Jump to content

Kaizers lettere amputerede bag.

Recommended Posts

Den 6/5/2017 kl. 22:42 , skrev Kaizer:

Nyt udstyr er i hus.

Tillykke med dem. De er fede! Jeg vil rigtig gerne høre mere om hvordan du syntes de fungerer for dig, når du har haft dem et stykke tid. Jeg syntes selv det er et spændende koncept, og jeg døjer selv med de lange jern. :)

On 5/6/2017 at 11:39 PM, Kaizer said:

Jeg er skam glad for det. Det kræver blot lidt tilvænning (og lidt mod) at slå med en pitch eller 9-jern der er så langt. Det er mest psykologisk. Man skal stole på jernet slår den længde det plejer at slå, men det føles underligt. Jeg har dog ikke spillet meget med dem endnu.

Desuden er jeg også begyndt at omlægge mit sving. Jeg tænkte, at nu har jeg en mulighed med nyt udstyr i hånden, til at få fjernet nogle af de mange unoder jeg har skrabet til mig gennem årene.

Hvad angår serviceniveauet eller mangel på samme, er det en længere historie.

Sættet er købt i Golfexperten. 

Jeg sendte dem en mail i starten af januar for at høre om det var noget de fik på lager. Iflg. info på nettet skulle det komme til salg medio januar, men jeg fik aldrig noget svar fra dem. Jeg skrev igen i slutningen af januar, og fik nu svar et par dage senere. 

Så langt, så godt.

D. 20/3 var jeg til demodag. Det var en fyr fra Cobra der stod for det, og jeg prøvede som sagt adskillige kombinationer af skafter, længde og lie i knap 1,5 time. Da vi fandt frem til det der passede bedst til mig, skrev han alle specs ned og gav det til en medarbejder der stod ved kassen. Så kunne jeg bare ringe, hvis jeg ønskede at bestille det.

Dagen efter blev jeg ringet op af manden fra Cobra. Han havde tænkt meget over vores møde, og var kommet i tvivl om, om det nu også var den korrekte lie vi var kommet frem til. Vi havde ikke været helt enige om det mod slutningen af vores møde. Han kom med en længere forklaring om at han havde været væk fra salg af golfudstyr i 2-3 år, og var måske lidt rusten. I mine øjne var det fint og ærligt af ham at ringe og indrømme at han havde taget fejl. Han ville nu skrive en mail til Golfexperten med de ændrede specs. Han tilbød også at jeg kunne komme til en demodag i en golfklub når lejligheden bød sig, så jeg kunne prøve udstyret under mere normale omstændigheder, og ville kontakte mig om muligheder.

Dagen efter skrev jeg en længere mail til Golfexperten og forklarede dem lidt om samtalen med Cobra manden, og at jeg ønskede at prøve udstyret igen, da jeg endnu ikke var helt sikker. Inden anledning ønskede jeg også at vide om de havde samme muligheder for at skifte skafter, længde og lie som da jeg var til demodag. Jeg tænkte, at noget af udstyret måske var medbragt til brug ved demo dagen.

Igen fik jeg intet svar fra dem.

Et par uger efter kontaktede jeg dem via telefon, og bad om at prøve det samme udstyr igen. 

Vel ankommet forklarede jeg dem alt om den seddel med specs der skulle være blevet lagt ved kassen. Den anede de intet om. Jeg fortalte også om mailen Cobra skulle have sendt til dem med ændring i specs. Heller ikke den kendte de noget til, men det kom nok ikke meget bag på mig, med den erfaring jeg har oplevet ud i mail etikette fra deres side.

Så jeg måtte hele møllen igennem igen, dog med udgangspunkt i de specs jeg selv havde skrevet ned. Desværre er jeg i et niveau hvor dagsform spiller en del ind, og så føles det aldrig helt normalt at slå bolde ind i et net. Desuden var det nu en ny mand der skulle komme med sin vurdering.

Vi endte med samme skaft, nu forlænget med 0,5" mere end ved demodagen. Lie skulle være 4 grader op. 

Jeg følte mig ikke sikker, men besluttede at tage chancen. Et par timer senere ringede de fra Golfexperten og sagde at de max. kunne leveres 2 grade ud. Jeg sagde, at der jo var en del forskel på 2 & 4 grader, og at jeg umiddelbart ikke var interesseret i sættet. Dertil argumenterede de at de to grader svarer til den ekstra halve tomme de var blevet forlænget i forhold til det vi var kommet frem til på demodagen. Hvad ved jeg om det?! Jeg tog en hurtig beslutning, og sagde at de skulle bestille det. 

Til sidst var der så det med de grips.

Alt i alt vidner det i mine øjne om et serviceniveau der ikke står mål med hvad man burde forvente, og heller ikke med det prisleje varerne ligger i. Når man tænker på, at der er tale om en kæde med adskillige butikker, der netop skal overleve pga. den service man kan få, så er det ikke godt nok. Især ikke når man kan købe det samme udstyr i udlandet til færre penge.

Det er desværre ikke første gang jeg har oplevet ringe eller mangelfuld service fra dem, men det er nogle andre historier...

Beklager evt. tastefejl. Det gik nok lidt for hurtigt.

Hvad er det for en størrelse og model Grips du ville spille, og hvad fik du til slut?
På billederne kan jeg se det er Lamkin Crossline, jeg spiller samme model selv i Jumbo Size.
De kan jo alle sammen "fodres op" med Build up tape, så var det MID size du skulle ha, kan man bruge standard og 4 lag BU tape, og var det Jumbo de ikke kunne levere, kan det laves baseret på MID size med 4 lag BU, så det her med grip size forstår jeg ikke, men måske forklaringen er enkelt?

Med hensyn til lie vikler, jeg har ikke nogen tro på at de skulle 4 grader upright, og du kan teste det selv med en ret linje i bolden du stiller vertikalt. (brug en whiteboard pen, og så tynd linje som mulig). er linjen lige op og ned, passer lie vinkelen. Peger den mod heel side i top er de for flad, og peger den mod toe side i top, er de for meget upright. Om du kan uploade et billede, er det nemt nok at bedømme hvor meget de er "off" om linjen ikke er lige op og ned.

Edited by LHW
2 timer siden, skrev LHW:

Hvad er det for en størrelse og model Grips du ville spille, og hvad fik du til slut?
På billederne kan jeg se det er Lamkin Crossline, jeg spiller samme model selv i Jumbo Size.
De kan jo alle sammen "fodres op" med Build up tape, så var det MID size du skulle ha, kan man bruge standard og 4 lag BU tape, og var det Jumbo de ikke kunne levere, kan det laves baseret på MID size med 4 lag BU, så det her med grip size forstår jeg ikke, men måske forklaringen er enkelt?

Med hensyn til lie vikler, jeg har ikke nogen tro på at de skulle 4 grader upright, og du kan teste det selv med en ret linje i bolden du stiller vertikalt. (brug en whiteboard pen, og så tynd linje som mulig). er linjen lige op og ned, passer lie vinkelen. Peger den mod heel side i top er de for flad, og peger den mod toe side i top, er de for meget upright. Om du kan uploade et billede, er det nemt nok at bedømme hvor meget de er "off" om linjen ikke er lige op og ned.

Jeg havde ønsket de grips der sidder på One Length sættet ;blot i en mid size størrelse med to lag tape. 

Da de ringede til mig og fortalte at det ikke kunne lade sig gøre, sagde de også at den ikke var at finde i mid size, og at det ville kræve for mange lag tape til at grippet ville kunne klare det.

Ang. lie "test" må jeg prøve det engang på range.

Disse grips:

IMG_0651.PNG

Edited by Kaizer
Edit.

Ok det grippet er noget "made for Cobra", men jeg tror det er et Lamkin R.E.L ACE, og den leveres i MID size,  dog uden Cobra logo.
Om du skal spille MID plus 2 lag, er det tilsvarende 6 lag fra standard, men det går på de fleste grips, dog bliver ikke feel helt god spørger du mig, for gummien bliver relativt tynd når den strækkes så meget, og da er det bedre å gå efter en anden model som i dit fald.

Her er den modellen jeg tror Cobra har fået tilføret sin egen Logo på.
http://www.lamkingrips.com/shop/r-e-l-ace-golf-grips.html

9 timer siden, skrev Thomas91:

Tillykke med dem. De er fede! Jeg vil rigtig gerne høre mere om hvordan du syntes de fungerer for dig, når du har haft dem et stykke tid. Jeg syntes selv det er et spændende koncept, og jeg døjer selv med de lange jern. :)

Jeg har ikke spillet så meget med dem endnu.

Som før nævnt, er det en lidt underlig fornemmelse at stå med korte jern der er så lange. Jeg fortalte vist også at jeg er i gang med noget undervisning bl. a. for at fjerne eller i det mindste minimere min tendens til at komme udefra og ind i mit sving. Det var især udtalt på de lange jern, da jeg samtidigt har en skidt vane med at svinge hårdere når jeg står med 5- eller 6 jernet.

