Hop til indhold

Ærø Golf Klub


claust

Recommended Posts

  • 4 år senere...
49 minutter siden, skrev Kitter:

Nej hjemmesiden er ikke så informativ om banen. Der mangler oversigtskort, baneguide og scorekort!

 

Baneguiden kan du dog finde via app'en GLFR omend der ikke er mange detaljer....

 

Ja, undrede mig noget da jeg så hjemmesiden, eftersom det jo pga. dens placering, må afhænge en del af greenfee, men hjemmesiden gør ikke specielt meget for man får lyst til at spille banen. Men nu skal jeg derover alligevel, så skal den da have en tur :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Den ‎16‎-‎08‎-‎2018 kl. 20:23 , skrev claust:

Beliggenheden ser da fantastisk ud :-)

 

 

 

Det gør den helt sikkert! Glæder mig da også til at prøve den. Er dog spændt på vejret byder, tænker lidt vind derude kan betyde en helt del ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Den ‎20‎-‎08‎-‎2018 kl. 10:40 , skrev UlrikH:

 

Det gør den helt sikkert! Glæder mig da også til at prøve den. Er dog spændt på vejret byder, tænker lidt vind derude kan betyde en helt del ;)

Er banen så et besøg værd?

Link til kommentar
Del på andre sites

Så fik jeg spillet banen. 

 

En kort beskrivelse dog uden billeder. 

 

Når man kører en tur ud på toppen af Ærø, så møder man øens golfklub. Klubben ligger ved det gamle fyrtårn, på den nordlige side af øen. 

 

Når man lander i klubben, bliver man vel taget imod, god service og et dejligt personale der er der. Vi havde læst inden at mad skulle tages mad hjemme fra, det eneste der er i klubben er lidt koldt at drikke fra en automat. 

 

Træningsforhold er stort set ikke eksisterende, der er en mindste talt elendig drivning range, hvor man står og slår direkte fra jorden, desværre mindede det mest om en bunker. Sand kastet over det hele. 

 

Vi fik varmer op, og skulle igang, der kom servicen igen frem, hende vi snakkede med kom ud og sagde vi skulle tage bag 9 først, da nogle langsomme lokale lige var gået ud på for 9. 

 

Vi startede derfor på vel det flotteste hul jeg har spillet på, et par 3 hul 155 meter ned af bakke, med udsigt direkte til havet. Wow en udsigt!!! 

 

Generelt er vandet hele tiden indenfor synsfeltet på samtlige 18 huller, hvilket godt kan påvirke en mentalt + en god mængde vind, gør banen sværer end den ser ud på papiret. 

 

Sværhedsgraden er egentlig rimelig lige til, de fleste huller er lige ud, uden de store forhindringer. Havde set banen på GFLR, og den vidste åer, på samtlige huller. Men var dog fredet diger, så de betød ikke det store. 

 

På banen skal man ramme fairway, da alt udenfor er høj rough, = tabt bold. 

 

Det største minus ved banen og som gør jeg ikke vil anbefale banen er deres Greens. De er direkte pinlige når der tages 350 kr for en greenfee. De er hullet og bolden hopper og danser som hvis man puttede på brosten. Total uspilleligt. Kun green på 18!!! Hul var fin. Det er simpelthen ikke godt nok. 

 

Men alt i alt en okay dag på banen, i en udsigt ganske få baner kan følge med i. 

 

Ja den korte beskrivelse blev alligevel lidt lang 😂

 

 

  • Like 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Flot og charmerende klubhus og lækker udsigt, bare en skam at oplevelsen på greens var så træls. 
Synes du skal skrive til klubben omkring din oplevelse, ofte ligger der en forklaring bag, om ikke andet, så får de besked og tænker måske mere over det. 

Jeg er heller ikke fan af høj rough, men links baner skal bare indeholde høj rough :D 

Link til kommentar
Del på andre sites

28 minutter siden, skrev Nicolai:

Flot og charmerende klubhus og lækker udsigt, bare en skam at oplevelsen på greens var så træls. 
Synes du skal skrive til klubben omkring din oplevelse, ofte ligger der en forklaring bag, om ikke andet, så får de besked og tænker måske mere over det. 

Jeg er heller ikke fan af høj rough, men links baner skal bare indeholde høj rough :D

 

Oplevelsen alt i alt i klubben og på banen var god. Derfor endnu mere ærgerligt at greens var ubrugelige.  

Havde faktisk en snak med hende som stod i klubhuset og hun oplyste det skyldes den lange tørre sommer, og da banen er åben hele vejen rundt, havde det været umuligt for dem at holde den. Dette har jeg en forståelse for, men stadigvæk en smule skeptisk overfor forklaringen, da jeg har spillet en del baner på Sjælland over sommeren, hvor fairways selvfølgelig har været total brændt af, men hvor greens har stået flot, trods tørke.

 

Et par dage efter var vi ude på 2. runde. Ved indspilsområdet mødte jeg en greenkeeper, hvor jeg spurgte til greens. Han oplyste det skyldes manglede penge og mandskab. 2 ting der tit går hånd i hånd.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den 4/9/2018 kl. 09:56 , skrev UlrikH:

 

Oplevelsen alt i alt i klubben og på banen var god. Derfor endnu mere ærgerligt at greens var ubrugelige.  

Havde faktisk en snak med hende som stod i klubhuset og hun oplyste det skyldes den lange tørre sommer, og da banen er åben hele vejen rundt, havde det været umuligt for dem at holde den. Dette har jeg en forståelse for, men stadigvæk en smule skeptisk overfor forklaringen, da jeg har spillet en del baner på Sjælland over sommeren, hvor fairways selvfølgelig har været total brændt af, men hvor greens har stået flot, trods tørke.

 

Et par dage efter var vi ude på 2. runde. Ved indspilsområdet mødte jeg en greenkeeper, hvor jeg spurgte til greens. Han oplyste det skyldes manglede penge og mandskab. 2 ting der tit går hånd i hånd.

Synes også den første forklaring lød lidt tynd, for jeg har også spillet baner over sommeren, som stod flotte på greens, men greenkeeperens forklaring lyder langt mere troværdig og det er da en skam for sådan en bane. 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, skrev Nicolai:

Synes også den første forklaring lød lidt tynd, for jeg har også spillet baner over sommeren, som stod flotte på greens, men greenkeeperens forklaring lyder langt mere troværdig og det er da en skam for sådan en bane. 

 

Det er en rigtig skam, men klubben ligger også et svært sted, priserne for at komme til øen med færgen, koster desværre en del, så det er ikke en bane folk tager til for at spille banen. Men mere for at opleve øen, med lidt golf indblandet. Det koster jo lidt på færre greenfees i forhold til andre klubber.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, skrev Nicolai:

Synes også den første forklaring lød lidt tynd, for jeg har også spillet baner over sommeren, som stod flotte på greens, men greenkeeperens forklaring lyder langt mere troværdig og det er da en skam for sådan en bane. 

Egentlig har både den rare dame og greenkeeperen ret. Den varme sommer har gjort det mere vanskeligt end normalt. Men når man så har begrænsede resurse, så rammer det dobbelt hårdt. Det kan jo godt være at resurserne er på nogenlunde niveau under en normal sommer... 

 

Ved fra vores egen chefgreenkeeper, at det har krævet både ekstra penge og ekstra resurser at holde vore egne greens i god stand. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden