Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej! Bare lige en lille spørgsmål fra en ny bruger. Den status 'Kanin', 'Begynder' osv, der står under ens brugernavn - er det en indikation af, hvor længe man har været medlem på VMG?

• 2 weeks later...
Posted

Jeg har ikke været medlem så længe, men jeg er allerede godt træt af ligegyldige "oneliners", og jeg tror ikke jeg er alene med den opfattelse af tingene.

Derfor mener jeg det vil være en god ide, at afskaffe ikonet med hvor mange indlæg, det enkelte medlem har postet. Det er rigeligt med hvor længe det enkelte medlem har været på sitet.

Jeg vil personligt, hellere vente på et godt gennemtænkt svar, end åbne flere emner, som interesserer mig, og så er det kun ligegyldige "oneliners" der kommer op på skærmen.

Der kan selvfølgelig godt være tråde, hvor "oneliners" passer rigtigt ind som svar, men jeg tror ikke der en eneste tråd her på VMG, som ikke er blevet kommenteret op til flere gange med ligegyldige "oneliners".

Som udgangspunkt er sitet bygget godt op, specielt at der kan uploades billeder direkte, synes jeg godt om.

COP
Posted

Både ogWink

Vi er golfspillere og nogle kan ikke tåle at se et leaderboard, som på VMG's forside, uden deres navn er nævnt. Læser man så de indlæg (svar) som er kommet i mange af trådene, korser man sig og tænker, skal et site med de muligheder, bare kvæles i dårlige (unødvendige) svar, fordi antal af indlæg er et vigtigt parameter på min profil.

Så mit råd er: Drop top 10 listen over mest aktive brugere, og udvid listen over sidste indlæg til 10 - 15 stykker, så man hurtigt kan komme til det emne der har ens interesse.

COP
Posted

Den er modtaget :-)

Kender i 'Aktive Emner' der står øverst på forum siden? (Gul stjerne). Arbejder på at lave en funktion som denne, bare ikke sorteret i forum orden. På den side vil alle indlæg så være tilgængelige efter tidspunkt for sidste besvarelse (som f.eks. på Golfonline). Problemet med at have mere på forsiden er at det nemt bliver uoverskueligt i den nuværende form..

Posted

Både ogWink

Vi er golfspillere og nogle kan ikke tåle at se et leaderboard, som på VMG's forside, uden deres navn er nævnt. Læser man så de indlæg (svar) som er kommet i mange af trådene, korser man sig og tænker, skal et site med de muligheder, bare kvæles i dårlige (unødvendige) svar, fordi antal af indlæg er et vigtigt parameter på min profil.

COP

Det kan du have ret i. Jeg vil gerne beholde funktionen lidt endnu, indtil forum er kommet rigtigt godt i gang. Det er lidt en vaklen mellem at skulle motivere medlemmerne til at poste indlæg her i starten, og de ting som du nævner.

Som et nyt (tomt) forum er det utroligt vigtigt at starte med at få noget (reelt) indhold, så andre brugere kan finde siden her vha. diverse søgemaskiner. Lige nu bruger jeg mine sparepenge på at annoncere for stedet her via facebook og google, og det vil jo være rart når det ikke længere er nødvendigt ;-)

Jeg tror i øvrigt også med tiden at den post count funktion vil få mindre fokus, når en masse gode debattører har opnået et vist antal 'point', så vil funktionen måske i højere grad fortælle noget om hvem der lige har joinet forum, end hvem der har postet mest :-)

Posted

Den er modtaget :-)

Kender i 'Aktive Emner' der står øverst på forum siden? (Gul stjerne). Arbejder på at lave en funktion som denne, bare ikke sorteret i forum orden. På den side vil alle indlæg så være tilgængelige efter tidspunkt for sidste besvarelse (som f.eks. på Golfonline). Problemet med at have mere på forsiden er at det nemt bliver uoverskueligt i den nuværende form..

ja men den viser kun 3 i aktive emner

Det gør den ihvertilfald på min PC

ellers har jeg forståelse for at du gerne vil gøre mere når der kommer flere folk herinde det er da klart

Posted

Aktive emner viser alle tråde sorteret efter datoorden, og så vælger du i dropdown hvor langt tilbage du vil se  - og det husker den til næste gang...

claust2009-02-24 18:17:37

Posted

Mener også lige COP skal tage en slapper her også....

Vi har en knap så højtidelig (indtil nu) debat her på VMG. Er det ikke lige sagen for nogen, så burde man måske holde sig til GO hvor det åbentbart er tilladt at træde på mindre gode golfere, eller dem som måske ikke er ligeså meget med på klumpen, som "eliten".

Hvis nogen har spørgsmål, skal de sq ha lov til at spørge.

Er der noget folk kan svare på, så skal de sq ha lov til at svare.

Og endelig hvis folk gerne vil fortsætte dette forum, som et hyggeligt sted at komme (modsat GO) så skriver de vel bare i de tråde de lyster....

Hvis man ikke kan lide lugten, sååå......

My 2 cent.
Posted

Jeg er lidt ked af mit sure opstød, men også kun lidt.....

Jeg mener har skal være plads til alle. Jeg er så træt af den generelle holdning på GO, hvor at man bliver trampet til jorden, hvis man kommer til at stille et spørgsmål, som de store postere på GO ser sig for vigtige til at svare på....

Jeg mener vi skal holde VMG, som et åbent(stadig seriøst) forum, blandt andet for dem som er trætte af den holdning dr er på GO...

Hvis ikke vi er åbne for dem (mig blandt andet) som ikke ved alt om golf, så er det vel lige fedt om vi blive svinet på VMG eller GO, og så spår  jeg ikke lang levetid for VMG...

Vi er på trods af "kun" 1000 indlæg allerede i gang med at lave VMG open.....

Det ser jeg ikke ske på GO.

Mener virkelig vi skal holde dette forum, på et niveau hvor alle kan være med og hvor alle kan tillade sig at skrive, hvor meningsløst/fyldt indlægget end måtte være....

I mange tilfælde er "onlinerne" i den grad med til at sætte stemning i debatten og jeg mener bestemt det ville være forkert at (som på GO) jorde dem som deltager, selv med onliners......

Posted

Jeg mener har skal være plads til alle. Jeg er så træt af den generelle holdning på GO, hvor at man bliver trampet til jorden, hvis man kommer til at stille et spørgsmål, som de store postere på GO ser sig for vigtige til at svare på....

Jeg mener vi skal holde VMG, som et åbent(stadig seriøst) forum, blandt andet for dem som er trætte af den holdning dr er på GO...

Hvis ikke vi er åbne for dem (mig blandt andet) som ikke ved alt om golf, så er det vel lige fedt om vi blive svinet på VMG eller GO, og så spår  jeg ikke lang levetid for VMG...

Mener virkelig vi skal holde dette forum, på et niveau hvor alle kan være med og hvor alle kan tillade sig at skrive, hvor meningsløst/fyldt indlægget end måtte være....

I mange tilfælde er "onlinerne" i den grad med til at sætte stemning i debatten og jeg mener bestemt det ville være forkert at (som på GO) jorde dem som deltager, selv med onliners......

det er sku godt formuleret !!!!!!! way to go SOF666 ClapClap

der må jeg give dig 1000 % RET

jeg ved godt jeg ikke har det store forstand på golf endnu, da jeg knap har spillet i en seriøs klub i ½ år ,mmmeeennn jeg elsker sku denne dejlige sport og jeg vil gerne have mere forstand på golf ,end jeg har nu også så, jeg denne side og jeg må sige end ,til nu så har jeg "kun" mega positivt at sige om den ,, men har da mærket at der indimellem er nogen der skal lege at de er størst men kan kun trække på skulderne og sige hva så LOL det tager jeg et smil ,,jeg er jo på VMG

hilsen Lars
Posted

Mener også lige COP skal tage en slapper her også....

Vi har en knap så højtidelig (indtil nu) debat her på VMG. Er det ikke lige sagen for nogen, så burde man måske holde sig til GO hvor det åbentbart er tilladt at træde på mindre gode golfere, eller dem som måske ikke er ligeså meget med på klumpen, som "eliten".

Hvis nogen har spørgsmål, skal de sq ha lov til at spørge.

Er der noget folk kan svare på, så skal de sq ha lov til at svare.

Og endelig hvis folk gerne vil fortsætte dette forum, som et hyggeligt sted at komme (modsat GO) så skriver de vel bare i de tråde de lyster....

Hvis man ikke kan lide lugten, sååå......

My 2 cent.

Der skal jo være et sted til os alle ik!! Wink

Jeg mener nu ikke jeg har spillet bedrevidende, eller har trådt på andre debattørere hverken her eller på andre af de sites jeg poster indlæg på.

Jeg er kommet med mine betragtninger om hvordan dette site kunne blive bedre, bl.a. ved at afskaffe "leaderboardet" på forsiden.

Jeg undrer mig over der er 170 medlemmer, og så få der poster indlæg, og forsøger så at finde en forklaring. Opbygningen på VMG er hvad mange har savnet, men hvis de kun ser kedelige "oneliners" forlader mange tilsyneladene Sitet igen.

sof666 du poster 2 indlæg lige efter hinanden. Nu håber jeg ikke at jeg fornærmer dig, men du kunne have nøjes med at redigere i det første. og for at det ikke skal være løgn, smider du lige et 3. indlæg som ikke indeholder noget, du ikke allerede havde skrevet tidligere.

Med hensyn til VMG open, så er den ikke noget særsyn, der har været mange GO open gennem årene, med deltagere på alle niveauer.

Lugten i bageriet har jeg heller ikke bragt på bane, jeg mener faktisk jeg har postet nogle indlæg i en positiv ånd, og har da også fået et pænt svar fra Claust. Så måske er der nogle som skal læse mine indlæg ordentligt, inden de farer i blækhuset.

Måske vi hellere skulle have tæller på hvor mange meter indlæg vi har postetTongue

Rettelse 138 medlemmer. jeg var lidt for optimistiskOuch

COP
COP2009-02-25 00:44:51
Posted

Hej Cop (og andre),

Det er godt at se at der er forskellige meninger, det er jo bl.a. det vi har et debatforum til. Cop, jeg har noteret mig dine kommentarer som jeg som sagt godt kan se argumentationen for, men omvendt har jeg mine argumenter for, i hvert fald her i starten, til at lade tingene stå som de er - det gør ikke dine argumenter forkerte eller ringere :-)

Som tidligere nævnt er den vigtigste opgave for et nyt debatforum 1/ at få mange medlemmer og 2/ at der bliver postet nogle indlæg. Dette forsøger vi at motivere besøgende til ved hjælp af konkurrencer her på siden.

Den første konkurrence handlede om flest mulige indlæg, men nu er sitet i gang og den slags konkurrenceparameter kommer ikke igen. Den nuværende handler om at være tilmeldt forumet, og alle deltager med ét lod. Der vil givetvis være folk der tilmelder sig uden grund, men der bliver IKKE annonceret med konkurrencen på vores google og facebook ads, så man kan da i det mindste sige, at alle der har tilmeldt sig HAR klikket ind på siden her af interesse inden de opdager konkurrencen, så det synes jeg er OK.

Og lad mig understrege at jeg heller ikke mener det er hensigtsmæssigt at poste et indlæg næsten uden indhold udelukkende for at få et højere post count - men som sagt tror jeg det hurtigt fortager sig når forum er godt i gang. Og så synes jeg heller ikke det virker som at det er et større problem herinde end man gør det til.

Omkring de 138 medlemmer og de få af dem der poster - sådan er det på alle debatfora. Hvor mange tror du kun kigger på GO, men ikke deltager i debatten? Mit gæt er at når 1 poster er der 10 der ser med! Mit gæt er at GO har ca. 200-250 mere eller mindre aktive brugere, og 2000-2500 tilmeldte - det kan man bare ikke se!

I går kom der en ny funktion på siden her, hvor du kan se hvem der har besøgt siden i løbet af dagen, og har været logget ind - i går var det 28 medlemmer der havde det (besøgt siden, ikke postet indlæg), og besøgstallet var i øvrigt 199.

Til sidst vil jeg runde af med at sige, at intentionen med siden her er at der skal være plads til alle fra nybegyndere til proer og leverandører, og jeg vil så vidt muligt forsøge at undgå at skulle lege politibetjent og slette eller redigere indlæg, så rammerne er vide - til en vis grænse :-) Personlige debatter kan med fordel foregå som personlige beskeder her i forum, dem er der ingen grund til at fylde forum med :-)

Shoutbox på forsiden der åbner i et seperat vindue er netop lavet til

småsnak og oneliners, og den bliver faktisk flittigt brugt - synes det

er lidt hyggeligt at kunne tale sammen på den måde herinde også ...

claust2009-02-25 07:41:21

Posted

Hej Cop (og andre),

Det er godt at se at der er forskellige meninger, det er jo bl.a. det vi har et debatforum til. Cop, jeg har noteret mig dine kommentarer som jeg som sagt godt kan se argumentationen for, men omvendt har jeg mine argumenter for, i hvert fald her i starten, til at lade tingene stå som de er - det gør ikke dine argumenter forkerte eller ringere :-)

Det håber jeg så, at andre også er enige i.Wink

Som tidligere nævnt er den vigtigste opgave for et nyt debatforum 1/ at få mange medlemmer og 2/ at der bliver postet nogle indlæg. Dette forsøger vi at motivere besøgende til ved hjælp af konkurrencer her på siden.

Den første konkurrence handlede om flest mulige indlæg, men nu er sitet i gang og den slags konkurrenceparameter kommer ikke igen. Den nuværende handler om at være tilmeldt forumet, og alle deltager med ét lod. Der vil givetvis være folk der tilmelder sig uden grund, men der bliver IKKE annonceret med konkurrencen på vores google og facebook ads, så man kan da i det mindste sige, at alle der har tilmeldt sig HAR klikket ind på siden her af interesse inden de opdager konkurrencen, så det synes jeg er OK.

Og lad mig understrege at jeg heller ikke mener det er hensigtsmæssigt at poste et indlæg næsten uden indhold udelukkende for at få et højere post count - men som sagt tror jeg det hurtigt fortager sig når forum er godt i gang. Og så synes jeg heller ikke det virker som at det er et større problem herinde end man gør det til.

Jeg har kigget på medlemslisten, og der er mange profiler som jeg genkender, også som aktive postere på andre fora, spændende om de begynder at komme med indlæg.

Omkring de 138 medlemmer og de få af dem der poster - sådan er det på alle debatfora. Hvor mange tror du kun kigger på GO, men ikke deltager i debatten? Mit gæt er at når 1 poster er der 10 der ser med! Mit gæt er at GO har ca. 200-250 mere eller mindre aktive brugere, og 2000-2500 tilmeldte - det kan man bare ikke se!

Jeg ved godt der er mange som nøjes med at kigge over skulderen, og så er der heldigvis en counter på VMG's emner, som viser antal visninger. Den viser at interessen for sitet er der.

I går kom der en ny funktion på siden her, hvor du kan se hvem der har besøgt siden i løbet af dagen, og har været logget ind - i går var det 28 medlemmer der havde det (besøgt siden, ikke postet indlæg), og besøgstallet var i øvrigt 199.

En rigtig god funktion, som jeg er sikker på andre vil holde øje med Wink

Til sidst vil jeg runde af med at sige, at intentionen med siden her er at der skal være plads til alle fra nybegyndere til proer og leverandører, og jeg vil så vidt muligt forsøge at undgå at skulle lege politibetjent og slette eller redigere indlæg, så rammerne er vide - til en vis grænse :-) Personlige debatter kan med fordel foregå som personlige beskeder her i forum, dem er der ingen grund til at fylde forum med :-)

Nej, lad du hellere COP om at lege politibetjent busted_cop.gif

Shoutbox på forsiden der åbner i et seperat vindue er netop lavet til småsnak og oneliners, og den bliver faktisk flittigt brugt - synes det er lidt hyggeligt at kunne tale sammen på den måde herinde også ...

Som er det perfekte sted til oneliners.

COP
Posted

Udelukkende ment konstruktivt, uanset hvordan mine skriftlige evner må lade det fremstå:

Jeg er enig i meget af cops indspark, også med tanker på de erfaringer man har gjort og hørt om på andre fora med længere historie - både hvor tingene har fungeret og hvor de på en eller flere måder ikke har.  Jeg tænker f.eks. på det i kalder oneliners, på off-topic diskussioner/"tråd-kapring" og off-topic tråde i forummer - ingen af disse synes jeg, at vmg er for plaget af, men jeg ser tendenser, som kunne være værdifulde at indføre en vis selvjustits over for fra starten.

Et eksempel kan være en tråd som "Vis mig dit golf-sæt". En god long-life tråd med åbenlyst formål/emne, hvor der pludselig kan snige sig sideløbende udstyrs-debatter ind - ikke kun "mangler" denne viden i udstyrs-forummet (og måske endda i den tråd, der allerede findes?), den "forurener" også golfsæt-præsentations-tråden.

Her synes jeg f.eks. ikke det vil være at "hakke på folk"/"spille politimand", hvis man (på en ordentlig måde selvfølgelig) henviser folk til at oprette en egen tråd omkring dette. Hvis der allerede fra starten etableres en god selvjustits omkring dette tidligt i et forums levetid, vil kvaliteten (herunder underholdningsværdien) og tilgængeligheden til info/viden øges. Og hvis denne kultur blive fremherskende vil nye brugere også lære dette - man skal selvfølgelig passe på, at det ikke udvikler sig til en konkurrence blandt de etablerede brugere, om hvem der først kan skrige >>brug søgefunktionen!!!"<< hver gang en ny bruger formaster sig til at stille et "FAQ-spørgsmål" eller bryde off-topic i en tråd.

Og mht. off-topic-afvigelser i tråde er der selvfølgelig forskel fra tråd til tråd, selvfølgelig skal der være plads til pjat og gas (og ikke mindst hoveren, hvis man har spillet IRL hehe), men hver ting på sin plads.

På sigt burde det, når forum bliver ældre, meget større, og fyldt med rigtig meget værdifuld viden og info, gøre det anvendeligt søgbart og til større glæde for alle. Jeg aner ambitioner om dette både blandt "bagmand" og brugere, så GI' DEN GAS, og lad os få stablet dét danske uafhængige, emne-inddelte golfforum, vi har savnet, ordentligt igang Thumbs Up

hsahirf2009-02-25 18:38:12
Posted

Jeg vil give dig ret, og Vis mig dit Golfsæt tråden er et lysende eksempel.

Jeg er enig i at det er vejen vi følger fremover, og håber så at alle medlemmer vil hjælpe hinanden på en sober og venlig måde til at få postet de rigtige ting i de rigtige tråde, og evt. få slettet/rettet/flyttet indlæg til hvor de hører hjemme. Det har brugerne jo heldigvis mulighed for at gøre her ;-)