Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har i de seneste 10 år spillet med mine Titleist AP2 714 jern. Blev fittet til skafterne, men det er en gl. model, som man ikke kan få længere.

Skafterne er: Project X95 Flighted Rifle 6.0.

Og skafter passer mig fortrinligt den dag idag. Så jeg vil gerne ha'. noget der minder om dem. Er der måske nogen her i forum'et der har lidt ekspertviden der kan foreslå et skaft der minder om dem jeg kommer fra.

Jeg skeler meget til Mizuno Pro 243 eller 223 (har prøvet 223 på demodag sidste år, men husker ikke hvilket skaft der sad deri) som mit næste jernsæt. Alternativt Titleist T150.

Kikker jeg på nettet, spørges der til swingspeed med 6-jernet. Det har jeg pt. ingen anelse om.

Ved godt det lidt er et longshot.. Men det skader da ikke at spørge.

Det er ved at være mange år siden jeg har deltaget i golfforums (det var tilbage i golfonline.dk dagene), men mindes der var en Lars W dengang, der var guru på området. Er han mon stadig det?

Posted
Den 5.4.2024 kl. 20:27 , skrev C.Munk.A:

Har i de seneste 10 år spillet med mine Titleist AP2 714 jern. Blev fittet til skafterne, men det er en gl. model, som man ikke kan få længere.

Skafterne er: Project X95 Flighted Rifle 6.0.

Og skafter passer mig fortrinligt den dag idag. Så jeg vil gerne ha'. noget der minder om dem. Er der måske nogen her i forum'et der har lidt ekspertviden der kan foreslå et skaft der minder om dem jeg kommer fra.

Jeg skeler meget til Mizuno Pro 243 eller 223 (har prøvet 223 på demodag sidste år, men husker ikke hvilket skaft der sad deri) som mit næste jernsæt. Alternativt Titleist T150.

Kikker jeg på nettet, spørges der til swingspeed med 6-jernet. Det har jeg pt. ingen anelse om.

Ved godt det lidt er et longshot.. Men det skader da ikke at spørge.

Det er ved at være mange år siden jeg har deltaget i golfforums (det var tilbage i golfonline.dk dagene), men mindes der var en Lars W dengang, der var guru på området. Er han mon stadig det?

Project X 95 Flighted var en Descending weight model, som betyder at alle shaft, startet som en og samme blank.
Man tip trimmer så skaft tippen, for det enkelte jern før montering.

Prinsippet descending weight er nesten ikke å se mer, i dag er der stort set Constant wgt (og ascending wgt), med få undtagelser som KBS der har mange modeller.

KBS Tour 90 S flex var nærmeste alternativ, uden at de var identiske, i dag bliver det KBS Tour Descending wgt R flex blanks som passer på vægt, mens S flex er den som passer bedst på flex men jeg ville også set på Tour Lite som X flex.

KBS havde en FLT eller flighted model baseret på TOUR, men den er udgået lige som PX 95 Flighted er.

• Upvote 2