Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu har jeg erkendt at driver slår jeg for ustabilt, kan da godt slå et prober drive, men hvis jeg på en runde smider 3-4 stk. væk, måtte der ske noget, trods utallige lektioner og trænings timer, Club fitting osv., købte jeg sgu en Taylor Made BRNR Mini driver, og her er mine første tanker om købet, som jeg itv. er ganske godt tilfreds med. Slår den da ikke så langt som den gamle, men spredningen er noget mindre og nu kan jeg faktisk gå en runde uden at smide noget væk. Slår den ca. mellem 180 til 200 meter, som er ganske godt af sådan en ældre herrer som mig! (65 år). Den er 13,5 grader, og sat op til 15 grader, tænker at grundet det noget kortere skaft har jeg noget nemmere ved at styre den.  Dette blot hvis nogen savner lidt info om mini driver!

Driver.jpg

Posted

Hej Evers,

Tilykke med din mini-driver👍

Jeg har spillet med mini-driver længde (43-44") og loft (13-15 grader) de sidste 3 år😀, og det virker fint
Callaway-, Tour Edge og Wilson tilbyder kortere/længere drivere (+/- 2") så fx. en Big Bertha eller LauncPad driver i 43"-44" kan bestilles hjem hos din Pro/golfshop  

Jeg slår typisk ca 10 meter kortere end mine spil-makkere (med 45"-46" standard skaft længde), men det har minimal praktisk betydning (også for mit ego)
Mine spil-makkere mister typisk 3-4 bolde per runde og jeg taber typisk 0-1 bolde tabt per runde fra tee.
Vi spiller bare med forskelligt temperamant/mål og det er ikke noget rigtigt og forkert, men bare 2 måder at spille golf på😀

Det er også nogle valg vi tager som golfspillere:
1. Hvor mange gange ønsker du at komme godt fra tee (bold på fairway/semi rough) ?
For mig er det 9/10 gange og så funker det fint med en 43-44" driver. Med en længere driver 45"-46" ville det være 7/10, for mig 

2. Ønsker du at forbedre din toplinje (de ca 20% runder hvor vi spiller vores a-game) så kan en længere driver hjælpe.
Tror at Lefty (Phil Mickelson) spillede med en 47,5" driver i 2021 og han vandt PGA-championship i 2021.

3. Hvad er den længste driver skaft jeg kan slå med hvor jeg mister max 2 bolde per runde? 
For  mange vil det nok være 44"-45" driver skaft længde

4.Behøver jeg som golfer længre driver skaft end proerne ? Spillere på PGA-touren har en gennemsnit længde på 44,75" 
https://golf.com/gear/drivers/average-driver-shaft-length-pga-tour-fully-equipped/

Endelig er 2024-sæsonen i gang

Håber at jer alle finder det korte græs😀 

Enjoy Golf

Posted

Hej Evers og Golfspilere,

Hvis det har interesse så mener Ping (baseret på data-analyse fra mange spillere) at vi gennemsnits spillere får ca 10% mindre spredning for hver tomme vi skærer af driver længden
-10% spredning gælder nok kun ned til en maks skaft længde (fx. ned til spillerens længste jern)

Fx. gennemsnits spredning for en spiller med driver-slag er 80 m (inkluderet de bolde som går ud i skoven/det lange græs) så kan spilleren få reduceret sin spredning til 64 m ved at skære/korte driveren af med -2".

Kortere driver (44-45") giver for de fleste spillere flere bolde i spil og kan bidrage til større spilleglæde og måske lavere scores😀

Solen skinner og himlen er blå hvad venter vi på

Fortsat god golf-sæson

Enjoy Golf