Jump to content

Recommended Posts

Posted

Weekendgolferens Hjørne 

Kære VMG’er

Fremover vil du hver uge kunne læse artikler fra golfens verden her på VMG, som du kan kommentere, kritisere eller uddybe.

Der er kun sjældent en facitliste til golf, og der kan være nok så mange gode ideer – også i disse artikler i Weekendgolferens Hjørne – som ikke virker for nogle, og alene af den grund er det vigtigt, at artiklerne bliver kritiseret eller nuanceret, for du har måske ligefrem gode alternative løsninger, som kan bruges af andre, der læser din kritik eller dine suppleringer, uddybelser og eventuelle overvejelser.

I fraværet af en egentlig facitliste tegner der sig dog også et fascinerende billede af golf, som et spil, hvor vi er afhængige af andres synspunkter og ideer, som vi måske kan tilegne os.

På den måde er golf en herlig og livslang proces.

Mange synspunkter om golf kommer i spil, og de kan naturligvis også kritiseres og debatteres.

Det er her, et debatforum har sin helt store berettigelse, for i debatten kan alle synspunkter komme til orde. En afklaring og en uddybning, spørgsmål, måske endda ledsaget af egne erfaringer kan lige præcis være noget, der kan give andre en bedre forståelse end selv den tykkeste og mest uddybende golfbog.  

Fælles for alle artiklerne er det gamle ordsprog: ”Man ved ikke, hvad man ikke ved.” 

Artiklerne er stort set altid baseret på andres viden. Der er sket en udvælgelse. Måske ville du vælge anderledes til bedre eller anderledes forståelse - til glæde for os alle, når du skriver indlæg.

Vi håber, at artiklerne sammen med debatindlæg kan virke som inspiration til endnu mere golfglæde.

De bedste hilsener

Vild Med Golf

• 2 months later...
Posted

I et indlæg spørges der til en annonceret artikel om Spining, Flo og SST Pure. 

Ja, naturligvis har jeg indlægget klar, masser af indlæg - men de bliver ikke lagt op.

Weekendgolferens Hjørne er for længst stoppet. Det er helt korrekt, at det, jeg ved, kan enhver selv finde på Nettet – og i det lys er Weekendgolferens Hjørne i mit regi så absolut overflødig og ligegyldig.

Det var mit håb, at jeg med Weekendgolferens Hjørne kunne sætte noget i gang, der kunne give nyttig information til spillere med mindre erfaring, men glemte, at mine banale betragtninger var ulidelig kedelig læsning for de dygtige og teoretisk mere vidende, og at man ikke som weekendgolfer begejstret skal gøre reklame for spining og clubfitting. Det skal der fagfolk til.

Jeg håber, at andre fremover vil komme med indlæg på Danmarks debatforum VMG.

Brug VMG: Der er masser af plads til dine indlæg og spørgsmål - og husk de mange gode tilbud på webshoppen.

Bedste hilsener

Søren

Posted
20 timer siden, skrev Søren Meinertsen:

Det var mit håb, at jeg med Weekendgolferens Hjørne kunne sætte noget i gang, der kunne give nyttig information til spillere med mindre erfaring, men glemte, at mine banale betragtninger var ulidelig kedelig læsning for de dygtige og teoretisk mere vidende, og at man ikke som weekendgolfer begejstret skal gøre reklame for spining og clubfitting. Det skal der fagfolk til.

Forstår godt dit udgangspunkt, men ikke din tilgang og reaktioner. Du har som “weekendgolfer/forfatter/underviser” lidt misset pointen, for selvfølgelig må du reklamere for clubfiitting og spining, men gør det ud fra din erfaring med området. Jeg kunne heller ikke finde på at undervise i forfatterskab, selvom jeg sikkert kunne læse noget om det område på nettet, men jeg har ingen praktisk erfaring, så hvorfor skulle jeg prøve at gøre mig klog på det område?

Dine formuleringer i ovenstående bærer egentlig mest præg af fornærmethed, som et lille barn der ikke har fået sin vilje, det klæder dig ikke og virker omend endnu mere kikset i mine øjne.

Hvis du egentlig bare ville reklamere for fitting osv., hvorfor så bare ikke gøre det og skrive om de oplevelser og gains der kunne være ved det, set fra egne erfaringer fra fittings? Det ville da give meget mere mening!!

• Upvote 2