Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej alle VMG’ere,

Må hellere sige hej i dette forum, nu jeg har været her 3-4 måneder.

Jeg stiftede første gang bekendtskab med Golf til Golfens dag i april 2013.  Min kæreste har spillet for 10+ år siden og savnede golfen. Jeg havde aldrig spillet golf før og sagde OK til at tage med for at se hvad det var for noget.

Og som de fleste af Jer herinde, så blev jeg bidt af det.

Vi meldte os til et begynderforløb i Hjortespring Golfklub og begyndte i juli at spille på klubbens 9 hullers Par-3 bane; ”Marbækbanen” En krævende lille bane med (alt for) mange træer både i kanterne og ofte midt på fairway. Store udfordringer for os nybegyndere, men aldrig kedeligt.

Vi har spillet os ned i HCP, fra 84 til 45 (Marbækhandicap) og er klar til at spille på 18-hullersbanen i 2014. Vi har valgt at få en god rutine inden vi kaster os over de 18 huller på stor bane.

Jeg er glad for at jeg fandt herind på VMG. Et super forum hvor hjælpen altid er nær og ikke mindst saglig og i en god tone!

• 4 weeks later...
Posted

Tak til alle for velkomsten!

I går var vi så oppe til "den Store regel- og slagprøve" og bestod, så vi inden længe får "det rigtige" golfkort ;o)

Glæder mig til at prøve kræfter med 18 hullers baner i 2014 - det bliver nok ikke til så meget her i 2013.

Posted

Tillykke ;)

Det er da ellers lige tiden til det, der er masser af plads på banerne og man kan gå og hygge sig ude på den store legeplads, slå lidt ekstra bolde og få prøvet lidt forskellige strategier (valg af jern) til at komme fra tee til green :)  

Posted

Tak Christian!

Ja det er nu heller ikke utænkeligt at vi lister os derud, kæresten og jeg - det trækker jo lidt i een.

Skal nok vende tilbage med "rapport" fra debut'en he he ;o)

• 2 months later...
Posted

Velkommen til dig og fru'en.

Hvad mener du med bidt af det?? Vi har bare ikke noget mere fornuftigt at give os til. Golf er meget fornuftigt, alt andet er mindre fornuftigt  :D  :thumbsup: