Jump to content

Kaizers lettere amputerede bag.

Recommended Posts

Hvad der menes med amputeret, kommer jeg ind på senere.

Jern: Ping i15, 5-pw. Ping AWT regular skafter, forlænget med 1", lie ændret. Jeg tror det var +3, men er ikke sikker.

Købte sættet i foråret 2013, og fortrød det inderligt de 3 første uger. Jeg slog temmelig dårligt med dem, men det var nok mest at spørgsmål om at blive lidt gode venner med dem. Desuden lå jeg i 36 dengang, så der var meget der skulle læres.

Hybrid: Ping G20. 20 grader. Købt 2013. Ping TFC169H s-flex skaft. Den bruger jeg næsten aldrig. Når det endelig sker (en gang eller to på hver anden runde), er det bare for at prøve den, men det går ofte galt så for det meste er det bedst at lade den stå i bag'en.

Wedges: Jeg startede med en Titleist Vokey 258.08, True Temper Dynamic Gold skaft (købt 2013) og var rigtig glad for den. Den er også forlænget med 1". Det meste lykkedes med den, men i år har den drillet mig en del, så det er sjældent den kommer i brug.

I efteråret købte jeg i den lokale shop en Cleveland REG. 588, 52-8. Mest fordi jeg havde et gavekort jeg skulle have brugt og den var sat en del ned. Jeg fik aldrig taget den rigtig i brug. Den er ikke forlænget, og virkede meget kort. Jeg slog dårlig med den. Jeg er dog begyndt at bruge den i år, og stort set alt fra 90 meter og ned til chippe afstand kører rigtig dejlig. Den er blevet mit ynglingsvåben. Derfor har jeg netop købt en Cleveland REG. 588, 60-12. Jeg har kun slået 30 bolde fra måtte med den ind til videre, men den ser ud til at fungere for mig. Begge Cleveland har True Temper Tour Concept Wedgeflex skafter.

Putter: Ping Danser. "Retro putter" Big Z skaft. Købt 2014. En gammel, gammel sag. Den blev produceret 1996-2002. Lamineret ahorn med messing sål. Trædelen er stadig pæn. Lakken har ganske små mærker, men kun noget man ser tæt på. Messing sålen er lidt slid, men det er ikke noget der genere spillet. Havde lidt svært ved at bruge den i starten. Det var som om den fjedrede lidt, men det er ikke noget problem nu. Grippet er ret slidt og derfor også glat. Jeg overvejede et nyt grip, men synes det ville være synd når den nu er original.

Så til den amputerede del: Hvor er driveren? Den står i skabet i golfklubben, og der har den stået siden 2013. Der er tale om en Callaway Diablo. Muligvis 8,5 grader. Jeg bruger den aldrig. Jeg blev træt af at slice med den; nogle gange så voldsomt at jeg endte med at ligge med en provisorisk bold, og det var der i mine øjne ikke meget mening i. 

Jeg har også en 3-kølle. Ping G20, 27 grader. Den bruger jeg heller aldrig.

Grips: Golf Pride midsize med dobbelt tape på alt undtaget putter og 60 graders Cleveland. 

Bag: En eller anden ligegyldig Wilson bag. Jeg skulle bare have noget andet en den bærebag jeg startede med, og den var på bud til halv pris.

Vogn: Bag Boy nummer et-eller-andet. Købt brugt for 400 kr. Den havde kørt 2 runder men sælger havde købt sig en elvogn.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Vanvittigt fed putter du har dig..

Er selve slagfladen også i træ ?

Ja

Ja, det er også træ.

Fine billeder og god gennemgang af baggen:thumbsup:

Tak. Jeg havde udstyret hjemme alligevel til lidt rengøring, og havde lidt tid til overs.

SUPER fed putter :thumbsup:

Er den til salg :D

Nej, den skiller jeg mig aldrig af med. Det er muligt jeg køber en anden putter på et tidspunkt, men jeg beholder Danseren. Ikke mindst fordi den har noget personlig affektionsværdi for mig.

SUPER fed putter :thumbsup:

Er den til salg :D

Nej, den skiller jeg mig aldrig af med. Det er muligt jeg køber en anden putter på et tidspunkt, men jeg beholder Danseren. Ikke mindst fordi den har noget personlig affektionsværdi for mig.

​Det forstår jeg til fulde. Det ville jeg heller ikke have gjort.

• 1 year later...

Nyt udstyr er i hus.

Efter mange overvejelser besluttede jeg mig for at skifte mit jernsæt ud. Ikke fordi jeg var så utilfreds med det (udover de problemer jeg ofte har med de længste jern i min bag: 5 & 6).

Mere fordi jeg ønskede at stille min nysgerrighed for noget anderledes. Jeg så alle video'er, læste alle anmeldelser; gode som dårlige og prøvede at sortere i det. Under et besøg i en golfbutik så jeg de et par uger senere ville have demo af udstyret, så jeg fik booket en tid og ventede med spænding. 

Dagen oprandt og jeg kunne nu prøve at slå lidt med Cobra f7 One length.

Det var ikke alt sammen lige fantastisk, men jeg havde en forventning om at jeg næsten kun kunne blive skuffet, da jeg havde ventet måneder på at prøve det. Jeg prøvede en del forskellige skafter, forskellige længder og forskelligh lie. Vi kom frem til det endelige resultat, og for nyligt kunne jeg hente sættet.

Der er åbenbart lidt problemer med at uploade billeder, idet kun et af tre billeder blev accepteret. Så resten af dem må vente.

KBS C-taper lite skafter, stiff, forlænget 1".

Lie 2 op.

Lamkin grips, mid size m/2 lag tape.

Hvad angår grips, er det desværre ikke dem jeg ønskede. Da jeg hentede sættet opdagede personalet at det ikke var korrekt inden jeg nåede at se det, og tilbød at ændre det. 2 dage senere blev jeg ringet op, og jeg fik nu at vide at de valgte grips ikke kunne skaffes i den ønskede størrelse. 

Hvis det da bare havde været det eneste problem med den handel var det ok, selv om jeg var lidt skuffet. Desværre var der adskillige ting i løbet af handlen, der ikke vidner om at det lægges særlig meget vægt på service. Det var en rodet omgang, og er i min optik trist.

GmklP5.jpg

6zOnd2.jpg

IMG_0637.JPG

Edited by Kaizer
Edit

Lav en konto på imgur. Der kan du linke hertil. Claus kan også åbne for flere uploads hvis du giver en lille skilling.

Det var da super ærgeligt lyder det til. Er du så slet ikke glad for det? De må da tage det tilbage hvis du har nedtur over processen og står med noget grej du er ked af..øv.

Tillykke med de nye jern :cheer:

Håber ikke at problemerne undervejs spolere glæden :mellow:

Man bliver jo helt nysgerrig... hvor har du  købt dem, hvem yder dog så ringe service, vi snakker jo trods alt en del penge:no:

Jeg er skam glad for det. Det kræver blot lidt tilvænning (og lidt mod) at slå med en pitch eller 9-jern der er så langt. Det er mest psykologisk. Man skal stole på jernet slår den længde det plejer at slå, men det føles underligt. Jeg har dog ikke spillet meget med dem endnu.

Desuden er jeg også begyndt at omlægge mit sving. Jeg tænkte, at nu har jeg en mulighed med nyt udstyr i hånden, til at få fjernet nogle af de mange unoder jeg har skrabet til mig gennem årene.

Hvad angår serviceniveauet eller mangel på samme, er det en længere historie.

Sættet er købt i Golfexperten. 

Jeg sendte dem en mail i starten af januar for at høre om det var noget de fik på lager. Iflg. info på nettet skulle det komme til salg medio januar, men jeg fik aldrig noget svar fra dem. Jeg skrev igen i slutningen af januar, og fik nu svar et par dage senere. 

Så langt, så godt.

D. 20/3 var jeg til demodag. Det var en fyr fra Cobra der stod for det, og jeg prøvede som sagt adskillige kombinationer af skafter, længde og lie i knap 1,5 time. Da vi fandt frem til det der passede bedst til mig, skrev han alle specs ned og gav det til en medarbejder der stod ved kassen. Så kunne jeg bare ringe, hvis jeg ønskede at bestille det.

Dagen efter blev jeg ringet op af manden fra Cobra. Han havde tænkt meget over vores møde, og var kommet i tvivl om, om det nu også var den korrekte lie vi var kommet frem til. Vi havde ikke været helt enige om det mod slutningen af vores møde. Han kom med en længere forklaring om at han havde været væk fra salg af golfudstyr i 2-3 år, og var måske lidt rusten. I mine øjne var det fint og ærligt af ham at ringe og indrømme at han havde taget fejl. Han ville nu skrive en mail til Golfexperten med de ændrede specs. Han tilbød også at jeg kunne komme til en demodag i en golfklub når lejligheden bød sig, så jeg kunne prøve udstyret under mere normale omstændigheder, og ville kontakte mig om muligheder.

Dagen efter skrev jeg en længere mail til Golfexperten og forklarede dem lidt om samtalen med Cobra manden, og at jeg ønskede at prøve udstyret igen, da jeg endnu ikke var helt sikker. Inden anledning ønskede jeg også at vide om de havde samme muligheder for at skifte skafter, længde og lie som da jeg var til demodag. Jeg tænkte, at noget af udstyret måske var medbragt til brug ved demo dagen.

Igen fik jeg intet svar fra dem.

Et par uger efter kontaktede jeg dem via telefon, og bad om at prøve det samme udstyr igen. 

Vel ankommet forklarede jeg dem alt om den seddel med specs der skulle være blevet lagt ved kassen. Den anede de intet om. Jeg fortalte også om mailen Cobra skulle have sendt til dem med ændring i specs. Heller ikke den kendte de noget til, men det kom nok ikke meget bag på mig, med den erfaring jeg har oplevet ud i mail etikette fra deres side.

Så jeg måtte hele møllen igennem igen, dog med udgangspunkt i de specs jeg selv havde skrevet ned. Desværre er jeg i et niveau hvor dagsform spiller en del ind, og så føles det aldrig helt normalt at slå bolde ind i et net. Desuden var det nu en ny mand der skulle komme med sin vurdering.

Vi endte med samme skaft, nu forlænget med 0,5" mere end ved demodagen. Lie skulle være 4 grader op. 

Jeg følte mig ikke sikker, men besluttede at tage chancen. Et par timer senere ringede de fra Golfexperten og sagde at de max. kunne leveres 2 grade ud. Jeg sagde, at der jo var en del forskel på 2 & 4 grader, og at jeg umiddelbart ikke var interesseret i sættet. Dertil argumenterede de at de to grader svarer til den ekstra halve tomme de var blevet forlænget i forhold til det vi var kommet frem til på demodagen. Hvad ved jeg om det?! Jeg tog en hurtig beslutning, og sagde at de skulle bestille det. 

Til sidst var der så det med de grips.

Alt i alt vidner det i mine øjne om et serviceniveau der ikke står mål med hvad man burde forvente, og heller ikke med det prisleje varerne ligger i. Når man tænker på, at der er tale om en kæde med adskillige butikker, der netop skal overleve pga. den service man kan få, så er det ikke godt nok. Især ikke når man kan købe det samme udstyr i udlandet til færre penge.

Det er desværre ikke første gang jeg har oplevet ringe eller mangelfuld service fra dem, men det er nogle andre historier...

Beklager evt. tastefejl. Det gik nok lidt for hurtigt.

Tak for uddybende svar:thumbsup:

Jeg vil ikke fylde denne tråd, med alen lange udgydelser, om hvor harm jeg er, over deres total mangel på professionalisme, jeg vil blot konstatere, at det er helt vildt ringe og var det min shop, så var de fyret hele banden:mad:

Så igen tillykke med dit nye sæt og lad os høre mere, når du får spillet lidt flere runder :hyper: