Hop til indhold

dynen

Scores 2018

Recommended Posts

6 timer siden, skrev mr.pullhook:

På 9 huller :P 

Det er sket før, så tænker at det er muligt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gårsdagens runde var i svitsende varme på Grand Coral Riviera Maya i Playa del Carmen, Mexico (omkring en time syd for Cancún). Dejligt at komme ud og spille, men også nogle “men’er”: Priserne bærer præg af de mange amerikanere. USD150 for 18 huller, 12 lejekøller (ret så slidte Taylormade-køller der havde endda nogle år på bagen) og en spand rangebolde synes jeg er i overkanten, men det var faktisk det billigste jeg kunne gøre, selv når jeg tjekkede Golf Now, TeeOff o.l. Fairways var rigtig fine og en fornøjelse. Greens synes jeg havde problemer med at være helt konsistente i farten, men bolden rullede godt.

Fik den rundt i 98 fra blå tees (71.4/136), og det er jeg faktisk fint tilfreds med. Hvis Golfshot har regnet rigtigt (og der ser det ud til med spillehandicap på 26), så gav det faktisk også 37 Stableford-point (Game Golf ville desværre ikke virke, selvom jeg havde downloadet banen inden jeg tog afsted).

Højdepunktet var birdien på næstsidste hul. Jeg havde haft en del chip før det, hvor den var rullet lige forbi hullet, men her gik den på pinden og ploppede i. Største problem var putteren - jeg savnede godt nok min hjemmefra.

https://golfshot.com/profiles/gB44r/rounds/EPzNGl

c0441fdaa32384a4d96c28217a12512c.jpg&key=dea9d250d7d0982ea7c22c503111ac9c2dcd9453f1c386fd90c9837bfefcf72f

91fa7a36f38bda6353942007a0260886.jpg&key=a9b38f6bc045efdc437431da305edc975085e92f08e64243664d073a1d0059b1

faf85cd974e8ca1a46e5ad8c114afb8e.jpg

b543e92f4e11c3ce6d2b59d2b673467b.jpg

83e244b5af777d391aaba94a688eb8ff.jpg

208493528984fedfdd80418ee71609e0.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev ploehmann:

Gårsdagens runde var i svitsende varme på Grand Coral Riviera Maya i Playa del Carmen, Mexico

Man ville jo være en løgnhals, hvis man påstod, at man ikke var en lille bitte smule misundelig :-)

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg spillet anden og sidste runde på Mexico-turen. Det var på en fuld længde 9 hullers bane, hvor jeg gik 18 huller. Puerto Aventuros Golf. En noget mere rimelig pris, USD62, hvilket var inkl. lejesæt på trolley. Lejesættet var noget gammelt noget, og jeg må erkende at især “fremmede” puttere har jeg svært ved at vænne mig til. Driveren hed Mizuno MP.001 - nogen der kender den? Havde lidt svært ved at styre den, men havde også en jeg ramte lige på skruerne, som gik 255 meter.

Jeg gik alene, og det var egentlig hyggelig nok. Men jeg fik godt nok sprøjtet nogle bolde væk. Man bliver lidt hurtigere træt, når man går i varmen, selvom jeg drak 2-3 liter væske under runden.

Banen var ikke ligeså “manicureret” som den jeg spillede sidst, men havde langt mere charme og føltes mere som en rigtig golfbane med lidt år på bagen og nogle finurlige og til tider velgennemtænkte huller.

Scoren er ikke værd at skrive hjem om (27 point), men det var en fornøjelig oplevelse og masser af lokalt dyreliv på banen (iguanaer, kapivarer og mange forskellige slags tropiske fugle).

Så hvis man skulle ende på disse kanter, så er det klart værd at spille banen - selvom den kan virke lidt slidt og nusset.

https://golfshot.com/profiles/gB44r/rounds/7AEnPy

9a23e80af8bf762c104ddc592d21e5b6.jpg

c5587f5376599e26ddd3a912dd3ecbed.jpg

d2ee8282bfdc6d2cf0baded4829a2d3d.jpg

70309139e3f96ac328153ff58852afad.jpg

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
5 timer siden, skrev ploehmann:

Så fik jeg spillet anden og sidste runde på Mexico-turen. Det var på en fuld længde 9 hullers bane, hvor jeg gik 18 huller. Puerto Aventuros Golf. En noget mere rimelig pris, USD62, hvilket var inkl. lejesæt på trolley. Lejesættet var noget gammelt noget, og jeg må erkende at især “fremmede” puttere har jeg svært ved at vænne mig til. Driveren hed Mizuno MP.001 - nogen der kender den? Havde lidt svært ved at styre den, men havde også en jeg ramte lige på skruerne, som gik 255 meter.

Jeg gik alene, og det var egentlig hyggelig nok. Men jeg fik godt nok sprøjtet nogle bolde væk. Man bliver lidt hurtigere træt, når man går i varmen, selvom jeg drak 2-3 liter væske under runden.

Banen var ikke ligeså “manicureret” som den jeg spillede sidst, men havde langt mere charme og føltes mere som en rigtig golfbane med lidt år på bagen og nogle finurlige og til tider velgennemtænkte huller.

Scoren er ikke værd at skrive hjem om (27 point), men det var en fornøjelig oplevelse og masser af lokalt dyreliv på banen (iguanaer, kapivarer og mange forskellige slags tropiske fugle).

Så hvis man skulle ende på disse kanter, så er det klart værd at spille banen - selvom den kan virke lidt slidt og nusset.

https://golfshot.com/profiles/gB44r/rounds/7AEnPy

9a23e80af8bf762c104ddc592d21e5b6.jpg

c5587f5376599e26ddd3a912dd3ecbed.jpg

d2ee8282bfdc6d2cf0baded4829a2d3d.jpg

70309139e3f96ac328153ff58852afad.jpg

Mizuno MP001... Det var den første mærkedriver jeg havde. Fin driver, men som vel nærmest altid, så var det vel andre mærker der løb med al æren. Fairwaykøller i samme serie husker jeg også som fede. Men Mizuno er vel jern og wedges...

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mizuno MP001... Det var den første mærkedriver jeg havde. Fin driver, men som vel nærmest altid, så var det vel andre mærker der løb med al æren. Fairwaykøller i samme serie husker jeg også som fede. Men Mizuno er vel jern og wedges...

Den var egentlig også okay (bare ikke ham der havde den i hænderne!). Jeg kunne især godt lide lyden. For en ældre driver var den heller ikke utilgivende (jeg plejer at komme godt rundt på køllehovedet ).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig runde idag på en særdeles frost hård bane. Havde ellers bange anelser da jeg har lidt problemer med iskias nerven, og har en venstre hånd der halvsover permanent

Temperaturen var omkring 0, men der har til gengæld været frost ned til -9 i 5-6 dage, så det var vanskeligt at få tee's i jorden. Jeg fik knækket min andel af træ tees og bøjet plastik tees i forsøget på at få dem i jorden.

Til gengæld var spillet godt.

Jeg har sjældent haft så mange gode (og lige) slag med driveren. Indspil drillede derimod. Selv når man landede bolden før green, endte den ofte bag green, så det var nogle gange lettere at lave lange chips, hvis afstanden var til det.

37 point; 86 slag.

En enkelt birdie, en håndfuld pars, resten bogey og et par dobbelt (indspil der drillede).

Jeg har aldrig været voldsomt langtslående med driveren, men i dag stak jeg min rekord med mange meter.

På hul 14; 357 meter, havde jeg carry til lidt før 150 meter mærket. 130 meter fra green er der en sø ca. 30 meter bred. Bolden trillede efter landing, og forsvandt så for vores øjne. Ærgerligt, men sådan er det jo nogle gange. Jeg var bare glad for at have ramt bolden lige i røven. Det viste sig så, at den var fortsat over den frosne sø og lå nu 65 meter fra hullet. Godt hjulpet af frosten, men hvad gør det?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dejlig runde idag på en særdeles frost hård bane. Havde ellers bange anelser da jeg har lidt problemer med iskias nerven, og har en venstre hånd der halvsover permanent

Temperaturen var omkring 0, men der har til gengæld været frost ned til -9 i 5-6 dage, så det var vanskeligt at få tee's i jorden. Jeg fik knækket min andel af træ tees og bøjet plastik tees i forsøget på at få dem i jorden.

Til gengæld var spillet godt.

Jeg har sjældent haft så mange gode (og lige) slag med driveren. Indspil drillede derimod. Selv når man landede bolden før green, endte den ofte bag green, så det var nogle gange lettere at lave lange chips, hvis afstanden var til det.

37 point; 86 slag.

En enkelt birdie, en håndfuld pars, resten bogey og et par dobbelt (indspil der drillede).

Jeg har aldrig været voldsomt langtslående med driveren, men i dag stak jeg min rekord med mange meter.

På hul 14; 357 meter, havde jeg carry til lidt før 150 meter mærket. 130 meter fra green er der en sø ca. 30 meter bred. Bolden trillede efter landing, og forsvandt så for vores øjne. Ærgerligt, men sådan er det jo nogle gange. Jeg var bare glad for at have ramt bolden lige i røven. Det viste sig så, at den var fortsat over den frosne sø og lå nu 65 meter fra hullet. Godt hjulpet af frosten, men hvad gør det?!

Jeg toppede engang et drive ud på frosthård par 5-fairway: Den kom ikke meget mere end 3-4 meter op i luften, men endte med af gå 298 meter og ligge lige i midten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
10 timer siden, skrev ploehmann:

Jeg toppede engang et drive ud på frosthård par 5-fairway: Den kom ikke meget mere end 3-4 meter op i luften, men endte med af gå 298 meter og ligge lige i midten

Dejligt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens runde på Greves frosthårde bane:  26 points. Mega svært at lande på greens, men sjovt med de lange drives ( 3 stk + 300 m) i medvind og hårde asfalt fairways :D

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, ja. Træerne vokser ikke ind i himlen.

Efter 2 x 18 huller med 37 point og 9 huller med 18 point, kom jeg ned på jorden igen.

Dagens runde bød endnu en gang på en frossen bane. Denne gang dog kun 80% af banen.

Driveren, der ellers har været stabil, havde i dag sit eget liv, og skiftede mellem at slå noget nært perfekt efter min standard, til at skulle have gang provisoriske bolde. Jeg lagde bl. a. ud på hul 1 med at smide en bold i skoven. Den provisoriske røg samme vej, og jeg fandt den første. På hul 2 slog jeg snorlige og havde 60 meter ind til flaget. Og sådan fortsatte det mere eller mindre.

Jeg vekslede mellem par og dobbelt bogey (eller værre).

.

28 point; 95 slag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
30 minutter siden, skrev Kaizer:

Dagens runde bød endnu en gang på en frossen bane. Denne gang dog kun 80% af banen.

Er det jeres normale/sommerbane I for lov til at spille på i frostvejr !?

I så fald- hvordan ser jeres greens ud efter sådan en omgang fodspor og nedslagsmærker ?

Jeg har set film om fibre i græsset der går i stykker og går til grunde, når det betrædes i frostvejr.

Mvh.

Thomas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
32 minutter siden, skrev Bjørnen:

I så fald- hvordan ser jeres greens ud efter sådan en omgang fodspor og nedslagsmærker ?

Jeg har set film om fibre i græsset der går i stykker og går til grunde, når det betrædes i frostvejr.

Mvh.

Thomas

Det er ganske normalt spil. 

Nedslagsmærker er stort set ikke eksisterende på en frossen green. Den er for hård til at der kan laves mærker. Hvis det endeligt sker, undlader vi at rette dem op før green er tøet. Dels fordi det er stort set umuligt at rette op, og fordi vi mener det gør mere skade end gavn.

Der har før været snak på denne side om evt. skade på græsset når der spilles i frostvejr, men det er ikke noget jeg har oplevet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
36 minutter siden, skrev Bjørnen:

Mvh.

Thomas

Vi spiller til sommergreens hele året, om der er frost eller 3cm sne, så er der folk på banen, eventuelle spor efter vinterspil er væk længe inden foråret kommer. 

Jeg har også både læst og set film, om alle de skader som græs får, hvis det betrædes under frost, men kan kun sige, at virkeligheden ser anderledes ud :-) Om det skyldes en anden græs-sort eller opbygning af greens, jordbundsforhold eller noget helt fjerde, ved jeg ikke, men vores bane tager ikke skade af spil i frostvejr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu