Popular Post HFW Posted April 26, 2024 Popular Post Report Posted April 26, 2024 (edited) En ny Golfsæson er i gang, og jeg har for mange år siden omtalt 7W "den glemte wood", som nå har fået sin renæssance også blandt PGA spillere, men det tog lidt tid før man kom der til. Today's Golfer har en god artikel om tema, og jeg har tilladt mig å rippe samt oversætte de vigtigste teksterne til Dansk (google) " ....for 0-25 handicappere og fundet ud af, at greens i reguleringsstatistikker med en 7-wood er 70 % højere end for en 3-hybrid " Hvorfor 7-wood er mere tilgivende end hybrider Mange golfspillere tror, at hybrider er nemmere at bruge end 7-woods, primært baseret på det faktum, at det kortere skaft giver dem mulighed for at stå tættere på bolden, hvilket avler selvtillid. Men i virkeligheden er det ikke sandt. Ken Oates, PGA Tour rep for Ping, fortalte os: "7-wood er nemmere at spinde, det har en højere tophøjde end en hybrid, og det er mere ensartet for højre-til-venstre boldflyvninger." Fordelene stopper heller ikke der. En 7-wood har også et større hoved (TaylorMade's Stealth 7-wood er 165cc, mens Cleveland Launcher XL, en stor hybrid, er 140cc), så MOI-tilgivelsen er betydeligt højere. Som et resultat får golfspillere mere stabilitet og mindre boldhastighedstab fra off-center hits. Tallene, der viser, hvorfor du bør overveje en 7-wood De interessante ting dukker op, når man sammenligner 7-wood med en 4-hybrid. 7-wood har 1,5º mindre loft, men alligevel skudt højere (1,4º), spænder mere (1.000 rpm) og toppede tre yards højere. Og bolden faldt ned på green i en 3,7º stejlere landingsvinkel. https://www.todays-golfer.com/equipment/best/7-wood/ Jeg synes det er rigtig fedt, at man omsider har "genopdaget" fordelen med Woods, i loft området der Hybrider blev det almindelige valg for de fleste, og min gamle kending, Lance Reader hos KRANK Golf, har taget den "heeelt ud", der han nå tilbyder Woods fra 3+W/13* og hele vejen til 15W/39* https://krankgolf.com/shop/shop_list/products-fairway-woods Om du IKKE har en 7W i din bag, benyt anledningen til å prøve en på en Demodag eller om du er på besøg i en Golf shop, du vil næppe fortryde det, men muligvis få den helt store "aha oplevelse" ... God vind der ude! Edited April 26, 2024 by HFW 3 Quote
Evers Posted May 1, 2024 Report Posted May 1, 2024 Den 26.4.2024 kl. 09:30 , skrev HFW: En ny Golfsæson er i gang, og jeg har for mange år siden omtalt 7W "den glemte wood", som nå har fået sin renæssance også blandt PGA spillere, men det tog lidt tid før man kom der til. Today's Golfer har en god artikel om tema, og jeg har tilladt mig å rippe samt oversætte de vigtigste teksterne til Dansk (google) " ....for 0-25 handicappere og fundet ud af, at greens i reguleringsstatistikker med en 7-wood er 70 % højere end for en 3-hybrid " Hvorfor 7-wood er mere tilgivende end hybrider Mange golfspillere tror, at hybrider er nemmere at bruge end 7-woods, primært baseret på det faktum, at det kortere skaft giver dem mulighed for at stå tættere på bolden, hvilket avler selvtillid. Men i virkeligheden er det ikke sandt. Ken Oates, PGA Tour rep for Ping, fortalte os: "7-wood er nemmere at spinde, det har en højere tophøjde end en hybrid, og det er mere ensartet for højre-til-venstre boldflyvninger." Fordelene stopper heller ikke der. En 7-wood har også et større hoved (TaylorMade's Stealth 7-wood er 165cc, mens Cleveland Launcher XL, en stor hybrid, er 140cc), så MOI-tilgivelsen er betydeligt højere. Som et resultat får golfspillere mere stabilitet og mindre boldhastighedstab fra off-center hits. Tallene, der viser, hvorfor du bør overveje en 7-wood De interessante ting dukker op, når man sammenligner 7-wood med en 4-hybrid. 7-wood har 1,5º mindre loft, men alligevel skudt højere (1,4º), spænder mere (1.000 rpm) og toppede tre yards højere. Og bolden faldt ned på green i en 3,7º stejlere landingsvinkel. https://www.todays-golfer.com/equipment/best/7-wood/ Jeg synes det er rigtig fedt, at man omsider har "genopdaget" fordelen med Woods, i loft området der Hybrider blev det almindelige valg for de fleste, og min gamle kending, Lance Reader hos KRANK Golf, har taget den "heeelt ud", der han nå tilbyder Woods fra 3+W/13* og hele vejen til 15W/39* https://krankgolf.com/shop/shop_list/products-fairway-woods Om du IKKE har en 7W i din bag, benyt anledningen til å prøve en på en Demodag eller om du er på besøg i en Golf shop, du vil næppe fortryde det, men muligvis få den helt store "aha oplevelse" ... God vind der ude! Lyder spændende det skal da prøves, selv om jeg jo synes jeg rammer min hybrid ret godt, men der er jo altid plads til forbedringer! Quote
Pastorius Posted May 16, 2024 Report Posted May 16, 2024 Den 26.4.2024 kl. 09:30 , skrev HFW: En ny Golfsæson er i gang, og jeg har for mange år siden omtalt 7W "den glemte wood", som nå har fået sin renæssance også blandt PGA spillere, men det tog lidt tid før man kom der til. Today's Golfer har en god artikel om tema, og jeg har tilladt mig å rippe samt oversætte de vigtigste teksterne til Dansk (google) " ....for 0-25 handicappere og fundet ud af, at greens i reguleringsstatistikker med en 7-wood er 70 % højere end for en 3-hybrid " Hvorfor 7-wood er mere tilgivende end hybrider Mange golfspillere tror, at hybrider er nemmere at bruge end 7-woods, primært baseret på det faktum, at det kortere skaft giver dem mulighed for at stå tættere på bolden, hvilket avler selvtillid. Men i virkeligheden er det ikke sandt. Ken Oates, PGA Tour rep for Ping, fortalte os: "7-wood er nemmere at spinde, det har en højere tophøjde end en hybrid, og det er mere ensartet for højre-til-venstre boldflyvninger." Fordelene stopper heller ikke der. En 7-wood har også et større hoved (TaylorMade's Stealth 7-wood er 165cc, mens Cleveland Launcher XL, en stor hybrid, er 140cc), så MOI-tilgivelsen er betydeligt højere. Som et resultat får golfspillere mere stabilitet og mindre boldhastighedstab fra off-center hits. Tallene, der viser, hvorfor du bør overveje en 7-wood De interessante ting dukker op, når man sammenligner 7-wood med en 4-hybrid. 7-wood har 1,5º mindre loft, men alligevel skudt højere (1,4º), spænder mere (1.000 rpm) og toppede tre yards højere. Og bolden faldt ned på green i en 3,7º stejlere landingsvinkel. https://www.todays-golfer.com/equipment/best/7-wood/ Jeg synes det er rigtig fedt, at man omsider har "genopdaget" fordelen med Woods, i loft området der Hybrider blev det almindelige valg for de fleste, og min gamle kending, Lance Reader hos KRANK Golf, har taget den "heeelt ud", der han nå tilbyder Woods fra 3+W/13* og hele vejen til 15W/39* https://krankgolf.com/shop/shop_list/products-fairway-woods Om du IKKE har en 7W i din bag, benyt anledningen til å prøve en på en Demodag eller om du er på besøg i en Golf shop, du vil næppe fortryde det, men muligvis få den helt store "aha oplevelse" ... God vind der ude! Jeg har stadig mine 3 Krank woods i baggen, og en meget, meget slidt specialgrinded 58-graders wedge. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre når den engang slet ikke kan mere. Quote
HFW Posted May 20, 2024 Author Report Posted May 20, 2024 Den 16.5.2024 kl. 21:27 , skrev Pastorius: Jeg har stadig mine 3 Krank woods i baggen, og en meget, meget slidt specialgrinded 58-graders wedge. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre når den engang slet ikke kan mere. Der er mange Wedge modeller i dag, som har en sål der er meget nærme PM grind, og kun behøver små justeringer, sådan var det IKKE for 10-15 år siden Jeg så over en hel del av de nyeste nå nylig, og man må bare smile å tenke...det skulle tage sin tid, men nå er de der... Både Callaway, TM og Titleist har modeller som enkelt justeres det sidste lille. Kontakt Thomas om det her, mulig er nogle af de han har også ett godt startsted. Quote
ReneN Posted May 29, 2024 Report Posted May 29, 2024 Prøvede flere modeller til demodag her i maj. Hos Cobra fandt vi et 7-wood setup der passede helt perfekt. På baggrund af erfaringerne fra 7-wood setup foreslog de jeg testede en 3-wood. Det var vildt!!! Min gamle Callaway Maverick 3-wood blev sendt direkte på pension. Stolt indehaver af 3 og 7 wood fra Cobra idag. 2 Quote
Enjoy Golf Posted July 23, 2024 Report Posted July 23, 2024 Hejsa, Tak for god rådgivning og fakta om 7W for golfere👍 Har hentet min Wilson LP 5W (ud af laderen) denne sommer og kan se at jeg kan ramme den ok og får mere længde sammenlignet med min hybrid 5W flyver godt fra tee men flyver lidt lavt fra fairway/semi-rough så jeg har bestilt en 7W (Callaway Big Bertha) med kortere skaft (-1,5"), så nu er jeg klar til at lukke distance gabet mellem min driver og hybrid😀 Enjoy Golf😀🏌️♂️⛳ Quote
Enjoy Golf Posted August 3, 2024 Report Posted August 3, 2024 Hejsa, 7W virker sku fint fra tee, fairway og fra godt "lie" i semi-rough/rough😀 Intet hokus/pokus med 7W men bolden flyver 20-30 m længere end hybriden så det er et dejligt værktøj/våpen at have i baggen👍 Fortsat god golfæsson til jer alle🏌️♂️⛳ Quote
Recommended Posts