Jump to content

Kitter

Member +
  • Content Count

    932
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    63

Kitter last won the day on June 30

Kitter had the most liked content!

Community Reputation

230 Fremragende

About Kitter

  • Rank
    Guld medlem

Profile Information

  • Køn
    Male
  • Handicap
    16

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bare der ikke går en langsom 4-bold foran 🙂 SÅ kan det blive meget mørkt
  2. Gad vide hvor avisen har den information fra. "Best amateur" fra seneste turnering fremgår ikke som et af de officielle kriterier (se listen her). Men man kan da altid håbe, at avisen har inside information....
  3. Rasmus og Nicolai Højgaard født i 2001!! Rasmus vandt AfrAsia Bank Mauritius Open på Europatouren, som bare 18-årig. https://www.europeantour.com/players/rasmus-hojgaard-42144/ Nicolais bedste er en andenplads i KLM OPen på Europa Touren, kun slået af Sergio Garcia - også det som bare 18-årig. https://www.europeantour.com/players/nicolai-hojgaard-42143/ Mere her: https://www.europeantour.com/european-tour/news/articles/detail/who-are-rasmus-and-nicolai-hojgaard/
  4. Tillykke med dette!! Hovland kan gå meget langt! Bemærk i øvrigt at der også var en anden dansker med - Sebastian Cappelen, som heller ikke klarede cuttet. Der er lidt langt mellem de positive nyheder for de danske golfspillere lige p.t., men så er det godt, at vi kan heppe skandinavisk!
  5. Ja, Netop! 4.990 Euro 🤣
  6. hvis du vil have topmodellerne, så skal du til tyske Jucad. For mit vedkommende skulle jeg nok rundt om en lottogevinst først, men du kan da tage et kig...
  7. Det foreslåede sæt anføres mange steder som high-to mid handicapper. For mig ser det ud, som om du har fået et sæt, som du kan anvende både som nybegynder, og som du kan udvikle dig med. Vabler skyldes ikke udstyret, men mange bolde, der giver et uvant slid på huden. Hvis du bruger tid nok får du hård hud de rigtige steder 🙂. I overgangsperioden med tilvænning af hænderne kan du med fordel anvende Leukoplast på strategiske steder, som i øvrigt også er glimrende til hælene, hvis man har vabelproblemer med skoene. Du kan dog være opmærksom på måden, du holder køller/jern på. Man skal ofte holde betydeligt løsere end man lige tror.....Grebet er et overset område - mange kan have gavn af at lære den rigtige måde at holde køller/jern på fra starten
  8. Har en MotoCaddy M1 DHC (down hill control) af forrige generation og er generelt godt tilfreds. Et par OBS-punkter - en elvogn er tung!! Jeg købte min pga dårlig ryg og den er faktisk lidt belastende fx at løfte op i et overskab i bagrummet eller ned ad trapperne til min kælder - man tager den ikke med alle steder, hvor man kan tage en manuel vogn, mest pga vægten. Meget ujævne områder eller tæt rough er en udfordring - tro det eller ej, men sådan en vogn kan lave hjulspin - i det meget våde senvinter opleverede jeg flere gange at den gled på vej op ad bakker og måtte have en hjælpende hånd (man kan få pigdæk til dem😁, hvis du virkelig vil gå gadget-amok) -da man ikke kan tage den med hen til bolden alle steder, er der efter min mening heller ikke så meget fidus i at ofre ekstra penge på GPS. De ekstra penge er efter min mening bedre givet ud på en dedikeret sekvstændig GPS på armen eller i lommen, og den selvstændige gps kan også komme med i bærebagen om vinteren... - på almindelige vogne har centerkonsollen plads til scorekort, tees, vandflaske, og nogen endog et transportnet nedenunder konsollen. På de fleste elvogne er konsollen minimalistisk med plads til absolut ingenting. Flaskeholder, scorekortholder og alle de andre praktiske opbevaringsfunktioner, som findes på mange trolleys, skal derfor købes til ekstra og på/afmonteres hver gang - besværligt!!! - man skal huske at få batteriet ud jævnligt (på min model). Pga konstruktionen kommer der støv og snavs ned i "batterigraven", og så sidder skidtet altså fast. Måtte hamre det ud første gang... - mit batteri holder fint til 18 huller men har ikke prøvet 36 - man skal huske at lade batteriet - omend min model har en frihjulsfunktion, så den kan skubbes, så er den eddermaneme tung over 9 huller!! - overvej om du skal have mere end een lader. Jeg har en ekstra i sommerhuset -købt da jeg for anden gang ikke havde fået den hjmmefra med..... - har ikke selv remote, men var i bold med en relativt nyindkøbt remote vogn forleden. Han var ikke til at snakke med, for han brugte mere tid på at styre vognen end på at være social. Hans egen konklusion var, at han mest skulle følge vognen, som man plejer med en manuel vogn, og remote kun skulle anvendes, når der reelt var et behov. Fx at køre den rundt om green, mens man selv er på vej ind for at putte, eller køre den frem til egen bold, når man skal hjælpe med at lede efter andres.... Det positive er, at vognen aflaster min ryg, så jeg kan spille 18 huller uden ryggener, så alene derfor er den alle pengene værd....
  9. Flink mand fra Flightscope US forklarede: Mevo måler club head speed lige FØR impact (højere speed), mens fx deres egen professionelle Fligthtscope (og Trackman) måler ved selve impact, hvor club head speed så er lidt lavere (mødet med bolden tager jo energi fra køllen). Regnestykket ovenfor er således en del af forklaringen. Samtidig vil hastigheden pga range bolde være lidt lavere end med rigtige bolde, hvilket også influerer regnestykket, specielt hvis Trackman er sat til "normalize" Endelig skal det bemærkes, at Mevo jo måler på range boldens reelle flight og hastighed. SÅ rangeboldens begrænsede rækkevidde betyder også, at Mevo vil vise fx lavere carry/total end en Trackman sat på normalize. Som den flinke mand sagde - hvis Mevo måler 190 yards carry, så vil præcis dette samme slag (hvis man kan slå det...) med en rigtig bold have en længere carry - men han kunne ikke sige præcis hvor meget (men det er jo det som Trackmans normalize funktion beregner ud fra en eller anden indviklet patenteret algoritme. Hans konklusion var også 1) Mevo er et fremragende værktøj til prisen (det skal han jo sige 🙃, MEN 2) den kan ikke det samme som en Fligthscope/Trackman til 15-20.000 USD. Mevo skal derfor bruges til at følge ændringer i tallene, dvs om det bliver bedre eller værre, men IKKE til at bruge det konkrete tal til at sige at fx jeg har en carry på 190 yards præcis. Firmware versionen i min Mevo er i øvrigt up to date - det gør den automatisk, men det kan jo svigte. Jeg arbejder videre på impact position med skaftlængde/vægt/tee højde - og så må en præcisering vente til jeg har en Trackman session.
  10. En kort opfølgning. Smash factor testet med tre drivere (Titleist 917 D2, Taylormade R9 Supertri, Taylormde R11s) - alle i lidt forskellige opsætninger med skaftlængde og vægt på hovedet.. Min Flightscope Mevo viser konsekvent Smash Factor nede mellem 1,35 og 1,42/3, også når jeg kan se impact i det optimale område. Jeg forsøger at finde fejlkilder - a) det var i regnvejr med våde bolde, b) range bolde, c) Mevoen er kendt for at vise en anden club speed end de dyre launch monitors (Trackman, Flightscope) Det kan have indflydelse på den beregnede smash factor. Hvis Mevoen viser 2 mph for meget i ball speed, så kan forskellen se således ud Målt 90 mph med ball speed 126 mph = smash på 1,40 Målt 88 mph med ball speed 126 mph = smash på 1,43 Jeg tager Mevoen med til næste Pro-session med Trackman senere i denne uge for at finde ud af hvor stor betydning denne forskel har...Indtil da arbejder jeg ikke med tallet for smash, men udelukkende med impact position på face... En bivirkning ved dnene testning er desværre at mit sving bliver forvirret - jeg spillede 9 huller i gåt, hvor driveren ofte sendte bolden ind i nabopostnummeret - det ude til højre!
  11. Korrekt LHW. Mit sving er iflg Trackman på plan - hverken for fladt eller for stejlt. Har faktisk arbejdet en del med netop den problemstilling i det seneste år, fordi specielt mine jern blev svinget alt for fladt. At fåå et fladt svinge stejlere kan hos nogen give bedre træf, hos andre skal et stejlt sving gøres fladere, men det er altså ikke aktuelt for mig.. Hvad angår driverslag er det mest en udstyrsting, (næsten) ikke en Pro-ting, men som Lars siger, så skal udstyret jo passe, for at få det optimale ud af svinget. Jeg løber jo heller ikke maraton i træsko....(eller i noget som helst andet fodtøj for den sags skyld 😁). Erfaringerne fra igår og idag. I går aftes på range grebet halv til trekvart tomme ned: Lidt bedre retningskontrol, men ikke bedre længde. Flightscope Mevo viste mine standard club speed i niveauet 88-92, launch er stadig ca. 14* og længde 165-175m, spin synes at være øget lidt med 100-200 til 2600-2900 med nogle få outliers. Dr. Scholl fortalte mig, at træffet er flyttet længere mod tåen, men kun lige til den lodrette midtlinje,- der mangler 1 cm i at komme ud til optimalt. Det hjlper ikke med klassikerne: stå længere fra bolden, adresser i tåen eller lad driverhovedet svæve bag bolden. Smash factor på Mevo var stadig i de høje ,30ere lave ,40ere. Højest målte var 1,44. Selv ved et par træf (iflg Dr. Scholl) i det optimale punkt var smash factor kun omkring 1,40 (kan en driver være punkteret 🙃 - kun min spøg). Gummitee'en på range var en smule højere end jeg normalt selv ville tee bolden op... I dag - 18 huller (17 p på forni, 14p på bagni). Vi var ude lige i røven på et større tordenvejr, så banen var våd, så der var ikke meget rul. Længden på drives var klart ikke længere end normalt, men heller ikke kortere. med rul sjældent over 170-180m, selv ikke på hvad der føltes som rigtig gode træf. Dog klart mere kontrol dvs en del ned midt i fairway (derfor 17 p på forni), og kun en enkelt total ulykke, som bare var et rigtig skidt sving - ikke udstyrets skyld! Jeg overvejer at gribe lidt mere ned (og addere lidt ekstra vægt) for at flytte impact mod tåen - så må der leges med vægt og tee højde derfra. Meget illustrativ video. Og i øvrigt meget sigende, at forsøgspersonen fik kappet 1½ (een og en halv tomme! = 3,8 cm) af sin driver og derved vandt ekstra 10 meters carry!!
  12. Der vil også være en rent praktisk måde at få et (upræcist) estimat. Hvis de forventede længder holder, vil jeg på nogle huller lande direkte i fairwaybunkers, som jeg ikke tidligere har haft i spil...Så er carry jo lige som meget præcist defineret på godt og ondt. Desuden har jeg en Flightscope Mevo, som jeg bruger. Den præcise måling er bestemt ikke på Trackman niveau, men den kan bruges til at identificere forskelle, hvis man har et større data grundlag. Jeg har flere gange haft den stående sammen med Proens Trackman, så vi kunne sammenligne (han var også interesseret!). Og det viste sig at Mevo konsekevnt var ca. 4% mere optimistisk på Club Head speed (fx Trackman 88mph, Mevo 91 mph). Nogenlunde samme afvigelse sås på carry. Men da afvigelsen var konstant over en række målinger kan man antage at en øgning på Mevo på fx 5% carry på 20 slag også vil være en ca. 5% øgning på Trackman over 20 slag. Man vil altså fra Mevo data kunne konkludere, at a) carry er belevet længere og b) at øgning er xx procent, men de helt præcise tal i yards/meter kan kun komme fra Trackman.... Lige en side bemærkning. I din DIY foreslår du "dimes" som vægt når man tester. I europæsik sammenhæng er 1 eurocent 2,30 gram, hvilket svarer rigtig godt til en Dime (2,26 g) - det kan være lettere at få fat i eurocent end en dime... 🙂
  13. Jeg havde et par stykker i den grønne Smiley placering, og de var lange og lige.😊 Jeg kan ikke sige præcist, hvor lange, da GPS uret var glemt hjemme og batteriet i både kikkert og mobiltelefon var løbet tør…Bare en af de dage ☹️ Din tilføjelse om SW justering giver mig en tanke. Den driver, som jeg føler mig allerbedst tilpas med, er min søns Taylormade R9 Supertri med SW D4 og 45,75” skaft. Svingvægten føles helt perfekt, driveren svinger simpelthen sig selv, men jeg kan naturligvis ikke styre de 45,75”, som jo er fra dengang hvor alle skafter skulle være gigalange. Jeg kunne jo godt tænke mig at forsøge, at få min egen Titleist 917 D2 med SW D2 og 45,0” skaft til at føles i retning af Supertrien. Med 1,6 g bly per SW point og 4,8 g per 0,5 tommer længde, så regner jeg mig frem til: Halv tomme kortere kræver 4,8 gram Øgning fra SW D2 til D4 kræver 2 x 1,6= 3,2 g Så med 8 g skulle jeg lande på SW 4 med ½ tomme kortere skaft for Titleisten. Omvendt kunne jeg lege med Supertrien, så skaftet bliver 44,5”, dvs 1,25” kortere. Det må så være 7,5 SW point svarende til 12 g. Som du selv skriver så slipper jeg for at rode totalt i binde, men i sidste ende skal det jo ”bare” føles rigtigt! Jeg prøver at få tid i morgen men realistisk set bliver det nok først i weekenden. Men den umiddelbare reaktion på den meget simple og hurtige test, var at der nok er en del at hente.
  14. Første meget korte tilbagemelding: - VCOG fundet. Metoden du beskriver er ligetil omend man skal forsøge sig lidt frem og tilbage for at få hovedet (driverens altså 😄) til at balancere. Jeg kunne ikke få pennen til at skrive det mindste på face, så jeg gentog processen med et lille stykke malertape på face. Så gik det fint med at få en markering. - skulle direkte fra jobbet ud på en 9-hullers runde, så der var ikke tid til at ekspermentere på range. Men jeg havde hjemmefra monteret to 25-ører (3,6 g stykket, altså 7,2 g) bagest under driveren, og sat en elastik 3/4 tomme nede på grippet. Jeg foretrækker elastik frem for tape da a) man får meget følbar feedback på, om man holder for højt oppe, og b) den er nemmere at flytte lidt op eller ned end tape. Jeg nåede således kun nogle få slag på range og 5 drives på banen (9 huller). Med så lidt grundlag kan der ikke konluderes noget præcist, men umiddelbart virker det, som om der er lidt bedre kontrol uden at miste længde. Jeg havde Dr. Scholl på face (igen driverens...😊), og havde et par rigtig gode træk (1 cm ovenfor og udenfor VCOG), og resultatet var derefter. Men også et par hæltræf, som dog ikke medførte større katastrofer. Et spørgsmål: Præcis hvor på køllehovedet sætter man bedst tapen eller som her mønterne. Jeg satte dem på undersiden bagest i midtlinjen, men de sad ikke rigtig godt fast. Kan man sætte dem ovenpå bagest uden at det skævvrider resultaterne....??
  15. Super! Det vil jeg se nærmere på, da resten af spillet faktisk er ok (som golf nu kan være...) . Mine normale Trackman stats med min nuværende driver er 88-90 mph club speed, AoA 3-4 grader op, launch angle 13-15, spin 2500-2800. Dr. Scholl viser at jeg faktisk rammer ganske konsistent, 1-1,5 cm mod hælen, og ca. på højde med centrum af face. Så skaft længden skal der kigges på... Jeg har været rundt til forskellige demodage (Callaway, Taylormade, Mizuno), men får ikke bedre resultater, så jeg kan ikke købe mig fra det...
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privacy Policy og Terms of Use for brug af siden