Hop til indhold

dynen

Scores 2018

Recommended Posts

Runde i dag (kun for 9) på hjemmebanen, i hvad der vel var stiv kuling. 

Man får ikke meget foræret med en våd bane, men det gik alligevel med 43 slag; 18 point.

En enkelt nedsmeltning på hul 6, par 4, 300 meter: I stiv modvind kom driveren alt for højt op, og begyndte nærmest at komme tilbage mod mig. 2. slaget blev flækket; det samme blev 3. slaget og først ved 4. slag - et chip, kom jeg på green. Det var heldigvis så tæt på at jeg kunne putte til bogey.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blæste som @Kaizer siger en del i går. Og vores bane var også våd, men efter 16 var jeg -2 netto, så det så jo godt ud. Så skete det der absolut ikke må ske... Drive på hul 17 (par 5 hul) går helt galt og er helt klart en lost ball. Andet drive bliver dog kald provisorisk og klarer sig en del bedre. Den første bold blev aldrig fundet og derfor skal den provisoriske spilles. Fjerde slaget bliver taget af vinden og ender som lost ball :pirate: Så 17 hul ender med to lost ball's og med 10 slag :no::baby: Og så er jeg pludselig i +3.

18 hul er også et par 5 og drivet rammer desværre et træ i venstre side, men bolden kommer dog til at ligge nogenlunde. Andet slaget kommer op på fairway og ligger faktisk ok. Vinden kommer stærkt ind fra venstre og jeg får sat bolden lidt for meget i venstre, da jeg regner med at den vil blive båret ind af vinden, men det sker slet ikke, så bolden ryger ud i urten :no: For en sikkerheds skyld kommer der en provisorisk i brug, for den bold i urten blev ikke fundet. På Green går det også helt galt og jeg bruger endnu en 10'er :pirate: Så alt i alt kom jeg rundt i en 89'er, hvilket er +8 .... for sa..n da, jeg havde set frem til en gratis kop kaffe, men nu var det mig der skulle give de andre kaffe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 timer siden, skrev Logan:

Det blæste som @Kaizer siger en del i går. Og vores bane var også våd, men efter 16 var jeg -2 netto, så det så jo godt ud. Så skete det der absolut ikke må ske... Drive på hul 17 (par 5 hul) går helt galt og er helt klart en lost ball. Andet drive bliver dog kald provisorisk og klarer sig en del bedre. Den første bold blev aldrig fundet og derfor skal den provisoriske spilles. Fjerde slaget bliver taget af vinden og ender som lost ball :pirate: Så 17 hul ender med to lost ball's og med 10 slag :no::baby: Og så er jeg pludselig i +3.

18 hul er også et par 5 og drivet rammer desværre et træ i venstre side, men bolden kommer dog til at ligge nogenlunde. Andet slaget kommer op på fairway og ligger faktisk ok. Vinden kommer stærkt ind fra venstre og jeg får sat bolden lidt for meget i venstre, da jeg regner med at den vil blive båret ind af vinden, men det sker slet ikke, så bolden ryger ud i urten :no: For en sikkerheds skyld kommer der en provisorisk i brug, for den bold i urten blev ikke fundet. På Green går det også helt galt og jeg bruger endnu en 10'er :pirate: Så alt i alt kom jeg rundt i en 89'er, hvilket er +8 .... for sa..n da, jeg havde set frem til en gratis kop kaffe, men nu var det mig der skulle give de andre kaffe.

Det er bare så træls og hold da op hvor jeg har gjort det nogle gange. Så er det, at man desperat prøver, at glæde sig over de 16 gode huller, men det er svært...

Redigeret af Årgang63

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
41 minutter siden, skrev Årgang63:

Det er bare så træls og hold da op hvor jeg har gjort det nogle gange. Så er det, at man desperat prøver, at glæde sig over de 18 gode huller, men det er svært...

Det er nemlig træls. Man laver måske det bedste drive længe, og få sekunder efter 2. slaget ligger bolden alt for kort, dårligt eller er simpelthen væk.

Jeg ved godt man skal glæde sig over de gode slag og glemme de dårlige, men det er nogle gange lidt svært.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En 10-12 sekundmeter i middelvind og en hel del mere i vindstød i dag i ret vådt føre (det var kun lige så bolden blev liggende på greens, men det er selvfølgelig også mindre "glatte" her om vinteren). Men det gik overraskende godt endda fra bagerste vintertee (24/62): 4 pars på 9 huller og 24 point.

Det var ikke engang, fordi jeg synes jeg spillede blændende, men når man holder sig fra de allerstørste hjerneblødninger, så hjælper det på scoren.

http://www.gamegolf.com/player/ploehmann/round/1995400

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ‎29‎-‎01‎-‎2018 kl. 08:20 , skrev Logan:

Arrghhhh...

Men den afslutning med de to par 5 huller på B sløjfen på Simons er legendarisk.... Fantastisk tur rundt om søen.

Jeg har præsteret alt muligt på de to huller.

Jeg har også prøvet at trække bolden i venstre side på indspillet ved 18. Der er en "no go zone".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor jeg ikke længere er klubløs, men medlem af Holstebro Golfklub, så ser jeg frem til at uploade nogle flotte Stableford tal, for min gamle klub mente at jeg åbenbart skulle slettes HELT og ikke blot i klubben, så i stedet for at starte 2018 med hcp 12. Så hedder det hcp 65. :D 

Så hvis der er nogen medlemmere her på siden, der mangler en makker til 9/18 huller på hverdage, så er jeg frisk. 
Gælder både Storådalen og Råsted. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 minut siden, skrev Nicolai:

Nu hvor jeg ikke længere er klubløs, men medlem af Holstebro Golfklub, så ser jeg frem til at uploade nogle flotte Stableford tal, for min gamle klub mente at jeg åbenbart skulle slettes HELT og ikke blot i klubben, så i stedet for at starte 2018 med hcp 12. Så hedder det hcp 65. :D 

Så hvis der er nogen medlemmere her på siden, der mangler en makker til 9/18 huller på hverdage, så er jeg frisk. 
Gælder både Storådalen og Råsted. 

Dejligt.

Det var noget nemmere at få 4-5 point på et hul den gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
11 minutter siden, skrev Kaizer:

Dejligt.

Det var noget nemmere at få 4-5 point på et hul den gang.

Og sjovere :D Så nu melder jeg mig til alle turneringerne, så jeg kan høste lidt præmier :w00t:

Ej, jeg har ikke planer om det sidste, men bliver da sjovt at se, hvad man kan komme hjem med den første runde :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
4 timer siden, skrev Nicolai:

Og sjovere :D Så nu melder jeg mig til alle turneringerne, så jeg kan høste lidt præmier :w00t:

Ej, jeg har ikke planer om det sidste, men bliver da sjovt at se, hvad man kan komme hjem med den første runde :) 

Kan du ikke bare få Holstebro til at sætte dig i dit gamle handicap?? Det plejer da at være muligt :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
35 minutter siden, skrev Golfkid:

Kan du ikke bare få Holstebro til at sætte dig i dit gamle handicap?? Det plejer da at være muligt :) 

Jo det tænker jeg også er muligt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

19 timer siden, skrev Nicolai:

Jo det tænker jeg også er muligt :)

Da jeg skiftede klub her pr. 1. januar, så skrev jeg bare mit handicap, og det har jeg så fået i den nye klub. De kunne jo også se via Golfbox, hvad det var. Så lidt mærkeligt, at du ikke bare får det samme, som du havde i den gamle klub.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev TLP:

Da jeg skiftede klub her pr. 1. januar, så skrev jeg bare mit handicap, og det har jeg så fået i den nye klub. De kunne jo også se via Golfbox, hvad det var. Så lidt mærkeligt, at du ikke bare får det samme, som du havde i den gamle klub.

Jeg var slettet i systemet, før jeg fandt en ny klub, så klubben har ikke andet st gå efter, end at jeg er registreret ved DGU, men ikke hvilket hcp jeg har. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu