Niko Posted April 22, 2024 Report Posted April 22, 2024 Jeg kunne godt tænke mig at få en rigtig fitting til min næste putter så jeg ved præcis hvilken type putter der er den mest optimale til mit spil. Jeg er bosat på sjælland, og vil meget gerne høre om i har nogle anbefalinger til fitting. Jeg kan se der er mange steder som bruger Trackman og Capto 🙂 Quote
HFW Posted April 22, 2024 Report Posted April 22, 2024 54 minutter siden, skrev Niko: Jeg kunne godt tænke mig at få en rigtig fitting til min næste putter så jeg ved præcis hvilken type putter der er den mest optimale til mit spil. Jeg er bosat på sjælland, og vil meget gerne høre om i har nogle anbefalinger til fitting. Jeg kan se der er mange steder som bruger Trackman og Capto 🙂 Kontakt Thomas Rosenberg i København om du vil ha lavet en rigtig putter fitting. https://www.facebook.com/madebyrosenberg/ Når det kommer til HOVED typer, er der utallige meninger, som t.eks at Mallet puttere er bedst for et stroke som er næsten en ret linje, mens Blade puttere er bedre for de som swinger putteren i en bue. Min erfaring er at det er lige meget, det er vigtigere at spilleren kan lige å se ned på hovedet, og er i stand til å aligne / sigte godt, så om en Mallet er den man sigter bedst med, men swinger i en bue, vælg Mallet, da face angle er meget vigtigere end hvad for en modstand toe siden har mens man swinger. Derefter er det de helt basale specs, hvor lang skal den være? Hvilken lie angle?, hvad for et grip, hvor meget loft? og ikke mindst, hvad for en Total vægt og balance passer DIG? Thomas kan alt det her, så om du ønsker en ny putter og en rigtig fitting, er det adressen du bør gå til. For de som er lidt handyman, og egentlig er glad for putteren man har, er det MEGET man kan hente ved å justere balancen alene ved brug af counterweight (mere vægt på grip siden), og det er bare minutter siden jeg omtalte en DIY test på Golfwrx til en spiller som vil tune dette selv, så er Engelsk OK for dig, følg dette linket til beskrivelser og en DIY test for putter balance. Tilsvarende ligger allerede her på VMG, men langt bagud i tid på forumet. Utallige spillere her på VMG lavede den testen, de fleste var pænt sagt overrasket over hvor meget bedre de kunne putte bare ved dette ene enkle trick. https://forums.golfwrx.com/topic/1996266-counter-balanced-putter-build/ 1 Quote
TLP Posted April 22, 2024 Report Posted April 22, 2024 @Niko Thomas Rosenberg er helt klart manden på Sjælland, som man bør overveje at besøge. Min første rigtige putter, som blev fittet, blev foretaget af @HFW og en del år senere skulle jeg have en refitting af putteren som @Rosenberg lavede. Det kan anbefales, at tage fat i en som virkelig har forstand på det. Og det har de 2 👍 2 Quote
Recommended Posts