Jump to content

hunde på golfbanen ?

gnisten (RIP 2017)

Recommended Posts

Når du skal tale med en person, spørg du så også personen om du må komme hen til personen? Det kunne jo være personen du gerne vil tale med lider af menneskeangst eller tykke mennesker (siger ikke at du er tyk) :)

Den dér .. er sgu en tosset sammenligning at hive frem, der er jo INGEN sammenhæng mellem hvordan et menneske tænker og opfører sig og hvordan dyr reagerer instinktivt

Jeg har som sådan intet imod hunde eller deres ejere, men helt på linje med Kitter så må hundeejere også acceptere at ikke alle deler deres fascination af denne selvforsynende gødningsmaskine og ikke alle er trygge ved dem

Jeg har svært ved at se hvad hunde har at gøre på en golfbane og da slet ikke under en turnering, hvilket der dog umiddelbart også er enighed om herinde. 

Den dér .. er sgu en tosset sammenligning at hive frem, der er jo INGEN sammenhæng mellem hvordan et menneske tænker og opfører sig og hvordan dyr reagerer instinktivt

Jeg har som sådan intet imod hunde eller deres ejere, men helt på linje med Kitter så må hundeejere også acceptere at ikke alle deler deres fascination af denne selvforsynende gødningsmaskine og ikke alle er trygge ved dem

Jeg har svært ved at se hvad hunde har at gøre på en golfbane og da slet ikke under en turnering, hvilket der dog umiddelbart også er enighed om herinde. 

Det syntes jeg jo så ikke. Kitter skriver "at mange (dog ikke alle) hundeejere mener, at deres egen glæde ved hunden automatisk deles af andre-  det gør den IKKE" det er nøjagtig det samme som at forvente din glæde ved andre mennesker automatisk deles af andre - det gør den IKKE. Overdrivelse fremmer forståelsen - ik? Hvis man ikke er tryk ved den, så lad være med at gå hen til den. Er den i en snor bundet til vognen er hundens bevægelighed ret begrænset og kan sagtens se hvordan sådan et vildt dyr kan ødelægge jeres koncentration ;)

Men lad os bare være enige om at være uenige.

Jeg ville ønske jeg måtte tage min hund med på golfbanen. Jeg ser ikke problemet i det. Selvfølgelig skal den ikke forstyrre andre eller på anden måde være til gene, præcis ligesom folk selv, heller ikke skal forstyrre/være til gene.

- det fatter folk dog heller ikke.

Det ville gøre mange ting lettere for mig og jeg vil godt kunne garantere at ikke en eneste vil blive irriteret/generet pga hans tilstedeværelse.

Hvor er problemet så?

Hvis du spiller med mig så kan den da ikke tie stille? :D

• 8 years later...

Hunde bør da være velkomne på golfbanen, så længe der samles op efter dem, og de holdes i snor. Men sørg for, at de kan få vand under runden., og sørg for, at de ikke er i risiko for at blive ramt af vore vildfarne bolde. 
Har selv hund, og både den og jeg elsker vore fælles golfrunder. Og vi er begge trætte og glade efter en runde. Jeg nægter at tro, at vi har generet nogen undervejs! Men vil man være forulempet, er en objektiv dialog håbløs!

Den 15.8.2013 kl. 16:39 , skrev Hojbjerg:

Det syntes jeg jo så ikke. Kitter skriver "at mange (dog ikke alle) hundeejere mener, at deres egen glæde ved hunden automatisk deles af andre-  det gør den IKKE" det er nøjagtig det samme som at forvente din glæde ved andre mennesker automatisk deles af andre - det gør den IKKE. Overdrivelse fremmer forståelsen - ik? Hvis man ikke er tryk ved den, så lad være med at gå hen til den. Er den i en snor bundet til vognen er hundens bevægelighed ret begrænset og kan sagtens se hvordan sådan et vildt dyr kan ødelægge jeres koncentration http://www.vildmedgolf.dk/uploads/default_wink.png

Men lad os bare være enige om at være uenige.

Nu har jeg en datter som har decideret angst for hunde (bunder i general  angst 😥, som vi arbejder med). Og for dem der har angst for hunde (dyr), så er det ikke nok at den er i snor....

Nu spiller hun ikke golf, selvom jeg har prøvet at lokke, men for hende og andre med angst. Så vil en hund, uanset hvor velafrettet,  bundet til vogn eller på anden måde i snor,  tage al hendes fokus.  Derfor skal en hund, hvis overhovedet, på en golfbane kun med hvor alle i bolden kender hunden, og er tryk ved den.

• Like 1

Med 10 års erfaring som postbud (fra dengang vi skulle op til brevkassen) må jeg bare konstatere, at hundeejernes "den gør ingenting" desværre ikke altid passer.

Der gik ikke en uge uden at en af kollegerne havde haft uheldige episoder med hunde, jævnligt førende til besøg på skadestuen.

Rigtig mange hundeejere har ikke trænet deres hunde ordentligt.

Så jeg er glad for at være medlem i en klub, hvor hunde ikke må medbringes på runden.

• Like 1

1 time siden, skrev Kitter:

Med 10 års erfaring som postbud (fra dengang vi skulle op til brevkassen) må jeg bare konstatere, at hundeejernes "den gør ingenting" desværre ikke altid passer.

Der gik ikke en uge uden at en af kollegerne havde haft uheldige episoder med hunde, jævnligt førende til besøg på skadestuen.

Rigtig mange hundeejere har ikke trænet deres hunde ordentligt.

Så jeg er glad for at være medlem i en klub, hvor hunde ikke må medbringes på runden.

Knap så lang erfaring fra Posten har jeg, men har 10 års erfaring fra UPS og nej "den gør ikke noget" holder bestemt ikke. Man træder trodsalt ind på dens "territorie". Mindes en artikel fra 2009, at der blev brugt ca 25tons om året på godbidder ved posten.