gnisten (RIP 2017) Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 hvad mener i om hunde på golfbanen , flere klubber tillader hunde ,og det er også iorden ,hvis de er i snor ,og folk samler deres efterladenskaber op . men er de i snor , og bliver der samlet lort op, ? forrige gang jeg var til en turnering var der en i en 4 bold der havde en stor hund med , det er bare ikke iorden syntes , jeg finder dybt frustrende at spille med hunde, selv under en venskabsmatch . men i en turnering vil jeg have frabedt mig det , er det mig der er lidt sippet eller ? Quote
Kastbjerg Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 Du er langt fra den eneste der har den holdning. Quote
ReneN Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 Hej, som hundeejer er jeg naturligvis HELT ENIG med dig ! Forstår ikke hvad en hund laver når der spilles golf - selvom der fjernes efterladenskaber mv, så kan jeg bare ikke se det rigtige i det. I princippet burde det jo ikke være et problem, hvis den gik pænt, lå helt stille på Teested, men et eller andet gør bare det virker forkert på mig. VH René Quote
Engell Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 En golfbane er ikke et sted for en hund. Jeg er selv hundeejer, men kunne aldrig finde på at tage den med på en runde. Quote
gnisten (RIP 2017) Posted August 13, 2013 Author Report Posted August 13, 2013 Hej, som hundeejer er jeg naturligvis HELT ENIG med dig ! Forstår ikke hvad en hund laver når der spilles golf - selvom der fjernes efterladenskaber mv, så kan jeg bare ikke se det rigtige i det. I princippet burde det jo ikke være et problem, hvis den gik pænt, lå helt stille på Teested, men et eller andet gør bare det virker forkert på mig. VH René ja det r sådan jeg har det, tit går jeg en runde med et vennepar ,som næsten altid har hund med , den er helt utroligt velopdraget . men alligevel irretere den mig ,når den står der ved greenen og nedstirre mig . ( måske den også er opdraget til det ) Quote
Hojbjerg Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 Helt fint med med, så længe lorten bliver samlet op Quote
TigerDK Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 Det er bare ikke iorden at tage kæledyr med på en golfbane. Jeg har endnu ikke set nogen hund på vores golfbane, heldigvis. Den flytter sig vel ikke fordi man råber fore. Så for hunden og vores andres skyld, lad den blive hjemme. Jeg har intet imod hunde, men de hører ikke hjemme på en golfbane. Quote
Tom A Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 Så længe at lorten bliver samlet op og den ikke forstyrre, så må man gerne have hund med for min skyld. Det ville ikke genere mig det fjerneste. Quote
Årgang63 Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 Hej, som hundeejer er jeg naturligvis HELT ENIG med dig ! Forstår ikke hvad en hund laver når der spilles golf - selvom der fjernes efterladenskaber mv, så kan jeg bare ikke se det rigtige i det. I princippet burde det jo ikke være et problem, hvis den gik pænt, lå helt stille på Teested, men et eller andet gør bare det virker forkert på mig. VH René Jeg har selv 3 store hunde og er helt enig ja det r sådan jeg har det, tit går jeg en runde med et vennepar ,som næsten altid har hund med , den er helt utroligt velopdraget . men alligevel irretere den mig ,når den står der ved greenen og nedstirre mig . ( måske den også er opdraget til det ) He he god humor Tom Quote
Nik Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 Jeg ville ønske jeg måtte tage min hund med på golfbanen. Jeg ser ikke problemet i det. Selvfølgelig skal den ikke forstyrre andre eller på anden måde være til gene, præcis ligesom folk selv, heller ikke skal forstyrre/være til gene. - det fatter folk dog heller ikke. Det ville gøre mange ting lettere for mig og jeg vil godt kunne garantere at ikke en eneste vil blive irriteret/generet pga hans tilstedeværelse. Hvor er problemet så? Quote
Finseth Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 Jeg ville ønske jeg måtte tage min hund med på golfbanen. Jeg ser ikke problemet i det. Selvfølgelig skal den ikke forstyrre andre eller på anden måde være til gene, præcis ligesom folk selv, heller ikke skal forstyrre/være til gene. - det fatter folk dog heller ikke. Det ville gøre mange ting lettere for mig og jeg vil godt kunne garantere at ikke en eneste vil blive irriteret/generet pga hans tilstedeværelse. Hvor er problemet så? Problemet er ikke de hunde, som opfører sig eksemplarisk på en golfbane - problemet er, at hvis man må medbringe hunde, så skal det vel gælde alle hunde- og jeg tror desværre at de fleste hunde, vil være generende elementer på banen. Derfor er det noget nemmere at lave et generelt forbud - så rammer det desværre også de hundeejere, med de "gode" hunde. Ellers skal der indføres "baneprøve" for hunden, og når den så har vist at den kan være på banen får den et "bagmærke". På vores bane er der forbud mod hunde, dette skyldes hovedsaligt at der er rigtig meget vildt på banen - mest harer - der er ikke mange hunde der kan stå for fristelsen til at jagte en hare. Det giver en lille smule brok fra ganske få medlemmer,men da det er en generalforsamlingsbeslutning, er det flertallet der har bestemt det. Quote
Pastorius Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 I Sorø må man gerne tage hund med på banen, hvis den er i snor og man samler efterladenskaber op. Tidligere var der ikke regler om at de skulle være i snor, det var der to hundeejere der ikke kunne finde ud af at administrere, så det er så gået ud over de 5-10 stykker der tog hunde med ud, uden det var noget problem overhovedet. Det har jeg ingen som helst problemer med, og har svært ved at forstå hvis andre har det. Jeg har ikke selv hund (og skal ikke have det). Quote
Nik Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 Problemet er ikke de hunde, som opfører sig eksemplarisk på en golfbane - problemet er, at hvis man må medbringe hunde, så skal det vel gælde alle hunde- og jeg tror desværre at de fleste hunde, vil være generende elementer på banen. Derfor er det noget nemmere at lave et generelt forbud - så rammer det desværre også de hundeejere, med de "gode" hunde. Ellers skal der indføres "baneprøve" for hunden, og når den så har vist at den kan være på banen får den et "bagmærke". På vores bane er der forbud mod hunde, dette skyldes hovedsaligt at der er rigtig meget vildt på banen - mest harer - der er ikke mange hunde der kan stå for fristelsen til at jagte en hare. Det giver en lille smule brok fra ganske få medlemmer,men da det er en generalforsamlingsbeslutning, er det flertallet der har bestemt det. Så vil jeg så vove at påstå, at det er sørgeligt at vores mistro til folk (og deres hunde) er blevet større end vores tiltro til samme. Er det virkelig sådan vores samfund fungerer? Hvis en hund ikke opfører sig ordentligt er den ikke velkommen. Hvis et medlem ikke opfører sig ordentligt bør personen heller ikke være velkommen. Jeg er godt klar over, at tingene ikke er så sort/hvide og så lette at implementere, men jeg synes virkelig det er ærgerligt, at tingene skal styres udfra negative tankegange, fremfor positive - og det gælder ikke kun hundedelen 1 Quote
ReneN Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 Så vil jeg så vove at påstå, at det er sørgeligt at vores mistro til folk (og deres hunde) er blevet større end vores tiltro til samme. Er det virkelig sådan vores samfund fungerer? Hvis en hund ikke opfører sig ordentligt er den ikke velkommen. Hvis et medlem ikke opfører sig ordentligt bør personen heller ikke være velkommen. Jeg er godt klar over, at tingene ikke er så sort/hvide og så lette at implementere, men jeg synes virkelig det er ærgerligt, at tingene skal styres udfra negative tankegange, fremfor positive - og det gælder ikke kun hundedelen Nik - jeg har ingen mistro til folk og kan heller ikke umiddelbart se din analogi til vores samfund. Alt hvad jeg skriver er blot, at jeg ikke finder det rigtigt. Kan ikke give gode (?) eksempler på hvorfor det er forkert, men for mig føles det bare forkert. Uden at skal drage dresscode ind i denne tråd (kun for at underbygge min holdning), så føles det også forkert på mig at spille i cowboybukser. Folk må gerne, men det føles forkert for mig og derfor gør jeg det ikke. Samme med min hund - det føles forkert og derfor gør jeg det heller ikke - dermed ikke sagt at folk ikke må, hvis de overholder regelsæt beskrevet af klubben. Vh René Quote
Honum Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 Ingen problemer for mig så længe folk fjerner efter dem og sørger for de ikke generer andre. Dog må jeg sige at det med at tage en hund med til en match hvor man ikke kender dem man skal ud med er respektløst. Man kunne risikere at komme i bold med en der er bange for hunde og derved fuldstændig ødelægge matchen og dagen for vedkommende og det er ikke i orden. Jeg har selv hund, men tager den dog aldrig med på golfbanen. Jeg har rigeligt at gøre med at koncentrere mig om mit spil :-) Quote
gnisten (RIP 2017) Posted August 14, 2013 Author Report Posted August 14, 2013 Ingen problemer for mig så længe folk fjerner efter dem og sørger for de ikke generer andre. Dog må jeg sige at det med at tage en hund med til en match hvor man ikke kender dem man skal ud med er respektløst. Man kunne risikere at komme i bold med en der er bange for hunde og derved fuldstændig ødelægge matchen og dagen for vedkommende og det er ikke i orden. Jeg har selv hund, men tager den dog aldrig med på golfbanen. Jeg har rigeligt at gøre med at koncentrere mig om mit spil :-) Honum det var også det jeg tænkte ,og som tråden også gik ud på , det var en stor hund ,og der findes altså mange som er utrygge ved store hunde , eller måske ligefrem ikke kan tåle hunde, Forrige gang jeg spillede en venskabrunde , blev hunden ramt af drivet ,heldigvis fra ham selv , men den kunne næsten ikke gå bag efter ( hunden var parkeret ved dametee ,bag nogle træer , men et skævt drive så , ) da det så var min tur , hvor fanden tror i så jeg slog hen ,samme retning , man mister lidt koncentrationen , ved hul 9 blev vi nød til at leje en buggi til hunden kunne sidde i Quote
AJ Posted August 14, 2013 Report Posted August 14, 2013 Vi har medlemmer, som tager deres hund med når de står og træner på driving range, indspilsgreen og putting green. Men jeg har aldrig set dem have hunden med på en runde. Jeg har personligt intet problem med at folk har deres hunde med på banen, så længe de selv sørger for at fjerne eventuelle efterladenskaber fra hunden. Jeg har enkelte gange haft min søn (næsten 8) med på driving rangen og jeg plejer at skulle fortælle ham flere gange at man er stille når man spiller golf. Man kunne frygte at medlemmerne bliver væk fra vore klubber, hvis de ikke må medbringe hunde og børn i klubben. Min søn nyder at "træne golf" i ca. en halv time og så forventer han at vi går i klubben og drikker en varm chokolade og eventuelt deler et stykke chokolade eller noget slik. Quote
Opager Posted August 14, 2013 Report Posted August 14, 2013 Jeg er hundeejer, og kunne aldrig nogensinde finde på at tage min hund med på banen. Det ville da være dyrplageri at hun skulle sidde der og kigge på alle de dejlige bolde uden at få lov til at rende efter en eneste! Hvis folk ikke har tid til at gå en rigtig tur med hunden skulle de hellere spille 9 huller og så tage i skoven med dyret bagefter. Alle andre ting omkring koncentration og frygt er sekundært i min optik. Jeg synes det er dyrplageri at bede en hund om at undertrykke alle instinkter i 4-5 timer. Quote
Hojbjerg Posted August 14, 2013 Report Posted August 14, 2013 Alle andre ting omkring koncentration og frygt er sekundært i min optik. Jeg synes det er dyrplageri at bede en hund om at undertrykke alle instinkter i 4-5 timer. Løber din hund efter alt hvad der rør sig? Nej vel, er det så også dyrplageri at du har "opdraget" din hund? Forstår slet ikke hvordan dyrplageri kom ind i billedet. Quote
Tom A Posted August 14, 2013 Report Posted August 14, 2013 Løber din hund efter alt hvad der rør sig? Nej vel, er det så også dyrplageri at du har "opdraget" din hund? Forstår slet ikke hvordan dyrplageri kom ind i billedet. Jeg kan heller ikke følge det. Så er det dyrplageri at hunden er alene hjemme 8 timer om dagen imens man er på arbejde? Hellere 18 huller med en hund end 8 timer der hjemme... Quote
Recommended Posts