Hop til indhold

SPetersen

Nå, men så leder jeg efter en ny klub....

Recommended Posts

11 minutter siden, skrev peejay:

Lad os nu se. Jeg tror ikke det sidste ord er sagt i den sag ...

Jeg håber du har ret... De er jo gået konkurs før, hvor de kom retur.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror desværre, at løbet er kørt.

Fantastisk bane, men desværre er kundegrundlaget for sådan en golfbane ikke tilstede i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 minutter siden, skrev MrSwingKin:

Jeg tror desværre, at løbet er kørt.

Jeg er bange for at du har ret. Jeg er i hvert fald begyndt at se mig om efter en anden klub..

3 minutter siden, skrev MrSwingKin:

Fantastisk bane, men desværre er kundegrundlaget for sådan en golfbane ikke tilstede i Danmark.

I hvert fald ikke på Djursland - hvis den havde ligget bedre = tættere på Aarhus havde det nok set andetledes ud. Lyngbygaard (som jeg ikke kender økonomien bag) har jo faktisk en lige så god bane, men kun 18 huller. Alligevel koster den cirka 1000 mere om måneden end Lübker. Men med to så gode baner, så tæt på hinanden er det klart at de kommer til at lide under hinanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

14 minutter siden, skrev SPetersen:

Jeg er bange for at du har ret. Jeg er i hvert fald begyndt at se mig om efter en anden klub..

I hvert fald ikke på Djursland - hvis den havde ligget bedre = tættere på Aarhus havde det nok set andetledes ud. Lyngbygaard (som jeg ikke kender økonomien bag) har jo faktisk en lige så god bane, men kun 18 huller. Alligevel koster den cirka 1000 mere om måneden end Lübker. Men med to så gode baner, så tæt på hinanden er det klart at de kommer til at lide under hinanden.

Jeg håber virkelig, at resortets grund- og boligejere forstår, at golfbanen skal reddes.

Uden golfbanen vil værdien af deres aktiver falde markant, men forstår også godt, at de ikke vil stå for store dele af udgifterne til driften af banen.

Uanset hvad er det bare en drøn ærgerlig situation som golfelsker, at sådan en bane må gå til grunde.

Jeg er bange for, at mange klubber vil følge med de næste par år. Alt det "green-fee/kontingent prostitution" har simpelthen presset økonomien ned i mange klubber, og der er efterhånden ikke engang penge tilbage til driften af banerne. Udbuddet af golfklubber er bare for stort, og det gør livet surt for stort set alle. I bund og grund er det os som golfspillere der bliver gidsler, da banerne bliver dårligere og dårligere, og desværre er vi for få som gerne vil betale for kvalitet!

Redigeret af MrSwingKin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
14 minutter siden, skrev MrSwingKin:

og desværre er vi for få som gerne vil betale for kvalitet!

Du har meget ret i at udbuddet nok er for stort, men omvendt hvad er prisen så for kvalitet ?

Tager man en klub som Vejle er prisen DKK 450 for en runde i weekenden. For mig er den bane i så ringe stand (om sommeren) at prisen på ingen måde kan retfærdiggøres. Vil ikke betale for en runde på deres anlæg til den pris.

Omvendt - håber jeg på at almindelig udbud/eftersprøgsel komme til at danne grundlag for en mere realistisk pris fremadrettet.

Men hvad er I andre villige til at betale i greenfee for en runde på en almindelig bane ?  (Great Northern, Scandinavia undtaget)   

VH

René

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

´Det er fanme trist. Det er en super bane!

Jeg mener at konceptet er helt rigtigt. Lübker ligger bare dårligt i forhold til kundegrundlaget. Hvis den lå tættere på en stor by, eller på vandet. Tror jeg det ville være lettere at sælge grundende.

Man bliver nødtil at gøre noget radikalt for at kunne bevare banen som den er. Evt. fravige nogle af principperne om at bygge flere billigere huse/lejligheder omkring banen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 minut siden, skrev ReneN:

Du har meget ret i at udbuddet nok er for stort, men omvendt hvad er prisen så for kvalitet ?

Tager man en klub som Vejle er prisen DKK 450 for en runde i weekenden. For mig er den bane i så ringe stand (om sommeren) at prisen på ingen måde kan retfærdiggøres. Vil ikke betale for en runde på deres anlæg til den pris.

Omvendt - håber jeg på at almindelig udbud/eftersprøgsel komme til at danne grundlag for en mere realistisk pris fremadrettet.

Men hvad er I andre villige til at betale i greenfee for en runde på en almindelig bane ?  (Great Northern, Scandinavia undtaget)   

VH

René

Jeg er meget enig med dig.

Jeg vil til enhver tid hellere spille 5 greenfee runder på Great Nothern a 900 kroner, end at spille 10 runder i Vejle til 450 kroner. (Undskyld Vejle).

Omkostningen til driften i Great Nothern er nok LANGT højere end x 2. Af en eller anden grund så hænger "kvalitet" og pris ikke rigtigt sammen. Der er masse af danske klubber som har pænt antal greenfee gæster om året, og som endda også har en stor del fuldtidsmedlemmer, men hvor kvaliteten i min optik er fornærmende dårlig.

Det er som om, at 80% af golfspillerne er fuldstændig ligeglade med kvaliteten af banen, og golfspillet i sig selv. Det handler mere om naturen, atmosphæren og alt mulig andet udefrakommende end det handler om selve spillet og banen.

Og det må vi golfnørder acceptere, selvom det er svært.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stand er åbenbart relativt, og er enig i, at dette ikke betyder det store for mange, selv er jeg ( desværre ) kommet til den konklusion, at jeg har valgt at skifte klub, da standen betyder mere for mig end en kort cykeltur til klubben.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev SPetersen:

Godt argument, men mon ikke den nok skal blive reddet? En så flot bane må bare ikke gå til grunde. 

2 timer siden, skrev ReneN:

Men hvad er I andre villige til at betale i greenfee for en runde på en almindelig bane ?

Over 400,- så begynder det at gøre ondt på mig. 

I 4 år har jeg arbejdet 5min fra Vejle, men pga vedvarende rygter om dårlig stand, har jeg aldrig fået den spillet.

5 minutter siden, skrev osholm:

Virkelig ærgeligt for golfanlægget. Jeg har nydt hver en runde!!

Også den i bunkeren? 

Selvom scoren og der er langt mellem hullerne, så er det til dato den flotteste (og bedste) bane jeg har spillet. Man keder sig simpelthen ikke på den bane. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den 30/12/2017 kl. 14:21 , skrev osholm:

Jeg har ALDRIG spillet golf på Lubker!!

6 minutter siden, skrev osholm:

Virkelig ærgeligt for golfanlægget. Jeg har nydt hver en runde!!

Jeg er forvirret ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, skrev SPetersen:

Jeg synes ikke at Lyngbygaard når Lübker til sokkeholderne når det kommer til både design og stand. Så det er næsten synd at sammenligne de to :) det eneste sted at Lyngbygaard slår Lübker er på klubhus-delen. 

Så... Jeg håber virkelig også at Lübker overlever! Men jeg har også min tvivl, når nu det ikke er første gang at de er i problemer :( 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
28 minutter siden, skrev osholm:

Det behøver du ikke være :) jeg har gået flere runder på Lubker og jeg har forsøgt at spille golf hver gang, men det bare gået galt på alle runderne :D

Godt at du nød det alligevel  :thumbsup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu