Hop til indhold

dynen

Scores 2018

Recommended Posts

Ja, det må afhænge MEGET af græs, underlag og dræning hvor godt de kan klare vinterspil - specielt når der jo reelt ikke er rigtig frost over flere dage mere. At sæsonen sidste år sluttede så vådt som den gjorde, gør det ikke bedre. 

Vi lukker greens og holder dem lukket til sæsonstart når den sidste reelle frost antages at være væk - det plejer at være i starten af marts vi åbner, medmindre der er sne (det sker sgu aldrig mere i det her klima). Til gengæld står greens også pænt og klar, selvom de selvfølgelig ikke løber hurtigt fra dag 1. Problemer med svamp har vi ikke haft flere år og det syntes jeg at høre om flere andre steder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

22 timer siden, skrev Kaizer:

Der har før været snak på denne side om evt. skade på græsset når der spilles i frostvejr, men det er ikke noget jeg har oplevet

Sidste år havde vi et par steder på banen hvor man kunne se 3 sæt flotte hjulspor fra tee til green, selvom resten af banen var grøn var de spor helt brune, mildest talt ikke særligt kønt, kan ikke huske hvor længe de var synlige men det kan i hvert fald skade at spille inden solen har tøet græsset op. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev Casper:

Sidste år havde vi et par steder på banen hvor man kunne se 3 sæt flotte hjulspor fra tee til green, selvom resten af banen var grøn var de spor helt brune, mildest talt ikke særligt kønt, kan ikke huske hvor længe de var synlige men det kan i hvert fald skade at spille inden solen har tøet græsset op. 

Det er jo skidt hvis banen bliver decideret skadet af vinterspil.

Jeg er også spændt på at se hvordan banen ser ud en måneds tid efter åbning. Det er første vinter der spilles helt normalt fra vanlige teesteder til sommergreens. Sådan var det for så vidt også sidste år, men der skulle vi spille fra måtte på fairways. Vi skal som vanligt ligge tørv på plads, men det rodfæstet sig jo ikke.

Den anden bane jeg har spillet, der også har åben over vinteren, har ikke været præget af det, de gange jeg har spillet den i løbet af foråret.

Det har nærmest været som en religion i klubben, at der skulle være lukket over vinteren, og de prøver nu for 2. år at holde den åben.

Før var banen lukket fra den sidste turneringen i start november, til den åbnede igen omkring start april +- en uge. 

Om ikke andet er der mange medlemmer der er glade for ikke at miste 5 måneders golf hvert år. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er følsomheden overfor frost ikke ovre, når først græsset går i dvale (“saften er sever ud af dem”)? Sådan gør vi i al fald i min klub (Lyngbygaard), hvor banen bliver lukket ved frost i oktober og ind i november, men når først dagstemperaturen er lav, så er der åbent hele tiden.

Jeg ville savne det meget, hvis der ikke var åbent om vinteren. En solskinsdag om vinteren uden for meget vind er skøn at være ude i, og man føler sig behageligt træt på en anden måde bagefter, end om sommeren.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så fik jeg spillet årets første runde lørdags.

Turen gik til Brøndby som spiller til sommergreens, dog med teesteder ude i roughen/fairway. Greens er godt våde, så indspil/chip var lidt et lotteri.

Efter 2 bolde i et par søer og et par løse slag hist og pist, kom jeg ind med 32 points på kontoen med 8 tildelte slag....( Ingen streger ):thumbsup:

Alt i alt en udemærket start på det nye golf år :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fin runde i dag, stadigvæk en del dårlige slag, men bortset fra hul 5, så var de spilbare og kostede ikke værre end bogie. En varmere putter og det var blevet rigtigt godt :D

GolfShot

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens runde i CGC Vikingerne: 72 = par,  til vintergreens. 4 birdies, en bogey og en triple. Dejligt med en relativ vindstille runde :thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lørdag var jeg en tur på Københavns, som selvfølgelig spiller til sommergreens, fra normale tee steder. Banen var godt smattet, med masser af dyrespor på fairways og i bunkers. Der var ingen flag på greens, men blot en prop til hullet, som skulle stilles lige bagved, så næste bold kunne "forsøge" at se hvor hullet var. Det med proppen gjorde, at det ofte var umuligt at se hvor hullet var, specielt når man er gæst. Greens var bestemt ikke hurtige, men det var dejligt at komme ud og med en green fee pris på 200, så var det jo til at overkomme. Jeg kom rundt i netto +6, hvilket jeg ikke er helt utilfreds med. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu