GolfGPS Posted March 6, 2009 Report Share Posted March 6, 2009 Jeg har lige fået leveret en sonecaddie V300. Den virker super men har ikke fået afprøvet den endnu i live. http://www.sonocaddie.co.uk/v300/Index.html Er der nogen der har erfaring med den? Jeg har pt. downloadet 10 baner og det ser super godt ud med layout'et. Hvor præcis er den? Passer layout'et til banerne? Glæder mig til en super god sæson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COP Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 Er der nogle der kan hjælpe med nogle svar? Hvis man investerer i en golf GPS, det være en skycaddie eller andre af anerkendt mærke, skal man så selv ud og indlægge/indlæse evt. nye tiltag som sker på banen. Jeg spiller i Dragør som gennem de sidste par år, har foretaget store ændringer på banen, der er anlagt nyt hul 9, nye teesteder, nye grøfter og søer. Alle disse ændringer skal jo rettes, og kommer man som greenfee gæst, er det ligesom om, at fordelen ved en GPS forsvinder, hvis ikke disse ændringer bliver uploadet. Så hvordan er jeg sikker på at de baner jeg kunne tænke mig at spille, er up to date på GPS'en. Det er lidt nemmere ud i trafikken - der laver vi bare en uvending, og finder en ny rute, men ligger min bold i en sø pga. et gammelt upload som er solgt som nyt, så bliver jeg sur. COP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slazenger Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 "Det er lidt nemmere ud i trafikken - der laver vi bare en uvending, og finder en ny rute, men ligger min bold i en sø pga. et gammelt upload som er solgt som nyt, så bliver jeg sur." Du gir selv svaret man må selv følge lidt med ligesom i traffikken, men det jeg har forstået er at der findes noget software til eller nogle rettigheder til apparatet som gør at man at man kan få de sidste nye ændringer. Opmålinger og opdateringer af baner er et stort arbejde og om det stadig er frivilligt arbejde ved/tror jeg ikke. Min personlige holdning til gps/afstandsmålere skal jeg lade ligge men det er altid godt at være orienteret når man spiller en ny bane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GolfGPS Posted April 10, 2009 Author Report Share Posted April 10, 2009 Hej Jeg har nu afprøvet min Sonocaddie V300 6 gange, 4 gange hvor jeg har kunne downloade alle data incl. layout. Der virker den bare super samt man kan se hvor langt man går. Mht. ændringer og opmåle egen layup områder er det vildt let men en sonocaddie. Det tager ikke mere end 1-2 pr. hul at opmåle eller bare gå hen til det sted hvor en ny sø/bunker ligger og opdatere. Lettere kan det ikke være. Sonocaddie virker bare "skide" godt og der er vildt lang batteri levetid. God sæson. GolfGPS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lass1212 Posted April 12, 2009 Report Share Posted April 12, 2009 Er der flere sonocaddie v300 erfaringer? Er den præcis nok? Hvor lang tid tager det før den finder sin position når man ankommer til bolden? Kan en model købt i UK oplades i danske stikkontakter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 13, 2009 Report Share Posted April 13, 2009 Sonocaddie V300 er en fin fyr, men jeg er IKKE imponert over mappingen. Den er langt fra precis. Som oftest er der 5 meter missvisning på det hele, men igår spillede jeg Brønderslev Rød/Gul og på gul hul 8 var hele greenen forskøvet med 24 meter, og slig bliver man p*ssed af. Det er godt nok en men funksjon innebygget for at mappe nye hazarder med flotte symboler og det hele, men jeg hadde ikke trodd at det var et "halvfabrikata" man downloadet.De første runder går derfor til en viss grad til spille, da mye af konsentrasjonen går til at mappe det hele på ny. Akkurat med at mappe om eksisterende mappinger er noget l**t. Du skal stå absolutt stille på steded du skal mappe i minimum 5 sekunder før du klikker "record". Det høres ikke mye ud, men alle ved hvor lang tid 5 sekunder er når der presses på med en ny bold bagfra. Da bliver den fyren som ikke vil forlade greenen en......Noen vil måske mene at 5 meters missvisning ikke er noget, men det betyr carry over eller i en hazard. Efter "remapping" kører det hele så godt, at man er nær ved at tilgive det l**t der blev downloadet, men det du får er alstå ikke ett ferdig produkt.Til sist kan jeg også nevne at antallet med punkter der er mappet er sparsomt. På min hjemmebane er det lengste par 5 med dogleg 498 meter fra gul, og de enste mål der var mappet var forkant, midt og bagkant green. og det kan man ikke rigtig bruge til noget fra teestedet. Flere vesentlige hazarder, deriblandt Sæby å som krydser flere huller var udelatt. Disse blev jeg selv nødt til å legge ind, og det synes jeg er for dårlig.Med hensyn til hvor lang tid den bruger før den finder sin posisjon, er svaret. Tend for den, og efter ett minutt eller 2 har den sin posisjon og vil løbende endre denne efterhånden som du flytter dig. På den måden går du med en "levende baneguide" i hånden og det er fedt.Jeg vil absolutt anbefale Sonocaddie V.300, for den har mange sterke sider, men regn ikke med at blive imponert over den "righoldige" eller "presice" mapping Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lass1212 Posted April 13, 2009 Report Share Posted April 13, 2009 De upræcise downloads er nok fordi de mapper med googlemaps. MEN, er der så et sted hvor man kan finde andres uploadede remaps. Fx. dine gpspositioner målt på landjorden fra Sæby og Brønderslev? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COP Posted April 13, 2009 Report Share Posted April 13, 2009 Som jeg læser svarene her, så virker det ikke til at GPS er det rigtige værktøj 1. gang man skal spille en bane, derimod er rangefinder sammen med en baneguide nok en bedre løsning. Med alle de punkter som en god baneguide normalt giver, så tager det altså lang tid at "mappe" en bane. Er det ikke muligt at udveksle oplysninger mellem flere brugere, enten via de officielle hjemmesider, eller måske via et golfsite som dette. Oplysningerne kunne så lægges på de forskellige klubbers sider her på VMG. COP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
claust Posted April 13, 2009 Report Share Posted April 13, 2009 Venter stadig på min V300.. :-/ Er der ikke noget med at man kan sende sine egne rettelser tilbage til sonocaddie, så de kan rette i fejl eller supplere ufuldstændige kort?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GolfGPS Posted April 13, 2009 Author Report Share Posted April 13, 2009 Hej Jeg bliver lige nød til at komme med mine oplevelser af min sonocaddieV300, samt besvare nogen af de ovennævnte spg. Ja, det er rigtigt at ens rettelser eller tilføjelser kan oploades til sonocaddie, og derved give hinanden opdateringer. Jeg er ikke enig med de upræsise opmålinger samt at der er ikke nok målinger på hvert hul (for det kan man jo selv sørge for) det er jo det er det fede, for en lav hcp. spiller vi have andre målepunkter end en høj hcp. En rangefinder er efter min mening et godt værktøj men det gør spillet meget langsomt, tænk hvis man gik bag en 4-bold hvor alle brugte en kikkert, det vil tage 5 timer..... Rar at se at vi er mange der har interesse omkring dette område Golf GPS, så kom gerne med flere erfaringer og meninger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COP Posted April 13, 2009 Report Share Posted April 13, 2009 Hvis jeg f.eks. skal spille Mølleåen, kan jeg så være sikker på at det upload jeg får på min GPS har alle punkter (hazarder og nyanlagte huller) eller kan jeg risikere et upload der kun viser afstanden til forgreen, midtgreen og baggreen? Grunden til at jeg spørger, er at jeg gennem en sæson godt kan spille 20 - 25 greenfees, og så er det altså ikke ret fedt hvis GPS'en hver gang koster mig slag pga manglene afstande til hazarder. En runde hvor 4 spillere alle har en rangefinder tager ikke 5 timer - vi fortæller selvfølgelig hinanden de afstande vi har skudt, så par 3 huller bliver kun målt en gang, og slag til greens bliver ofte slået fra næsten samme afstand i de flights jeg spiller i. De sidste 2 runder (4 bolde) jeg har spillet var der 3 rangefinders i brug, og begge runder var under 4 timer, det er et genialt hjælpemiddel, men alligevel overvejer jeg da stadig en GPS som kan være praktisk på blinde slag, men skal jeg først selv uploade alle punkter falder det hele på gulvet. Måske er GPS bedst hvis det lejes på de baner jeg gæster, så kunne proshoppen have uploadet alt det vigtige. COP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 14, 2009 Report Share Posted April 14, 2009 Jo jeg har tenkt den samme tanke, men umiddelbart kan jeg ikke finde nogen funksjon for det, men det burde la sig gøre. Det hele kører nemlig slig:Du downloader baner fra en sentral server, via din PC til din V300 (PC er kun Gateway mod internet, der lagres intet på PC). Når du har lavet egne mappinger og korreksjoner kan du upploade disse baner tilbage til serveren du hentet fra, MEN de går i din "private" mappe, og det er her udfordringen ligger. Hvordan kan jeg gøre disse "public" eller give andre tilgang til min "private" mappe.Jeg vil prøve at finde ud af det, eftersom jeg godt vil dele mine mappinger, mod at få tilgang til andre i retur.Jeg finleste ellers manualen i går aftes, og de fejl jeg observerer er altså på nivå med den tolleranse Sonocaddie mener man skal akkseptere på 5 Yards, mens jeg konstaterer 5-7 meter i godt vejr og med 10 satelitter mod de nødvendige 6 sat, så jeg er ikke fornøyd.Bare så det er sagt, missvisninger er vekk efter remap, efter som du på det aktuelle sted vil have tilgang til de samme satelitter som når du mappet punktet.Lengere opp i tråden har du spurt om lading (England). Skit med elkontakten, la den lade via USB fra din PC så kører det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 14, 2009 Report Share Posted April 14, 2009 Ups mitt svar var til Lass1212. Til COP. Om du køber Sonocaddie V300 kan du IKKE være sikker på at basale elementer er mappet. Det er viss bedre at spørge nogen som har sonocaddie og har spillet den aktuelle bane med den. Men jeg tror dette problem vil lade sig ordne ved at udveksle "private" mappinger, jeg skal kun finde ud hvordan. Sonocaddien er uansett den modellen som giver mest for pengene af de som er med Danske baner p.t. Jeg ved du har Bushnell så om du sysler med yanken om GPS kan du finde linker til de alle sammen her www.fooore.dk > afstandsmålingTil GolfGPS. Det er fedt nok at kunne legge ind egne lay ups og NYE hazarder, men de hazarder som fra dag 1 har været på banen skal være der og med afstand.Det er ellers en mangel at greenbunkers IKKE vil har afstand, eftersom noen af de stikker rett langt ud i fairway. Møder man en sånn en, bør man "flytte bunkeren" ud til fremste posisjon i banen, for da kan den mappes. Mod Green har du kun de 3 faste punkter Forkant, midt, og Bagkant, Greenbunkers kun som symboler og det er jo fint nok for de fleste af oss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COP Posted April 14, 2009 Report Share Posted April 14, 2009 Jo jeg har tenkt den samme tanke' date=' men umiddelbart kan jeg ikke finde nogen funksjon for det, men det burde la sig gøre. Det hele kører nemlig slig:Du downloader baner fra en sentral server, via din PC til din V300 (PC er kun Gateway mod internet, der lagres intet på PC). Når du har lavet egne mappinger og korreksjoner kan du upploade disse baner tilbage til serveren du hentet fra, MEN de går i din "private" mappe, og det er her udfordringen ligger. Hvordan kan jeg gøre disse "public" eller give andre tilgang til min "private" mappe.Jeg vil prøve at finde ud af det, eftersom jeg godt vil dele mine mappinger, mod at få tilgang til andre i retur.[/quote'] Mon ikke du, Lars, og Claust (administrator) skulle finde ud af et samarbejde omkring upload her på sitet, under klubber - det ville virkelig være super om vi kunne dele alle vores opmålinger. Vi ville ende med nogle super professionelle baneguides. Jeg venter med at investere i GPS til "sharing" problemet er løst. Det kan jo ikke tage mange dage. COP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GolfGPS Posted April 14, 2009 Author Report Share Posted April 14, 2009 Hej Har lige skrevet til sonocaddie.dk og for dem til at komme med en bruger vejledning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lass1212 Posted April 14, 2009 Report Share Posted April 14, 2009 Sørg endelig for at skrive det her hvis i finder en god måde at udvæksle opmålinger. Jeg køber en sonofætter inden for de næste par dage. 249£ + 16£ porto = 2200kr i UK eller 2760 kr ink. porto på en dansk hjemmeside er de bedste bud jeg kan finde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts