Hop til indhold

FireWorms - very broken sving


Recommended Posts

Ja så blev det min tur til at få optaget en video af mit sving. Har fået mig et nyt sæt her efter vinteren og det har været fået af et spring, gik fra ufattelig tunge jern til grafit skafter som føles 100 x lettere.

Men any how, har altid haft en naturlig draw (læs hook) og med de nye jern er det kommet op igen, var kommet af med hooket med de gamle jern.

 

Redigeret af claust
Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 36
  • Oprettet
  • Seneste svar

Mest aktive i denne tråd

Jeg blinkede og missede dit backswing  :P  Hold da op, det går hurtigt!

 

Vinklen er lidt skæv til at være helt sikker på diverse linier, men der er i hvert fald noget galt med dit grip, når man ser på hvor lukket dit køllehoved dels er på toppen, men også allerede på det punkt, hvor skaftet er parallelt med jorden i tilbagesvingt. Det kan sagtens være en del af forklaringen på din hook - og måske endda en pull-hook?

 

SImon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg blinkede og missede dit backswing  :P  Hold da op, det går hurtigt!

 

Vinklen er lidt skæv til at være helt sikker på diverse linier, men der er i hvert fald noget galt med dit grip, når man ser på hvor lukket dit køllehoved dels er på toppen, men også allerede på det punkt, hvor skaftet er parallelt med jorden i tilbagesvingt. Det kan sagtens være en del af forklaringen på din hook - og måske endda en pull-hook?

 

SImon

Ja opdagede godt vinklen var lidt skæv det var nok blæsten det flyttede på min vogn....

Skal nok få lavet en video i lidt bedre kvalitet. Så kan jeg måske endda lærer at smide dne rigtigt op på siden, for det virker da helt af h. til for mig :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Lyder som en god plan :-)<br /><br />Og så er det spændende at se om du kan lade være med at lukke køllehovedet helt så meget på de næste videoer :-)<br /><br />Simon<br /><br /><br />Sent from my iPhone using Tapatalk

Det må vi håbe jeg kan, må få min kammerat til at filme mig at det bliver bedre end min golfvogn :P

 

Sæt tempoet ned :)

 

Slå igennem bolden, ikke til den ;)

Det efter jeg har fået de her lette jern så har jeg nok virkelig fået tendens til at spænde op og slå bolden og ikke slå igennem den. Jeg ved ikke hvorfor jeg har så travlt :P Men kunne godt selv se det da jeg så min video :P Må hellere finde min indre ro. 

 

Ser ud som om dit grip er relativt "strong", flyt højre hånden mere ind over venstre for at du ikke lukker køllehovedet for meget ved impact.

 

grip link

 

Se om du kan holde hovedet mere stille, du dykker en del med hovedet.

Det link hjalp ret meget, har set utallige videoer med grips og var sådan set sikker på jeg var kommet mere mod neutral, men kan godt se mit håndled virkelig bøjer indover prøvede lige her hjemme og kan oftes se alle knoer når jeg gripper.. 

 

 

Ville det hjælpe hvis det var en video med et slag set fra siden også eller skal jeg bare primært fokusere på at få den lige vinkel bagved mig i mit sving? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv evt. at svinge så langt tilbage du kan og så vente i et ½ sekund inden du svinger frem. Det giver dig ro til at kunne strække armene helt og komme rigtigt ind til bolden. Der er mange pro'er der holder pause på toppen af deres tilbagesving :thumbsup:

 

 

 

Det efter jeg har fået de her lette jern så har jeg nok virkelig fået tendens til at spænde op og slå bolden og ikke slå igennem den. Jeg ved ikke hvorfor jeg har så travlt :P Men kunne godt selv se det da jeg så min video :P Må hellere finde min indre ro. 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan godt føle, at jeg somme tider gerne vil svinge for hurtigt og så laver jeg en øvelse med mit 7jern som får mig til at sætte farten ned.

 

Nu ved jeg naturligvis ikke hvor langt du kommer med dit 7jern, men pointen er at du tager 1/3 af din længe, men skal stadig lave en fundsvings bevægelse. Det tvinger dig til at sætte farten ned. Syntes det er en lidt svær øvelse, vil jo gerne smadre til bolden så den flyver laaaaangt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ser ud som om dit grip er relativt "strong", flyt højre hånden mere ind over venstre for at du ikke lukker køllehovedet for meget ved impact.

 

grip link

 

Se om du kan holde hovedet mere stille, du dykker en del med hovedet.

 

Helt enig med DrDild her. Det var præcis de samme to ting jeg bemærkede.

Link til kommentar
Del på andre sites

En kommentar og mulig hjælp fra en der også har været i din situation - Strong grip med tilhørende hooks og pulls. 

 

Da jeg fik rettet grippet til neutral (specielt højre hånd) føltes det meget akavet og når jeg stod over bolden følte jeg det som om jeg ikke havde noget at "slå med"/trykke bolden med - jeg kunne godt se og erkende at køllehovedet stod square og næsten umuligt kunne lukke i under slaget men der var en ekstrem usikkerhed på hvor i alverden skal farten/kraften nu komme fra ? - det er meget svært at sætte ord på følelsen  ;-) 

 

Det der hjalp mig var en tanke der gik ud på hvis jeg "bare" slappede (nok) af i hænderne og lod kropsrotationen (og ikke skulder/arme) bringe hænder og dermed køllehoved tilbage til bolden i samme square position som ved starten så virkede det faktisk og nu med lag og fart :-)

 

En anden fordel for mig var at med neutral grip var det meget nemmere at få toe op når køllen var vandret i tilbagesvinget.

 

Generelt føles svinget nu bare som at jeg "sætter hænderne" i tilbagesvinget og roterer frem over venstre ben 

 

/Peter

Redigeret af Shotmaker
Link til kommentar
Del på andre sites

En kommentar og mulig hjælp fra en der også har været i din situation - Strong grip med tilhørende hooks og pulls. Da jeg fik rettet grippet til neutral (specielt højre hånd) føltes det meget akavet og når jeg stod over bolden følte jeg det som om jeg ikke havde noget at "slå med"/trykke bolden med - jeg kunne godt se og erkende at køllehovedet stod square og næsten umuligt kunne lukke i under slaget men der var en ekstrem usikkerhed på hvor i alverden skal farten/kraften nu komme fra ? - det er meget svært at sætte ord på følelsen ;-) Det der hjalp mig var en tanke der gik ud på hvis jeg "bare" slappede (nok) af i hænderne og lod kropsrotationen (og ikke skulder/arme) bringe hænder og dermed køllehoved tilbage til bolden i samme square position som ved starten så virkede det faktisk og nu med lag og fart :-) En anden fordel for mig var at med neutral grip var det meget nemmere at få toe op når køllen var vandret i tilbagesvinget. Generelt føles svinget nu bare som at jeg "sætter hænderne" i tilbagesvinget og roterer frem over venstre ben /Peter
Jeg prøvede det der neutral grip i dag, det føles mega akavet især når jeg griber med højre hånd. Føler ikke jeg har nok fat i grebet når jeg gør sådan. Men okay det hjalp på retningen :) Jeg prøver også "bare" at slappe af. Men den bold ligger jo ikke der for sjov.... Den skal jo have en i røven. Mangler dog stadig at holde det hoved tilnærmelsesvis stille :) dykker stadig 30-40 cm... Nogle der har nogle tip / videoer / andet til at rette lidt på dette? MvH Stellan Redigeret af FireWorms
Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden