lige så stille og roligt, men uafvendeligt! Det er nødvendigt for samtlige golfklubber at tage dette med i deres overvejelser om fremtiden. PS! I de nævnte eksempler - ja jeg lægger også papir i printeren, men tanken bag eksemplet gik på, at der ikke var mere papir overhovedet, fordi det ikke var bestilt og der derfor ikke var papir. Og nej jeg tømmer ikke opvaskemaskinen, fordi det er der ansat folk til, og de skal passe det arbejde, som de får deres løn for. Og det er ledelsens opgave at sørge for at de gør det.
  4. Klublivet skal være hyggeligt, men jeg betaler OGSÅ for service fx at der er bolde i boldmaskinen (og at den virker), at der er toiletpapir på toiletterne, at der bliver kommunikeret om defekte maskiner og banearbejde og at klubbens ledelse i det hele taget anvender mit kontingent, som var det en forretning de kørte! Og så tror jeg at det er vigtigt at huske, at den tiltagende individualisering hos den enkelte dansker, betyder at flere og flere betragter en golfklub præcis, som de betragter et fitnesscenter - "jeg betaler, I leverer!" Hvis ikke klubben øsnker at have disse medlemmer, så reduceres medlemspotentialet (og dermed kontingentbetalingen) betragteligt - og i stigende omfang! Det giver anledning til to yderligere punkter til mit tidligere indlæg 1. Som et led i strategien må I ikke glemme den almindelige daglige drift - de ting, som ingen bemærker, så længe det fungerer, men som er hamrende irriterende, når de ikke fungerer. Pokker skulle køre 20 minutter ud for at træne og derefter 20 minutter hjem, hvis der ikke er bolde på range til at træne med....Men også alt det inde bagved, kontingentopkrævning, fordeling af bagskabe, toiletpapiret, tømning af skraldspande etc... Det er ikke bare en klubting, men noget som de fleste oplever på deres arbejdsplads - hvorfor er der ikke mere printerpapir?, hvorfor står kaffekopperne og flyder i vasken etc etc, hvorfor har har jeg ikke fået at vide...? 2. Re kommunikation. Kom i går i klubben til at tænke på, at jeg i de seneste par år ikke har set vores golfmanager (eller chekgreenkeeperen for den sags skyld) være tilstede blandt medlemmerne fx på driving range eller i klubhusområdet for bare at cirkulere lidt blandt medlemmerne. Det er enormt vigtigt for golfmanageren (og bestyrelsen og andre nøglepersoner) at de kommer ud for at høre hvad der sker i klubben blandt de menige medlemmer.
  5. Der ligger undersøgelser fra DGU som viser, at valget af golfklub er meget afhængigt af transporttid fra hjemmet, men den er jo svær at ændre på, når banen er etableret 😊. På det overordnede plan Et bredt udvalg af typer af medlemskab, ikke bare den klassiske fuldtidsmedlem, som simpelthen ikke passer til den meget forskelligartede levestil, som den moderne dansker har. Fleksibelt medlemskab (lav basispris, og så betaling per ydelse/tilkøb) for at tiltrækkefastholde medlemmer, som ikke har mulighed for at spille mange runder (se mit tidligere indlæg i tråden om ’lukkede huller’ med henvisning til Royal Norwich golf club). https://www.royalnorwichgolf.co.uk/braid-points-membership/ og Et grundigt rekrutteringsforløb med Kaninklub, tildeling af mentorer/kontaktpersoner til ny medlemmer er vigtigt, så de fortsat holdes i hånden i en periode efter de har meldt sig ind. Kommunikation, kommunikation og atter kommunikation til medlemmerne om hvad der sker i klubben. Ikke bare om store arrangementer, men løbende om de helt små ting også. I min egen klub glemmer man fx ofte at fortælle når vandet vinterlukkes i bagladen eller trykluftrenseren er itu – det kan synes småt, men folk irriteres over at skulle