Jette Grue Posted November 18, 2024 Report Posted November 18, 2024 Jeg kæmper med at få fart i mit sving - og som følge deraf har jeg udfordringer med længden. Mit sving bliver for stift. Er der ideer til øvelser, jeg kan bruge til at få løsnet op og få tempo i svinget? Quote
Logan Posted November 18, 2024 Report Posted November 18, 2024 Hej @Jette Grue velkommen til. Jeg tror det er ret svært at give nogle råd - andet end at gå til en Pro, som du har tillid til og kemi med. Specielt set i lyset af, at vi ikke ved hvordan du svinger. Quote
Jette Grue Posted November 18, 2024 Author Report Posted November 18, 2024 Hmmm... og ja. Det er jo oplagt. Men min erfaring er, at samarbejdet med pro´erne hurtigt udvikler sig til nogle tekniske forklaringer. Jeg forstår godt de tekniske forklaringer/kan sagtens se det, men jeg bliver meget "forpligtet" og optaget af at gøre det rigtigt. Det resulterer i, at jeg spænder endnu mere. Min mand er meget langt slående og opfordrer mig til at "klappe til den" 🙂 Måske har nogen nogle idéer til at release noget mere. Som jeg ser det, er det afslutningen af mit sving, der bliver for tøvende. Quote
igangigen Posted November 20, 2024 Report Posted November 20, 2024 Hej Jette. Det er helt rigtigt, at en del pro'er fokuserer meget på det tekniske, men der findes også pro'er, som tager udgangspunkt i det fysiske. Og netop fysikken fylder jo en del i forsøget på at kunne slå længere. Nu kender jeg jo ikke din alder og fysiske formåen, men man skal huske, at det ikke kun er musklerne, men også ens evne til at kunne forvalte dem, som er vigtig. Nogle har hurtige muskler og andre har langsomme... Men en del af det kan trænes op, og man når rigtig meget ved at kende sin fysik og kunne udnytte den optimalt. En generel forbedring af fysikken vil i sagens natur også kunne hjælpe. Jeg selv (og min hustru) har selv haft stor glæde af træning med en fysioterapeut, som selv er elitegolfspiller, idet han netop fokuserer på optimal udnyttelse af den eksisterende fysik (og naturligvis opfordrer han også til fysisk træning). Der findes rundt i landet en del fysioterapeuter, som selv er golfspillere, så hvis du søger lidt i dit lokalområde, kan du måske finde en der? Quote
Logan Posted November 20, 2024 Report Posted November 20, 2024 Jeg har ikke selv prøvet, men jeg faldt lige over den her video: Måske det er noget du kan have lidt glæde af. Quote
Recommended Posts