Hop til indhold

Thomas91

Din "Top 3 baner i Danmark"

Recommended Posts

3 minutter siden, skrev snejbjerg:

Jeg er som sådan enig, men jeg synes nu der er noget særligt over Augusta som man ikke kan måle i standen. Blærerøvsværdi er lidt et plat udtryk, men så noget andet som ikke handler om at blære sig.

Selvfølgelig er det specielt på Augusta, men det er ligeså meget fordi turneringen også er speciel og ikke kan sammenlignes med nogle andre turneringer.

Det er selvfølgelig altid fedt, at spille en bane man har set på tv - det vil jeg aldrig benægte... Men hvis standen ikke lever op til det, så falder det bare fuldstændig til jorden, så stand vil stadig være vigtigst for mig. At det så typisk også er baner der har et godt navn, som er i bedst stand, er jo så hvad det er :) 

Der er spillet European Tour på mange baner, som ikke er noget ekstraordinært - endda en del baner som jeg ikke overhovedet hunger efter at spille... :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bud er temmelig lig jeres: Lübker, Silkeborg og Great Northern.

Nu var der nogle total-pris sammenligninger med fleggaard... Det er korrekt, at når man som jeg bor i Nordjylland, så er GN ikke lige en bane man "bare kører ned og spiller". Men for at blive i sammenligningen, så køber vi vores hverdags leverpostej i den lokale Netto, men en gang i mellem kører vi squ da til den gode slagter, selvom total-omkostningerne er meget højere. Tror det er sådan jeg vil vælge at se en "dyr tur" til GN eller tilsvarende.

Blærerøvsværdi? Ikke at jeg går specielt meget op i det, men for os dødelige er det da lidt sjovt, at kunne snakke om, at have spillet en bane, som har lidt.... ahem.... blærerøvsværdi ;)

• Like 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis DGU anonymiserede "Golferen i Centrum"-data og gjorde dem offentligt tilgængelige, kunne det være interessant at se, hvad der, holdt op mod hinanden, bedst forklarede variationen i antal greenfee-gæster, og hvor meget spillernes oplevelse af banens stand forklarede sammenlignet med pris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
22 timer siden, skrev Kitter:

Overhovedet ikke noget Jantelov her, - jeg har meget stor respekt for folk som har tjent mange penge eller på anden måde ekscellerer inden for deres område. Men de skal lade deres handlinger tale for sig selv - at have behov for at prale med størrelsen af sin tissemand er tåbeligt, - det er effekten af den som er vigtig! :P

Hej Kitter

Det var godt at høre. 

Da jeg læste Snejbjergs indlæg, gik det op for mig hvor jeg havde det udtryk fra. Blærerøvsværdi stammer fra golfmagasinet, som jeg altid læser i om morgenen når jeg indtager mine gryn.

Måske er Waouw -faktor et bedre ord.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
14 minutter siden, skrev Thomas91:

Hej Kitter

Det var godt at høre. 

Da jeg læste Snejbjergs indlæg, gik det op for mig hvor jeg havde det udtryk fra. Blærerøvsværdi stammer fra golfmagasinet, som jeg altid læser i om morgenen når jeg indtager mine gryn.

Måske er Waouw -faktor et bedre ord.  

Helt enig i at Wauw-faktor er meget bedre - det er den fornemmelse, som man SELV har, når man kigger ud over Great Northern (og nej jeg får ikke rabat - jeg synes bare den er så WAUW!)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der Wauw-fornemmelse har jeg haft to gange: På Heritage Resorts bane i Mauritius og så Eagles Nest i Toronto. Sidstnævnte vinder nok i en direkte konkurrence (også fordi jeg kun havde spillet golf i under 3 måneder, da jeg spillede i Mauritius, så jeg ville nok sætte endnu større pris på banen i dag). Ingen af de to baner er vidt og bredt kendt i Danmark, så "blærerøvsværdi" ville der ikke være meget af.

Det var ikke overdådig, oppulent "sheik-luksus", men alt var bare af høj kvalitet, som man nærmest ikke kunne sætte en finger på. Flotte, varierede huller og, mest af alt, den bedste generelle stand jeg endnu har oplevet en golfbane i (tillader mig lige at lægge billeder ind fra Eagles Nest: https://goo.gl/photos/GtUgsDMKpiBVQUV59 - på Mauritius fik jeg kun taget et enkelt billede: https://photos.app.goo.gl/PtKuJ0kVSevW2Atz1). Lige sådan det skal være :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har top 100 Golfcourses lagt deres top 40 over danske baner på nettet. De er ikke overraskende ret enige med mange af indlæggene her i tråden :thumbsup: 

Der er også lister fra det øvrige Norden, der kan tjene som inspiration :) Hvad med golf i Lofoten Norge i juni eller juli 24 timer i døgnet :D

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så har top 100 Golfcourses lagt deres top 40 over danske baner på nettet. De er ikke overraskende ret enige med mange af indlæggene her i tråden :thumbsup: 

Der er også lister fra det øvrige Norden, der kan tjene som inspiration  Hvad med golf i Lofoten Norge i juni eller juli 24 timer i døgnet 

Der er mange ø-baner med i den danske top 40.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev ploehmann:

Der er mange ø-baner med i den danske top 40.

:D Og jeg synes der er mange i det Jyske, har så heldigvis spillet de fleste og kommer gerne tilbage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
 Og jeg synes der er mange i det Jyske, har så heldigvis spillet de fleste og kommer gerne tilbage.

Jeg har kun spillet fire på listen, så jeg er glad for at mange af dem ikke er forfærdeligt langt fra, hvor jeg bor :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, skrev COP:

Der er også lister fra det øvrige Norden, der kan tjene som inspiration :) Hvad med golf i Lofoten Norge i juni eller juli 24 timer i døgnet :D

God inspiration, til næste indenlands golftur :thumbsup: 

Det virker dog lidt tilfældigt, hvem der er på listen, når vi kommer udenfor top 12.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Af de baner jeg har spillet: Simons, Ledreborg og den skjulte perle Læsø. Boblere: Rungsted, RTJ Skjoldenæsholm ( den ene gang med Engslev ), Himmerland, Hvide Klit og Gilleleje.

Redigeret af dynen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har spillet 14 af dem.
Er overrasket over at se Skanderborg på listen.

Det var jeg faktisk også. Jeg kan godt lide baner, der bruger terræn, men sine steder bliver det på Skanderborg lidt for cirkusagtigt - pæne udsigter til søen ufortalt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
19 timer siden, skrev Årgang63:

God inspiration, til næste indenlands golftur :thumbsup: 

Det virker dog lidt tilfældigt, hvem der er på listen, når vi kommer udenfor top 12.

Det tør siges.

Korsør er også på listen .. så er barren altså også sat lavt nok, når vi når uden for toppen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Top 3 baner ?

hvilke kriterier ? 

Lay out, stand.

1.scandinavian begge baner

2. Ledreborg 

3. København 

mest for pengene

1. Ledreborg på billige dag

2. Odsherred, for 9, stemning

3. Furesø

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu