Hop til indhold

Golf GPS


Recommended Posts

Hej

 

Vi er den Danske distributør af Sonocaddie, og vil gerne kommentere jeres indlæg.

 

Præcision - 5 meter er ikke godt nok, vi opererer normalt imellem en halv og en meter. Hvis det er opmålingen af banen det er galt med, hører vi meget gerne (bane evt hvilke huller etc.). Hvis det er enheden der ikke viser korrekt, vil vi gerne kontrolmåle enheden. Det sker ved at enheden indleveres til den butik hvor enheden er købt.

 

Deling af egne målinger - Upload banen til egen plads på serveren. Send os en e-mail (info@sonocaddie.dk), og oplys hvilken bane I ønsker vi skal se på, samt den e-mail konto banen ligger på. Vi vil så bede vore kortlæggere se på disse data. Når kortlæggerne har godkendt målingerne, bliver disse nye målinger gjort tilgængelige for alle brugere.

 

Danske stik - leveres kun med enheder købt i Danmark, og det bør også nævnes at alle enheder solgt i Danmark, også leveres med life-time medlemsskab inkluderet (gratis down-loads worldwide etc).

 

Preben Arnfjord

 

 

 
Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Oprettet
  • Seneste svar

Mest aktive i denne tråd

Hej

 

Vi er den Danske distributør af Sonocaddie, og vil gerne kommentere jeres indlæg.

 

Deling af egne målinger - Upload banen til egen plads på serveren. Send os en e-mail (info@sonocaddie.dk), og oplys hvilken bane I ønsker vi skal se på, samt den e-mail konto banen ligger på. Vi vil så bede vore kortlæggere se på disse data. Når kortlæggerne har godkendt målingerne, bliver disse nye målinger gjort tilgængelige for alle brugere.

 

 

Preben Arnfjord

 

 

 

 

Hej Preben,

Jeg har endnu ikke købt en GPS, men overvejer det kraftig, så det ikke mere skal være nødvendigt at købe baneguide.

Jeg har indenfor de sidste 3 uger spillet 3 baner (Dragør, Mølleåen og Trelleborg/Slagelse) som alle har fået ændret på banedesign, ny sø, grøfter, ekstra fairway bunkers og på Mølleåen 2 helt nye huller. Sådanne ændringer har en betydning for mit spil, og så er spørgsmålet, hvor hurtig kan jeg downloade disse ændringer hvis jeg vælger at købe en Sonocaddie.

Ændrer i først jeres data efter tilbagemeldinger fra brugerne eller er I de offensive som tager kontakten til klubberne, således at jeg i fremtiden kan spille baner med en Sonocaddie som er up to date.

Jeg ser GPS som et rigtig godt værktøj på fremmede baner og kan derfor ikke vente på at jeg selv skal indsende rettelser, måske spiller jeg kun banen den ene gang.

 

COP
Link til kommentar
Del på andre sites

Til sonocaddie

Jeg er også bekymret over hastigheden af jeres opdateringer af baneændringer. Der står jo ingen dato på baneoversigterne, så man kan ikke vide om de opmålinger man downloader er 8 år gamle.

Hvorfor har i ikke et forum på jeres hjemmeside hvor brugere med navn og dato(evt klubbens pro) kan uploade deres opmålinger uden de skal igennem jeres godkendelse.
Link til kommentar
Del på andre sites

lass1212 - Jeg sendte en mail til Sonocaddie.com, og fikk til svar at jeg kan dele mine mappinger med adre ved at give de tilgang til min konto hos sonocaddie. <jeg skal altså oppgi mine logind data til den jeg vil dele med, slig at vedkommende kan dowloade fra min private mappe.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja så er der da en lille mulighed for at dele opmålinger. Hvis man da kender én fra den klub man skal ud og spille...

til LHW

Jeg er selv Nordjyde, så det kan være vi kan dele lidt, når jeg nu en gang får købt svinet. Men det ville sku være lettere hvis man kunne gøre det i et offentligt forum... Glæder mig til du finder ud af hvordanWink
Link til kommentar
Del på andre sites

Lass1212 - Der er 2 muligheder. Den ene er at laste opp en "remappet" bane i min mappe hos Sonocaddie, for derefter at be dem kigge på den nye fil, for derefter at gøre denne tilgjengelig som standard ved valg af denne bane.

Ideologisk er dette den bedste løsning, men jeg har svært ved at se hvordan sonocaddie skal vurdere en ny mapping mod den de har, sittende bag det samme skrivebord!

De vil kun se afvig men ikke kunne konstatere hva der er rigtig eller galt.

Den andre er at holde Sonocaddie udenfor, og give hinanden adgang til den enkeltes private mappinger som er opploadet. Den siste er nok den jeg vil benytte. Det betyder at man i dette eller andre forum vil måtte efterspørge private mappinger til Sonocaddie V300, for en konkret bane , for så at håbe på svar.

En anden mulighed er at man legger ind besked i den enkelte klubs eget forum her på VildMedGolf at man besitter en slig mapping, og at interesserte bedes ta kontakt for at få opplyst logind osv. Selv tager jeg en "ekstra runde" på hjemmebanen UDEN golfudstyr idag, kun for at mappe og tjekke de mappinger som er der. De som måtte have interesse av banen i Sæby på Vendsyssel kan derfor ta kontakt med mig om de ønsker denne banen til sin V300.

Link til kommentar
Del på andre sites

ClausT - Det er ikke slig at man kan laste disse filer opp hvorsomhelst. Der medfølger en software som muligør download og uppload til samme side, ikke til andre sider.

Tror min løsning om besked i den enkelte klubs eget forum her inde er løsningen, slig at man henter fra hinandens "private" mappe hos Sonocaddie

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Hej Preben,

Jeg har endnu ikke købt en GPS, men overvejer det kraftig, så det ikke mere skal være nødvendigt at købe baneguide.

Jeg har indenfor de sidste 3 uger spillet 3 baner (Dragør, Mølleåen og Trelleborg/Slagelse) som alle har fået ændret på banedesign, ny sø, grøfter, ekstra fairway bunkers og på Mølleåen 2 helt nye huller. Sådanne ændringer har en betydning for mit spil, og så er spørgsmålet, hvor hurtig kan jeg downloade disse ændringer hvis jeg vælger at købe en Sonocaddie.

Ændrer i først jeres data efter tilbagemeldinger fra brugerne eller er I de offensive som tager kontakten til klubberne, således at jeg i fremtiden kan spille baner med en Sonocaddie som er up to date.

Jeg ser GPS som et rigtig godt værktøj på fremmede baner og kan derfor ikke vente på at jeg selv skal indsende rettelser, måske spiller jeg kun banen den ene gang.

 

COP

 

Hej COP

 

Opdatering foretages af vore kortlæggere så snart der foreligger brugbare data - dvs sattelit foto af høj kvalitet. Vi arbejder på at finde en hurtigere løsning på levering af disse kort.

 

Hvis der er tale om småændringer, kan brugerne selv markere disse ændringer. Ved gennemgribende ændringer er vi nødsaget til at vente på ovennævnte foto.

 

Vi gennemgår løbende banerne i det omfang det er muligt - dvs. hvis klubberne viser deres layout på deres hjemmesider etc. Nogle klubber retter selv henvendelse.

 

Mvh

Preben Arnfjord
Link til kommentar
Del på andre sites

Til sonocaddie

Jeg er også bekymret over hastigheden af jeres opdateringer af baneændringer. Der står jo ingen dato på baneoversigterne, så man kan ikke vide om de opmålinger man downloader er 8 år gamle.

Hvorfor har i ikke et forum på jeres hjemmeside hvor brugere med navn og dato(evt klubbens pro) kan uploade deres opmålinger uden de skal igennem jeres godkendelse.

 

Hej

 

Man downloader banerne via vor software, og datoerne fremgår via vor software.

 

Det har tidligere været muligt at uploade filer direkte på vort site (XV2 modellen), men desværre begyndet nogle personer at uploade underlige målinger, blot for at genere vore brugere.

 

Dette er årsagen til at kortlægerne først skal se kvaliteten af opmålingerne.

 

Preben Arnfjord

 

 

 
Link til kommentar
Del på andre sites

Lass1212 - Der er 2 muligheder. Den ene er at laste opp en "remappet" bane i min mappe hos Sonocaddie' date=' for derefter at be dem kigge på den nye fil, for derefter at gøre denne tilgjengelig som standard ved valg af denne bane.
Ideologisk er dette den bedste løsning, men jeg har svært ved at se hvordan sonocaddie skal vurdere en ny mapping mod den de har, sittende bag det samme skrivebord!
De vil kun se afvig men ikke kunne konstatere hva der er rigtig eller galt.

Den andre er at holde Sonocaddie udenfor, og give hinanden adgang til den enkeltes private mappinger som er opploadet. Den siste er nok den jeg vil benytte. Det betyder at man i dette eller andre forum vil måtte efterspørge private mappinger til Sonocaddie V300, for en konkret bane , for så at håbe på svar.

En anden mulighed er at man legger ind besked i den enkelte klubs eget forum her på VildMedGolf at man besitter en slig mapping, og at interesserte bedes ta kontakt for at få opplyst logind osv. Selv tager jeg en "ekstra runde" på hjemmebanen UDEN golfudstyr idag, kun for at mappe og tjekke de mappinger som er der. De som måtte have interesse av banen i Sæby på Vendsyssel kan derfor ta kontakt med mig om de ønsker denne banen til sin V300.

[/quote']

 

Hej LHW

 

Man skal huske på at profilen på vor server er personlig, og det er sket at profiler er blevet lukket pga. misbrug. Eks. nogle køber enheder i udlandet uden at betale for medlemskab (medfølger enheder solgt i Danmark), og efterfølgende bruger andres konti/profiler.

 

 
Link til kommentar
Del på andre sites

Vel, metoden med at give hinanden adgang til ens private mapper hos Sonocaddie var den løsning de selv oppgav, det er ikke noget jeg har fundet på. Jeg vil ellers tro de fleste der køber V300 i udlandet, velger at købe ett birdie medlemskab der inneholder alle nationale baner, men jeg ser hvor du vil hen. Om nogen vil undlate at betale de 30 USD det koster for at dowloade alle baner i Danmark er de mer end nidig...

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Hej Preben,

Jeg har endnu ikke købt en GPS, men overvejer det kraftig, så det ikke mere skal være nødvendigt at købe baneguide.

Jeg har indenfor de sidste 3 uger spillet 3 baner (Dragør, Mølleåen og Trelleborg/Slagelse) som alle har fået ændret på banedesign, ny sø, grøfter, ekstra fairway bunkers og på Mølleåen 2 helt nye huller. Sådanne ændringer har en betydning for mit spil, og så er spørgsmålet, hvor hurtig kan jeg downloade disse ændringer hvis jeg vælger at købe en Sonocaddie.

Ændrer i først jeres data efter tilbagemeldinger fra brugerne eller er I de offensive som tager kontakten til klubberne, således at jeg i fremtiden kan spille baner med en Sonocaddie som er up to date.

Jeg ser GPS som et rigtig godt værktøj på fremmede baner og kan derfor ikke vente på at jeg selv skal indsende rettelser, måske spiller jeg kun banen den ene gang.

 

COP

 

Hej COP

 

Opdatering foretages af vore kortlæggere så snart der foreligger brugbare data - dvs sattelit foto af høj kvalitet. Vi arbejder på at finde en hurtigere løsning på levering af disse kort.

 

Hvis der er tale om småændringer, kan brugerne selv markere disse ændringer. Ved gennemgribende ændringer er vi nødsaget til at vente på ovennævnte foto.

 

Vi gennemgår løbende banerne i det omfang det er muligt - dvs. hvis klubberne viser deres layout på deres hjemmesider etc. Nogle klubber retter selv henvendelse.

 

Mvh

Preben Arnfjord

 

Jeg forstår på dit svar til de forskellige brugere her på sitet, at Sonocaddien faktisk er bedst, hvis man bruger den på sin hjemmebane, eller ofte spiller greenfee på de samme baner og selv lægger rettelser ind.

Kontrol og nye sattelitkort tager altså lang tid.

Jeg skal vist ikke satse på at dele mine oplysninger med f.eks. LHW via hans brugerprofil, så måske skulle Sonocaddie oprette et brugerforum, hvor vi kan dele oplysninger, selfølgelig mod at man har betalt sit kontingent, hvilket nok er den billigste løsning (også for Sonocaddie) med alle de ændringer der kommer løbene på de danske baner. Jeg kan også undlade at købe og i stedet satse på at alle klubber vil leje GPS'ere ud som de selv har opgraderet med alle oplysninge og rettelser.

Indtil videre er det min Bushnell som gør arbejdet, skal heldigvis ikke opgraderesWink

 

COP
Link til kommentar
Del på andre sites

Vel' date=' metoden med at give hinanden adgang til ens private mapper hos Sonocaddie var den løsning de selv oppgav, det er ikke noget jeg har fundet på. Jeg vil ellers tro de fleste der køber V300 i udlandet, velger at købe ett birdie medlemskab der inneholder alle nationale baner, men jeg ser hvor du vil hen. Om nogen vil undlate at betale de 30 USD det koster for at dowloade alle baner i Danmark er de mer end nidig... [/quote']

 

Hej igen

 

Adgangen til alle konti/profiler sker via den medfølgende software, og det er klart at  man blot skal kende e-mail adressen samt et kodeord for at bruge de forskellige profiler etc.

 

Der har været tilfælde hvor grupper på eks. 10 bruger, har brugt den samme profil til at downloade mange baner world-wide, og det er disse forhold fabrikken holder øje med. Du drømmer ikke om hvad nogle kan finde på, for at spare ganske små beløb.

 

Vi vil fortsat anbefale brugerne til at sende os en besked hvis de har opdateret en bane, så vil vi sørge for at disse data bliver tilgængelige for alle brugere. 

 

  
Link til kommentar
Del på andre sites

Vær med i debatten

Du kan skrive dit svar nu og registrere senere. Hvis du har en konto, kan du logge ind nu for at skrive svaret med din konto.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er genskabt..   Slet indhold af tekstfeltet

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...

Vigtig information

Ved at bruge forum accepterer du vores Privatlivspolitik og Vilkår for brug af siden