Jeg slår lidt længere med de korte jern nu, i forhold til mit gamle sæt. I teorien, og i en del af de anmeldelser jeg har læst af Cobra sættet, burde man slå lidt kortere med de lange jern, men det er ikke altid den oplevelse jeg har haft. Måske jeg bare har været heldig at ramme den rigtig godt nogle af de gange jeg har brugt dem. Det kommer jo lidt an på dagsformen, og jeg har slet ikke blevet dus med dem endnu.

Meget mere kan jeg ikke sige nu.

Jeg har spillet Norddjurs et par gange den sidste måneds tid, og jeg kommer måske forbi igen inden for den næste måned. Ellers er du velkommen til at komme forbi Grenaa en tur, hvis du gerne vil prøve dem.

18 timer siden, skrev Kaizer:

Jeg har ikke spillet så meget med dem endnu.

Som før nævnt, er det en lidt underlig fornemmelse at stå med korte jern der er så lange. Jeg fortalte vist også at jeg er i gang med noget undervisning bl. a. for at fjerne eller i det mindste minimere min tendens til at komme udefra og ind i mit sving. Det var især udtalt på de lange jern, da jeg samtidigt har en skidt vane med at svinge hårdere når jeg står med 5- eller 6 jernet.

Jeg slår lidt længere med de korte jern nu, i forhold til mit gamle sæt. I teorien, og i en del af de anmeldelser jeg har læst af Cobra sættet, burde man slå lidt kortere med de lange jern, men det er ikke altid den oplevelse jeg har haft. Måske jeg bare har været heldig at ramme den rigtig godt nogle af de gange jeg har brugt dem. Det kommer jo lidt an på dagsformen, og jeg har slet ikke blevet dus med dem endnu.

Meget mere kan jeg ikke sige nu.

Jeg har spillet Norddjurs et par gange den sidste måneds tid, og jeg kommer måske forbi igen inden for den næste måned. Ellers er du velkommen til at komme forbi Grenaa en tur, hvis du gerne vil prøve dem.

Jeg kan godt forestille mig, at det må føles anderledes. Men ja er teorien ikke også, at man bør ramme dem mere rigtigt fordi svinget er "det samme"? Jeg har nemlig samme problem som dig med de lange jern. Altså slår lidt hårdere og det gør at jeg topper/duffer den.

Det bliver spændende at se hvad du syntes efter 10 runder med dem. Vend endelig tilbage med svar. :-)

- tak det er virkelig pænt af dig. Du må sige til, hvis du har brug for en "gæste green fee" på Norddjurs. Dog skal jeg først kigge på jern efter jeg er færdig med mit træningsforløb. Det har jeg lovet mig selv. :-)

• 3 years later...

Ikke nyt udstyr i baggen, men derimod til baggen.

Min første og eneste vogn kunne ikke mere. Den blev købt for 6-7 år siden af en ældre herre der havde gået 3 ture med den. Han ville hellere have en elvogn. Jeg gav blot 400 kr. for den.

Bremsekablet knækkede for 4-5 år siden. Jeg fik det aldrig lavet; hjemmebanen er alligevel ret flad, og på fremmede baner lærer man hurtigt at stille den korrekt på skråninger. For to år siden kunne det ene hjul ikke sidde fast, så det blev popnitttet på. Lidt senere begyndte forhjulet af skrabe mod stellet, så et hul blev boret og en stor bolt kom igennem.  For et par uger siden stod håndtaget meget skråt og jeg opdagede at en bolt var knækket, så jeg skifte den og den tilsvarende i modsatte side. Håndtag sad stadig skævt og jeg så nu at noget af stellet var knækket næsten helt over. Jeg kunne ikke nå at svejse det, så jeg bøjede noget flad aluminium og satte det fast med strips på det skadede sted. Efter næste runde var reparationen der stadig, men stellet virker helt knækket nu.

Nu har jeg købt en https://bigmaxgolf.com/en/product/blade-ip/

Gad vide om den holder lige så længe?!

2 timer siden, skrev Kaizer:

Gad vide om den holder lige så længe?!

Tillykke med den nye vogn. Den klassiske Big Max TI 1000, var i hvert fald nærmest uopslidelig😎

10 timer siden, skrev Årgang63:

Tillykke med den nye vogn. Den klassiske Big Max TI 1000, var i hvert fald nærmest uopslidelig😎

Tak. Nu vil jeg jo gerne passe godt på den, og vil nærmest ikke have den ud på en våd bane. Jeg glæder mig dog til at køre en tur med den.