Guest Posted June 24, 2013 Report Posted June 24, 2013 (edited) Afledt af en tråd om myg middel, ville jeg lave lidt reklame for en landsdel i Norge mange Danskere ikke ved stort om, og det er Finnmark amt.Et eldorado for jagt og fiske som få steder i verden kan vise magen til, og når jeg siger at Finnmark er 5000 KM2 større end Danmark, og at der kun bor ca 75.000 mennesker der, kan man forstå at her er meget urørt natur.Der er over 10.000 store og små søer, de fleste med fisk, samt flere av Verdens bedste lakse åer er i Finnmark. Tana åen og Alta åen for å nævne 2, af mange.Her er en film nogen har lavet af en tur på ca 1 uge over en bit af Finnmark til fods, der han stopper og fisker, og den viser den utrolig fine natur som er der oppe.Om nogen har lyst å prøve en tur der op, bare spørg til om alt fra rejsemål og rejse måder, jeg har været der utallige ganger, og skal der op igen. Edited June 24, 2013 by LHW Quote
Guest Posted June 24, 2013 Report Posted June 24, 2013 Stabburselva som er i en National park er noget med det fineste der eksistererhttp://www.stabbursdalen.no/index.php/nb/galleri/category/19-filmDer ligger en video der de flyver helikopter op åen Quote
peterkorfix Posted January 17, 2022 Report Posted January 17, 2022 Hejsa. jeg har planer om at skulle til Alta til sommer, og kunne godt bruge nogle fifs til rejsemåde der oppe? Quote
Recommended Posts