over i klubhuset efter vand eller at være gået forgæves hele vejen fra P-pladsen for at rense sine sko. De ville ikke irriteres, hvis det bare var meldt ud…. Og i disse tider med Facebook, så er det intet problem at have et lille indlæg med ”denne uge i klubben…” Selv om man siger at ’intet nyt er godt nyt’, så gælder det ikke i en forening med rigtig mange sure gamle mænd, som medlemmer. Der kan intet nyt lynhurtigt blive til rigtig meget dårligt nyt!!!! Derfor kommunikér løbende i detaljer, og gentag, gentag, gentag gerne kommunikationen – folk husker ikke så godt 😊 Når man først er medlem, så….. Banens tilstand er altid førsteprioritet!!! Dette er det absolut sidste sted, der må spares. Hvis ikke banen er i orden, så er resten fuldstændig ligegyldigt! De vigtigste punkter ved banen er: jævne ensartede greens (ikke nødvendigvis hurtige, men til at stole på, på tværs af alle huller), velfyldte bunkers – det må simpelthen ikke ske, at man rammer bunden af bunkeren fordi der ikke er sand nok), ensartede klipninger på samme dele af banen. Bolden til at finde i roughen. Åben hele året, tak – og ingen krav om måtter eller lignende. Og så skal det være muligt at få en tid for de erhvervsaktive, så KiK’erne må ikke blokere det hele Træningsområdet skal være afvekslende. Driving range skal have højkvalitetsmåtter, og de skal skiftes, før de bliver rigtig slidt. Og der må rigtig gerne være et område, hvor man kan slå fra græs i stedet for måtter. Målene på driving range skal ikke bare være de tåbelig 50/100/150/200 m skilte, men fx flag i de afstande, som man ofte står med som weekendgolfer. Furesø og Smørum har fx en fin løsning hvor man har klippet ”greens” med flag på driving range i afstande på fx 60/85/110/140m etc, i Smørum er der sågar en bunker…. Det kan ikke koste alverden at etablere (undt. bunkeren), og får driving range til at minde meget mere om spillet ude på banen. Der skal være indspilsområde, hvor græssort, klipning, bunkerudformning og sand mv skal svare til selve banen. Putting green skal svare til greens på banen. Range bolde skal være inkluderet i kontingentet, alternativt skal der mulighed for at købe fri bolde for en rimelig pris. I nogen klubber kan man købe an chip til automaten til et bestemt antal x100 bolde eller helt ubegrænsede bolde. Man skal dog passe på med at tage penge for specielle ydelser i klubben, hvis man ønsker at fastholde en ensartet prisstruktur. Jeg bruger mange range bolde, men kommer sjældent i klubhuset. For andre er det omvendt. Hvis jeg skal betale ekstra for bolde, så skal klubhusbrugerne betale adgangsbillet for at gå i klubhuset, hvis man anvender den logik…Næppe hensigtsmæssigt! Restaurant/café. Ambitionsniveauet skal ikke være for højt – hellere simpel, solid klassisk golf mad end forsøg på at ligne en restaurant eller endnu værre en hipster café på indre Østerbro i København. Det skulle også gerne bevirke også at maden kommer hurtigt – jeg gider ikke vente længe på at få maden. Prisniveauet skal afspejle ambitionsniveauet, altså være rimeligt. Nu kender jeg ikke kvaliteten i Hedensteds cafe, men der er en blanding af rimelige priser fx biksemad, æggekage og specielt dagens ret til 65.-, tvivlsomme priser - Rindbæk burger til 99.- skal være rigtig god og rigelig ellers køber jeg hellere en pizza til 69.- på vej hjem, og priser som jeg aldrig ville betale i en golf cafe (stjerneskud, pariserbøf etc til 130.-), samt middagsretter til 175.-. Drikkevarerne skal være rimelige i prisen. Ikke på restaurantniveau. Igen - Hedensted priserne er i overkanten! Det skal være enkelt og hurtigt - Jeg kommer der ikke for at bruge lang tid på at 'spise på restaurant', men for at ”få en hurtig bid brød og en fadøl sammen med gutterne efter runden”. Hvis jeg skal ”ud at spise”, så går jeg på en rigtig restaurant! Pro Jeg har ikke behov for en proshop (har en Golfexperten og UK webshops i nærheden), men der må gerne være en pro-træner. Han skal i givet fald være med på de seneste metoder, bruge Trackman i alle lektioner etc. Jeg bruger p.t. en pro en anden klub end i min hjemmeklub, fordi hjemmeklubbens pro er af den meget gamle skole – ikke kommet videre siden 1990’erne og kan ikke engang bruge tallene på en Trackman til noget!! Han er bestemt meget kompetent ud fra 1990-metoder, men vi skriver altså 2020! Lektioner skal kunne bookes efter arbejdstid, ikke bare i weekenden- vi er nogen som stadig er arbejdsramt. Socialt liv Ikke så vigtigt for mig, men enhver form for klikedannelse eller fordelsklubber skal modarbejdes. KiK må ikke have større indflydelse eller rettigheder end de almindelige medlemmer, fordi man ikke skal tvinges ind i et fællesskab som man ikke ønsker for atkunne få fordele.
  6. Jeg kunne ikke være mere enig i at det er en kritisk parameter, men det tager jeg som en fuldstændig grundlæggende forudsætning for enhver forretning, herunder også en golfklub! Om der er meget at hente tror jeg varierer fra klub til klub, men jeg er ret sikker på, at en række klubber ikke har den fornødne forretningsmæssige ekspertise til at allokere deres ressourcer optimalt - det er en af de klassiske udfordringer ved frivilighedsprincippet i foreningssammenhæng. Man får ikke nødvendigvis dem der har kompetencer, men dem der har tid.......
  7. Af en eller anden grund er det kun dine kommentarer, men ikke min orginal bemærkning som kommer med, når jeg klikker 'citér', men jeg skal prøve at svare, så sammenhængen kan forstås. minutter siden, skrev Kitter: For mig giver det rigtig god mening, at alle runder skal registreres. Jeg prøver lige at løbe dine argumenter igennem med et par spørgsmål/kommentarer.... 😊 6 minutter siden, skrev Kitter: Det kan bruges til blandt andet - afdækning af om det er medlemmer eller greenfeegæster som spiller Hvad vil du reelt bruge den oplysning til i klubarbejdet? Hvordan påvirker det den daglige gang i klubben? Klubben har en interesse i at vide a) hvormange og hvornår greenfeegæstene kommer, OG om der på samme tid også er mnage medlemmer som spiller. Klubben kan så prioritere, om man vil gøre det mere eller mindre attraktivt at have greenfeegæster på disse tidspunker fx ved at hæve/sænke greenfee prisen Det er en proces, vi har været igennem i min egen klub, fordi der kom en skævhed i belastning, hvor der var mange greenfee gæster på tidspunkter hvor medlemmerne også gerne ville spille. Greenfee priserne blev øget i tidsrum med høj belastning og sænket uden for ’myldretid', så greenfee spillerne blev motiveret til at spille uden for medlemmernes myldretid 6 minutter siden, skrev Kitter: - differentiering af greenfee priser, så man kan påvirke belastningen tidsmæssigt Men, det kan man jo se på, hvornår der spilles greenfee. Det behøver man ikke se, hvornår medlemmerne spiller. Ja men du er jo nødt til at vide, om prisændringen medfører, at greenfee gæster rykker til tider, hvor der også er en del er medlemmer, som ønsker at spille. Hvis man ikke kender medlemmernes mønster, tager man en sådan beslutning i komplet blinde. Ikke smart!! 6 minutter siden, skrev Kitter: - planlægning af greenkeeperarbejde Det kan jeg ikke se eftersom det er muligt at registrere sin tid to minutter inden man slår ud. Det kan greenkeeperne ikke planlægge deres arbejde ud fra. Det er da en af de vigtigste grunde til at kende spillemønstrene. Man skal naturligvis ikke ændre planerne for greenkeepere fordi der lige pludselig er en enkelt spiller som går ud mandag d. 8. juni kl 11.03, men hvis man kan se på bookingmønstret, at der er mange spontanspillere i nogle givne tidsrum fx mandage formiddage, så kan man jo planlægge greenkeepernes kalender efter dette. Det er ikke den enkelte tid, som danner grundlag for beslutningen, men mønsteret. Og hvis man skal kunne se mønsteret skal man have ALLE data! I min klub lægges greenkeeperkalenderen ud fra belastningsmønstret (så vidt muligt), så de generer færrest mulige spillere. 6 minutter siden, skrev Kitter: - vurdering af træk på restauranten Måske. Jeg synes det er samme argument som med planlægning af greenkeeperarbejde. Og mit argument er præcis det samme som for greenkeeperne. Hvis der er mange spontanspillere på mandag formiddage, så skal restauranten jo være klar til at tage imod gæster mandag formiddage! I min klub planlægger restauranten indkøb og bemanding eter belastningsmønstret på banen. Så skal de ikke betale løn forgæves eller smide for meget ikke solgt mad ud…. 6 minutter siden, skrev Kitter: - hvornår baneservice/kontrol får mest ud af at være på banenh Jeg vil mene, at de bør være på banen, når der er greenfeegæster - jeg ser ikke rigtig formålet, når der er tale om medlemmer - og husk, at mine spørgsmål går på runder spillet udenfor spidsbelastninger, e.g. ved stort set tom bane. Men igen er det j pointen, hvis ikke du har data, så ved du ikke om banen er tom eller ej. I princippet kan der være 50 ikke-registrerede spillere på banen, hvis ikke medlemmerne overholder bookingreglerne. Og jeg skulle hilse og sige, at banekontrollen i min klub ikke er der for at tjekke greenfeespillere (det gør de self også), men for at sikre at de gamle medlemmer holder spilletempoet - det er nemlig et af de største problemer i klubben... Hvis der mange af de langsomme gamle på banen i bestemte perioder, så er det tidpsunktet hvor baneservice skal på banen!!! 5½ time for 18 huller er noget juks!! 6 minutter siden, skrev Kitter: - overordnet mulighed for at rumme flere spillede runder (greenfee og/eller ny medlemmer) Det forstår jeg ikke? Hvad mener du med det? Hvis man kan se belastningsmønstre, så kan man også vurdere, hvor mange ledige tider, der er og hvornår. Hvis der er mange ledige tider samlet set, kan klubben vurdere om man skal forsøge at rekruttere flere medlemmer eller tiltrække greenfee gæster. Hvis der er få ledige tider, så kan man jo vurdere om man skal reducere antallet af ny medlemmer eller øge greenfeeprisen, eller måske bare køre en kampagne for at få to-bolde til at slå sig smmen i firbolde etc. Igen – i min klub har man kunnet se, at der var lidt for mange medlemmer (et sjældent, men dog eksisterende problem), så man justerede optaget af ny medlemmer for at få lidt færre spillede runder 6 minutter siden, skrev Kitter: - afdækning af mønstre i banebelastning (kvinder/mænd/andre køn, to-bolde, tre-bolde, firbolde, medlemmer/gæster, aldersammensætning etc) Igen: Hvad vil man bruge de data til? Hvad kan man som klub iværksætte på baggrund af de data? Hvis fx kvinder eller yngre mænd har præferencer for hvornår de skal spille kan man lave specielle aktiviteter fx lade Dameklubben eller Juniorherrerne så u på bestemte tidspunkter. Igen i min egen klub kunne man se, at kvinder i den erhvervsaktive alder ofte bookede sig ind sen eftermiddag samme dag som Dameklubben spiller om formiddagen, men de var ikke medlem af Dameklubben. Så gav man Dameklubbens medlemmer i denne aldersgruppe forret til at booke disse tider, så Dameklubben fik en bredere rekrutteringsbase end bare dem som alerede er pensionerede. Selv om de ikke spiller på samme tid, så er de sammen til Dameklubbens sociale arrangementer og vinteraktiviteter. På baggrund af disse data kunne man altså gøre altså noget godt for en gruppe, som har et særligt behov, og derved kan man bedre rekruttere og fastholde medlemmer og bedre det sociale liv i klubben (og give omsætning i restauranten. 6 minutter siden, skrev Kitter: Der rigtig god fornuft i at kende forbruget af virksomhedens ressourcer så man kan optimere ressourcebrugen, - det gælder for enhver bare lidt seriøs virksomhed, herunder også for en golfklub! Om der så i bestyrelsen/udvalgene sidder nogen mennesker, som har indsigten til at kunne bruge disse data til noget fornuftigt er så en helt anden sag...! Det er egentlig kernen i hele min pointe: Hvad vil/kan man egentlig bruge de data til!?!? Til det vil jeg bare sige – se eksemplerne ovenfor. Og for at man kan gøre det ordentligt er det komplette datasæt nødvendigt. Hvis der er huller i data, kan man komme til at gøre noget uhensigtsmæssigt!!
  8. For mig giver det rigtig god mening, at alle runder skal registreres. Det kan bruges til blandt andet - afdækning af om det er medlemmer eller greenfeegæster som spiller - differentiering af greenfee priser, så man kan påvirke belastningen tidsmæssigt - planlægning af greenkeeperarbejde - vurdering af træk på restauranten - hvornår baneservice/kontrol får mest ud af at være på banenh - overordnet mulighed for at rumme flere spillede runder (greenfee og/eller ny medlemmer) - afdækning af mønstre i banebelastning (kvinder/mænd/andre køn, to-bolde, tre-bolde, firbolde, medlemmer/gæster, aldersammensætning etc) Der rigtig god fornuft i at kende forbruget af virksomhedens ressourcer så man kan optimere ressourcebrugen, - det gælder for enhver bare lidt seriøs virksomhed, herunder også for en golfklub! Om der så i bestyrelsen/udvalgene sidder nogen mennesker, som har indsigten til at kunne bruge disse data til noget fornuftigt er så en helt anden sag...!
  9. Kitter

    Golfplasir

    Golfplaisir er stort og anerkendt. Inde på CVR registret er der intet om problemer med virksomheden. Har du ringet eller mailet? Og har du forsøgt chatten på deres facebook side...?
  10. Jamen vi er da enige, bortset fra, at der ikke skal skydes på kunderne, hverken på den enkelte bane eller på landsplan. Det er virksomhederne - klubberne - som ikke er i stand til at levere en vare (reel vare eller forståelig kommunikation om varens pris)), som kunderne vil betale for. Og af den årsag er der klart for mange klubber, MEDMINDRE der kan ske noget nytænkning som gør det attrativt for flere at blive medlem og/eller betale mere, eller at tiltrække sponsorer. Hvis ,man kank finde på nyt kan der komme flere meldemmer og dermed kan eksisterende baner overleve. Som selvstændig forretningsdrivende har jeg nu meget vanskeligt ved at se business casen i et sponsorat i en golfklub. Et skilt på tredje tee eller en reklame på førsteholdets trøje (hvor mange tilskuere er der lige til Danmarksturneringen)- og er det målgruppen for virksomheden. Hos os er sponsorater langt overvejende medlemmer med interesse i klubben, som 'køber' sig til en runde med elitespillerne eller lignende. Sgu'tte pengene værd. Og som du selv er inde på - at spare sig til succes er ikke en løsning - det er bare at tisse i bukserne for at holde varmen. Udvikling (nytænkning) af forretningsmodellen er den eneste vej frem!
  11. Som forretningsmand kan man ikke klage over, at kunden ikke vil betale nok - fejlen ligger ikke hos kunden, men hos forretningsmanden for hans vare er åbenbart ikke attraktiv nok til at nogen gider betale nok for det!! Så man sgu levere en bedre vare eller sætte en bedre pris - eller lukke biksen Derfor er det netop nytænkning der skal til - men den nytænkning har til formål at finde metoder til at skaffe penge. Der skal findes på aktiviteter og typer af medlemskab som enten tiltrækker flere eller medfører at de eksisterende medlemmer vil betale mere - helst begge dele. Der kommer nemlig ikke flere penge ved at fortsætte på den nuværende måde.
  12. Her er jeg helt enig - one size does not fit all! Men anderledes tænkning er simpelthen kritisk, hvis en lang række golfklubber ikke skal gå nedenom og hjem!
  13. I gamle dage var indskud jo arbejdskapital til klubben. I etablerede klubber er det jo bare et andet ord for indmeldelsesgebyr (omend et meget dyrt af slagsen!). Se på fx fitness centre - et af deres standardmarkedsføringstricks er jo "intet oprettelsesgebyr" - sådan et gebyr er jo samme samme type af udgift. Man betaler for at få lov til at blive medlem. Hvis to centre udbyder samme service, så vælges kunden indlysende nok centret uden oprettelsesgebyr! Hvis konkurrencen er hård nok (udbuddet af centre overstiger efterspørgslen) i lokalområdet, er der ingen som opkræver oprettelsesgebyr. Hvis der kun er eet center opkræver de naturligvis et betragteligt oprettelsesgebyr. Same thing! Om der er for få golfspillere eller om de eksisterende betaler for lidt er jo to sider af samme sag. I sidste ende afhænger det jo af udbud og efterspørgsel, som igen afhænger af kundens villighed til at betale. Og det er jo klassisk økonomiteori at der (alt andet lige) er en priselasticitet, nemlig at efterspørgslen falder når prisen stiger. Så med det eksisterende antal golfere og den eksisterende gennemsnitspris pris er der en samlet sum af penge til at drive golfbaner for i Danmark. Hvis den sum ikke er nok til at drive det eksisterende antal baner, så må nogen baner jo lukke indtil den samlede sum af penge kan understøtte det lavere antal baner. Sætter man prisen ned, kommer der flere golfere, og sætter man prisen op, så bliver der færre. Men man ved j ikke om en prisnedsættelse og dermed flere golfere samlet set vil give en større totalsum, eller om prisnedsættelsen for at rekruttere skal være så stor, at det samlede beløb biver mindre selv om der kommer flere golfere. Personligt tror jeg at mange andre ting end prisen har meget stor indflydelse på antallet af golfspillere (hvf mit tidilger eindlæg i tråden), og at betydningen af de forskellige parametre er forskellig fra klub til klub og ikke mindst geografisk beliggenhed. Og netop derfor vender jeg hele tiden tilbage til min tidligere konklusion: "Med det dalende medlemstal er der for mig ingen tvivl om at man ikke skal holde fast i den gamle måde, men finde en ny - og udfordringen er at finde den rigtige ny måde at gøre tingene på."
  14. Jeg læser lige med her - tallene på mine jern trænger til at blive frisket op, så jeg er interesseret i hvilken slags maling/lak, som holder bedst. Den skal dog bare være sort, - orker ikke at høre på gutternes bemærkninger om pink maling på jernet 😉
  15. Som jeg opfatter det så er svaret Ja, du kan reguleres på 9 hullers runder Og ja, du skal lægge 18 point til for den ikke-spillede bagni, så du får 38 point. Det svarer til hvad vi andre med >11.4 i handicap har kunnet gøre i en del år nu...
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privacy Policy og Terms of Use for brug af siden