Hop til indhold

dynen

Scores 2017

Recommended Posts

Tænker at vi skal have en for 2017 :thumbsup:

Dagens runde: 91 slag= 26 points i Greve. Spillede egentlig ok, med 8 GIR, men 39 putts var sgu ikke godt.

• Upvote 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen lad os få gang i 2017 tråden :)

Dagens runde GolfShot. Endnu en fin runde, chipper i for birdie, på hul 4, altid rart:D smider en afslappet pitch ind til en tap-in birdie på hul 11, heller ikke ubehageligt :lol:, 2 latterlige og helt unødvendige 3-putt på hul 9 og 16, ikke så rare :getlost: Eneste solide kiks kommer på hul 17, trækker drivet rent i venstre over trærækken og ud i højt hø, så var den væk :bye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Scoremæssigt en rigtig god 9 hullers runde i 46 (+12) på Lyngbygaards vinterbane, som var lig med 20 point,
da vi spillede fra næstbagerste tee (62/24). Desværre er der ingen handicapregulering på vinterbanen.

Spillet var rent faktisk noget løst, men det var en af de sjældne gange, hvor jeg ikke smed min bold væk og spillede med den samme bold hele runden. Så mine missere var ofte kun fx 20 meter fra linjen, hvor der før var en hel del mere.

Putteren var glødende, og ud over de putts jeg holede, så var der faktisk yderligere et par stykker der var meget tæt på at rulle i.

Det kan man også se af min "strokes gained/lost" fra runden, hvor jeg var 2 slag (over 18 huller) bedre end en scratch-golfer med putteren:
b33dc6af1e476ccf1a5dd4d4a61e9ea2.jpg

http://www.gamegolf.com/player/ploehmann/round/1306324

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Går efter at få fairway køllen til at sidde lige i skabet (og ikke være bange for at bruge den), går desuden efter at få hcp ned fra 20 til 15 ....

Vilmåske lave en straf til mig selv om, at 3-puts koster 5 armhævninger, gyser allerede ved tanken om, at komme til at ligne Schwarzenegger i hans velmagtsdage

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
8 minutter siden, skrev DanishGolfGoat:

Går efter at få fairway køllen til at sidde lige i skabet (og ikke være bange for at bruge den), går desuden efter at få hcp ned fra 20 til 15 ....

Vilmåske lave en straf til mig selv om, at 3-puts koster 5 armhævninger, gyser allerede ved tanken om, at komme til at ligne Schwarzenegger i hans velmagtsdage

I stedet for at tænke handicap, så tænk over de ting du ikke er så god til. Du er jo ikke kommet ned i hcp 20 uden grund. Træner du de ting du er knap så god til, så vil du sikkert også komme endnu længere ned. 

Ovenstående er hvertfald min egen filosofi og derfor er jeg gået igang med at træne chip hver dag, så håber da på at det giver mig en lavere score og dermed også bedre hcp end de 11.4 jeg ligger i nu. 

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Spillede La Quinta (bane i det sydlige Spanien) i dag (2 gange den samme sløjfe, som der er 3 af i alt).

Der var en afdeling af The Gecko Tour på de 2 andre sløjfer, men blev da lidt i tvivl, om jeg var startet fra den rigtige sløjfe, da jeg lagde ud med 2 birdies på de to første huller :-D

Nå, men træerne voksede selvfølgelig heller ikke ind i himlen i dag, så måtte tage de 32 point, som runden gav.

• Upvote 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens runde i kold og blæsende vejr. GolfShot To mistede bolde, en oob og en mistet i det lange hø, kostede et par tb, men ser vi bort fra det, så var det en super runde :D

Har haft et par runder med de berygtede shanks, så det var dejligt, at de udeblev :P

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fem GIRs i streg, og så i det her vejr er stærkt gået. Jeg går næsten ud fra at greens var helt frostfrie og at jeres skøre greenkeeper ikke havde lavet cirkusplaceringer med hullerne?

Jeg har i øvrigt erhvervet mig en greenfee-billet til Norddjurs, så hvis du og@bagge er klar i marts/april er jeg frisk på en runde :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
13 minutter siden, skrev ploehmann:

Fem GIRs i streg, og så i det her vejr er stærkt gået. Jeg går næsten ud fra at greens var helt frostfrie og at jeres skøre greenkeeper ikke havde lavet cirkusplaceringer med hullerne?

Jeg har i øvrigt erhvervet mig en greenfee-billet til Norddjurs, så hvis du og@bagge er klar i marts/april er jeg frisk på en runde :-)

Tak:thumbsup:

Ja der var en god stribe huller, gode drives og rammer green, med alt fra gw til 4 wood (160m i strid modvind, på hul 14):P Greens tog fint imod, frosten lå flere centimeter under græsset. Pindene er som sædvanlig placeret svært, men når greens ikke er hurtigere og tager så godt imod, så går det.

Du skal være mere end velkommen, jeg er altid klar på en runde. @bagge er tit arbejds/familie ramt, men mon ikke vi kan finde et tidspunkt:thumbsup:

• Upvote 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens runde fra Gul tee og sommergreens i CGC: 82 slag = 35 points. 9/14 fairways, 5 GIR og 27 putts. Dagens højdepunkt chip in birdie på 17. :thumbsup:

Har kun en gang været under 30 points på den nye bane  ( nu ca 10 runder siden 1/10 ) og det bliver sjovt at se om der kommer nogle gode runde til sommer og hvordan hcp bliver i forhold til den for mig sværere Brøndby.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lugtede det sgu lidt af forår, i hvert fald det bedste vejr i laaang tid :thumbsup:

Dagens runde GolfShot spiller super solidt, godt og langt fra tee, super approach-slag, der er ikke mange putts som falder, men det er også lidt tilfældigt, når greens er så ujævne. Alt i alt, svært at være utilfreds :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så lugtede det sgu lidt af forår, i hvert fald det bedste vejr i laaang tid :thumbsup:

Dagens runde GolfShot spiller super solidt, godt og langt fra tee, super approach-slag, der er ikke mange putts som falder, men det er også lidt tilfældigt, når greens er så ujævne. Alt i alt, svært at være utilfreds 

To slag fra din bedste score, godt gået!

Ja, det kriblede også voldsomt i mig for at komme afsted i går, men det er et større logistisk projekt these days.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, skrev ploehmann:

To slag fra din bedste score, godt gået!

Tak :thumbsup: 

Ja det bliver tilsyneladende lettere og lettere at gå runder under 80, det er jo dejligt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens runde i Gosseklubben: 47 brutto, 34 netto. 1 slag bedre end hcp. :) Og en god opfølgning på runden for 14 dage siden, som var i par (mit eget).

Der spilles - stort set samme længde som sommerbane - fra måtter på det kort/halvkort klippede, nogen gange en lille hjælp, andre gange en ulempe - men sådan er det jo.

Men generelt tilfredsstillende - har dog været en del på rangen (dvs mere end 2 gange :P) her i det tidlige forår og øve nogle sving justeringer, det har hjulpet en del. Faktisk så meget, at planen om at få et nyt sæt (det gamle med stive stålskafter, sikkert ok for 12 år siden, da man var ung og sprød) er sat lidt på back burner. Der kan jo købes en del rødvin og belgisk øl for de penge. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu